Χαρακτηρισμός που αποδίδεται σε άτομο το όποιο αδυνατεί να εκφραστεί ή να κρατήσει τον ειρμό του σε μια απλή συνομιλία, με αποτέλεσμα να δυσανασχετούν οι συνομιλητές του.

Γκαρσόνι σε ταβέρνα.

- Γεια σας πατριώτες, τι θα πάρετε;
- Φερτέ τα αναψυκτικά πρώτα.
- Τι είναι αυτά;
- Πε συ, αυτός δε ξέρει ελληνικά ρε πως θα συνεννοηθούμε;
- Τι ελληνικά ρε, αυτός δε ξέρει σκέψη…

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

#1
Vrastaman

In Skoda, το αναγραμμαντείο σε καλωσορίζει στο σλανγκρρ!

#2
Khan

Δηλαδή είναι σε αλλοδαπή μάρκα αυτοκινήτου ο Δανίκος; Αχά!

#3
Vrastaman

Χμου!

#4
johnblack

Πως ευπρεπίστηκε αυτό το λήμμα από χτες το βράδυ, κοίτα να δεις ρε παιδάκι μου....

#5
jesus

δεν ευπρεπίστηκε, το ανέβασε τρίτη φορά. χωρίς τη ρατσιστική αναφορά, βέβαια, το παράδειγμα είναι μάλλον ακατανόητο.

#6
danikos

Αν καποιος γραφτηκε σε αυτο το σιτε για να μαθει ελληνικα,να κρινει τα ελληνικα των υπολοιπων,να σχολιαζει τα παραδειγματα και να βγαζει αυθεραιτα συμπερασματα,πιστευω οτι ισως πρεπει να αναθεωρησει.Δειτε λοιπον αυτο το σιτε ως χωρο ελευθερης εκφρασης προσωπικων ωσ επι τω πλειστον καταστασεων με παραδειγματα βγαλμενα απο συγκεκριμενες περιστασεις και οχι ως αφορμη για περιττη διδασκαλια σε αυτους που μοιραζονται «κατι» οπως το ακουσαν η οπως το εζησαν.εξαλλου αυτη ειναι η ουσια του σλανγ..

#7
agou

Ακριβώς. Το παράδειγμα είναι πλέον ακατανόητο.

Αλλά έχει περισσότερη σημασία να μην έχει ρατσιστικές αναφορές το site. Άλλωστε ένα site τέτοιας σοβαρότητας δεν είναι δυνατόν να περιέχει ρατσιστικό περιεχόμενο (εξαιρούνται φυσικά ορισμένα θέματα - γυναίκες πχ).

Στην τελική, δεν είναι ρατσισμός να υποστηρίζεις ότι ένας ξένος δεν ξέρει ελληνικά. Αλλά ούτε αυτό έχει σημασία μπροστά στον ευπρεπισμό του site.

(ναι, είναι φίλος μου ο danikos)

#8
jesus

δεν θα επεκταθώ, αλλά άλλο το «ένας ξένος ενδεχομένως, πιθανόν ή όπως το θες αρκεί όχι στάνταρ δεν ξέρει ελληνικά» κ άλλο το ενσωματώνω στον ορισμό (ούτε καν το παράδειγμα) ενός μή ρατσιστικού λήμματος ρατσιστικές αναφορές.

εάν ήταν το παράδειγμα κ μόνον δεν θα γινόταν ζήτημα από τους μοντς ως μοντς, πιστεύω, αν κ πάλι πιθανότατα θα γινόταν συζήτηση στα σχόλια.

συν το σπαμ σχόλιο που ανέβασε ο χρήστης κ εγώ προσωπικά έσβησα.

#9
notheitis

+1
Απο τη στιγμή που η συνομιλία έχει γίνει και η έκφραση έχει υπάρξει δεν καταλαβαίνω γιατί να πέσει λογοκρισία.

Όσο για το ρατσιστικό της υποθέσεως εξαρτάται πόσο θέλουμε να το ξεχειλώσουμε το θέμα. Πλέον θεωρείται ρατσιστικό να λες κάποιον αράπη και σωστά ίσως.

Παρ'όλα αυτα δε θα μπορούσε να λείπει το Γουστάρει κι αγαπάει τον μαύρο, τον σκύλο τον αάπη! ή το αλβανό / αλβανά απο ένα τέτοιο site που πρωτίστως προωθεί το γέλωτα παρα την ενημέρωση και την ακρίβεια των ορισμών.

Και παραθέτω απο του όρους χρήσης του site:

«Το slang.gr δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του να δημιουργούν ορισμούς ή εναλλακτικούς ορισμούς όχι μόνο για αδόκιμα λήμματα, αλλά για κάθε πιθανή έκφραση, πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις, και να τους δημοσιεύουν.»

