1. Το ξύλινο παγούρι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

αλλά, αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο:

  1. νεόκοπη έκφραση των νεαρών (από το μπούλης και κούκλος) για τον κούκλο άντρα που είναι όμως και λίγο μπούλης, είναι δηλ. θεός, μουνάρα, αλλά δεν έχει τόση αντρίλα (ακόμα ή ποτέ) και έχει πίσω-πίσω ένα μπουλέ χμου -που οκ, δεν μας χαλούλου.

Ωραίο παιδί ο Μαρτάκης, μπούκλος!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

#1
betatzis

Σε συμβολαιογραφικά έγγραφα της Ζακύνθου του ΙΣΤ αιώνα,διαβάζουμε σε μια κληρονομία για μια μπούκλιζα (= υδροδοχείο), στη σελίδα μβ΄ στίχος 86. Χάριν γούστου, στη σελίδα μγ΄ στίχος 146, διαβάζουμε για «δύο σκατούλες πολίτικες, η μία στρογγυλή η έτερη μακρουλή», τις οποίες επίσης άφησε κληρονομιά ο μακαρίτης.

Στο απόκρυφο μυθιστόρημα H μάγκα του ωρολογίου(1873) διαβάζουμε

«Ο Μπούκλιζας ηγέρθη. Η Μάγκα αύτη είχε κεφαλήν ομοίαν τριπτύχου στρατιωτικού καλύματος, εξ ου και Μπούκλιζας ελέγετο».

Δηλαδή, ερμηνεύω εγώ, είχε καπέλο σε σχήμα παγουριού, γι΄αυτό τονε φωνάζανε Μπούκλιζα. (αξιοσημείωτη επίσης η λέξη μάγκα στο θηλυκό, για να δηλώσει το μάγκα).

Για μοντέρνους μπούκλους βέβαια, δηλώνω άγνοια.

#2
betatzis

#3
iron

αχαχαχχχ, έτσι που το άρχισες νόμιζα ότι είδες σε κείμενο του ιστ αι τη λέξη μπούκλος με την τεκνο-έννοια! μετά, ίσιωσα. Πολύ ενδιαφέρον, μερσί!

#4
Khan

Και από τις μπούκλες, νο;

#5
σφυρίζων

[mod]Αφαιρέθηκε απαράδεκτο ή ξεκρέμαστο σχόλιο.[/mod]

#6
σφυρίζων

Καλά...

#7
σφυρίζων

[mod]Αφαιρέθηκε απαράδεκτο ή ξεκρέμαστο σχόλιο.[/mod]

#8
σφυρίζων

[mod]Αφαιρέθηκε απαράδεκτο ή ξεκρέμαστο σχόλιο.[/mod]

#9
iron

Τι έγινε το κέρατό μου μέσα εδώ πέρα; πάλι τα ίδια και χειρότερα; ρε παιδί, γιατί τα κάνεις αυτά; γιατί πέφτεις τόσο; γιατί ρε πούστη μου εδώ μέσα ο ένας μετά τον άλλον κάνετε τους υπόλοιπους να αναρωτιούνται πόσο λάθος εικόνα είχανε σχηματίσει αρχικά; πού θα σταματήσει όλο αυτό; θα μας πάρει όλους σβάρνα; αυτό πρέπει να αποδείξουμε; πως ό,τι μας δίνει χαρά είμαστε καταδικασμένοι να το χάσουμε; ότι τίποτα δεν βαστάει και ότι όλα είναι ένα ψέμα; καζαντζίδης; τόσο μπανάλ είμαστε τελικά; ωραία!

ήθελες να ακούσεις και μένα να εξανίσταμαι καθότι το είχα βουλώσει; όχι, δεν θυμώνω. στεναχωριέμαι και κουνάω το κεφάλι μου σαν ξεδοντιάρα κωλόγρια.

ντροπή και κρίμα, τίποτ' άλλο.

#10
σφυρίζων

Με αδικείς και το ξέρεις.

#11
iron

μακάρι. αλλά βαρέθηκα, κι αυτό είναι το χειρότερο που μπορεί να μου συμβεί, προσωπικά. και τέλος πάντων ας μη με κάνεις και συ να σε αδικώ.

