Λέγεται μόνο για γυναίκες και έχει δύο άσχετες μεταξύ τους σημασίες:

α) Η γκόμενα που είναι ψηλή και εντυπωσιακή, με φουσκούνια και μακρύ μαλλί συνήθως, όχι απαραίτητα όμορφη και σε καμμία περίπτωση γλυκιά. Για αυτή τη μούνα λέγεται επίσης ότι «έχει θεωρία» (;) με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει!

β) Το γκομενάκι που έχει διαλέξει την θεωρητική κατεύθυνση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συχνάκις, ιδιαιτέρως δε αν το μαλλί είναι οξυζενέτιντ, θεωρείται χαζή, μπάζο και με αϊ κιού ραδικιού.

  1. — Είδες κατακτήσεις η Λούλα;
    — Είδα, πώς δεν είδα. Εν τω μεταξύ άμα την προσέξεις δε λέει τίποτα!
    — Τη σώζει χρυσή μου το ότι είναι θεωρητικιά.

  2. — Λες να περάσει η Θέμις σε κάνα Τ.Ε.Ι.;
    — Ούτε Τ.Ε.Ι. Ζαμπονοκοπτικής δεν την κόβω... τέτοια θεωρητικιά που είναι.

(από jesus, 10/02/12)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

#1
vikar

Έ, η πρώτη σημασία είναι καλή και παλιά. Απο το θεωρώ, δηλαδή «βλέπω», λές οτι η γκόμενα έχει θεωρία όταν είν' ωραίο να τη βλέπεις. Ακόμη λέμε άλλωστε θωριά.

#2
vikar

Να προσθέσω επίσης οτι μ' αυτήν τη σημασία την έχω μάλλον για μαμαδίστικη τη λέξη. Χμ.

#3
perkins

Ναι αλλά τη μεγάλη μπάλα την παίζει η κατάληξη.
Άν η σημασία ειναι καλή , δεν κάνει;
Όσο για το μαμαδίστικη δε νομίζω. Ακουγεται σε γυναικοπαρέες και σε μεσημεριανάδικα απ' όσο γνωρίζω ως αυτήκοος μάρτυς.
Το «(;) με ότι αυτο μπορει να σημαίνει» ειναι για πλάκα.

#4
vikar

Άν η σημασία ειναι καλή , δεν κάνει; πέρκινς Φυσικά και κάνει, ίσα-ίσα. Μίλησα έτσι επειδή κατάλαβα οτι το «με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει» το εννοούσες. Παραξήγησις. :-)

#5
aias.ath

Ἡ πρώτη ἐκδοχὴ θὰ μποροῦσε νὰ περιγραφῇ καὶ ὡς νταρντάνα.

Τὸ θεωρητικιὰ τὸ ἔχω ἀκούσει. Τὸ ἀντίστοιχο πρακτικιὰ τὸ ἔχει κανείς;

#6
perkins

Πρακτικες ηταν οι μαμές στην ωραία επαρχία. Η δικαιοδοσία τους εφτανε εκτος απο το ανθρώπινο είδος σε πολλα άλλων θηλαστικων!

#7
johnblack

Ηρόδοτος 1,30:

«ξεῖνε Ἀθηναῖε, παρ᾽ ἡμέας γὰρ περὶ σέο λόγος ἀπῖκται πολλὸς καὶ σοφίης εἵνεκεν τῆς σῆς καὶ πλάνης, ὡς φιλοσοφέων γῆν πολλὴν θεωρίης εἵνεκεν ἐπελήλυθας· νῦν ὦν ἐπειρέσθαι με ἵμερος ἐπῆλθέ σε εἴ τινα ἤδη πάντων εἶδες ὀλβιώτατον.»

Περί θεωρίης και περί της διαζεύξεως θεωρητικού και εμπειρικού βίου, οράτε άρθρον του καθ' ύλην αρμοδιοτάτου, Δ. Ν. Μαρωνίτου, εδώ.

Πολύ ενδιαφέρουσα η έκφραση, αν και την αγνοούσα.

#8
Khan

Στο ιδεώδες της μεσαιωνικής φιλοσοφίας δε η θεωρία ταυτίζεται με την μακαριότητα (όντας κατά Αριστοτέλη ειδοποιός σκοπός του ανθρώπου) και εκβάλλει στην ένωση θεωρού και θεωρουμένου (via contemplativa - unio mystica). Αχ συγκινήθηκα.