#10
notheitis

το +1 πάει στο σχόλιο του agou

#11
jesus

δεν πρόκειται για λογοκρισία, πρόκειται για αντιρατσιστική στάση του σάιτ.
στον ορισμό της λέξης ηλίθιος δεν περιλαμβάνεται με καμία κυβέρνηση η εθνοτική προέλευση του ηλιθίου, εκτός κ το κάνουμε σάιτ της χρυσής αυγής. το ότι μια λέξη που πα να πει ηλίθιος χρησιμοποιείται καί για αλλοδαπούς ηλίθιους ΔΕΝ ανήκει στον ορισμό.

#12
notheitis

#13
Vrastaman

«Notheiti aka agou», αφού έχει αποκαλυφτεί από πρόπερσι ότι είσαι ο ένας και ο αυτός χρήστης, γιατί εξακολουθείς να μιλάς με τον εαυτό σου;

#14
notheitis

Φίλοι είμαστε, και; Εσύ τι είσαι ο μπάτσμαν του site;

#15
jesus

notheiti ματάκια μου νιώθεις;; τα λήμματα που δίνεις είναι ρατσιστικά με μή ρατσιστικούς ορισμούς. το λήμμα που σχολιάζουμε είναι μή ρατσιστικό κ οι δύο πρώτοι ορισμοί του ήταν ρατσιστικοί. αν δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις δε σου φταίνε οι ξένοι.

#16
johnblack

Vrasta καλέ μου ας μην βλέπουμε παντού κλώνους. Χρησιμοποιώ πληθυντικό διότι κι εγώ κατά καιρούς υπέκυψα στη γοητεία τέτοιων θεωριών συνωμοσίας. Θυμάσαι άλλωστε την ιστορία με τον Έλεκτρον και τον Στράβων, όπου όλοι είχαμε πιστέψει πως είναι το ίδιο πρόσωπο (εσύ μάλιστα έσπευσες να το επικυρώσεις με τα ευφυή λογοπαίγνια και αναγραμματισμούς σου κι εκείνο το γαμάτο μήδι με το μπλουζάκι άιμ σχιζοφρένικ εντ σο εμ άι) και τελικά αποδείχθηκε γκαραντί πως καμία σχέση δεν είχαν τα ατομάκια.

@ τζίζους. Αντιρατσιστική στάση του σάιτ; Ποιος το αποφάσισε αυτό; Εμάς μας ρώτησε κανένας; Ποιος τελικά έχει δικαίωμα λόγου δαμέσα και ποιος όχι για να ξέρουμε. Και τι ακριβώς σημαίνει «ρατσισμός» και τι «αντιρατσισμός»; Άντε βρήκαμε ταμπέλες και τις κολλάμε παντού. Θυμάμαι κι ένα σχετικό φοβερό σχόλιο του Αία καλή του ώρα, όταν σε μια συζήτα με είχε κατηγορήσει ο βικάριος για ρατσισμό. Δεν θυμάμαι το λήμμα τώρα, νομίζω κατάλαβες ποιο λέω. Το να πέσει και κανα ρατσιστικό κειμενάκι δεν χάθηκε ο κόσμος, όλα μες τη ζωή είναι. Δεν πα να πει πως γίναμε χρυσή αυγή, έλεορ. Δηλαδή ή άσπρο ή μαύρο, μέση κατάσταση δεν έχει. Πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι σα να λέμε.

@ αγκου, 1ο σχόλιο. Βασικά δεν έχω καταλάβει αν μιλάς σοβαρά ή ειρωνεύεσαι. Τεσπα λες πως σ' ένα τέτοιο «σοβαρό σάιτ» δεν χωρά ρατσιστικό περιεχόμενο, εξαιρούνται όμως ορισμένες κατηγορίες. Σοβαρά ρε φίλε; Και γιατί να εξαιρούνται οι γυναίκες και οι γκέηδες και να μην εξαιρούνται κι άλλοι, οι πακιστανοί π.χ. Με τι είδους κριτήρια το αποφάσισες αυτό;

#17
jesus

1ον: αν δεις το διάγραμμα της παρουσίας των δύο χρηστών θα πειστείς. συμπίπτει απελπιστικά.

2ον: θα σου απαντήσω σοβαρά μόνο όταν παραδεχτείς ότι τα σχόλιά σου (πχ το 1ο σου εδώ, κ την προηγούμενη φορά που σου απάντησα ως μοντ) έχουν περάσει κατά πολύ τα όρια της εμπάθειας κατά των μοντς. πολύ σοβαρά αυτό κ με το θάρρος ότι έχουμε πιει κ μια μπύρα μαζί.

