Woody Allen: Δεν μπορώ ν' ακούω Βάγκνερ για πολλή ώρα. Με πιάνει μια ακατάσχετη τάση να εισβάλω στην Πολωνία...
Χορταστικό!!!
Δεν μπορώ να φανταστώ πιο πλήρη ορισμό :-)
Τον πήρα έτοιμο τον κατάλογο ;-)
Ισπανικά trabajar=εργάζομαι.
Αντρίκο ντελ Πάσσο:
«Θέλουμε καλύτερες μέρες για τους καουμπόηδες, για τους βακέρος, για τους τραβαχαδόρες! Κάθε βακέρο και το ράντσο του, κάθε τραβαχαδόρ και τη χασιέντα του, οι Σέρρες Μάνδρες ανήκουν στους Σερρεμανδριλένιους, λαέ της Σέρρες Μάνδρες-λαέ της Γρέθια Μορένα!» (χειροκροτήματα)...
Λήμμα-ορισμός: Φλόςς Ρουαγιάλ...
Πές μου πού είσαι να' ρθω!!!
Σωστός! Επί έναν αιώνα (τουλάχιστον) η Πάτρα έβγαζε σταφίδα και πολιτικούς...
Πρωθυπουργοί:
Μπενιζέλος Ρούφος (1795-1868) Διετέλεσε: 29/4/1863-26/10/1863, 28/11/65-9/6/1866
Θρασύβουλος Ζαΐμης (1825-1880) Διετέλεσε: 25/1/1869-7/7/1870, 28/10/1871-25/12/1871
Σωτήριος Σωτηρόπουλος (1820-1898) Διετέλεσε: 3/5/1893-30/10/1893
Αλέξανδρος Ζαΐμης (1855-1936) Διετέλεσε: 21/9/1897-2/4/1899, 12/11/1901-24/11/19022, 4/9/1915-25/10/1915, 9/6/1916-3/9/1916, 21/4/1917-14/6/1917, 4/12/1926-4/7/1928
Δημήτριος Γούναρης (1867-1922) Διετέλεσε: 25/2/1915-10/8/1915, 16/3/1921-3/5/1922
Αναστάσιος Χαραλάμπης (1862-1949) Διετέλεσε: 16/9/1922-17/9/1922
Στυλιανός Γονατάς (1876-1966) Διετέλεσε: 14/11/1922-11/1/1924
Ανδρέας Μιχαλακόπουλος (1875-1938) Διετέλεσε: 7/10/1924-26/6/1925
Δημήτριος Μάξιμος (1873-1955) Διετέλεσε: 24/1/1947-29/8/1947
Παναγιώτης Κανελλόπουλος (1902-1986) Διετέλεσε: 1/11/1945-22/11/1945, 3/4/1967-21/4/1967
Γεώργιος Παπανδρέου (1888-1968) Διετελεσε: 26/4/1944--3/1/1945, 8/11/1963-31/12/1963, 19/2/1964-15/7/1965
Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος (1890-1973) Διετέλεσε: 5/3/1958-17/5/1958
Ανδρέας Παπανδρέου (1919-1996) Διετέλεσε 18/10/1981-18/6/1989, 10/10/1993-18/01/1996
Γιώργος Παπανδρέου (1952-) Διετέλεσε 4/10/2009-;
Πρόεδροι της Δημοκρατίας:
Αλέξανδρος Ζαΐμης (1855-1936) Διετέλεσε: 15/12/1929-3/11/1935
Κωστης Στεφανόπουλος (1926- ) Διετέλεσε: 8/03/1995-12/03/2005
Αυτόκλητοι σωτήρες:
Γεώργιος Παπαδόπουλος (1919-1999) Διετέλεσε: 21/4/1967-25/11/1973
Υπουργάτζες και πολιτικούς έβγαλαν τα μεγάλα σόγια των Ρούφ, Στρέιτ, Κανακάρηδες, Ζαΐμηδες, Λόντοι, Χαραλάμπηδες, οι Καλαμογδάρτες, οι Μελετόπουλοι, οι Παπαδιαμαντόπουλοι, οι Πετμεζάδες κ.α.
Εξ ου και το αίτημα για «αλλαγή» το 1909 με τον Μπένι...
Σωστός: Γενικά στα νησιά το Αιγαίου λέγεται ψακή/ψάκωμα η δηλητηρίαση.
(municipal unhappy χαχαχαχ)
Και:
1.Μπάζο γκόμενα.
2.Κακής ποιότητας ηρωΐνη (μπεμπελάκ, φενασετίνη, στρυχνίνη κλπ).
Αναδρομικά flashback και Déjà vu (παραμνησία) τρώνε οι χρήστες ψυχωσιομιμητικών και καννάβεως.
Micidiale! *****
Κονομήσαμε...
Α! Τώρα θυμήθηκα και σχετική έκφραση «να παίξουμε τα μήλα» και όχι σκέτο «μήλα».
