Σωστός δικέ μου. πες τα...
χρησιμοποιείται επίσης για να δηλώσει μέρη μέσα στην αθήνα κυρίως αλλά και στην υπόλοιπη ελλάδα όπου πάνε κυρίως ζευγάρια τα βράδια για να αράξουνε
Κρινοντας απο το ομωνυμο εργο του Χορτατζη, μαλλον θα συμφωνησω με την προλαλησασα, διοτι εκει η Ερωφιλη ηταν τιγκα στο συναισθημα. Αλλα αν εσυ παλι γνωρισες καμμια που ηταν αλλιως, ξερω 'γω?
Jimako μου να το ψαξεις αδελφε:) Τσακω ενα ποντακι παρα ταυτα!
Φίλε, σε ευχαριστώ για το ποντάκι.
Πάντως για το τοπικός ιδιωματισμός, σου λέω όταν έγραψα το λήμμα, δεν ήξερα τι να βάλω. Είναι αλήθεια ότι η λέξη χρησιμοποιείται κυρίως από Αθηναίους φοιτητές που σπουδάζουν στη Θεσσαλονίκη για να αναφερθούν στους Θεσσαλονικείς. Είναι παράλληλο του χαμουτζής-ού που αναφέρεται στους Αθηναίους.
Όμως μπορείς να πεις κάτι το οποίολέγεται στην Αθήνα τοπικό ιδιωματισμό και ντοπιολαλιά; Δυστυχώς, έχει επικρατήσει να ονομάζουμε έτσι κάθε τι που είναι διαφορετικό από την στάνταρ γλώσσα κάθε γλωσσικής κοινότητας και μια η στάνταρ γλώσσα της ελληνικής γλωσσικής κοινότητας είναι (αυθαίρετα, φυσικά) η γλωσσική ποικιλία της Αθήνας, δεν μπορείς να την αποκαλέσεις ντοπιολαλιά. Με άλλα λόγια, ντοπιολαλιά είναι κάθε τι το ιδιωματικό (με την έννοια ότι ανήκει στο σύστημα ενός γλωσσικού ιδιώματος και όχι με αξιολογική ή κριτική διάθεση) ή διαφορετικό από τα λεγόμενα 'Αθηναϊκά'.
Τέλος, η γλώσσα της Καινής Διαθήκης είναι όντως μία από τις τρεις Κοινές στην ιστορία της Ελληνικής. Είναι η Ελληνιστική ή Αλεξανδρινή Κοινή. Πριν από αυτήν, υπήρξε η Πρωτοελληνική Κοινή, η γλώσσα που μιλούσαν οι Έλληνες πριν διασπαστεί η γλώσσα στις Αρχαίες Ελληνικές Διαλέκτους ενώ η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι γνωστή ανάμεσα στους γλωσσολόγους ως Κοινή Νεοελληνική.
Καλώς σας βρήκα :)
φαε μονο τις πατατες;)
Ειναι απιστευτο οτι υπηρχε τετοιο κενο στο σαιτ. Αψογος ο paparas.
Hi ludling. Ναι, ζαγοραίος (βλ. λήμμα), αλλά δε γίνεται μονά ζυγά δικά μας. Από τη μια λες ότι η στάνταρ γλώσσα της ελληνικής γλωσσικής κοινότητας είναι η γλωσσική ποικιλία της Αθήνας. Από την άλλη πάλι λες ότι η γλώσσα που μιλάμε είναι η Κοινή Νεοελληνική. Λογικά, δεν γίνεται να ευσταθούν και τα δύο. Η Κοινή, για να υπάρχει, πρέπει να είναι εξ ορισμού διαφορετική, και μάλλον ευρύτερη, από το γλωσσικό ιδίωμα των Αθηναίων - αλλιώς δεν είναι κοινή. Αν αυτό ισχύει, είναι ΟΚ να αποκαλούμε τα Αθηναϊκά ντοπιολαλιά. Η εξίσωση της Κοινής με τα Αθηναϊκά είναι, όπως λες, αυθαιρεσία.