#18
johnblack

1ον. Δεν είπα αν είναι ή δεν είναι το ίδιο πρόσωπο. Απλά με το να εξαπολύονται απο μοδς τέτοιες κατηγορίες για διπλούς λογαριασμούς δημιουργούνται βάσιμα υποψίες και εντυπώσεις πως οι μοδς έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα πάντα όλα, π.χ. ποιος είναι λογκιν αυτή τη στιγμή, ποιος βαθμολογεί κλπ. Έχω άδικο;

2ον. Αν εννοείς τον εμπαθή ως τον άνθρωπο με πάθος, ναι το παραδέχομαι είμαι άνθρωπος με πάθος που βράζει ο γαίμας μου όχι νερόβραστος. Και μπύρες θα ξαναπιούμε και διαγωνισμό ρεψίματος θα ξανακάνουμε και για γκόμενες θα πάμε άμα γουστάρεις. Σε παρακαλώ όμως απάντησέ μου. Έχω σχεδόν ένα χρόνο δαμέσα κι έχω συνεισφέρει ουσιαστικά. Γιατί να μην έχω λόγο περί της πολιτικής του σάι;;;

#19
HODJAS

Απο το ίδιο ποτήρι; ;-Ρ

#20
agou

Jesus, σε περιπτώσεις μη κατανόησης δεν φταίει πάντα ο αναγνώστης. Μερικές φορές είναι και ακατάληπτο το κείμενο (για παράδειγμα, τα σχόλιά σου).
Τώρα, αφού εσύ και όλοι οι άλλοι admins είστε πεπεισμένοι ότι είμαστε το ίδιο άτομο (που μάλιστα έκανε και τρίτο λογαριασμό, το danikos), δεν μπορώ - κι ούτε με ενδιαφέρει - να σε πείσω για το αντίθετο. Αν βέβαια έβλεπες τις IP από τις οποίες ποστάρουμε, θα διαπίστωνες ίσως ότι διαφέρουν απελπιστικά.
Johnblack, καλά τα λες στην απάντησή σου στον jesus. Όσο για το αν ειρωνεύομαι: στην παράγραφο που μιλάω για τη σοβαρότητα του site προφανώς ειρωνεύομαι. Στην επόμενη όχι.

#21
notheitis

@jesus: Αν σε πειράζει ο ρατσισμός, θα σε πείραζε είτε αν η αναφορά ήταν στο λήμμα, είτε στον ορισμό είτε στο παράδειγμα. Αυτό μου κάνει λίγο ντεμί στάση.

@jesus+vrasta: Μην είστε παρανοϊκοι ρε. Ανακαλύψαμε το site μαζί με τον agou και είπαμε να δώσουμε και εμείς τα φώτα μας. Μετά απλά σάπισε το θέμα και το αφήσαμε. Τόσο δύσκολο είναι;

@john: +1 στο σχόλιο περί αντι-ρατσιστικού site

#22
jesus

δε σου απαντάω κ ζήτα τα ρέστα απ' τον καραγκιόζη το χότζα:Ρ

με το εμπαθής εννοώ, μαύρε μου (:ΡΡ), ότι τουλάστιχον δύο φορές πολύ κοντινά τελευταία έχεις κατηγορήσει τους μοντς για πράγματα που απέχουν πολύ απ' την πραγματικότητα. το να είσαι επιφυλακτικός δεν μπορώ κ δεν πρέπει να σ' το κόψω. σε βλέπω συστηματικά λάθος, όμως, κ νομίζω πρέπει να το πάρεις υπ' όψιν.

για τον αντιρατσισμό, λοιπόν.

έγινε μακρά συζήτηση μεταξύ των μοντς επί του θέματος. η προσωπική μου άποψη ήταν αρχικά ότι δεν μπορούμε να επιβάλλουμε αντιρατσιστική γραμμή στο σάιτ, την οποία ίσως θα έχεις παρατηρήσει ότι δεν τηρούμε απόλυτα, όπως κ κανέναν απ' τους κανόνες του σάιτ. πείστηκα, κ αν θυμάμαι έγινε δεκτό απ' όλους τους μοδς, ότι δεν είναι δυνατόν να επιτραπούν ορισμοί όπως, κ παραθέτω απ' τις σβησμένες βερσιόν του παρόντος

Πιο συγκεκριμενα προκειται για ένα άτομο αλλοδαπης προελευσεως με χαμηλο I.Q.

όπως κάναμε κ αντίστοιχα με λήμμα που απλά έβριζε τους μπάτσους κ δεν προσέφερε τπτ λεξικογραφικά.

