#1
iron

in σταρμπακάκια

πράγματι γνήσιος. Κρίμα. Ποιος μαλάκας ή ποια στήλη τον έκαψε, ξέρεις; Είναι μεγάλη κωλοφάρα οι γράφοι.

#2
iron

in βρέχει ψωλές

χαχα! έπιασες και τον ρυθμό! Άψογο!

#3
iron

in φίδης

μήπως καλύτερα να γράφεται «φίδης»;

#5
iron

in ρε πστ

Η πλάκα είναι ότι το 'π-' τονίζεται! Αλλιώς θα ακουγόταν /ψ/.

Προτείνω να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία λημμάτων για όλ' αυτά που έχουν προκύψει από βαρεμάρα: ρε πστ, αύξη, κοακόλα, ναουμ, και λοιπά.

#6
jesus

in σταρμπακάκια

αν πας εδώ, χαμηλά στα σχόλια δίνει λινκ για ένα βλογ όπου εξιστορείται αρκετά λεπτομερώς το πετσόκομμα. πλέον για να δεις τα ποστ ζητάει να γραφτείς στο βλογ, κ γω τα έχω ξεχάσει.
(προφ, στο προηγούμενο σχόλιό μου η φωτό είναι του λήμματος κ η άδεια του κ. Φώλιου).
κρίμα, γιατί η μεγαλύτερη λούμπα του σουρεαλισμού είναι το να προσπαθείς να είσαι ό,τι νά'ναι, κ αυτό συνήθως φαίνεται. ο τύπος αυτός δεν έχει απολύτως κανένα τέτοιο πρόβλημα.
Αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιοκάφροι.
ντανταϊσμός κ τα μυαλά στα μπλε.

#7
iron

in απιθανόπουλος

και μετά εξαφανίστηκε;

#8
iron

in σταρμπακάκια

ευχαριστώ χεσούς, θα το μελετήσω επισταμένως. Και δεν θα σε ξαναπώ INRI.

#9
iron

in κυριλογκόμενα

«Προϊόντος του χρόνου η τυπική κυριλογκόμενα συσσωρεύει φαρμάκι για την ξοδευμένη της ζωή», αυτό τα λέει όλα! Έγραψες!

#10
jesus

in κυριλογκόμενα

κ γω, θείε ιρονικ, έχω βρει ένα σάιτ με γενικές υποκειμενικές τσάμπα ντάουνλόουντ, εμπιστευτικά. έχει κ δοτικές χαριστικές σε στρήμινγκ.

#11
vikar

in γκολάρω

Αμ έλα που γκολάρει το μουνόπανο...

H παροιμία είναι «άσπρα μαλλιά στην κεφαλή, μαύρα μαντάτα στην ψωλή» ώστε ο διαχωρισμός καλού / κακού να είναι εμφανής μέσω της χρήσης των χρωμάτων άσπρο / μαύρο. Εκτός αυτού, οφείλω να συμφωνήσω με το παραπάνω εύγλωττο σχόλιο διότι το παράδειγμα δεν ανταποκρίνεται στον ορισμό και το λήμμα.

O ορος χρησιμοποιειτο την δεκαετια του 80 για τα video games. Αλλα και γι' αυτο που λεει ο ορισμος καλο μου ακουγεται.

#14
rigo21

in τσιριμπίμ τσιριμπόμ

Κύριε jesus είστε φιλόλογος;

#15
jesus

in τσιριμπίμ τσιριμπόμ

τσου

#16
vikar

in τσιριμπίμ τσιριμπόμ

Είναι αλήθεια οτι κάποια βασικά πραματάκια περι λεξικογραφίας θά'ταν καλό να εξηγούνται κάπου στο σάιτ. Ας το αναλάβει κάποιος που τά'χει έτοιμα κάτι τέτοια (κάποιος φιλόλογος δηλαδή).

Γιατι σίγουρα όλοι θα μπορέσουν εύκολα να καταλάβουν, ακόμα κι'αν δέν έχουν ξανασχοληθεί με τέτοιο μπλαμπλά, τί είναι όρος/λήμμα/λέξη, τί είναι ορισμός κάποιου όρου, τί είναι σημασία κάποιου όρου, τί είναι παράδειγμα κάποιας σημασίας, καθώς και ποιές είναι οι σχέσεις μεταξύ τους και οι διαφορές τους ---αρκεί να τους το εξηγήσει κάποιος μιά δυό φορές.

