Όπως γνωρίζουμε, οι Άγιοι Τόποι υπήρξαν θέατρο σφοδρών συγκρούσεων ήδη από την εποχή των Σταυροφοριών. Η θρησκευτική διάσταση της συγκεκριμένης περιοχής, δηλ. της Παλαιστίνης, είναι υψίστου σημασίας για τις μονοθεϊστικές θρησκείες: Ιουδαϊσμός, Ισλάμ, άπαντες Χριστιανοί, όλοι διεκδικούν την ιερότητα του τόπου.
Στη νεοελληνική πραγματικότητα βέβαια, ο όρος έχει μία ενδιαφέρουσα αμφισημία: πέραν της κλασικής προαναφερθείσας σημασίας, αναφέρεται και στην περιοχή του Πύργου Ηλείας, στο άκουσμα της οποίας αρκετοί συμπατριώτες μας κάνουν το σταυρό τους, υπονοώντας «Θεός φυλάξοι», σε αντίθεση με του προσκυνητές των Αγίων Τόπων, οι οποίοι κάνουν το σταυρό τους λόγω της ιερότητας του χώρου.
Η φήμη των Πυργιωτών και Αμαλιαδαίων ανά το Πανελλήνιο είναι αρνητική και παραπέμπει σε εξ ίσου αρνητικά στερεότυπα, γεγονός άδικο αφού η μπάλα παίρνει τους πάντες, είτε είναι καλοί είτε όχι. Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε έναν ιδιότυπο ρατσισμό, αφού χαρακτηρίζουμε κάποιον απλώς και μόνο από τον τόπο καταγωγής του.
- Αναφορά σε διαδικτυακό blog:
Σύμφωνα με τον έγκυρο ταξιδιωτικό οδηγό lonely planet, ο Πύργος Ηλείας είναι ευρύτερα γνωστός με το τοπωνύμιο, «Άγιοι Τόποι».
Ο λόγος;
Όποιος περνάει από εκεί κάνει το σταυρό του.
- Ανέκδοτα από ομάδα στο facebook:
ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΓΙΑ ΠΥΡΓΙΩΤΕΣ:
Τι κάνει ένας Καλαματιανός στα Ζωνιανά; ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ
Κι ένας Πυργιώτης; Master
Είναι μέσα σε ένα αυτοκίνητο ένας Πυργιώτης και ένας Καλαματιανός ποιός οδηγεί; - Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ!
ΚΑΤΟΙΚΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ--- ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΛΕΜΕ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ... ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥΣ...
Γιατί οι Πυργιώτες, οδηγούν αυτοκίνητα με μικρά τιμόνια;
Για να μπορούν να οδηγούν με χειροπέδες.
16 comments
GATZMAN
Κάποτε των καπότων, είχα υπηρετήσει και στον Πύργο, οπότε έζησα στους Αγιους Τοπους. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως η μια Αγιοταφική αδελφότητα, ειρωνεύονταν την άλλη (Πυργιώτες vs Αμαλιαδίτες)
Galadriel
Αχχχχ τα ιερά χώματα της Ηλείας, που στάρι σπέρνεις και χασίσι βγαίνει...
GATZMAN
Τώρα κάηκε και το στάρι και το χασίσι. Λύγμ
Vrastaman
Καθ’ οδόν προς το Kουνουπακιστάν, είχα πάρει κάποια λάθος στροφή και δεν έβρισκα το ξενοδοχείο. Ρώτησα κάποιο καλό άνθρωπο πώς να πάω, και αυτός έκανε τον σταυρό του και μου κουνούσε απαξιωτικά το κεφάλι. Ρώτησα κάποια άλλη κυριούλα ποιος είναι ο σωστός δρόμος, και εκείνη λύθηκε στα γέλια λέγοντας «έλα Χριστέ και Παναγία, δεν ξέρεις πώς να πάς στην Σκαφιδιά;!;!» Δεν μου αρέσει να γενικεύω, αλλά μου φάνηκε σαφές ότι υπάρχει κάποιο ασυνήθιστο πρότυπο αρετής στα μέρη αυτά!