από εκεί κ πέρα, κ ας με διορθώσουν οι υπόλοιποι, σοβαρή συζήτηση με επιχειρήματα δεν πιστεύω ποτέ ότι θα την λογοκρίνουμε, κ θα δυσκολευτώ να δεχτώ ότι ο όρος λογοκρισία έχει εφαρμογή στο σάιτ. συν ότι τα μη κραυγαλέα ρατσιστικά (με την ευρεία έννοια, δλδ κ σεξιστικά κ ό,τι) νομίζω ότι τα αφήνουμε ως έχουν, ψάξε κ στάνταρ θα βρεις.

τώρα στο ποιος έχει λόγο.

βασικά ο εξής ένας, ο ντικ. ο τύπος το έστησε κ το πληρώνει, έφαγε στη μάπα την περίοδο που το σάιτ ήταν αυτός, ο εαυτός του κ ένας κολλητός του, είναι ο μοναδικός που θα κάτσει να στήσει όταν μπορέσει την ν.3 του σάιτ. τους υπάρχοντες μοντς τους έχει επιλέξει αυτός προσωπικά κ μας έχει δώσει το ελευθέρας που μας έχει δώσει, κ επειδή προς το παρόν δεν χρειάζεται μοντς το σάιτ, δεν έχει τεθεί σοβαρά θέμα επέκτασης.

για τους χρήστες του σάιτ, ό,τι κείμενο έχει έρθει με προτάσεις κτλ έχει προωθηθεί στο φόρουμ κ το έχουν διαβάσει οι μοντς. οι εξελίξεις προχωρούν αργά, οι προτάσεις λαμβάνονται σοβαρά υπ' όψιν, πχ ένα 1ο, μηχανιστικό, στάδιο συγχώνευσης λημμάτων τελειώνει όπου νά 'ναι. απ' την άλλη, χρήστες όπως ο κχαν κ ο βίκαρ πριν γίνει μοντ έχουν κάνει σοβαρή μονταριστική δουλειά, πχ σχόλια με τα σχετικά λήμματα κ λινκς για αυτά σε σχόλιο, το οποίο μπαίνει (ενδεχομένως κ ανκρέντιτεντ) ως σχόλιο απ' τη συντακτική ομάδα. παρομοίως, προτάσεις για συγχώνευση λημμάτων όπως το τρελλός κ το τρελλό παρεάκι που έχεις προτείνει μπορείς να την κάνεις με τον ίδιο τρόπο. γίνεται ακόμα συζήτηση για το τί κ πώς θα γίνει καλύτερο το σάιτ από όλες τις απόψεις, προτάσεις καλοδεχούμενες κ αναγκαίες, αλλά το ποιος θα κάνει τη βρώμικη δουλειά (αρμεγογελαδών) κ έχει κ αυξημένες αρμοδιότητες (κ στάτους, όπως το βλέπεις εσύ, όπως το βλέπω εγώ κ δυο αβγά τουρκίας) την έχει ο ντικ αποκλειστικά.

δεν το διαβάζω 2η φορά, ελπίζω να βγάζει νόημα. σόρρυ για την κούραση.

#23
jesus

(για το πρώτο σχόλιο σου έχω απαντήσει αλλού ότι δεν έχουμε καμία τέτοια δυνατότητα, δεν την έχει αφήσει ο ντικ για λόγους απορρήτου. σόρρυ, αλλά σε αυτό δεν θα απαντήσω ξανά.)

#24
Vrastaman

... με το να εξαπολύονται απο μοδς τέτοιες κατηγορίες για διπλούς λογαριασμούς δημιουργούνται βάσιμα υποψίες και εντυπώσεις πως οι μοδς έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα πάντα όλα, π.χ. ποιος είναι λογκιν αυτή τη στιγμή, ποιος βαθμολογεί κλπ. Jeanoir Τώρα, ποιος υποκύπτει «στη γοητεία θεωριών συνωμοσίας»;

Το συμπέρασμα ότι Notheitis=Agou προκύπτει από αποχρώσες ενδείξεις ορατές δια γυμνού οφθαλμού:

- Εγγραφή την ίδια ημερομηνία
- Ταυτόχρονοι σχολιασμοί, κατ' εξακολούθηση
- Συνεχής ανταλλαγή φιλοφρονήσεων και σπεκ
- Ταυτόχρονη ανάρτηση του *ίδιου *λήμματος με σχεδόν ***πανομοιότυπο ορισμό*** (βλ. λήμμα βάζω)

If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, it's a modafockin' duck!

#25
agou

Jesus, μετά την τελευταία σου απάντηση, είμαι οκ.

