#2
paparogiannos

in φακδεμόλη

Πρέπει να είναι κάτι σαν την Δεπαναγαμηθόλη

#3
lexgr

in Λεμονής

Καμία σχέση με τα ζαχαροπλαστεία Λεμονή που συναντάς σε κάθε παραθαλάσιο τουριστικό χωριό στην Χαλκιδική? :P

#4
Αναγράμματος

in όζα

Το λέει στον ορισμό

#5
lexgr

in όζα

Και στην Αθήνα την όζα για τα νύχια πως την λένε δηλαδή?

#6
Αναγράμματος

in κλάριν

"Συντομογραφία τςη προσφιλούς σε όλους φυλής των κλαρινογαμπρώνε."
Το κλάριν βγήκε από το κλαρινογαμπρός δηλαδή

#7
Αναγράμματος

in -τσολιάς

Ναι, αυτό υπάρχει ως "τσολιάς", εδώ είναι το "-τσολιάς" ως 2ο συνθετικό...

#8
lexgr

in -τσολιάς

Όταν περνάει απο δίπλα σου μια νταρντάνα γυναίκα 2 μέτρα με μπόι: - Ώρεε τι τσολιάς είσαι εσύ μάνα μουυ! ή -Πό πο ένας τσολιάς!

#9
lexgr

in κλάριν

Ο κλαρινογαμπρός απο το κλάριν βγήκε δηλαδή?

#10
lexgr

in το 'χω

#11
tsakalakos

in Τσιο

Έχω την εντυπωση πως βγαινει απο το κολατσιο. Με επιφυλαξη παντως.

Όρα και http://hellenisteukontos.opoudjis.net/kaliarda-vii-the-romani-basis-of-kaliarda-updated/ , με συμπλήρωση στις ετυμολογίες από το άρθρο του Montoliu.

Εμένα μου το λεγε ο σχωρεμένος ο θείος μου "θέλοντας ο βλάχος, μη θέλοντας ο ζωγράφος, ζωγράφισε τον Χριστό με κόκκινα τσαρούχια"

Upon the command "prime", the soldier then pulled the hammer back to half-cock, and poured a small amount of powder from the cartridge into the priming pan. He then closed the frizzen so that the priming powder was trapped. Upon the command "about", the butt of the musket was then lowered and moved to a position against the soldier's left calf, and held so that the soldier could then access the muzzle of the musket barrel. The soldier then poured the rest of the powder from the cartridge down the muzzle. The cartridge was then reversed, and the end of the cartridge holding the musket ball was inserted into the muzzle, with the remaining paper shoved into the muzzle above the musket ball. This paper acted as wadding to stop the ball and powder from falling out if the muzzle was lowered.

εδώ

#15
Αναγράμματος

in Έμπαινα

Δεν είναι σημαίνει απαραίτητα ότι ο "στόχος" έχει ελατώματα, αλλά ότι περνάει τη βάση της "αξιαγάμητης".

-Ήρθε καινούργια συνάδερφος στο λογιστήριο!
-Την είδες; Τι λέει; Έμπαινες;

#17
Δον Βίτο

in Έμπαινα

Εχετε απόλυτο δίκιο φίλτατε, τώρα όσον αφορά το παράδοξο της χρήσης του λήμματος και από τα δύο φύλα νομίζω πως το τελευταίο νομοσχέδιο της κυβέρνησης πάνω στα διεμφυλικά άτομα λύνει τα πάντα...

#18
lightspot21

in Δ.Π.Θ.

Φρέσκο αρκτικόλεξο (περισσότερο για τους Ηλεκτρολόγους Μηχ/κούς της Ξάνθης): Δεν Παίζει Θηλυκό

#19
dryhammer

in ψαράκι

Ενώ από τον κανονικό Παρθενώνα είχες κοτζάμ βράχο στη διάθεσή σου. Αυτά τα ιμιτασιόν...

Όταν ο Σουλτάνος θέλει να επισκεφτεί ένα από τα καινούργια του παλάτια ή να πάει σε κανένα παραθαλάσσιο μέρος, στήνουνε τον θρόνο του στην πρύμνη, κάτω από μιά χρυσοκέντητη και διαμαντοκόλλητη τέντα. Τ' αυτοκρατορικά αυτά τρεχαντήρια ονομάζονται "κιρλαγκίτσια" (χελιδόνια) και μ' αυτά ο Σουλτάνος κάνει τον περίπατό του στις μαγευτικές όχτες του Βοσπόρου.

