Ο πιο δημοφιλής τύπος παπιού στο Ελλάντα. Επίσημα ονομάζεται Honda Cub. Η ιστορία του αρχίζει το 1958, ενώ στην Αθήνα έγιναν δημοφιλή στις δεκαετίες του '80 και '90. Το όνομα του προέρχεται από το ολοστρόγγυλο μπροστινό φανάρι. Άλλες ονομασίες του είναι: στρογγύλι, στρογγύλο, καμπίδι. Είναι διάσημα για τους εξής λόγους:
1) Είναι τα πιο ευκολοδήγητα. Όλοι οι μηχανόβιοι άρχισαν με ένα τέτοιο.
2) Δεν σπάνε, δεν χαλάνε.
3) Έχουν παλιό σύστημα ανάρτησης το οποίο, κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος, σηκώνεται πάνω αντί να βυθίζεται κάτω.
4) Είναι το επίσημο μέσω μεταφοράς των κάγκουρων
Υπάρχει και μια παραλλαγή του με τετραγωνισμένα φανάρια που ονομάζεται GLX (τζι-ελ-εξ) ή Τζιελεξούμπα.
- Ο Μάκης πήρε το δίπλωμα για τα 50 κυβικά και ψάχνεται για παπί. Έχεις κάτι υπ' όψιν σου;
- Ναι ρε, ένα στρογγυλοφάναρο. Ό,τι καλύτερο.- Θυμάμαι ακόμα το πρώτο μου μηχανάκι, ένα στρογγύλο ήταν... Αυτά ήταν μηχανάκια, όχι σαν τα κινέζικα σήμερα...
8 comments
johnblack
Έτσι μπράβο, να ανέβει επιτέλους κανά σοβαρό λήμμα!
Τα στρογγυλοφάναρα είναι θρησκεία για μερικούς, ξέρω άτομα που τα έχουν 20 χρόνια και βάλε και συνεχίζουν... Ένας άλλος είχε πάει Κωνσταντινούπολη μ' αυτό. Άλλοι τα τράβαγαν και στα Τουρκοβούνια για μοτοκρός.. ότι να 'ναι...
Επίσης προσφέρονταν για άπειρες μοντιφιές, η πιο συνηθισμένη ήταν η αύξηση κυβισμού από 50 σεσε σε 72, το περίφημο εβδομηνταδυάρι. Κι ενενηντάρι μπορούσες να το κάνεις, μέχρι που βγήκαν μαμίσια ενενηντάρια glx από Χόντα Ιαπωνίας, γαμούσαν κι έδερναν, άλλος παπιο-θρύλος...
Κι εκείνα τα καρμπυρατέρ τους που συνεχώς έκαναν υπερχείλιση βενζίνης... Kαι μετά ήρθαν τα astrea, αστράκια το λεγόμενον, astrea grand, astrea prima, supra και άλλα πολλά...
AN21
Έτς! Γιατί μιλάς με παρελθοντικό χρόνο όμως;
Όλα αυτά που λες φίλτατε υπάρχουν και σήμερα...
Ξέχασα να γράψω οτι απαραίτητο αξεσουάρ είναι ένα καφάσι με επιγραφή «Αγνό» στη σχάρα για παππούδες και η εξάτμιση sebring δια την νεολαίαν!
johnblack
Κοίτα, ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτά τα φαινόμενα, από όσο έχω μπορέσει να κρίνω, υποχωρούν συνεχώς. Και καταρχήν το φαινόμενο του κωλοφτιάγματος, που βάλλεται, όπως σημειώνω, εκ των έσω, δλδ τις ίδιες τις εταιρείες οι οποίες ρίχνουν στην αγορά έτοιμα «πειραγμένα» μηχανάκια (αλλά και αμάξια, π.χ. το νέο χόντα σιβίκ) με «κακή» και «αλήτικη» εμφάνιση και πανάκριβα περιφερεικά αξεσουάρ. Η εποχή της μαζικής παραγωγής, του βιομηχανισμού και του Φορντισμού και του βιομηχανισμού, έχει παρέλθει, ίσως ανεπιστρεπτί. Διάγουμε την εποχή του μετα-βιομηχανισμού και του μετα-φορντισμού (άκρατη εξειδίκευση, παραγωγή μικρής κλίμακας, ευελιξία).