Vrasta, σου ξαναγράφω εδώ αυτό που έγραψε ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ notheitis: «Μην είστε παρανοϊκοι ρε. Ανακαλύψαμε το site μαζί με τον agou και είπαμε να δώσουμε και εμείς τα φώτα μας. Μετά απλά σάπισε το θέμα και το αφήσαμε. Τόσο δύσκολο είναι;»

Αλλά μάλλον δεν ξέρεις σκέψη... :Ρ

#26
Vrastaman

Τζόνυ μου, εάν επιθυμείς τόσο διακαώς να προσφέρεις τις υπηρεσίες σου ως μοντ, για δεν το ζητάς κατ' ευθείαν από τον dik;

Και μη μου πεις ότι δεν πρόκειται για αυτό, γιατί δεν θα γίνεις πιστευτός :Ρ

#27
HODJAS

Όταν προσέλθει στους κόλπους του μοντουλέικου ο άσωτος Τζόνι, να σφάξουμε το μόσχο τον πιστευτό...

#28
Abas

Για εισαγωγη ας κανουμε λιγο πενηνταρακια τις φτου-κακα-λεξουλες που μαθαμε απο την τηλεοραση. Οι λεξεις, λοιπον, φασιστας, εθνικοσοσιαλιστης (ναζι), ρατσιστης, δεν εχουν κανενα συνθετικο που να παραπεμπει στα ρηματα σκοτωνω, σου γαμω την μανα, σε σπαω στο ξυλο επειδη δεν μου αρεσει η φατσα σου κλπ. Αλλα επειδη στους κατ'επιφαση πασιφιστικους καιρους που ζουμε οι βιαιες συνυποδηλωσεις γινονται με ευκολια και παιρνονται ως δεδομενες, το να αυτοαναγορευτει το σαιτ ως αντιρατσιστικο (φτου φτου φτου) οπως επιτασσει ο καθωσπρεπεισμος ενος συγχρονου σαιτ, φανταζει απαραιτητο και επιβεβλημενο στα ματια των πολλων (στου γιαννομαυρου προφανως -και ευτυχως θα συμπληρωνα- οχι)

Και γιατι;

διοτι πρεπει να πεσει επιτελους στο τραπεζι το θεμα με ολες αυτες τις καταδικασμενς λεξουλες (εθνικισμος πχ.) και την εκ των προτερων λογοκρισια που υφιστανται στο νετι γενικως.

Στην ταμπακιερα τωρα, οταν εκανα πασχα φετος σε ελληνικο σπιτι στη μασσαλια ο γαλλος αρχιψηστης και συζυγος της ελληνιδος, εβαλε τη φωτια για το αρνι στο πλαι (σαν τον γυρο) και δεν καταλαβαινε τις βασικες αρχες των 4 στοιχειων, και γιατι ο καπνος παει προς τα πανω και το αρνι δεν ψηνεται.

Ετσι λοιπον εγω τωρα σε ενα παραλληλο συμπαν θα ανεβασω στο σλανγ.γκρ (εδω ηδη υπαρχει)

-οταν ανακαλυψατε το κρεας, εμεις ειχαμε ηδη χοληστερινη!!

και για παραδειγμα θα βαλω μια πραγματικη στιχομυθια απο το πασχα μου στη Μασσαλια, με δοση χιουμορ αλλα και πραγματικοτητας, στοιχεια στα οποια βασιστηκε και η ευφανταστη φραση και χαρακτηριζουν αλλωστε και τον λαο που γνωριζει σε ποια πραγματα ειναι ανωτερος (και ειναι πολλα) και δεν επιβεβαιωνεται μειωνοντας με εμπαθεια τους αλλους. Εξ ολων των παραπανω, θεωρω οτι η περιπτωση του νεοεισλθοντα δεν εμπιπτει στην κατηγορια. Ο νεοεισελθοντας γραφτηκε για να πει την μαλακια του, και επειδη τον εχουμε κοψει πανω στην ολοκληρωση 3 φορες, εκανε την κωλοτουμπα του και πιτσιλισε ελαφρως το παντελονακι του με τα φλοκια. Αρα, λοιπον το σαιτ δεν δεχεται τους ΜΑΛΑΚΕΣ, που με την εννοια που δινω εγω στον μαλακα (ο βλακας ειναι γονιδιακο και συνεπως μη καταδικαστεο), ειναι αυτος που αρνειται να δεχθει οτι ο ανθρωπος ειναι κοινωνικο ον και γουσταρει να προσβαλλοει καλυπτομενος απο την ανωνυμια του, γουσταρει να επιβαρυνει το συνολο (δουλευω 1 ωρα-πληρωνομαι για 8 και λεω δε βαριεσαι), και γουσταρει να εκμεταλλευεται την αδρανεια εμπλοκης των υπολοιπων σε βιαιες αντιδρασεις (λεκτικες στο νετι, δια χειρος βαρακη στο πεζοδρομιο), που για ολους εμας ειναι απλα πολιτισμος.

