"ποῖόν σε ἔπος φύγεν ἕρκος ὀδόντων" ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ -ε-22
Ε τι φάση τώρα πιάνεται αυτό για τοπικός ιδιωματισμός; Μόνο η Κρήτη και η Κύπρος έμεινε απέξω. :-/
Ρώτησα κι άλλους και έμαθα οτι λέγεται -τουλάχιστον- στην Νάξο, στη Σπάρτη, την Ήπειρο.
Ά να μπράβο (και πάνω που θα μ' έπιανε το παράπονο).
ήτονε το 2ο κατά σειρά λήμμα που ανέβασα, αλλά δεν ξαναβάζω σύνδεσμο μέχρι να κάνω ιδιαίτερα και φροντιστήριο. Να ψάξετε να το βρείτε. (βέβαια δεν είχε γίνει συζήτηση εκεί, κάτι άλλο θα θυμάται ο παπάς). Το΄χα βάλει με απόστροφο, γιαυτό προφανώς δεν το βγαλε η αναζήτηση. ΄Αμα βρείτε καιρό, μπορείτε να τα ενοποιήσετε τα λήμματα. Σας βάζουμε δουλειά, για να μην παραπονιέστε.
Είναι οι φοβεροί Χατζηφραγκέτα, που μας τους έμαθε στο σάη ο Τζήζαντας και έκτοτε έχουμε κολλήσει (κάποιοι), δες
κι ένα σωρό άλλα.
Το μάσ- το ακούω στάνταρ συχνότατα στη Θεσσαλονίκη και παραθεσσαλονίκεια. (Και σά ν' αχνοθυμάμαι σιγά-σιγά οτι τό 'χουμε ξανασυζητήσει το θέμα κάπου στο σάιτ;...)
Το ξέρω σίγουρα από την αν. μακεδονία (Δράμα), γι αυτό εξεπλάγην που το λένε από παλιά και στην Κεφαλονιά (1ο παράδειγμα).
Όχι, όπως το λέει η σούλτο, πρόκειται για εναλλακτικούς τύπους σε στιγμιαίους χρόνους για το ρήμα πάντα μαζεύω (άντε και μαζώνω, απ' το οποίο όμως παίρνεις και τα στιγμιαία θέματα μάζωξ- / μαζώξ-). Ίσως είναι βόρειο;...
Νομίζω δεν υπάρχει στον ενεστώτα.
αόριστος > έμασα
μέλλων > θα μάσω
παρακείμ., υπερσυν. >έχω, είχα μάσει
Τα λερωμένα τ' άπλυτα τα παραπεταμένα μάστα και φύγε φίλε μου δεν κάνεις πια για μένα...
Πολύ πιο διαδεδομένη τελευταία η φορφή γατάκια (πληθυντικός). Αμφιταλαντεύομαι για το εάν χρήζει ξεχωριστής ανάρτησης.
Και ο υπερτεραστιοτιτανοκαιγαμωτεράστιος koskocaman. Η Λωξάντρα της Μ. Ιορδανίδου καμάρωνε τον "κοσκοτζαμάμ κούρκο", τη στολισμένη γαλοπούλα που της έστελνε ο χασάπης της την πρωτοχρονιά "για την κοκόνα".
στο'ς. ο βαρουφάκερ δίνει 2300 αποτελέσματα στο γούγλι.
Νάσαι καυλά, θείο!
αχαχαχαχ και μπρρρρ
όχι ρε πάτση, το λέμε και εκτός τηλεφώνου :-)