Επισήμως: τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων, επιβλήθηκε το 1992 στα αεροπορικά εισιτήρια για όλα τα αεροδρόμια της χώρας με αφορμή την κατασκευή του αεροδρομίου των Σπάτων. Λέγεται πως είναι ο δεύτερος ακριβότερος φόρος αεροδρομίου στον κόσμο, μετά από αυτόν του Τόκιο. Επιπλέον το Ελευθέριος Βενιζέλος είναι το ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης μετά το Χίθροου (δες εδώ).
Ενόψει αυτής της απαράδεκτης κατάστασης πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτες για να πάρουμε την πρωτιά από τους Άγγλους και τους Γιαπωνέζους. Το 75% των εσόδων του Σπατοσήμου από το Ελευθέριος Βενιζέλος αποδίδεται στην Hochtief (Υψιβαθής Α.Ε.) βάσει της σύμβασης εκμετάλλευσης του αεροδρομίου. Πριν από τους Ολυμπιακούς το ποσοστό είχε φτάσει μέχρι και 90%.
Το σπατόσημο
Τεσσερισήμισι χιλιάδες μαθητές από ακριτικές περιοχές μετέφερε δωρεάν η αεροπορική εταιρεία Aegean στην Αθήνα για να επισκεφθούν το νέο μουσείο της Ακρόπολης.
Στόχος είναι να επισκεφθούν το μουσείο φέτος δέκα χιλιάδες μαθητές μαζί με τους καθηγητές τους. Στο πλαίσιο του προγράμματος το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» συμφώνησε να μην εισπράξει τον φόρο που επιβάλλει για κάθε επιβάτη που αναχωρεί. Στην ίδια λογική η Aegean ζήτησε από τους αρμόδιους (ΥΠΑ, υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) να μην εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο τα 24 ευρώ για κάθε μαθητή που αντιστοιχούν στο λεγόμενο σπατόσημο. Συνολικά, δηλαδή, 240.000 ευρώ. Απάντηση όμως δεν πήραν. Προφανώς, θεωρήθηκε σπατάλη.
*Ακριβοί στα πίτουρα (εξοπλισμοί) και φθηνοί στ' αλεύρι (πολιτισμός)..εδώ
0 comments