#29
ο αυτοκτονημενος

τι σκατα εχετε παθει ρε μερικοι μερικοι και ..........................
δεν γαμιετε δεν γραφο γιατι παλη θα και θα καιιιι θα

#30
johnblack

@ βραστα. Eφόσον οι άνθρωποι το λένε και το ξαναλένε και διασχίζουν (sic) τα ιμάτιά τους πως δεν είναι το ίδιο πρόσωπο, δεν μπορούμε παρά να κάνουμε μόκο και να δεχθούμε τον ισχυρισμό τους. Εδώ πιστέψαμε (;) κατά καιρούς άλλα κι άλλα, όπως π.χ. οτι ο μπουμπις έχει γυρίσει 62 χιλιάδες φορές όλη την υδρόγειο και έχει επισκεφτεί περισσότερες χώρες κι απο το Γ.Γ. του ΟΗΕ... ή οτι ο έλεκτρον είναι κλόουν και «μόλις» γύρισε από παιδικό πάρτυ....

Όσο για το μοντιλίκι θα στο ξαναπώ και θα στο ξαναπώ όσες φορές χρειαστεί: ΝΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ. Όπως έχει καμφθεί το ενδιαφέρον μου γενικά για το σάι, έτσι μου έχει φύγει και προ πολλού η καούρα να γίνω μοντ. Και, please, όχι άλλο κάρβουνο και ψυχαναλίζουσες ερμηνείες της συμπεριφοράς μου. Πάντα έτσι γίνεται: ξεκινάω ένα γενικότερης υφής θέμα (δίκαια ή άδικα, αδιάφορο) και πάντα φέρνετε τούμπα τη συζήτα στα ψυχολογικά μου. Έλεορ.

#31
Khan

Πάντως, θεωρητικά το θέμα έχει λυθεί. Θα κομίσω φραπέ εις σλανγκρ αν πω ότι:

  1. Βάζουμε ρατσιστικά λήμματα, οπωσδήποτε, αλλά με την εν λόγω ένδειξη, και κατά προτίμηση χωρίς ρατσιστικούς ορισμούς.

  2. Αυτό είναι το ένα. Και είναι τελείως διαφορετικό το να βάζεις ρατσιστικό ορισμό σε ένα οποιοδήποτε λήμμα. Εκεί είμαι υπέρ του να έχει το δικαίωμα ο μόντουλας να το λογοκρίνει, και εν προκειμένω καλώς αφαιρέθηκε η πρόταση.

#32
Vrastaman

Κττμγ, τα ρατσιστικά λήμματα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σλανγκ καθώς χρησιμοποιούνται εβραίος. Το να περιοριστεί η ανάρτησή τους στο όνομα του «πολιτικά ορθού» ή λόγω αντιρατσιστικών αντανακλαστικών είναι μέγιστη μαλακία.

Όμως, πως θα νοιώθατε εάν το λήμμα σκυλάραπας αντί του αξιοπρεπέστατου αναρτημένου ορισμού έγραφε κάτι του στυλ «σκυλάραπες αποκαλούνται μελαψά ανθρωποειδή αυτοκοπροφάγα δίποδα με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης που βρωμάνε καφρίλα»; Πέραν του αυτονόητου ρατσισμού, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν απλά κομπλεξικό και αγενές; Δεν θα προσέβαλλε συνανθρώπους μας; Δεν θα εξέθετε τόσο το slang.gr όσο και τον συγγραφέα του λήμματος;

Και μη μου πείτε «τότε γιατί διακωμωδούνται οι γκέη;» σε ορισμούς του σαϊτ χωρίς να ευαισθητοποιούνται τα αντιστσιστικά μας αντανακλαστικά. Απλούστατα, επειδή οι γκέη επιλέγουν τον σεξουαλικό τους προορισμό. Το να διεκδικούν το απυρόβλητο επικαλούμενοι τον «αντιρατσισμό» είναι βολικό αλλά εκ του πονηρού. Όπως λχ όταν οι σταλινικοί σου προσάπτουν την σόλοικη αλλά φρικτή για αυτούς κατηγορία του «αντικομμουνιστή» (μπρρρ!) ή όταν τα εθνίκια σε αποκαλούν προδότη. Επιλέγουμε να είμαστε ομοφυλόφιλοι, ναζί, emo, κάγκουρες, νεοφιλελεύθεροι, κτηνοβάτες, μεταστουχτουράλες κλπ. Δεν επιλέγουμε όμως να είμαστε μαύροι, κίτρινοι, παραπληγικοί, τυφλοί, φτωχοί, κλπ. Εκεί έγκειται η ειδοποιός διαφορά κττμγ.

