Για την προέλευση της έκφρασης, έχει μιλήσει ο xalikoutis στο λήμμα μια ίσον καμία.

Στην καθημερινότητα χρησιμοποιείται για να εκφράσουμε δυσφορία ή/και έκπληξη για μια ποσότητα μονάδας σε κάτι που έχουμε παραγγείλει προς κατανάλωση.

  1. — Τι θα πάρετε παιδιά;
    — Ε, τα γνωστά... μια χωριάτικη, δυο πατάτες, ένα τζατζίκι...
    — ...Ένα;; Ένα ίσον κανένα ρε. Πάρε τρία.
    — Ναι σωστά. Τρία τζατζίκια, μια κολοκυθάκια, ένα σαγανάκι...

  2. — Πάμε για ένα ποτό στο Big Apple;
    — Τι ένα ρε. Αφού τα ξέρεις αυτά, ένα ίσον κανένα, πάλι κωλοτρυπίδα θα φύγουμε από κει.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

#1
MXΣ

Einmal ist keinmal που λέν' και οι Αλλεμάνοι...

#2
GATZMAN

Και κάποια χαριτωμενιά από την παλιά εποχή. Μονάδα=Λεμονάδα-Λε->
Μονάδα=Λε(μονάδα-1)-->1=Λε0
>
1=0 (ένα=κανένα)

#3
notheitis

#4
GATZMAN

!
Kαι για διασταύρωση του αποτελέσματος κάνουμε κι αυτό:
Ασος= Τάσος-Τ->1=Τ(Ασος-1)--->1= Τ0->1=0 (ένα=κανένα=τίποτα)

#5
Vrastaman

1 + 1 = 1 (εάν προσθέσεις δύο σταγόνες νερό - από κάποιο έργο του Ταρκόφσκι)

1 + 1 = 3 (9 μήνες μετά)

#6
GATZMAN

!!!!!!!
Ισως κάποιες τέτοιες σκέψεις να επηρέασαν τον Boolκάποτε (π.χ: A7).

#7
Κωνσταντίνος Ωμέγας

1+1=10 ρε παιδιά τι λετε τώρα.

#8
vikar

Κομπιουτεράδες; Εν αρχή ήν το εναδικό: 1 + 1 = 11. :-Ρ

Επίσης: 1 = 0, μετά 'πο εικοστρείς ώρες.

Επίσης, γιά να το παίξω λίγο τζώννης :-Ρ: Στα μαθηματικά, μπορείς πιό εύκολα νά 'χεις μοντέλα οπου 1 + 1 ≠ 2 (όπως στην άλγεβρα Μπούλ, οπου «2» δέν υπάρχει κάν παρα μόνο ως διαφορετικός συμβολισμός του 0), αλλα μοντέλα οπου 1 = 0 τα αποφεύγεις, γιατί εκφυλίζουν τη δομή που υποτίθεται πως επικαλείσαι, δέν έχουν νόημα.

Πιχί, σε μοντέλο οπου θές νά 'χεις πράξεις πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού πραγματικών αριθμών όπως τις ξέρουμε, θές το ουδέτερο στοιχείο της πρόσθεσής σου, το 0, να διαφέρει απο το ουδέτερο στοιχείο του πολλαπλασιασμού σου, το 1, αλλιώς χάνεις τη διάκριση ανάμεσα στις δύο πράξεις: καταρχήν, εύκολα δείχνεις οτι για κάθε αριθμό έχεις y*0 = 0· άν τότε ίσχυε 1 = 0, θα είχες

y = y1 = y0 = 0 = 1

και συνεπώς

x + y = x + 0 = x = x1 = xy .

Άρα, πάπαλα η διάκριση των πράξεων, οι δύο πράξεις εκφυλίστηκαν σε μία.

Ήδη βασικά, σε πολύ πιο θεμελιακό επίπεδο, σε ένα μοντέλο των φυσικών αριθμών, όπως τους ξέρουμε (0, 1, 2, 3, ...), δέν μπορείς να έχεις 1 = 0, γιατι τότε όλοι οι αριθμοί θα ήταν ίσοι, και συγκεκριμένα, ίσοι με το μηδέν (με απλό επαγωγικό επιχείρημα: 1 = 0 απ' τη μιά, και άν m = 0 τότε m + 1 = m + 0 = m = 0). Άρα, και πάλι, πάπαλα η δομή των φυσικών, αφού όλοι οι αριθμοί εκφυλίζονται σε έναν.