και τα υπόλοιπα θα επιθυμούσα σε πιμί, αρκετά ειπώθηκαν δημοσίως και ίσως λάθος μου που το έκανα και γω.

#12
σφυρίζων

Εγώ να δεις πόσο έχω βαρεθεί να γίνομαι μονίμως σάκος του μποξ.

#13
HODJAS

Βράστα, να επαναλάβω οτι παραμένεις προσφιλής στον υποφαινό και προσπάθησα με κάθε τρόπο, να μην γίνει δημοσία αυτή η κουβέντα.

Παρ’ όλα αυτά, αυτήν την φορά μπορεί και να μην γίνω αρεστός.

Καλύτερα να αφήσεις τον Καζαντζίδη («με αδικούνε», «είμαι ο σάκος του μπόξ» και τα τοιαύτα) εκεί που αναπαύεται, διότι προσβάλλεις και την δική σου νοημοσύνη και των άλλων, που σε ξέρουν.

Κανείς δεν σε αδικεί. Ίσα-ίσα. Και το ξέρεις.

Έχεις κανα-δυό χρόνια τώρα (να είναι σύμπτωση η Κρίση;), που εμφανίζεις μιαν εμμονή να τεχνηέντως περάσεις μια γραμμή Πρετεντέρη και Σία («οι βολεψάκηδες κωλοέλληνες τα θέλανε και τα πάθανε», «μια τρόικα μας χρειάζεται», η «θεωρία των δύο άκρων» κλπ), κάτι εξισώσεις Αριστερά=Πολ Ποτ, διαδηλώσεις=νεκροί της Μαρφίν και κάτι επαγωγές όποιος έχει διαφορετική γνώμη απ’ τον Πάγκαλο=ακραίος=>Αριστερά=Σύριζα=>Αριστερά=Άκρα και Φασισμός=Άκρα, άραγε Σύριζα=Φασισμός κλπ-κλπ, καθώς και να καταχωρείς επι τούτου σχόλια και μήδια, καθώς και ψευδο-λήμματα απ’ το κεφάλι σου ή κάποιου καμμένου μπλόγκερ, προκειμένου να υποστηρίξεις ένα αδύναμο (αλλά καλπάζον στην άποψη του λαουζίκου που τσιμπάει στην περιρρέουσα πόλωση) και μπανάλ επιχείρημα, που δεν αντέχει στα τέστ της λογικής.

Είναι αλήθεια οτι κάποιοι χρήστες/μόντς στην έπεσαν κομμάτι άτσαλα. Οι χαρακτηρισμοί που ανταλλάχθηκαν δεν τιμούν κανέναν (ούτε το σάη).

Όμως είχαν δίκιο.

Πέραν αυτών, σου έχει επισημανθεί το λάθος, σου έχει ανταποδειχθεί η αναλήθεια των ισχυρισμών σου, από όλους τους μόντς και πολλούς χρήστες, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινό (σε όλους τους τόνους και με όλους τους τρόπους και διά ζώσης και κατ’ ιδίαν και σε πι-μι και με σχόλιο, διπλωματικά ώστε να μην θιγείς).

Εσύ εκεί... επιμένεις να υποστηρίζεις ανυπόστατα ψεύδη, που διαδίδονται απο την τηλεόραση και να χαρακτηρίζεις όσους διαφωνούν αντιφάδες, συριζαίους, αναρχοσταλίνες κλπ, τους οποίους ομαδοποιείς κι εξισώνεις με τον Παττακό (!) λες κι είσαι κανας άξεστος, αμόρφωτος ή ηλίθιος που ακούει όλη μέρα Τράγκα. Ξέρεις πολύ καλά και το ξέρουν όλοι εδώ μέσα, οτι αυτή δεν είναι η περίπτωσή σου.

Τί προσπαθείς να πετύχεις;
Τί φοβάσαι;

Πάρε ένα τηλέφωνο βρέ αδερφέ ή έλα σε μια συνάντα, ναν τα βρούμε.