Από τη μια λοιπόν έχουμε αυτές τις εκ γενετής πολεμικές μηχανές (π.χ. Aprilia Dorsoduro, KTM Δούκας κλπ, ακόμη και τα καινούρια παπιά όπως θα ξέρεις, π.χ. κάτι γαμάουα 125άρια που βγήκαν τελευταία). Από την άλλη έχουμε - όπως είπες - τις κινεζιές, που έχουν κατακλύσει τα πάντα. Η φτήνια τρώει τον παρά. Σημεία των καιρών. Προσωπικά τοποθετώ την κρίσιμη καμπή γύρω στο 2000, πριν την ημερομηνία αυτή, τα φτιαγμένα στρογγυλά και τζιελέξ πραγματικά αφθονούσαν και σου γαμούσαν τ' αυτιά με τις σέμπρινγκ. Μετά ήρθε ο Σημίτης και ο εκσυγχρονισμός, σχεδόν όλοι βάλαμε πέντε δεκάρες παραπάνω στην τσέπη μας (που να μη σώναμε) και μεγαλοπιαστήκαμε. Από κάγκουρες θα έλεγα πως γίναμε νεο-κάγκουρες, που θέλουν την αλητεία τους αλλά να πηγαίνει πακέτο με μια σχετική χλιδή. Το 80ας πρότυπο, «πίνω την κοακόλα μισή μισή με τη γκόμενα» δεν περνάει πλέον. Σήμερα π.χ. ακούς πολύ λιγότερες τρύπιες εξατμίσεις σε σχέση με πριν 10 χρόνια. Το στρογγυλό τείνει να γίνει μουσειακό είδος, ενώ πριν 10 χρονια ήταν μια ζώσα πραγματικότητα.
AN21
Ρε πστ μ! Πόσο σωστός; Υποκλίνομαι!
jesus
ως αιώνιος παπάκιας κ δίτροχος προσκυνώ. η μετατροπή που λέει ο τζον από 50 σε 72 όντως ή κλασσικούρα, σε βαθμό που θα έπρεπε να μπει στον ορισμό, τα μαμάτα 50άρια μάλλον δεν υπάρχουν κυριολεκτικά...
αυτοί που τα έχουν κατά κανόνα παίζει να μην ξέρουν ότι πρέπει να αλλάζεις κ λάδια πού κ πού κ παρ' ολαφ τά τα τζιελέξ (τα λέω γλούχ απ' τον αδερφό μου που μ'άλλον αυτός το κατέβασε) δε μασάνε το μπούτσο τους...
electron
απλά για την ιστορία, το glx δεν είναι παραλλαγή του στρογγυλοφάναρου αλλά η συνέχεια του.
ο όρος στρογγυλοφάναρο γεννήθηκε από τη στιγμή που βγήκαν τα cub90 και τα glx, ώστε μάστορες, κάγκουρες κλπ να διαφοροποιούν το generic (είμαι και γιάπις πανάθεμά με) όρο «παπί».
Επίσης, μια άλλη διαφοροποίηση μέσα στον όρο στρογγυλοφάναρο ήταν τα στρογγυλοφάναρα εξάβολτα και τα στρογγυλοφάναρα δωδεκάβολτα, τα οποία και τα δύο ήταν στρογγυλοφάναρα (δίδυμα), αλλά είχαν και έχουν διαφορετικά ανταλλακτικά, πέραν από την διαφορά στα βολτ, η οποία ήταν και η πιο «εμφανής» διαφορά τους
electron
επίσης στον διαγωνισμό του discovery (τύπου καλλιστεία), για τις δέκα καλύτερες μηχανές στην ιστορία της κίνησης στους δύο τροχούς, μαντέψτε ποιά μηχανή κέρδισε
το honda cub....
δλδ το παπί της honda. O όρος cub, περιλαμβάνει όλα τα στρογγυλοφάναρα, όπως και τα τύπου glx. Δλδ, τα c50 και c90, τα οποία διεθνώς κυκλοφορούσαν με τον τύπο cub50 ή cub90. Αν έχει πέσει κάποιο μηχανάκι (τύπου glx) παραεισαγωγής (δεν τα έφερνε ο Σακαράκης) από Ιαπωνία, θα διαπιστώσετε ότι δεν έγραφαν GLX, αλλά Cub90, φαρδιά πλατιά στην γραβάτα.
electron
«γραβάτα» είναι το μακρόστενο πλαστικό κάτω από το φανάρι και μέχρι το φτερό που κρύβει το λαιμο του παπιού.