Πρόκειται για την κλασσική πτώση V-I στα ρεμπέτικα, που αποκαλείται τέλεια από τους επαΐοντες. Ενίοτε προηγείται και από το κομπινεζόν που λεκτικοποιεί με εξαιρετικό ταίριασμα στο ρυθμό το ανέβασμα της μελωδικής μινόρε από την πέμπτη στην τονική. Αυτό για όσους έχουν κάνει αρμονία.
Για όσους δεν έχουν κάνει, διευκρινίζω ότι πρόκειται για το κλείσιμο των ρεμπετοειδών ασμάτων, αν και πιστεύω ότι θα κατατοπιστούν απ'το ηχητικό που δίνω αντί παραδείγματος, καθώς η ατάκα πέφτει μόνο τραγουδιστά.
Θα βάλω και γρέζι λαϊκό. Γρρρρρρ!!!
Ευχαριστώ τον γείτονα χανκ για την ασσίστ.
(μύδι αντί παραδείγματος)
11 comments
iron
χα χααα! εγώ το ήξερα «εκ-μέκ»!
Galadriel
Έχει ιδιαίτερη σημασία που πρόκειται για εσώρουχο ή που έχει ξενική χροιά; Θέλω να πω γιατί όχι οποιαδήποτε δισύλλαβη, να, σαν το εκμέκ που αναφέρει η ιρον και που επίσης έχω ακούσει. Πχ ζα-μπόν, τα-μπον, αρ-νταν, πλα-φον, σε-μέν κ.λπ. (σ.ς. δεν ξέρω από αρμονία, φαίνεται;).
jesus
μάλλον απλά επειδή είναι δισύλλαβη, τονίζεται στη λήγουσα κ είναι κ ψιλοπρόστυχη. κ μπορείς να ρίξεις κ το κομπιναιζόν πριν κ τα σπάει:)))
Jonas
Χεσούς, ξηγιέσαι σκουληκιάρικα. Η ασσίστ από τον yours trully σε σχόλιο στο λήμμα νταρουνταντράμ. Άντε, γιατι είμαι και παραξηγιάρης.
jesus
νταξναούμ, να πέσει κ μια φχαρστούρα στην πάρτη σας, εγώ από το δουπού το πήρα...πώ ρε αδερφάκι μου γκρίνιαααα...
Jonas
:o)
..και τσίμπα και το δεκαράκι σου
Cunning Linguist
Επίσης, κατά την τέλεια πτώση το σου-τιέν είναι πάντα μια τέταρτη καθαρή που ανεβαίνει στην τονική (π.χ. σολ-ντο).
Προ-φι-τε-ρόλ εκ-μέκ!
Vrastaman
Πως μου διέφυγε ;
Galadriel
Και νόμιζες ότι... Βράστα ο πρώτος διδάξας ήταν ο Χριστός.
Ο ΑΛΛΟΣ
Λέγεται και κρις-κραφτ.
deinosavros
Αχ βρε Χστούλη 'μ... Και σπουδάζεις και στη Φραγκιά...Ροκ-φορ.