Αλλά να ήταν η διατύπωση απόψεων, πάει στο διάολο κι εκεί κάπου πατάς και θα είχες δίκιο (εν πρώτοις), όταν επικαλείσαι την ελευθερία έκφρασης. Δεν σε πείθουν, δεν τους πείθεις, ε ποτέ μη σώσεις και πειστείς και μη σώσουν και πειστούν και τί έγινε δηλαδή;

Έχεις όμως φωραθεί επανειλημμένα, να κατασκευάζεις (εκ του πονηρού) λήμματα, σχολιάκια, μηδιάκια, λογοπαίγνια κλπ, μόνο και μόνο για να προκαλέσεις κάποιους χρήστες σε πολιτική (και εν τέλει προσωπική) αντιπαράθεση. Και στο ’χουν πεί όλοι.

Μην αρχίσεις τώρα τα «μα, άλλο εννοούσα» και «ό,τι λέω εγώ παρερμηνεύεται», «ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει» κ.ο.κ., γιατί έχασες.

Ούτε γίνεται να προσπαθείς εσαεί να καλύπτεσαι πίσω απο την ασπίδα της δήθεν «άδολης φιλοπαίγμονος διάθεσης», γιατί δεν πιάνει. Έχεις βγεί πρόγραμμα με αποκλειστική δική σου υπαιτιότητα.

Κολπάκια με τις λέξεις και τις έννοιες ξέρουν να κάνουν κι άλλοι εδωμέσα.

Αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός ούτε το πνεύμα του σάη.

Εν προκειμένω στο λήμμα αυτό, επισημάνθηκε οτι κάθισε ένας άνθρωπος, με μεράκι, να συμβάλλει σ’ έναν ορισμό, με ένα σχόλιό του, χωρίς καμία έστω υπόνοια αντιδικίας με οποιονδήποτε και εισέπραξε απρόκλητα (και εν αγνοία του) πονηρή πολιτική «πλακίτσα» εις βάρος του εν είδει «σχολίου», απο σένα, που έχεις επανειλημμένα και δημοσίως εκφράσει την (αρνητική) άποψή σου γι’ αυτόν.

Ο παθών ούτε που το είδε (και δεν ασχολείται κιόλας). Κάποιοι δεν κατάλαβαν την μπηχτή και κάποιοι έκαναν πως δεν την κατάλαβαν.

Το σχόλιο αυτό και ο τρόπος και λόγος για τον οποίον έγινε, απάδει όχι μόνο του σκοπού του σάητος, ο οποίος – να το πάρουμε απόφαση – είναι λεξικογραφικός αλλά και αυτού του ίδιου του περιεχομένου του ορισμού, με τον οποίον δεν έχει καμίαν απολύτως σχέση. Ορθώς διεγράφη.

Κόφτα αυτά.

Απο δώ και μπρός, καμία σπόντα δεν θα πρέπει να περνάει απαρατήρητη και στο ντούκου, γιατί γαμεί τις σχέσεις μεταξύ χρηστών και εν τέλει, το ίδιο το σάη.

Εν πάσει περιπτώσει, προτείνω και δημοσίως, να διαγράφονται άνευ ετέρου τινός (και χωρίς καν σημείωση απο την Σ.Ο.) κακεντρεχή σχόλια καθ’ οιονδήποτε τρόπο, είτε αυτεπάγγελτα απο τους μόντες είτε κατ’ αίτηση των χρηστών και τα υπόλοιπα σε πι-μι.

Είναι thought police; Είναι φίμωση του δικαιώματος έκφρασης; Νομίζω πως αν ζυγιάσει κανείς το είδος της ανωτέρω έκφρασης και το ήθος και στάση μέχρι τώρα των μόντς (συμπεριλαμβανομένου και εσού) στο σάη αυτό, δεν συντρέχει τέτοιος κίνδυνος.