Χαρακτηριστικό είναι οτι στη μαθηματική λογική η φόρμουλα 1 = 0 χρησιμοποιείται πολλές φορές για να δηλώσει ακριβώς το παράδοξο, το «φάλσουμ», το λογικό ψεύδος (άλλος συμβολισμός είναι το κατηγόρημα ⊥).

Για να παπαρολογήσω κατιτίς, η διαφορετικότητα του 1 και του 0 εκφράζει μία απο τις πιό θεμελιακές αρχές στα μαθηματικά, την αρχή της διάκρισης ανάμεσα σε δύο βασικές περιπτώσεις· αν δέν μπορείς να υποθέσεις αυτό, τότε δέν μπορείς να έχεις και μαθηματικά: δέν υπάρχουν μαθηματικά του ενός, γιατι ακριβώς («ένα ίσον κανένα»), η αποκλειστική ύπαρξη του ενός συνεπάγεται την αποκλειστική ύπαρξη του μηδενός· δέν μπορείς να έχεις μαθηματικά του τίποτα. Και όχι μόνο μαθηματικά βέβαια.

Τα επιχειρήματα που είναι εξαρχής ολιστικά, που ξεκινάνε δηλαδή απο μία και καλά παρατήρηση του οτι «όλα είναι ένα», είναι φανερό θα έλεγα οτι είναι επιχειρήματα νιχιλιστικά έως και φασιστικά, και οπωσδήποτε είναι για τα μπάζα γιατί 'ναι ψευδή (δέν είν' ανθρώπινο να ξεκινάς απο την ομοιότητα, να παρατηρείς πρώτα αυτήν).

Ας μήν το κουράσω όμως άλλο.

#9
vikar

Εκεί που λέω «το παράδοξο», πιό σωστό είναι «το άτοπο».

#10
Vrastaman

Ωραίος! Να προσθέσω και το κλασικό:
[I]- Πόσο κάνει 1+1;
- Εξαράται άαν αγοράζεις ή πουλάς.[/I]

#11
GATZMAN

Εξαρτάται μου λες εξαρτάται που 'λεγε κι η Χαρούλα.
Σχετικό με τα παραπάνω, και τούτο δω, το τοτίνιο λήμμα.

#12
GATZMAN

Στα δυαδικά ψηφιακά κυκλώματα, η πράξη α+β, απαντά στη λογική πύλη OR εισόδων α, β (Το +, εκφράζει διάζευξη, βλ. a πίνακάκι εδώ). Οι εισόδοι της πύλης (α,β) μπορούν να πάρουν ως τιμές ή λογικό 0 (switch off), ήλογικό 1 (switch on). H έξοδος της πύλης OR, είναι λογικό 1 (switch on), αν τουλάχιστον κάποια από τις εισόδους της έχει λογικό 1 (switch on). Ετσι στην ΟR---> 1+1=1, 1+0=1, 0+1=1, 0+0=0

#13
Vrastaman

Τα γίδια και τα γίδια γράφω ρε πστμ'!

#14
GATZMAN

Αμ, εγώ τι κάνω;

#15
HODJAS

Επίπεδο ρε πούστη μου!!!

#16
Κωνσταντίνος Ωμέγας

vikar θα έρθεις να μου περάσεις μαθηματικά; αν το περάσεις (5 και πάνω δηλ.) πληρώνω!
πάνω σε διαφορικές εξσώσεις είναι αν την παλέβεις...

#17
vikar

(Χέχ!... Ποιός είπε να δείς οτι στο σλάνγκ τζι άρ δέν είμαστε για τα λεφτά παρα μόνο για την καύλα μας;...)

Φίλε Ωμέγα, μιά απ' αυτές τις μέρες να περάσεις απο τα γραφεία, και θα τα κανονίσουμε. Ο ειδικός μας στις διαφορικές εξισώσεις είναι εξαίρετος επιστήμων... Τί «εξαίρετος», θεός ειν' ο πούστης...