Επίσης το' χω ακούσει πάω/μπαίνω με τα όσα = πάω ψυγεία / μπαίνω με τις πόρτες κλπ (το ένθετο περιττό άρθρο είναι ιταλισμός π.χ. mangio il riso, non mi fare i numeri=μη μου κάνεις νούμερα κλπ).
Τέτοια παιχνιδάκια με ένθετο άρθρο έχουν κάνει εκτενώς τα Ημίζ (π.χ. θ' ακούω κάθε μέρα την Καρμίνα την Μπουράνα κλπ), ενώ η ντεμέκ πρόσθεση διπλού άρθρου σε κύρια ονόματα, υποκρίνεται οικειότητα (π.χ. με το Μάνο το Λοΐζο έχουμε κοινή πορεία κλπ).
Αν τα τσιμπούκια μπορούσαν απο μόνα τους να κρατήσουν έναν άνδρα, ο Οδυσσέας θα είχε ξεμείνει στην Ωγυγία...
Φχαριστώ για το σχόλιό σας Πάτσμαν & Τζήζα.
Ο μέγας Λασκαράτος έλεγε: «Μην αναφέρεσαι σε κάτι που σε αφορά. Ο άλλος, το καλό θα το περιγελάση – το κακό θα το μεγαλώση».
Υπάρχει και το ρητό «τα εν οίκω μη εν δήμω».
Έτσι είναι, αφού το δικαστήριο της ανθρώπινης ψυχής στην παραδοχή της ενοχής αρκείται σε ομολογία, ενώ στην επίκληση της αθωότητας διατάσσει αποδείξεις.
Αν πείς «την έχω 30 πόντους» όλοι δύσπιστα θα σου πούν να τη βγάλεις έξω να τη δούν, αν πείς «είμαι μαλάκας» δεν χρειάζονται περαιτέρω εξηγήσεις...
Παρ’ όλα αυτά στ’ αρχίδια μου και προχωρώ στο παρασύνθημα:
Κωλόπαιδα υπάρχουν παντού και είναι κι η πλειοψηφία (αν και ελλοχεύει το λογικό ταυτολογικό παράδοξο, αφού οι γενικεύσεις προοιωνίζουν φασισμό-κι αυτό είναι μια γενίκευση και πάει λέγοντας)...
Εδώ απλά, έγινε μια απόπειρα σκιαγράφησης του ειδικού βάρους του κωλοπαιδισμού ορισμένων Πατρινών (κάθε τόπος έχει τον δικό του), ο οποίος μπορεί να εφάπτεται αυτού των άλλων νεοελλήνων (τί διάολο δε μπορεί να πάνε μονόμπαντα οι καλοί!) κατά ποσοστά και αναλόγως κατά περίπτωση (εγγύτητας – απομάκρυνσης).
Όλος ο κόσμος λέει για την το Ξηρόμερο Αιτωλοακαρνανίας και την Αμαλιάδα (όχι για τον Πύργο) οτι «ο καλύτερος έχει σκοτώσει τη μάνα του». Είναι μαλακία. Ο Μπελογιάννης ήταν απο την Αμαλιάδα και δεν σκότωσε ποτέ κανέναν...
Έχει γίνει μνεία στο λήμμα Eίδες Bλάχο; Σ' είδε πρώτος! για τους μύθους περί καλών-κακών «καημπόηδες-ινδιάνοι» και τον ενδορατσισμό των νεοελλήνων.
Άμοιροι αλλοδαποί τί έχετε να τραβήξετε!
Γνωρίζω οτι τους Πατρινούς δεν τους γουστάρει κανένας, ούτε οι γείτονές τους, ούτε καν απο τον ίδιο Νομό (χωρίς να ξέρει το γιατί). Η πόλη ιδίως τα τελευταία 20-30 χρόνια έχει κάκιστα public relations.
Την Θεσσαλονίκη όμως, την «αγαπούν» όλοι οι Βορειολλαδίτες χαζοχαρούμενα καίτοι τους απομυζά, γιατί τους συσπειρώνει έναντι στην «παλιο-πρωτεύουσα των Νοτίων» κι εμείς γιατί την «επιβουλεύονται την τσαμένη αυτοί οι Σκοπιανοί κακοχρονονάχουνε».
Την έρμη την Αθήνα (ΜΑΣ) την ζηλεύουν αλλά και μισούν όλοι, διότι είναι καβάλα (πώς να το κάνουμε δηλαδή;) κλπ-κλπ.
Νομίζω όμως οτι οι λόγοι είναι καθαρά πολιτικοί: «Μουνί» όπως και «πούστης» αναφέρεται στον Πατρινό συμβολικά υπο την ιδιότητά του ως συντηρητικού πολιτικού που «μας» έχει κάτσει στο σβέρκο λόγω κοτζαμπάσικης καταγωγής και όχι λόγω της υποτιθέμενης (έστω και υπαρκτής) πονηρίας των μωραϊτάδων ή προτίμησης του ιδίου φύλου (!)
Σάμπως και τους Εγκλέζους δεν τους λένε «πούστηδες» οι νεοέλληνες (ίσως γι’ αυτό τρέχουν να σπουδάσουν εκεί)...