Ψωλιά στην τρολιά.
(κι όλα καλά)

#14
σφυρίζων

Ωχ παναγιούδα μου, πάνω που ετοιμαζόμουν να ανεβάσω το «συριζαυγίτης» :Ρ

Σού απαντώ γιατί κι εγώ σε εκτιμώ ως σλάνγκο κι ως άνθρωπο και γιατί τιμώ το χιούμορ σου, την φιλοξενία σου και την απίθανη πίτσα που έφαγα σπίτι σου.

Θεωρώ ότι αδικείς το φιλελεύθερο πνεύμα σου όταν απομονώνεις κάποια από τα γραπτά μου και προτείνεις να περνάνε από λογοκρισία. Έστω ότι συμφωνώ με την «θεωρία των δύο άκρων» (πράγματι, βγάζω σπυράκια με προσωποπαγή καθεστώτα που στέλνουν τους αντιφρονούντες σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, ντύνονται με στολές και γυαλιστερές μπότες και συναγωνίζονται στο βήμα της χήνας). Έστω ότι είμαι γκρούπι του Πάσχου Μανδραβέλη, του Τζήμερου, και έστω ότι πιστεύω ότι ο Πάγκαλος δεν ανήκει στην συνομοταξία sus scrofa domesticus. Ε και; Γιατί ποιος το απαγορεύει αυτό; Live and let live, πίστευε ότι θες να πιστεύεις αλλά η ελευθερία σου σταματήσει εκεί που αρχίζει...(μπλα μπλα).

Λες ότι μου αρέσει να τσιγκλάω με λήμματα και σχόλια. Guilty as charged, τσιγκλάω και δεν το κάνω τους τελευταίους μήνες αλλά από το 2008 που λημματογραφώ.

Τσιγκλάω τους νεοδημοκράτες (Νέα Δημοπρασία, συγγρού, πάρτι με Uzi, Στρατηγός Άνεμος, καλύτερα παπάκι, παρά τον Μητσοτάκη!, παπαληγούρας).

Τσιγκλάω τους πασόκους (Τζέφρι, μιμίκος, κουριάδα, miesens, μηκυό, μίζων ελληνικό λεξικό - τόμος β’)

Τσιγκλάω την παραδοσιακή αριστερά (κομμούνι, φυτό, ραντεβού στα γουναράδικα, αναρχοσταλίνα,σταλινόμουτρο,σταλινοτσολιάς, κούτβηδες, λουμπεναριό, αρσενοκνίτης, καταδικασμένος στην συνείδηση του λαού)

Τσιγκλάω την ανανεωτική αριστερά (οπορτούνα, αριστερίλα, αριστεριτζής)

Τσιγκλάω τους οικολόγους (γκρηνιάρης) και τους εναλλακτικούς (αντίφας, κουκούλια)

Τσιγκλάω τους φασίστες (ναζιάρης, ναζός, γκεμπελίσκος, φασιστόμουτρο, φασισταριό, φίλοι αδολφικοί, αδολφάτο, μαύρος, 88, ογδόντα οχτώ, ελλημπάν, Καμένοι Έλληνες)

Τσιγκλάω τα κακώς κείμενα από όπου κι αν προέρχονται (τσολάκογλου, (γρηγορόσημο, κομματατζής, ψηφοφθόροι, σκυλοβούλιο, μαντρόσκυλο, ξύλινη γλώσσα, απλός στρατιώτης, γκρουπόσκυλο)

Τσιγκλάω ακόμα και τον εαυτό μου (νεοφιλελές) και τον συγχωρεμένο θείο μου (βενιζελόμουτρο)

Πρόγραμμα δεν βγαίνω εγώ, αλλά όσοι τραβάν ζόρια με λήμματα πολιτικά που προσκρούουν στο δόγμα τους και θα ήθελαν την διαγραφή τους.

