#1
georgegreek

in καρνίβαλος

Ακριβώς, πολύ σωστά το εθεσες, είναι σύμμειξη, είναι και καρνάβαλος, γελοιοποιείτε με τα λόγια του και τις πράξεις του, και κανίβαλος, κοιτάει να φάει τον άλλο αν μπορεί, το μότο του είναι: ο θάνατος του άλλου, η ζωή η δική του.
Απέραντη ηλιθιότητα.

#2
georgegreek

in γερολάζαρος

αχα... Παλεύει να ξανανιώσει(αναστηθεί) ο γερολαζαρος.
ο οφθαλμολουτρος

#3
georgegreek

in βασιλόπιτας

Σήμερα είναι η τιμητική του, χεχε.

Να πω και κάτι άλλο, εδώ νομίζω το λήμμα θαταν πιο ωραίο(πιο κατανοητό) εάν έμπαινε μπροστά το εσύ θες,
δηλαδη: εσύ θές να φάει η μύγα γάλα και το κουνούπι ατσάλι.
η και μια άλλη ιδέα, όπως αυτό:
εσύ θες και η μύγα να φάει γάλα και το κουνούπι ατσάλι.

αχαχαχχααχα για σου ρε καλαντριελ με τα ωραία σου!!!!
αυτό το όνομα της νύφης που βρήκες μάρεσε!
Αχχχ...ΝΙΤΣΑ ΜΟΥ>>ΝΙΤΣΑ ΜΟΥ.....

Ναι γιατρέ μου , αλλά εδώ είναι άλλη η σημασιολογία του λήμματος,δεν εννοεί οτι εφαγες κάτι χαλασμένο, αλλά οτι κάνεις κατάχρηση σε κάτι και σε έφερε σε αυτά τα χάλια,και μάλλον δεν λέγεται για το παράδειγμα που δίνεις,Στω.

Καλά ρε φίλε, σε όλα τα μπαρ εσύ δουλεύεις;;;

Μπαινει ένας μεθυσμένος τύφλα σε μπαρ:
- Σε παρακαλώ, μάστορα ένα ουισκάκι διπλό να 'ουμ!
Ο μπάρμαν εκνευρισμένος:
- Πολιτική του μαγαζιού κύριε, δεν σερβίρουμε σε μεθυσμένους! Αντε στην ευχή του Θεού!
- Καλάααα! λέει ο μεθυσμένος και πάει να φύγει.
Πλησιάζοντας την πόρτα πέφτει πάνω σε κάτι τραπέζια και αντί να βγει από την πόρτα, ξαναπάει στο μπαρ.
- Μάστορη, μια βοτκίτσα σε παρακαλώ να 'ουμ...
Ο μπάρμαν έξω φρένων:
- Δεν σου 'πα κύριε, πως δεν σερβίρουμε μεθυσμένους; Αντε φύγε τώρα!
Πάει να φύγει ο μεθυσμένος, σκοντάφτει πάνω σε κάτι καρέκλες, πέφτει κάτω και όπως σηκώνεται ξαναπάει στο μπαρ χάνοντας πάλι την έξοδο:
- Μίστερ μπάρμαν, ένα μαρτινάκι πληζ άμα λάχει να 'ουμ;
Ο μπάρτεντερ έξω φρένων:
- Σήκω φύγε ρε από δω! Δε σου 'πα πως δεν σερβίρω μεθυσμένους. Αει στο διάολο πια!
Και ο μεθυσμένος με παράπονο:
- Καλά ρε φίλε, σε όλα τα μπαρ εσύ δουλεύεις;;;

απο το νέτι εδω.

#8
georgegreek

in πατώνω

και βέβαια εδώ πάει, και η ατάκα του καμπουρακη,πιο κάτω από τον πάτο... είναι ο απόπατος.

#9
georgegreek

in Πρεζάριος (σχολή)

Ωραιος!..τοχα βάλει σε σχόλιο, μαζί με την Αν.σωματεμπορική.

#10
georgegreek

in βασιλόπιτας

Δεν περίμενα ναχει τέτοιο σουξέ το λημα μου,κι οτι λέγαμε για βασιλόπιτα και θυμήθηκα το σουρουκλεμε και λεω ας το γράψω.
κι'ενα αλλο:
πως λέγεται η γυναίκα του σαντα κλαους;
Μαιρη κριτσμας.