#33
Vrastaman

Α, τα ίδια είπε και ο Χάνος παραπάνω πολύ πιο λιτά και elegantly!

#34
iron

λυπάμαι κχαν που θα σου χαλάσω την πυρόσβεση, αλλά έχω κάτι να πω σε έναν φιλενάδο μας που είναι απλώς ανυπόφορος...

φίλε γιαννάκη, όταν αναρωτιέσαι έτσι μεγαλόσχημα «Ποιος το αποφάσισε αυτό; Εμάς μας ρώτησε κανένας; Ποιος τελικά έχει δικαίωμα λόγου δαμέσα και ποιος όχι για να ξέρουμε» και χρησιμοποιείς αυτά τα ξύλινα τσιτάτα, μάθε ότι σε κάθε σάιτ, αυτός που έστησε το σάιτ έχει τον πρώτο λόγο, άρα αυτός ορίζει ποιος μπορεί να πει κάτι και τι μπορεί να πει, από κει και πέρα το όποιο μοντουλέικο προσπαθεί να συμμαζέψει τις καταστάσεις όσο γίνεται με βάση τις πεποιθήσεις του ιδιοκτήτη και ιδρυτή του σάιτ.

Άρα αν δεν μας κάνει το χ στίγμα ενός χ σάιτ, παίρνουμε το καπελάκι μας και φεύγουμε. Σα να πήγαμε σε ένα πάρτυ που βγήκε μαλακία. Πέρα από μια δυο κουβέντες, το να λυσσάξεις να εξηγείς σε αυτόν που κάνει το πάρτυ ότι έχει καλέσει λάθος κόσμο και ότι η μουσική που βάζει είναι κουράδα είναι βιασμός και φασιστικό. Δεν σ' άρεσε, φεύγεις και δεν ξαναπατάς. Το να μείνεις ή να πηγαίνεις κάθε χρόνο στο πάρτυ αυτό με σκοπό να αποδείξεις ότι τα πάντα είναι λάθος εκεί μέσα, είναι κόμπλεξ.

νταξ, ξέρω, φεύγεις και συνεχίζεις παραέξω να λες σε όλον τον κόσμο μην πάτε, είναι πίπα. Γουατέβερ.

#35
Khan

Βράστα μου, μέσα στην καλή σου προαίρεση έπιασες το προαιώνιο φιλοσοφικό ερώτημα αν ο πούστης γεννιέται ή γίνεται, το οποίο απασχόλησε ήδη τον Πρωταγόραν του Πλάτωνος, οπότε δεν θα ξεμπερδέψουμε εύκολα. Εγώ προσπαθώ και τα ρατσιστικά προς γκέι λήμματά μου να μην έχουν ρατσιστικό ορισμό (ενίοτε δε γκέι-πανηγυρικό), αλλά ως γνωστόν, ο δρόμος για το κράξιμο είναι στρωμμένος από καλές προθέσεις.

#36
Vrastaman

Ως εξοικειωμένος τα μάλα με τις αντιλήψεις του κλασικού φιλελευθερισμού και του προτεσταντισμού... jeanoir Ένα από τα αγαπημένα μου what-if σενάρια είναι το πώς θα ήταν ο κόσμος εάν είχαν επικρατήσει (ως όφειλαν) οι εικονομάχοι. Ο «προτεσταντισμός» θα είχε επικρατήσει στην ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, η Αναγέννηση θα πραγματοποιείτο 600 χρόνια νωρίτερα, οι μουσουλμάνοι ίσως να μην επικρατούσαν γεωστρατηγικά…

#37
HODJAS

Αμάν! Λασκοπάθεια η κολλεκτίβα...

[...] Τί θα γινόταν στις ανατολικομεσημβρινές κινεζικές επαρχίες το 1375 π.Χ. αν δεν είχε στεφθεί αυτοκράτωρ ο Κλαύδιος το 41 μ.Χ. [...] βλ. παραδείγματα εδώ

Pian piano tutti stanno scivolando nel Laschismo. Evviva!

#38
Επισκέπτης

ρε πστ ήμαρτον! ένα ωραίο σχόλιο πήγε να κάνει ο άνθρωπας να ανοίξει μια ωραία συζήτα και συ το γάμησες και ψόφησε

@ βραστα. Την εποχή της ποστίλας, το ζήτημα της εικονομαχίας είναι τρομακτικά επίκαιρο. Κατά Baudrillard, οι εικονομάχοι ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν: η απλή ύπαρξη της εικόνας διατρανώνει την ανυπαρξία του Θεού. Η κρατούσα άποψη βλέπει σ' αυτήν μια προσπάθεια της κεντρικής διοίκησης να προσεταιριστούν τους ανατολικούς πληθυσμούς της αυτοκρατορίας, όπου ο μονοφυσιτισμός είχε μεγάλη διάδοση. Η ιδιοσυγκρασία των ανατολικών λαών (σημιτικής και ουχί ινδογερμανικής καταγωγής) ρέπει προς την ανεικονικότητα, εξ ου και η συντριπτική τους πλειοψηφία μετά τις αραβικές κατακτήσεις εξισλαμίσθηκε ευκόλως.