Θα βοηθήσει και το σάιτ γενικότερα ένα τέτοιο υπόμνημα.

#17
iron

in κυριλογκόμενα

οκ, ζηλιαρόγατε! και συ, και συ, ναι, ναι, ω, ω, ω...
Όμως δεν σχολίασα την φράση ως προς την γραμματική της. Εννοούσα πως η διαπίστωση αυτή είναι πράγματι πολύ εύστοχη. Πού και να δείτε τις γκόμενες αυτές στην κλιμακτήριο...

#18
iron

in καβλοράπανο

Νομίζω ότι η πρώτη σημασία της λέξης δεν είναι σλανγκ. Αν γνωρίζω σωστά, οι παλιοί, οι αγρότες, οι θείες κλπ, την χρησιμοποιούσαν αβέρτα. Προέρχεται μάλλον από το αρχαίο 'καυλός' που σημαίνει «βλαστός» (Ετυμολογικό λεξικό Ανδριώτη 1988), δηλ. το στέλεχος (κοτσάνι) του φυτού ή του φτερού (αντιλεξικό Βοσταντζόγλου).

Δείτε εδώ όμως κάτι πολύ ενδιαφέρον:

Καυλός, ο: κοτσάνι των φυτών
η άκρα του δόρατος του εισερχομένου εις την επιδορατίδα
η λαβή του ξίφους
το καλάμι των πτερών
το αιδοίον του ανδρός (εδώ σας θέλω)
η ουρά των ζώων

Όλ' αυτά τα συγκλονιστικά, από το 'Επίτομον Λεξικόν της Ελληνικής Γλώσσης' του Δημητρίου Σ. Ζαλούχου, έκδοση του 1899 παρακαλώ.

Ακολουθεί η σχετική εικόνα

#19
iron

in καυλοράπανο

βλ και σχόλιο στο καβλοράπανο

#20
jesus

in κυριλογκόμενα

προφ ρε συ. την ατάκα ήθελα να ρίξω.
έχει φάση πάντως να ρίχνεις άδεια και να βγάζεις γεμάτα. οι όροι αυτοί είναι του συντακτικού, κ να το γράψεις σε 100 μηνύματα προς τους μοντς, για να μάθουν κ αυτοί που δε σου κλείνουν το λογαριασμό.
είναι όντως εφιαλτικές περιπτώσεις, πάντως. (μέχρι ύστερη νεότητα έχω πετύχει, επιφυλάσσομαι για κλιμακτήριο, καθώς μη ειδήμων)

#21
iron

in ζουβάχια

και γω ρώτησα έναν κρητικό που επίσης δεν το είχε ακούσει. Μπορεί όμως να είναι πολύ τοπικό.

#22
poniroskylo

in καβλοράπανο

ironick, θενξ, πάρα πολύ καλό και διαφωτιστικό. Αν κατάλαβα καλά, αυτό που λες είναι ότι το καβλοράπανο ετυμολογείται από το καυλός+ρεπάνι και ότι παλιότερα οι αγρότες κλπ χρησιμοποιούσαν τη λέξη αναφερόμενοι στο κοτσάνι του ρεπανιού.

Μπορούμε, νομίζεις, να συνάγουμε απ' αυτό ότι όταν αρχικά η λέξη καβλοράπανο χρησιμοποιήθηκε για γκόμενα σκοπός του ποιητή ήταν να την παρομοιάσει με κοτσάνι ρεπανιού; Αυτό θα βοηθούσε.

Μου μένει, βέβαια, η αρχική μου απορία. Στην τρέχουσα αργκό, τι είδους γκόμενα χαρακτηρίζει συνηθέστερα/επικρατέστερα η λέξη καβλοράπανο;

#23
iron

in καβλοράπανο

... Δεν νομίζω, πονηρόσκυλο, να εννοούσε ο ποιητής ότι η γκόμενα μοιάζει με κοτσάνι! Μάλλον ήθελε να μιλήσει για κάτι πολύ φρέσκο και επίσης μη πλήρως διαμορφωμένο. Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως αναφερόμαστε σε φρέσκο κοτσάνι, μικρό, που μόλις έχει βλαστήσει. Κάτι που αντιστοιχεί σε λολίτα.

Με το ίδιο νόημα νομίζω πως χρησιμοποιούμε και μεις τη λέξη.