ηρονικ γραφαμε μαζι.

Ναι αυτό ειναι το κλασικό,το γνωστό,το λεμε οταν προτιθεμενα να κάνουμε κάτι σημαντικό ,μια γεναιοτητα ας πουμε νε, εδώ το δικό μου λημα (το μυγοκουνουπο) σαφώς εχει άλλη ενοια,.
το μάθαμε κι'αυτο, είπα.

Φίλε κοχιμπιστ, φίλε χαν...Οχι δεν είναι απο ορεινή , ούτε πεδινή,εδω απο αθηνα ειναι, συγκεκριμένα απο χασά(Χασιά)εκει την ακούσαμε ..τη λέξη.

Οσο για το πρωτο που λες, το Παράδειγμα ειναι βγαλμένο μέσα απο τη ζωη,
συνεβη πριν τρεις μηνες σε ενα φιλαράκο που ήθελε να πουλήσει το σπιτι του.

Η λέξη είναι απο τη διάλεκτο Μπολιάρικα.

Εδώ δίνει μια εκδοχή για το πως δημιουργήθηκε αυτή η διάλεκτος.

Τα Κράβαρα έμειναν απομονωμένα επί αιώνες όπου οι κάτοικοι πάλευαν να τιθασεύσουν το άγονο έδαφος και έτσι έμεινε παροιμιώδες ότι ο Κραβαρίτης σήμαινε φτωχός μέχρις εσχάτων και συχνά οι γείτονες από τις πεδινές περιοχές περιέπαιζαν τους Κραβαρίτες με στίχους και τραγούδια. Σε απάντηση οι Κραβαρίτες ανέπτυξαν ένα δικό τους γλωσσικό ιδίωμα τα «μπολιάρικα» μια γλώσσα παραφρασμένων και αυτοσχεδίων λέξεων.

Ο αγώνας τους να ριζώσουν στον τόπο τους αποτυπώνεται στη προσπάθεια τους να δαμάσουν τα βραχώδη εδάφη και να τα κάνουν καλλιεργήσιμα. Έτσι δημιούργησαν τις πεζούλες με τις αλλεπάλληλες ξερολιθιές που είναι ίσως οι μεγαλύτερες σε έκταση στον ορεινό χώρο.

πηγη:www.dorvitsa.gr

Έτσι για να μαθαίνεις,

Μια από τις πιο ορεινές περιοχές της χώρας μας είναι η περιοχή της Ναυπακτίας .Αρχίζει εκεί που τελειώνει η Πίνδος και οριοθετείται ανατολικά από τα Βαρδούσια, βόρεια από την Οξυά, βορειοδυτικά από το Παναιτωλικό, νότια από τον Κορινθιακό κόλπο και τον ποταμό Μόρνο, με τον Εύηνο και τον παραπόταμο του, Κότσαλο.

Σιγα το πνευμα ,τι να λεμε.....πολυ λολ και τρολ.
Τι λεει ρε ο χαν..

τζαλος.

Αυτά, είναι δικά τους γλωσσικά ιδιώματα τα «μπολιάρικα» μια γλώσσα παραφρασμένων και αυτοσχεδίων λέξεων.

Οχι δε το γραψα μα λιακοπουλειο διαθεσην η λάθος σκεψην
τελοςπαντων.
Αλλά η Αλήθεια να λέγεται.
και βέβαια ουδείς αμακάκιστος, όπως λέει και το σοφό ρητό.

[mod]Σάντολο:

ironick οι κρητικοί μας πού είναι να το τσεκάρουσι;
(12/12/11)

HODJAS Σάντολος ή σάντουλος είναι ο νονός (ή νουνός). Το βαφτιστήρι ή βαφτισιμιός ή αναδεξιμιός κλπ λέγεται φιλιότσος. Στην Κρήτη.
(12/12/11)

georgegreek Σαντολος ειναι ο βαπτισιμιος , ο νονός , αυτός που εχει βαπτίσει παιδί λέγεται Σύντεκνος.Στην Κρήτη.
(12/12/11)

jesus έχω την εντύπωση ότι σύντεκνος είναι η συγγένεια του πατέρα του παιδιού με το άτομο που το βάφτισε, οπότε λογικό να υπάρχει άλλη λέξη για τη συγγένεια του παιδιού με αυτόν που τον βάφτισε.