#15
xalikoutis

Μα αυτό είναι το πρόβλημα Βράστα. Σε είχα(με) για κάτι παραπάνω από γνωματζή*... Εκτός κι αν ο νεοφιλελευθερισμός υποχρεωτικά συνεπάγεται τη μετατροπή του ανθρώπου που εκφέρει μια γνώμη σε γνωματζή, διαόλου απίθανο. Εκεί φτάσαμε, να πρέπει να απελευθερώσουμε την αγορά γνώμης για να λέμε ελεύθερα την άποψή μας. Η δυσφορία με την πάρτη σου εκεί έγκειται, αν μου επιτρέπεις, στο ολοένα και περισσότερο γνωματζίδικο περιεχόμενο το οποίο λόγω καλκιουλέιτεντ απομίμησης αντικειμενικότητας / ουδετερότητας προσελκύει αναπόφευκτα κριτική, συμπεριλαμβανομένης μιας διάθεσης να μη θέμε βρε αδερφέ να ακούσουμε άλλο αυτή τη γνωματζίδικη γνώμη**, καμιά φορά να ανεχόμαστε και μια δογματζίδικη κριτική ενάντια σε μια γνωματζίδικη γνώμη. Και κάτι ακόμα, όχι μόνο στα σχόλια όπως λέει ο χότζας αλλά και στο αναστοχαστικό ας πούμε λήμμα σου νεοφιλελές πέφτει πολύ καζαντζιδίλα. Βεβαίως οι νεοφιλελεύθεροι στην Ελλάδα είναι κατεξοχήν κλαψοφιλελεύθεροι.

Φυσικά και στη δεξιά και στην αριστερά υπάρχουν μαλάκες. Φυσικά και θα σου την πέσουν οι αριστεροί όταν τους την πέφτεις. Φυσικά και για άλλους η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι αριστεροαστή του αισχίστου και την ίδια στιγμή μιλφάρα και ο Κασιδιάρης καυλάκι και σκατοκέφαλος. Φυσικά και τσώπα, τσώπα τώλα.... Δηλαδή θα κλαίμε επειδή ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα τζήμερα; Δεν είναι σωστό, πρέπει να δεχόμαστε και τις 50 αποχρώσεις του τσιγκλύσματος.

Υπάρχει μόνο κάτι χειρότερο από έναν μεροληπτικό ορισμό: ένας ιδεολογικός ορισμός.

Αυτά με ανοιχτή την πρόσκλη από μένα για μπίρες μαζί και με το Μπετατζή, το θεωρώ λάθος να τσακωνόμαστε για τα πολιτικά, ενώ μπορούμε μια χαρά να πλακωνόμαστε.

** για τον ίδιο λόγο που δε θέλουμε να ξέρουμε πόσο κωλοτρυπιδίστικη είναι μια κωλοτρυπίδα, χωρίς αυτό να μας εμποδίσει να μπορούμε να πούμε ότι την ξέρουμε αρκετά καλά.

#16
σφυρίζων

´Ισως να κόλλησα την καζαντζιδίλα έχοντας μεγαλώσει στα εβδομήνταζ και ογδόντας βλέποντας κλαψομούνικα έργα με τον Μάνο Κατράκη σε ρόλους ταλαιπωρημένων αριστερών. Εν πάτσει περιπτώσει, στην λημματογραφική (και στην ψυχολογία) είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποστασιοποιηθείς από τον εαυτό σου (την κωλοτρυπίδα σου) γράφοντας ορισμούς (η αναλύοντας) εν κενώ βιωμάτωνε. Οποιος λέει το αντίθετο ψεύδεται ή είναι αθεράπευτα αγαθοψώλης. Ας πανηγυρίσουμε τος κωλοτρυπίδες μας, που θα ´ελεγε κι ο Χανκ. Κτγμ, το πράγμα όμως εκφυλίζεται όταν κάποιος θεωρεί την κωλοτρυπίδα σου επιστημονικότερη από του άλλου (πρόσφατα κάποιος σύσσλανγκος παρομοίασε την ιδεολογία του με την φυσική, απορώντας υπεροπτικά πως είναι δυνατόν οποιοσδήποτε να αμφισβητεί την φυσική). Η κωλοτρυπίδα μου δεν μπορεί παρά να χέζειντέτοιες απόψεις. πάντως είμαι πάντα ανοιχτός σε δια ζώσης πλακώματα με την καλή έννοια, αλλά με άτομα με τα οποία υπάρχει μια στοιχειώδης αλληλοεκτίμηση (hint: you qualify). Αλλιώς, life is too short.