Α.Α. Πάλλης, Σελίδες από τη ζωή της παλιάς γενιτσαρικής Τουρκίας κατά την περιγραφή του Τούρκου περιηγητή του 17ου αιώνα Εβλιά Τσελεμπή. Εκδ. Εκάτη 1990.

#21
ufo.g

in ξίδι

Αυτό για την λιποθυμία του Χριστού μου φαίνεται πολύ αληθοφανές για να είναι αληθινό. Το έχω ξανακούσει με διάφορες παραλλαγές και με λιγότερο ή περισσότερο επιστημονικές εξηγήσεις αλλά πάντα από πηγές που υπόθεση εργασίας έχουν την απόρριψη του μεταφυσικού εξυπηρετώντας υλιστικές θεωρίες και στην χειρότερη περίπτωση προπαγάνδα πολιτικού συστήματος. (Οι κουκουέδες που έχω γνωρίσει με γλυκό λαϊκισμό και αγωνιστική διάθεση το έχουν έτοιμο στις απαντήσεις τους προς τις πλάνες της μπουρζουαζίας και το όπιο του λαουτζίκου και ξεφορτώνονται έτσι το πρόβλημα Χριστός και οι φιλελεύθεροι ομοίως με το όραμα ότι η πρόοδος όλα θα τα εξηγήσει και θα τους προσφέρει την αθανασία). Δεν μου κολλάει γιατί δεν βρίσκω τι σκοπό θα εξυπηρετούσε η όλη σκηνοθεσία, ακόμα και αν δεχτούμε ότι ανένηψε μετά από το μαρτύριο και την εξάντληση και με τα μέσα της εποχής, αφού ο χριστιανισμός ήταν παράνομος με άσχημες κυρώσεις και οι χριστιανοί περιθωριοποιημένοι ήδη από την αρχή και πέρασαν τρεις αιώνες για να γίνει αποδεκτός και τελικά να κυριαρχήσει στη Δύση.

#22
dryhammer

in e-ρδάμ

Ο παλαιός κινηματογραφιστής λεγόταν Μαδράς και το "αναποδογύρισμά" του έδωσε το σαρδάμ

#23
martinakizzz

in Έμπαινα

Ιντερνετικά γράφεται συχνά ως έμπ1. Χρησιμοποιείται και από τα δύο φύλα, παρά το ανατομικό παράδοξο. (Εδώ σηκώνει ολόκληρη συζήτηση, ε;)

#24
dryhammer

in Άπωσον

Πρέπει να είναι από τις αρχαιόπληκτες εκφράσεις του ΠΝ που πέρασαν σε αργκοτική χρήση

#25
ΣτοΔγιαλοΧτηνος

in Άπωσον

Σωστός. < απωθώ, κυριολ. "σπρώξε" = "κάνε πέρα". Υπάρχει και σε τουλάστιχον ένα γραπτό του Τσιφόρου.

#26
kloufo

in Πατοστούμπι

Κωλοστούμπι επίσης

#27
iaravit

in μπακούρης

Υπάρχει και το εβραϊκό "μπαχούρ" που χρησιμοποιείται για τον νεαρό άνδρα, αντίστοιχα "μπαχουρά" για τη νεαρή γυναίκα, τη "νεαρά". "Μπακούρης" είναι λοιπόν ο άγαμος, ο ανύμφευτος.

Πολλές φορές θεωρούμε ότι η προέλευση τέτοιων λέξων στα ελληνικά είναι τουρκική, ενώ συχνότερα είναι αραβική (ή και αραμαϊκή)

#29
ΣτοΔγιαλοΧτηνος

in -j-

Από μνήμης, στο Δραπέτευσα από την Λεγεώνα των Ξένων (Γ. Μανιάτης, έρλυ 60ζ) το γερμ. επώνυμο Schröder αποδίδεται από τον συγγραφέα ως Σχρόυντερ.

Γνωστό και ως "πορνοτάκουνο"...