Επισκέπτης
θα είχε κάνει κανα τσιγαράκι η γιαγιά...
Επισκέπτης
ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ....ΠΟΛΛΑ ΔΕΝ ΛΕΤΕ;;;;
ΕΙΡΩΝΙΚΑ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟ....ΤΣΙΓΑΡΑΚΙ ....ΤΟΥΡΜΠΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΠΑΤΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ Τ'ΑΥΛΑΚΙ ΝΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ....!!!!
ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Σ'ΟΠΟΙΟΝ ΑΡΕΣΟΥΜΕ...ΔΕΝ ΣΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΜΕ ΚΙ'ΟΛΑΣ..ΕΣΕΙΣ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ....
Khan
Η δε Ζαχάρω είναι γνωστή ως Sugartown
το Λιοντάρι
Είχα γράψει πριν από καιρό για μια πόλη τής Πελοπονήσου τής οποίας ο καλλίτερος λέγεται ότι έχει βιάσει τη μάννα του. Δε θέλησα να την ονομάσω για μη δημιουργήσω τοπικιστικές διαμάχες.
Εσείς εδώ την ονομάσατε, καλώς ή κακώς, κι οι κάτω από τ'Αυλάκι να μη τα παίρνουν ως προσωπικές προσβολλές.
Κι εγώ απ' τού πατέρα μου το σόι είμαι από την Αχαγιά.
Πλην όμως είχα μιαν εξαιρετικά τραυματική εμπειρία με μια κοπέλα που τη βίαζε ο πατέρας της από τα 13 της.
Συνέχισε να έχει σεξουαλικές σχέσεις μαζί της, με απόλυτο θράσσος αφού έμεινε ατιμώρητος ακόμα κι όταν η κοπέλα παντρεύτηκε κι έκανε και παιδί.
Λεχώνα ήταν ακόμα όταν...συνέχιζε το χαβά του.
Τη θεωρούσε προφανώς «εξάρτημά» του.
«Συμπτωματικά» το ελεεινό αυτό υποκείμενο είναι...
από τον Πύργο.
Δεν είναι καλό να τα δημοσιοποιούμε αυτά αλλά κι αν κρατήσουμε σιωπή τότε γινόμαστε συνένοχοι στο έγκλημα.
Σήμερα στις εφημερίδες γράφεται η ιστορία ενός «κουμπάρου» που βίαζε επί χρόνια το αγόρι και το κορίτσι τής οικογένειας με την οποία είχε κουμπαρέψει ο αχρείος.
Ευτυχώς βρήκε τη δύναμη να τον καταγγείλει η μάννα κι ο αχρείος αυτός θα βιάζεται από δω κι εμπρός στις φυλακές από τούς συγκρατούμενούς του.
Όσες κι όσοι δεν τα ξέρουν αυτά ας μάθουν ότι τέτοια τύχη περιμένει όσους εγκληματούν εις βάρος παιδιών.
ΥΓ
Επαναλαμβάνω, οι κάτω από τ' Αυλάκι να μην τα πάρουν.
Κατά το ήμισυ είμαι κι εγώ κάτω απ' τ' Αυλάκι.
Επισκέπτης
ελεκτρον = μπουμπις = μχς
θα το λεω μεχρι να σκασω
Επισκέπτης
Το γνήσιο «Λιοντάρι» είμαι, ο Κωστής, μπαίνω τώρα έτσι επειδή βαριέμαι να κάνω login, είμαι και ψόφιος τώρα.
Ρε 'συ «επισκέπτη» αντί να μάς τα πρήζεις με τα α+β+γ =δ γιατί δε βγαίνεις να πεις ό,τι θες να πεις με τ' ονοματάκι σου η το παρωνυμιάκι σου;
Τι είδους μαλακία είναι αυτή;
Για θηλυκό σε κόβω έτσι που μιλάς ύπουλα και στα κρυφά, αλλά μπορεί και να είσαι αγοράκι εκεί γύρω στα 14-16.
