Νομίζω πως ο κοριός (το έντομο), όταν τον ανακαλύψεις και τον περιεργαστείς, μένει ακίνητος, μαζεύει τα ποδαράκια του και κάνει τον ψόφιο, με σκοπό να μην δώσει περαιτέρω στόχο μπας και σωθεί. Υπάρχει αυτή η ερμηνεία, διαδεδομένη, πιστεύω. Το έχω δει λάιβ, δεν ήταν πια και τόσο εντυπωσιακό, αλλά μπορεί πράγματι το λήμμα να εκκινεί από εκεί.
Επειδή μου φαίνεται κάπως περίεργη αυτή η λέξη, σημειώνω ότι δεν εμφανίζεται ούτε μία φορά στο google (πλην του slang.gr). Επίσης, ο George Michael έχει κάνει μερικά φοβερά ποπ τραγούδια - ακόμα και για μένα που δεν είμαι πολύ φαν του είδους. Δεν είχα προσέξει ότι είναι σε φάση Manilow ή Dion.
Δεν ξέρω τούρκικα. Βρίσκω ωστόσο το ρήμα büzmek που σημαίνει συσφίγγω, περιορίζω, συναθροίζω. Το δε buzlu σημαίνει κατάψυξη. Αν είναι ή όχι της ίδιας ρίζας δεν το ξέρω. (Προφανείς, βέβαια, οι σχέσεις με τη μπουζού και το μπούζι, αντίστοιχα.)
Σόρυ αν έχει ειπωθεί. Υπάρχει το σλαγκοειδές επίρρημα «στο ξαφνικό», «στο άσχετο», αντί «ξαφνικά», «άσχετα» (το δεύτερο μάλλον δύσχρηστο έως ανύπαρκτο). Τα παραπάνω είναι τα συνήθη, μπορώ όμως να φανταστώ και «στο πρόστυχο», «στο κωλοπαιδίστικο» κλπ.
Πολύ καλό το πρώτο παράδειγμα!
Χχχχαααχχχχχχχααχαχαααααααααχαχα!
Έχεις θέμα, στείλε πμ στο μοντς.
... και αυτό μου φέρνει στο νου κάτι άλλο. Η νοηματική σύνδεση του κοινωνικώς κατακριτέου σεξ με την βρωμιά είναι ιδιαίτερα αμερικάνικο χαρακτηριστικό:
- dirty talking (το να μιλά κανείς βρώμικα=πρόστυχα)
- dirty girl (βρώμικο=πρόστυχο/γκαβλιάρικο κορίτσι)
κλπ
Αν και δεν είναι άγνωστη στην ελληνική γλώσσα, αυτή η σύνδεση (ευτυχώς κατ' εμέ) δεν επικρατεί. Σκέφτομαι ίσως τη βρισιά «βρωμιάρα», την οποία άκουσα μάλιστα πρόσφατα λάιβ, συνοδευόμενη από τη βρισιά «τσουλί» και κάποιες λεπτομέρειες για την απαράδεκτη, κατά τη γνώμη της ομιλούσας, σεξουαλική δραστηριότητα της βριζομένης.
Η σύνδεση, βέβαια, της βρωμιάς με την κακή ηθική γενικά δεν είναι μόνο αμερικάνικη. Ούτε, σας προλαβαίνω, φαίνεται να γεννήθηκε από την χριστιανική ρητορεία. Έχω ένα πρόχειρο παράδειγμα από τους Βατράχους του Αριστοφάνη (βλ. στα σχόλια, εδώ):
[I]
και μετά ένας μεγάλος βούρκος
και βρώμα αιώνια· και εκεί μέσα ριγμένοι
όσοι κάποτε αδίκησαν φιλοξενούμενο [...][/I]
Κατ' αρχήν είναι ορθή η αντίληψή μου, ως προς την απουσία στην ελληνική γλώσσα ειδικά της σύνδεσης ανήθικου σεξ με τη βρωμιά; Και δεύτερον, vikar, παίρνοντας αφορμή από τα λόγια σου, στα γερμανικά υπάρχει αυτή η σύνδεση;
*φαίνονται
Όχι, όχι... Κυρίως ανέβασα τον ορισμό για την 3η σημασία, η οποία είναι μάλλον ενδιαφέρουσα.
Κοίτα μάλλον έχεις δίκιο. Σε εμένα βέβαια, που όμως δεν την χρησιμοποιώ την λέξη, μου φαίνεται διατηρημένα αλλά ελαφρώς άφωνα τα -τ- και -σ-. Την μορφή «μπεσελεράς» την είχα βρει μόνο στο σάιτ του Σαραντάκου.
Παρεμπιπτόντως, να μια περίπτωση -τ- και -σ- στη σειρά, που όμως δεν σχηματίζουν -τσ- (φθόγγοι δεν είναι αυτά;).
Καμιά φορά ξυπνάω από τον ήχο των ίδιων μου των ουρλιαχτών, όταν φτάνω στο όνειρό μου να αφήσω το μπουφάν μου σε μια από τις καριόλες.
Επίσης, Mr. Cadmus, σπεκ.
Όχι, δεν είναι προστακτική, είναι υποτακτική. Μήπως αυτή εδώ η πρόταση δεν είναι καταφατική;
Για την σημασία του γαλατάδικου ως περιπολικού:> Τώρα ξέρεις, σε τέτοιες συνθήκες, ο τηλεβόας είναι ολόκληρη επιχείρηση· ενενήντα εννιά στα εκατό πρέπει να χτυπηθείς μαζί τους, γιατί άλλο πράμα είναι να γράφεις συνθήματα ή να πετάς προκηρύξεις στη ζούλα, και άλλο να φωνάζεις εδώ είμαι και βαράτε... Και νά 'τανε κανένα συνθηματάκι να το φωνάξεις στα σβέλτα και να την κοπανήσεις... Ολόκληρο κατεβατό: ένα τέταρτο, είκοσι λεπτά... Βέβαια, τότε δεν είχανε τα γαλατάδικα με τους ασυρμάτους και τα τέτοια, αλλά είχανε πυκνές περιπολίες και τοπικούς σταθμούς. Ως τότε τη βγάζαμε καθαρή γιατί φοβόντουσαν. Μόλις άκουγαν την αρχή του συνθήματος: ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ, ΕΔΩ Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ! εξαφανίζονταν, γιατί νόμιζαν πως για να τους βγαίνουμε έτσι, θα έχει κατέβει κανένας ένοπλος λόχος από τον Χορτιάτη.
Χρόνης Μίσσιος, «... καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς», εκδόσεις «γράμματα», 41η έκδοση, σελ. 135-136.
Τελικά ο γνωστός μου το διάβασε, γούσταρε, άρχισε να μου λέει διάφορες ιστορίες από Ξάνθη και έγραψε κατά τα λοιπά τον σχολιασμό πλήρως στ' αρχίδια του. Τον ευχαριστούμε.
Είστε πάντως πολλοί αυτοί που έχετε κάνει φοιτητές στην Ξάνθη και είστε από τότε ερωτευμένοι με την πόλη. Κάτι μου λέει ότι σε λίγο θα σχολιάσει και ένας γνωστός μου...
Το ίντερνετ σου έρχεται με τις απογευματινές εφημερίδες εσένα, ε;... Το ανέβασε ήδη η Σαλίνα!
Βλ. και σπέρνει, γαμοσπέρνω, γαμάει και σπέρνει.
«Το κορμί μου είναι τίγκα στο ζαμπόν και στην πουτίγκα».