Η Πάτρα κυριάρχησε στα πολιτικά και εμπορικά πράγματα επί έναν αιώνα και υπήρξε το πρώτο ξεκάθαρο και απο τα 2-3 σημαντικότερα αστικά κέντρα για την περίοδο αυτή (και επέκεινα έστω κι εξασθενημένα). Την εποχή εκείνη, οι μπούρτζοι δεν βγαίνανε πρωθυπουργοί (αυτά άρχισαν με κάποιον κολομπαρά καράβλαχο απο κάποιο τουρκοχώρι του Βορρά), αλλά αστοί που το φυσάγανε το παραδάκι..
Ως εκ τούτου έβγαλε ένα κάρρο πολιτικούς εκ των οποίων καμιά ντουζίνα έγιναν και πρωθυπουργοί ή πρόεδροι δημοκρατίας (νομίζω κάτι σχέση έχει κι ο σημερινός πρωθυπουργός);
Ποιός όμως πολιτικός εν Ελλάδι (πλην του Τρικούπη και του Μπένι) χαίρει εκτίμησης;
Για την μεγαλύτερη καταστροφή του νεώτερου Ελληνισμού (1922), κατηγορήθηκε ο πρωθυπουργός Δημήτριος Γούναρης. Ήταν ένας Πατρινός.
Καλώς; Κακώς; Οι παππούδες Πατρινοί αριστεροί εξακολουθούν να λένε τη Λεωφόρο Γούναρη «Καλαβρύτων», όπως πριν το 1931! Αν και αξιολογώτατος κατά τα λοιπά πολιτικός, καταπιάστηκε με πράγματα πέραν των δυνατοτήτων του (εποχή κοσμοϊστορικών αλλαγών που μόνον ένας Βενιζέλος ψιλο-κουλάντριζε) κι έφαγε το κεφάλι του...
Ειδικά το 1967 ήταν η μάχη των Αχαιών: Ο δεξιός Κανελόπουλος μάχονταν τον κεντροδεξιό Παπανδρέου και τελικά επεκράτησε ο Παπαδόπουλος (βλ. μήδι στο λήμμα απέκης).
Σε κάθε περίπτωση, στο παραμικρό δεν επιθυμώ να συνεισφέρω στην κατασκευή-συντήρηση μαλακισμένων μύθων ή ρατσιστικών σχολίων για τον ένα ή τον άλλο τόπο.
Όμως το ζήτημα δεν ήταν το «πάς πούστης Πατρινός κλπ» και εκεί νομίζω έχασες το σημείο μου Πάτσμαν.
Το κείμενο αυτό γράφτηκε, επειδή ο φέρων απεχθάνεται τη βία (λεκτική & φυσική), την οποίαν αντιλαμβάνεται ως διάχυτη (ειδικά) στην Πάτρα.
Θες το κλίμα, θες ο ρόλος της πόλης (διεθνές λιμάνι-μπάτε σκύλοι αλλέστε), η εκτεταμένη διαφθορά, η εγκληματικότητα, η ανεργία, η φτώχεια και το ζόρι, θες η εθνοτική καταγωγή (στην οποία αναφέρθηκα στον ορισμό εν παρόδω) πολλών θιασωτών της επιθετικότητας κλπ, κάτι συμβαίνει τελοσπάντων.
Υπάρχουν πάμπολλοι αξιοπρεπείς και αρκετοί εξαιρετικής παιδείας Πατρινοί, οι οποίοι στενάζουν απο την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, αλλά δεν θέλω (και δεν επιτρέπεται) να αποδώσω το ποσοστό τους.
Σας ασπάζομαι,
Φαίδων
Πολύ καλό!!!
Ιερόσυλοι!!! Καλείστε ντεμέκ ταβλαδόροι και δεν παίζετε τη φεύγα, ού να μου χαθείτε κοπρόσκυλα...
:-Ρ
Στην Πάτρα σημαίνει και στέλνω τη μπάλα στα μνήματα λόγω τσαντίλας.
Πρόσφατα άκουσα και την κουφή έκφραση «σε αργότερη» ή σκέτο «αργότερη» δηλ. το επίρρημα αργότερα.
Για περιπεράστε απο το ανακριτικόν γραφείον της περιοχής σας, να σας τρατάρωμε ένα συκαλάκι :-Ρ
Κυρ-Αλέκο (δις) με το κόκκινο γελέκο, the Reds are marching on!
Τί έγινε τώρα;
Η αργκό τρώει τα παιδιά της οτι δήθεν «έθεσες εαυτόν εκτός σλάνγκ»;
Ρε παλουκάρια, τέτοιες διαγραφές ούτε ο Αντρέας δεν έκανε...
Εγώ λέω να μη σβηστεί τίποτα!
Οποιανού δεν τ' αρέσει να κατεβεί απο το διαδίκτυο!
Είναι και πρεζάκικο. Ο καλοκαιρινός προορισμός του ζάκη: Η Αίγινα...