Εντάξει, συμφωνώ γενικά με την ιδέα του vikar και ο jesus γενικά δίκιο έχει αλλά αυτό που ήθελε να πει ο rigo21 (τσιριμπίμ τσιριμπόμ = ομοφυλόφιλος) το κατάλαβα και, νομίζω, αυτό έχει σημασία. Δεν νομίζω ότι ο ορισμός ήταν επαρκής και γι'αυτό παρακινήθηκα να ανεβάσω έναν διαφορετικό αλλά, πάντως, τον κατάλαβα. Δεν νομίζω ότι χάθηκε ο κόσμος που είπε «άλλος ένας ελληνικός ορισμός» αντί, φαντάζομαι, για «άλλη μια ελληνική λέξη».

#25
jesus

in τσιριμπίμ τσιριμπόμ

το ότι είναι κατανοητό δεν αναιρεί το λάθος. δε γυρνάω δεξιά-αριστερά στα ποστ για να το παίζω έξυπνος, αλλά η συστηματική σύγχυση διακριτών εννοιών ή των λέξεων που τις φέρουν είναι φθορά της γλώσσας κ παράγει την ασυνεννοησία.
κ επειδή κάνω συχνά σχόλια κ για την ορθογραφία, δεν είναι δύσκολο να βάλει κάποιος το λεξικό στον μοτζίλα κ να γράφει σωστά.
ακόμη, ο περισσότερος κόσμος αδυνατεί να χρησιμοποιήσει σωστά τα κόμματα (φαίνεται, άλλωστε, και στις εκλογές), ακόμα κ σε εύκολες προτάσεις, σε βαθμό που η πρόταση να γίνεται ακατανόητη. αλλά αν αρχίσουμε αυτή την ιστορία, τότε θα πρέπει να πάρουμε πραγματικά δασκαλίστικο ύφος κ ποιος μας σώζει.
όταν, τέλος κάποιος γράφει ορισμό για έναν χαρακτηρισμό προσώπου κ δίνει παράδειγμα 'ο τάσος είναι τέτοιος' ή 'ο φίλος μου ο τάδε είναι τέτοιος', έχει καταφανώς παρανοήσει την έννοια και το σκοπό του παραδείγματος. δε βρίσκω το λόγο γιατί κάποιος που έχει ξεκάθαρες αυτές τις έννοιες να μην το παρατηρήσει.
τα σχόλιά μου δεν έχουν να κάνουν με κακεντρέχεια, εκτός κ μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις, αλλά με παρακίνηση για διόρθωση. αντί κάποιος να νομίζει ότι το παίζω δάσκαλος, μπορεί να ανοίξει το λεξικό, να δει αν έχω δίκιο ή άδικο κ να μάθουμε να χρησιμοποιούμε σωστά τις λέξεις κ αυτός κ εγώ.
θξ για την υποστήριξη θείο βικαρ.

#26
poniroskylo

in γουίνστον γουλφ

Ρισπέκ. Δεν έχω λόγια. Τρισμέγιστο.

#27
poniroskylo

in καβλοράπανο

Βεβαίως, είναι πολύ λογική ερμηνεία. Και συνηγορεί υπέρ του ορισμού του John Kar και όχι υπέρ αυτών εδώ. Το δικό μου το μπέρδεμα οφείλεται στο ότι σχεδόν κάθε φορά που ακούω τη λέξη αναφέρεται σε μικρές, ναι, προκλητικές, ναι, αλλά και άσχημες που δεν θα τις χαρακτήριζες λολίτες διοτι, νομίζω, λολίτα+άσχημη=οξύμωρο. Αλλά, μπορεί να είναι και συγκυριακή γκαντεμιά. Αν και μετά από αυτή την χρήσιμη συζήτηση και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες παραστάσεις μου τείνω προς το λολίτα+άσχημη=καυλοράπανο

Ιησού μου, είσαι θεός! (Τώρα ξέρουμε τι έκανες τα 12 χρόνια που έλειπες.)

εδώ κ ώρα προσπαθώ να φορμάρω ατάκα παραφράζοντας τον τσάκωνα στο 'μάθε, παιδί μου, γράμματα' με τα 6 χαμένα χρόνια κ δεν τα καταφέρνω...κάποιες φορές σε προδίδει η νοημοσύνη σου...πάω να κάνω σήματα με την καράφλα που δεν έχω στην γκόμενα που δεν μένει απέναντι.
θξ θείο!

#30
Επισκέπτης

in καληνυχτάκιας

Re katw ta xeria apo to kal.!!Ta spaei!!!Pame re K.S!!!