======================================
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΤΟ ΣΛΑΝΓΚ ΤΖΙ ΑΡ»

Διαθέτουμε άριστα καταρτισμένους συνεργάτες σε: μαθηματικά, φιλολογία, φιλοσοφία, νομική, ιατρική νέα και απαρχαιωμένη.

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΤΟ ΣΛΑΝΓΚ ΤΖΙ ΑΡ»

Ειδικά τμήματα για: μουσική και ηχοληψία, σχολή εμποροπλοιάρχων, ορθογραφία, περιπτωσιολογία, εξέλ, τεχνικές παραλλαγής, (σαϊκο)γραφικές τέχνες, μελανολιθοριψία, απόκρυψη φύλου, ασφαλή οδήγηση, δημιουργική γραφή, αισθητική νέας κοπής.

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΤΟ ΣΛΑΝΓΚ ΤΖΙ ΑΡ»

Απο αυτόν το Σεπτέμβρη, και για έναν μήνα, εντατικά σεμινάρια: πώς να γίνετε ζωντανός θρύλος, πώς να γίνετε μαύρο πρόβατο και πώς να συναναστρέφεστε κάφρους διατηρώντας καθαρό το κούτελο.

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΤΟ ΣΛΑΝΓΚ ΤΖΙ ΑΡ»

Στο σλάνγκ τζι άρ τα μπορούμε όλα... Γιατι στο σλάνγκ τζι άρ ξέρουμε, οτι

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΚΟ.

Για πληροφορίες πάνω στα προγράμματά μας, απευθυνθείτε στη γραμματεία, πρώτος όροφος.

#18
Κωνσταντίνος Ωμέγας

δεν θελω φροντιστηρια καποιον να μου περασει το μαθημα θελω! δεν ειναι δυσκολο, απαξ και ειναι μεχρι 27 και δεν ειναι γυναικα ανετα δινει για εμενα, οποιος μπορεί πραγματικα ας μου στειλει ενα μηνυμα γιατι εχω προβλημα :)

#19
vikar

Μέχρι 27;!... Ώχ... Δέν κατάλαβες μου φαίνεται ακόμα με τί σάιτ έχεις μπλέξει... Ξέρεις οτι οι περισσότεροι εδωμέσα κάναμε εντατικά μαθήματα (στα φροντιστήρια ΤΟ ΣΛΑΝΓΚ ΤΖΙ ΑΡ βεβαίως βεβαίως) για να ξεμάθουμε να γράφουμε όπως αυτός εδώ ο κουμπούρας;

#20
GATZMAN

Πάντως αν ψάχνει να βρεί μέχρι τη δεύτερη αρμονική του 27, σίγουρα κάτι θα βρει... χεχεχε

#21
Galadriel

Βίκαρ κι έλεγα γιατί με είχε πιάσει λόξιγκας στις διακοπές μου...

#22
Κωνσταντίνος Ωμέγας

ενταξει μωρε, τι 27 τι 87 για ενα αριθμο κανουμε ετσι τωρα! η δουλεια μας να γινεται....

#23
Galadriel

Κωνσταντίνε παίζει να σου μοιάζω κι όλας, μικρότερος από 27 και όχι γυναίκα, μια χαρά, θα δώσω εγώ για πάρτη σου ρε συ μη μασάς.

#24
Κωνσταντίνος Ωμέγας

χαχαχαχαχαχ οκ ελα και θα τα βρουμε!

#25
lifeingr

Πάντως βλέπω ότι η απάτη του στέλνω άλλον να μου περάσει το μάθημα καλά κρατεί. Και νόμιζα ότι η σημερινή νεολαία είχε χαλάσει!

#26
iron

βικ, δεν θα σου ξαναμιλήσω! όλη η σκατολογία μου εδώ μέσα και όλες μου οι -ίλες και οι βρωμερές μου προσπάθειες, δεν-βρήκαν-τη-θέση-τους-πουθενά; κόψε!

ως εκ τούτου, για να επανέλθω στο λήμμαν, έχω να δηλώσω ότι 1+1 = 1+1 και τελεία και παύλα. Δηλαδή καμία επαφή, να και γω. Και μη μου αρχίσετε τα λιμά του τύπου 1+1= 0,9+1,1, κόκ. Άντε.