Λέγεται μόνο για γυναίκες και έχει δύο άσχετες μεταξύ τους σημασίες:
α) Η γκόμενα που είναι ψηλή και εντυπωσιακή, με φουσκούνια και μακρύ μαλλί συνήθως, όχι απαραίτητα όμορφη και σε καμμία περίπτωση γλυκιά. Για αυτή τη μούνα λέγεται επίσης ότι «έχει θεωρία» (;) με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει!
β) Το γκομενάκι που έχει διαλέξει την θεωρητική κατεύθυνση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συχνάκις, ιδιαιτέρως δε αν το μαλλί είναι οξυζενέτιντ, θεωρείται χαζή, μπάζο και με αϊ κιού ραδικιού.
— Είδες κατακτήσεις η Λούλα;
— Είδα, πώς δεν είδα. Εν τω μεταξύ άμα την προσέξεις δε λέει τίποτα!
— Τη σώζει χρυσή μου το ότι είναι θεωρητικιά.— Λες να περάσει η Θέμις σε κάνα Τ.Ε.Ι.;
— Ούτε Τ.Ε.Ι. Ζαμπονοκοπτικής δεν την κόβω... τέτοια θεωρητικιά που είναι.
15 comments
vikar
Έ, η πρώτη σημασία είναι καλή και παλιά. Απο το θεωρώ, δηλαδή «βλέπω», λές οτι η γκόμενα έχει θεωρία όταν είν' ωραίο να τη βλέπεις. Ακόμη λέμε άλλωστε θωριά.
vikar
Να προσθέσω επίσης οτι μ' αυτήν τη σημασία την έχω μάλλον για μαμαδίστικη τη λέξη. Χμ.
perkins
Ναι αλλά τη μεγάλη μπάλα την παίζει η κατάληξη.
Άν η σημασία ειναι καλή , δεν κάνει;
Όσο για το μαμαδίστικη δε νομίζω. Ακουγεται σε γυναικοπαρέες και σε μεσημεριανάδικα απ' όσο γνωρίζω ως αυτήκοος μάρτυς.
Το «(;) με ότι αυτο μπορει να σημαίνει» ειναι για πλάκα.
vikar
aias.ath
Ἡ πρώτη ἐκδοχὴ θὰ μποροῦσε νὰ περιγραφῇ καὶ ὡς νταρντάνα.
Τὸ θεωρητικιὰ τὸ ἔχω ἀκούσει. Τὸ ἀντίστοιχο πρακτικιὰ τὸ ἔχει κανείς;
perkins
Πρακτικες ηταν οι μαμές στην ωραία επαρχία. Η δικαιοδοσία τους εφτανε εκτος απο το ανθρώπινο είδος σε πολλα άλλων θηλαστικων!
johnblack
Ηρόδοτος 1,30:
«ξεῖνε Ἀθηναῖε, παρ᾽ ἡμέας γὰρ περὶ σέο λόγος ἀπῖκται πολλὸς καὶ σοφίης εἵνεκεν τῆς σῆς καὶ πλάνης, ὡς φιλοσοφέων γῆν πολλὴν θεωρίης εἵνεκεν ἐπελήλυθας· νῦν ὦν ἐπειρέσθαι με ἵμερος ἐπῆλθέ σε εἴ τινα ἤδη πάντων εἶδες ὀλβιώτατον.»
Περί θεωρίης και περί της διαζεύξεως θεωρητικού και εμπειρικού βίου, οράτε άρθρον του καθ' ύλην αρμοδιοτάτου, Δ. Ν. Μαρωνίτου, εδώ.
Πολύ ενδιαφέρουσα η έκφραση, αν και την αγνοούσα.
Khan
Στο ιδεώδες της μεσαιωνικής φιλοσοφίας δε η θεωρία ταυτίζεται με την μακαριότητα (όντας κατά Αριστοτέλη ειδοποιός σκοπός του ανθρώπου) και εκβάλλει στην ένωση θεωρού και θεωρουμένου (via contemplativa - unio mystica). Αχ συγκινήθηκα.
patsis
Το λήμμα εδώ. Προσοχή: το βίντεο περιέχει τμήμα της παρακμής του ελληνικού κράτους.
vikar
Ρε πάτσις, και στο γιουτιούμπ το «Τυχαία» πατάς;...
patsis
Χαχαχαχα! Μετά μ' αρέσει να κάθομαι και να προσπαθώ να θυμηθώ πώς σκατά βρέθηκα εκεί που βρέθηκα.
(Εν προκειμένω: άπαντα Ρίτσου>βιντεάκι με κριτική Ρένου Αποστολίδη σε Ρίτσο στο Τηλεάστυ>ανακαλύπτω τον Αποστολίδη που μου φαίνεται ενδιαφέρων>διάφορα βιντεάκια Αποστολίδη>αυτό που ανέβασα)
patsis
Και κάπου στο πρώτο βίντεο έπεσα πάνω στο παρακάτω ποίημα του Ρίτσου:> [I]Ύστατος Οβολός
iron
τι αηδία το βίντεο... πόσο κατεστραμμένοι ήμασταν ήδη από τότε και νομίζουμε ότι τώρα πλάκωσε το κακό... τι απόλυτα και μεγαλειώδη σκατά έχουμε ζήσει δεκαετίες τώρα ρε πστ και δεν σήκωσε κανείς κεφάλι ποτέ και μας μαράναν οι γερμανοί τώρα...
Galadriel
Και κάθεται η σλανγκίστρια να δει το περιβόητο βίδεο και δεν καταλαβαίνει τίποτα, πού κολάνε δηλαδής τα σχόλια σε αυτό το επεισόδιο των απαράδεκτων, πάει ένα μισάωρο με τη δήμητρα να κουνάει τον κώλο για να διαπιστώσω ότι όοοοχι δεν είχε ανεβάσει μήδι, αυτό το βίδεο είναι μήδι του τζίζα από τότε που βγήκαν οι λάσπες, ο πάτσης λινκ έχει βάλει και γιαυτό μιλάμε. Γιατί βρε καλό μου... (τα σχόλια για τον ρίτσο δεν βγαίνουν ούτε από το στόμα ούτε από το κίμπορντ)
betatzis
Του ζήτησα την κυρία Ρίτα. Το γκαρσόνι γέλασε δίχως σέβας, μωρή Ρίτα, πάλι σου στέλνει πεσκέσι ο παπάς, φωνάζει. Και από ένα τραπέζι σηκώθηκε η κυρία Ρίτα, πολύ θεωρητική γυναίκα, και όλο καλοσύνη, τι θες μανάρι μου, μου είπε. Εγώ της έδωσα την παραγγελία και το πρόσφορο. Α, από τον παπούλη, μου λέει. Χρυσό μου εσύ, να. Και με φίλησε. ¨Ηταν πολύ καλή γυναίκα, και σαν ευτυχισμένη. Μεγάλη είναι, σκέφτηκα .....
Η μητέρα του σκύλου, Παύλος Μάτεσις