Τα αγοράκια σ' αυτή την ηλικία θηλυκοφέρνουν πολύ και δυσκολεύεται κάποιος να τ' αναγνωρίσει.
Μία από τα ίδια μοιάζουν και δυό κι άντε να βρεις άκρη.
Τι θες ρε άτομο;
Ό,τι έχεις να πεις γιατί δεν το λες ανοιχτά και μάς παραθέτεις συναρτήσεις εξισώσεων;
Έχεις λόγο; Πέστον. Δεν έχεις; Βούλωστο επιτέλους.
Μπας και βγάλουμε και μιαν άκρη εμείς οι... «άσχετοι».
Αν και δε νοιαζόμαστε να βγάλουμε άκρη για κάτι τέτοια.
Τελοσπάντων, τα σιχαίνομαι κάτι τέτοια, είναι πρόστυχα.
Μιτζνούρ
Δεν είμαι από τον Πύργο, αλλά πού δεν έχει χασίσι στην Ελλάδα; Μια βόλτα στο Πήλιο κάνεις (όχι στο δημόσιο δρόμο), τούφες και φούντες βλέπεις. Οι ντοπιοι ούτε χαμπαριάζουν. Με βρήκαν ξώμπαρκο κάπου από τον ποδαρόδρομο και με βγάλανε σπίτι μου με το φορτηγό. Όλο περιποίηση. Μπήκε ο συνοδός πίσω για να καθήσω δέπλα στον οδηγό. Κάνεις αγροτικό στα Βαρδούσια.... αυτοφυές. Στη γλάστρα μου δεν έτυχε όμως!
Όσο για την αιμομειξία.... Πατέρας, που μάλλον ζει στην Αθήνα, χωρισμένος από χρόνια, μόλις έμαθε πως η κόρη α παντρευόταν, απαίτησε jus primae noctis. Προφανώς κάποτε και κάπου ήταν κατεστημένο δικαίωμα, αλλά έχει αποσιωπηθεί. Φυσικά δεν το πήρε. Το εκπληκτικό δεν είναι το ότι δεν είχε καταλάβει πως οι καιροί έχουν αλλάξει, αλλά το ότι παραιτήθηκε όταν του ψιθύρισαν ότι η κόρη του δεν είναι παρθένα. Την ήθελε ΚΑΙ παρθένα, να τη διακορεύσει αυτός!!!!
Κι αυτά δε γίνονται μόνο σ' εμάς! Η FYROM, Κόσσοβο, Μαυροβούνιο κλπ, κυρίως μεταξύ των χριστιανικών πληθυσμών, βρίθουν από παραδείγματα.
Vrastaman
Σε πρόσφατο επαγγελματικό ταξίδι στην Σερβία ρώτησα τον διευθύνοντα σύμβουλο μιας προς ιδιωτικοποίηση εταιρίας εάν θα έβλεπε θετικά τυχόν επενδυτικό ενδιαφέρον από την Τουρκία. Με αποστόμωσε λέγοντας σκυθρωπά ότι επί τουρκοκρατίας, οι Σέρβοι πάντα έπνιγαν το πρωτότοκο παιδί τους, καθώς ο τοπικός Οθωμανός άρχοντας διατηρούσε το jus primae noctis...
jesus
κ τι κερδίζεις πνίγοντας το πρωτότοκο παιδί;
Vrastaman
Αποκτούσαν το κακώς εννοούμενο peace of mind ότι το παιδί τους δεν ήταν «τουρκόσπορος».
jesus
α οκ, προχωρημένο...
Vrastaman
Πολλοί Σέρβοι φαίνεται να διατηρούν έντονες ιστορικοϋστερικές μνήμες από τους Οθωμανούς και μια visceral απέχθεια προς την φίλη γείτονα που εμείς έχουμε προ πολλού αποβάλει.