Μια ενδιαφέρουσα υποσημείωση: το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής του Ιδρ. Τριανταφυλλίδη περιλαμβάνει το 'χαμουτζής' (Σαλονικιοί για Αθηναίους) αλλά όχι το 'σελεμελές' ούτε το 'μπαγιάτης' (Αθηναίοι για Σαλονικιούς).
Η προσωπική μου άποψη είναι πιο χαλαρή (με το λ παχύ, εννοείται): η Κοινή είναι φιλολογική κατασκευή, πολλές ντοπιολαλιές συνυπάρχουν και εκεί που τέμνονται συννενοούμαστε - καλή ώρα. Και ευτυχώς το σύνολο που προκύπτει από την τομή είναι μεγάλο.
Καλως τη Τζενη!!!. Επίσης "πεταω αετο".
Απορια: Γιατι 3 θαυμαστικα Τζενακι μου; Μ' ενα δε γινοταν η δουλεια μας?
Ρισπεκ. Θεωρω οτι το λημμα ειναι ενα κοσμημα του σαιτ. Τιμη και δοξα.
Θενκ γιου! :)
Πολύ καλό!.....
Τζένη!!! μας.....εγώ μπορώ ν'αφήσω δυό εξυπνακισμούς που μου περισσεύουν και να πάρω τέσσερις εξυπνοπούλες που χρειάζομαι?.....
Εμένα πάλι τα δικά μου έγιναν μουνί Τζένη!!! μας.....
Τζένη!!! μας, Τζένη!!! μας.....όταν δεν προσέχεις, ''αγοράζεις οικόπεδο'' και όταν αμολάς καλούμπα, είσαι ''πουτσοχάμπερος''!.....
Πώς δε συγκοινωνώ ρε συ Τζένη!!! Είπαμε.....εσύ θα πάρεις ομελέτα με σαρδέλες αυγολέμονο, εγώ θα φύγω τώρα γιατί έχω πολύ άσχημο χέσιμο και το τρίκυκλο τους χωράει άνετα και τους δυό τους καναπέδες!.....
Αϊγκλαααν! (βλ. λημμα)
Ισως απο την ομορφια αυτη να προεκυψε και ο ορος τζιτζιλονι για να περιγραψει κατι το πολυ ομορφο και καλοδιατηρημενο. (Εξ ου και "τζιτζι"?)
Α'ι'ντε ρε ο κάθε πικραμένος!.....
Μπερμπάντης είναι ο γυναικάς, αυτός που τσιλημπουρδίζει. Δέν είναι ανάγκη να είναι παντρεμένος.
Γράφεται με ύψιλον (φύτουλας) επειδή, όπως λες κι εσύ, παράγεται από τη λέξη φυτό.
Εεεε ... είναι από αυτές τις λέξεις που σίγουρα πιο πολύ λέγονται παρά γράφονται. Βέβαια υπάρχει και ο φύτουλας με ύψιλον και σημαίνει φυτό, ίσως στον υπερθετικό. Αλλά και το φοίτουλας υπάρχει και γράφεται με -οι - τα παραδείγματα είναι πραγματικά, άρα υπάρχει και γράφεται έτσι από κάποιους που τη χρησιμοποιούν τη λέξη. Θάλεγα ότι ο φοίτουλας είναι ένα φυτό που είναι συγχρόνος και φοιτητής ενώ ο φύτουλας είναι πιο γενικό. Έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Επίσης, πολλοί τείνουν να μπερδεύουν τα βερίκοκα με τα τρόλεϊ επειδή έχουν το ίδιο χρώμα.
Επίσης χρησιμοποιείται για να περιγράψει την μεγάλη τύχη κάποιου.
- Είσαι μια πατούρα εσύ !
Αυτό το μπέρδεμα ήταν πολύ εύκολο με τα παλαιά τρόλεϊ. Αντιθέτως με τα νέα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα - όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες
Πω πω, μην μας τα πετάς έτσι απροειδοποίητα τέτοια βυζιά αναφοράς... :PP
Αγαπητέ lykos, η αλήθεια είναι ότι με το ΜΠ- ακούγεται λίγο πιο βαρύ ... αλλά είμαι σίγουρος ότι είναι ΟΚ ... η γυναίκα σου, τι λέει;