μουρμού:

ironick κρητικάτσια τι λέτε;
(12/12/11)

georgegreek Άστα .. είναι άγνωστα αυτά!!!Κατέης,δεν τα ξέρουν ούλοι.

καργάτζουλας:

nikolaosvlas -Γιατί σκορπιός ο σιμισιακός...;(18/10/11)

georgegreek Είναι όπως λέμε άστο να πάει... άστο.
εάν για κάποιους λόγους δεν μπορεί να ελέγξει τον σιμισιακό, τότε αυτός αλωνίζει.
(18/10/11)

georgegreek Διευκρίνηση γιατί η απάντηση δε διατυπώθηκε σωστά εκ μέρους μου . Λοιπόν εάν για κάποιους λόγους(πχ απόστασης ) αυτός που έχει τα λιόδεντρα δεν μπορεί να ελέγξει το μαζωχτή σιμισιακο τότε αυτός οτι θέλει λέει...πχ δεν είχαμε βεδέμα φέτος, ούτε χίλιους οκάδες δε βγάλαμε κτλ[/mod]

Και βέβαια Πρώτη γλώσσα η Ελληνική, και μετά η λατινική ,
η οποία λατινική προέκυψε από την Ελληνική .

Ενταξει ,δε διαφωνώ σ αυτό που λες ,εσυ τοχεις ψάξει.
αλλα δεν ειναι και ίδια λέξη με αυτήν που αναφέρει ο αιας,
είναι διαφοροποιημένη οπότε δε τρέχει καστανο.

Οι Ιταλοί το πήραν από εμάς ,ετσι λέει ο μπάρμπας στην Κρήτη,και συμφωνώ και επαυξάνω.

#22
georgegreek

in φιρφιρίκι

Το είχα ακούσει παλιά και σαν φιρφιρίγκος, και σε εναλλαγή πουστρίγκος.

κοίταξε αυτούς που εχω γνωρίσει ειναι λίγοι..αλλα έχουν αυτό το προνόμιο γιατι πολύ απλά εχουν ελαχιστοποίηση τις ανάγκες τους, κάτι που ο άνθρωπος της πόλης του είναι αδύνατο να το κάνει, γιατί εχει το αμαρτωλό του βόλεμα που λένε.

#24
georgegreek

in μόκος

δεν υπάρχει κάποιος λόγος για το ω,το σωστο πρέπει να ειναι με όμικρον οπως το (κάνει μόκο.)
απλά ετσι ήτανε γραμμένο ,(και με αυτήν την εξήγηση)σε κάποιο site που το βρήκα και το έβαλα εδώ.

#25
georgegreek

in έσμπορος

Σγνωμη, κεκτημένη ταχύτης στο κλαβιέ...χε χε.
Αυτό το κόμμα ... έγινε απόκομμα...

Το καζανοκέφαλος πρέπει να εχει άλλη ενοια..., νομίζω;

Το θεωρώ απαράδεκτο,εως ελεεινό και τρισάθλιο αυτο να γίνεται ουτε με μορφή πλάκας,δε στέκει.

#28
georgegreek

in έσμπορος

Προφανώς δεν κατάλαβες τον ορισμό,ισως γιατι δεν το διατυπωσα σωστα,λοιπον ειναι μοναχικος και κατα βάση περιθωριακός,και με άσχημο και έκλυτο βιο.

χαχα,
ή μετά το νυχτερινό, έβγαλε Πρεζάριο,
Ανωτάτη Σωματεμπορική και την Μεγάλη του Γένους Βοιδοσχολή.

Εδώ ταιριάζει και το <<Τα πρώτα εκατό είναι τα δύσκολα .. μετά συνηθίζεις..>>...ετσι είναι το αντρωπο ,απο φθαρτή ύλη,
γιαυτό έλεγε ο Ηράκλειτος <<τα πάντα ρει>>.