#9
patsis

Το λήμμα εδώ. Προσοχή: το βίντεο περιέχει τμήμα της παρακμής του ελληνικού κράτους.

#10
vikar

Ρε πάτσις, και στο γιουτιούμπ το «Τυχαία» πατάς;...

#11
patsis

Χαχαχαχα! Μετά μ' αρέσει να κάθομαι και να προσπαθώ να θυμηθώ πώς σκατά βρέθηκα εκεί που βρέθηκα.

(Εν προκειμένω: άπαντα Ρίτσου>βιντεάκι με κριτική Ρένου Αποστολίδη σε Ρίτσο στο Τηλεάστυ>ανακαλύπτω τον Αποστολίδη που μου φαίνεται ενδιαφέρων>διάφορα βιντεάκια Αποστολίδη>αυτό που ανέβασα)

#12
patsis

Και κάπου στο πρώτο βίντεο έπεσα πάνω στο παρακάτω ποίημα του Ρίτσου:> [I]Ύστατος Οβολός

Δύσκολες ὧρες, δύσκολες στὸν τόπο μας. Κι αὐτὸς ὁ περήφανος,
γυμνός, ἀνυπεράσπιστος, ἀνήμπορος, ἀφέθηκε νὰ τὸν βοηθήσουν·
ἐγγράψαν ὑποθῆκες πάνω του· πῆραν δικαιώματα· ἀξιώνουν·
μιλᾶνε γιὰ λογαριασμό του· τοῦ ρυθμίζουν τὴν ἀνάσα, τὸ βῆμα·
τὸν ἐλεοῦν· τὸν ντύνουν μ᾽ ἄλλα ροῦχα ξέχειλα, χαλαρωμένα·
τοῦ σφίγγουν μ᾽ ἕνα καραβόσκοινο τὴ μέση. Ἐκεῖνος,
μέσα στὰ ξένα ροῦχα, οὔτε μιλάει κι οὔτε πιὰ χαμογελάει
μὴ καὶ φανεῖ ποὺ ἀνάμεσα στὰ δόντια του κρατάει (ὣς καὶ τὴν ὥρα τοῦ ὕπνου)
σφιχτὰ–σφιχτά, σαν ὕστατο ὀβολό του, (μόνο τώρα βιός του)
γυμνό, ἀπαστράπτοντα κι ἀνένδοτο, τὸ θάνατό του.

7.XI.68[/I] Γιάννης Ρίτσος, Κιγκλίδωμα

#13
iron

τι αηδία το βίντεο... πόσο κατεστραμμένοι ήμασταν ήδη από τότε και νομίζουμε ότι τώρα πλάκωσε το κακό... τι απόλυτα και μεγαλειώδη σκατά έχουμε ζήσει δεκαετίες τώρα ρε πστ και δεν σήκωσε κανείς κεφάλι ποτέ και μας μαράναν οι γερμανοί τώρα...

#14
Galadriel

Και κάθεται η σλανγκίστρια να δει το περιβόητο βίδεο και δεν καταλαβαίνει τίποτα, πού κολάνε δηλαδής τα σχόλια σε αυτό το επεισόδιο των απαράδεκτων, πάει ένα μισάωρο με τη δήμητρα να κουνάει τον κώλο για να διαπιστώσω ότι όοοοχι δεν είχε ανεβάσει μήδι, αυτό το βίδεο είναι μήδι του τζίζα από τότε που βγήκαν οι λάσπες, ο πάτσης λινκ έχει βάλει και γιαυτό μιλάμε. Γιατί βρε καλό μου... (τα σχόλια για τον ρίτσο δεν βγαίνουν ούτε από το στόμα ούτε από το κίμπορντ)

#15
betatzis

Του ζήτησα την κυρία Ρίτα. Το γκαρσόνι γέλασε δίχως σέβας, μωρή Ρίτα, πάλι σου στέλνει πεσκέσι ο παπάς, φωνάζει. Και από ένα τραπέζι σηκώθηκε η κυρία Ρίτα, πολύ θεωρητική γυναίκα, και όλο καλοσύνη, τι θες μανάρι μου, μου είπε. Εγώ της έδωσα την παραγγελία και το πρόσφορο. Α, από τον παπούλη, μου λέει. Χρυσό μου εσύ, να. Και με φίλησε. ¨Ηταν πολύ καλή γυναίκα, και σαν ευτυχισμένη. Μεγάλη είναι, σκέφτηκα .....

Η μητέρα του σκύλου, Παύλος Μάτεσις