Αν δεχθούμε το σενάριο που προτείνεις, οι αυστηρά ανεικονικών αντιλήψεων μουσουλμάνοι άραβες θα έπρεπε να είχαν πραγματοποιήσει πρώτοι το μεγάλο πέρασμα προς τη Νεωτερικότητα και ουχί ημείς...

#39
HODJAS

Έλα ρε, πλάκα κάνω...

Σιγά μην τρομάξετε με τα τέτοια (εξ άλλου ο χαρακτηρισμός Λάσκος -που μου απονέμεις φου και φου- είναι τίτλος τιμής)!

Keep going και παραγγέλνω καφέ να απολαύσω.

Πού' σαι παιδί!!!!

#40
MXΣ

Έφτασε το λουκουμάκι σας!

#41
HODJAS

Σ' όλο το έργο ζητάω καφέ και μου' φερες λουκούμι;

#42
Khan

Να σημειωθεί προς τιμήν μου (;) ότι απάντησα στον Βράστα σε πιμί για να μην επιβαρύνω το σάιτ, αλλά αφού το κάναμε φιλοσοφική φοράδα, να παραγγείλω κι εγώ ένα καφέ για Χότζα.

Στο πιμί έγραφα προς Βράστα:

όχι, γιατί
α)κυρίως, είναι τελείως διαφορετική η εικονομαχία ισλαμικής έμπνευσης (συγγενής με των Εβραίων και του Βυζαντίου) και άλλο πράγμα η προτεσταντική εικονομαχία που έχει τις απώτερες ρίζες της στην εικονομαχία των Φράγκων εποχής Καρλομάγνου. Πολύ χοντρικά η πρώτη διαλύει τις εικόνες για χάρη υπερβατοκρατίας, ενώ η δεύτερη για χάρη ηθικιστικού ατομικισμού. Οπότε, αν είχαν επικρατήσει οι εικονομάχοι στο Βυζάντιο θα ήμασταν ακόμη πιο μεσανατολίτες από ό,τι τώρα. Το χαρακτηριστικό (πολύ χοντρικά, με κίνδυνο σχηματοποίησης) είναι ότι στην ανατολίτικη εικονομαχία οι εικόνες απαγορεύονται ως απειλητικές για το θείο, ενώ στην δυτική εικονομαχία (φραγκική- προτεσταντική) γίνονται ανεκτές, αλλά δεν τους αποδίδεται προσκύνησις, είναι απλώς ζωγραφιές για παιδαγωγικούς σκοπούς. Μόνο όταν η Αναγέννηση το παράκανε με την παραγωγή εικόνων ήρθε μια πιο αυστηρή εικονομαχία ως προτεσταντική διαλεκτική αντίδραση, η οποία ωστόσο δεν κατάργησε την παραγωγή εικονικής τέχνης, απλώς την έβγαλε από τις εκκλησίες.

β) Ιστορικά, η εικονοφιλία επικράτησε όταν οι Άραβες είχαν κλείσει τον κύκλο της κατάκτησης, και άρχιζε η παρακμή τους, οπότε αυτή η τελική νίκη των εικονόφιλων δεν είχε σημαντικά αποτελέσματα, ουσιαστικά σήμαινε ότι δεν υπήρχε τίποτα άλλο για να χαθεί.

γ) αυτό για την αναγέννηση δεν στέκει, γιατί ο προτεσταντισμός είναι διαλεκτική αντίθεση σε μια αναγέννηση που είχε ήδη γίνει, μάλλον πέφτεις σε πρωθύστερο.

#43
Khan

Με Τζόνι συμφωνώ και θα προσέθετα ως προς τις ποστίλες ότι:

Πέφτει πολλή ψυχανάλα στο θέμα της εικονομαχίας/ εικονοφιλίας. Από την μια υπάρχουν ψυχαναλυτές εικονοφιλό-φιλοι που τονίζουν την σημασία πρόσληψης του φαντασιακού, και θεωρούν ότι ο εικονομάχος είναι ανάπηρος ψυχολογικά γιατί δεν μπορεί το φαντασιακό του να παίξει διαμεσολαβητικό ρόλο.

Από την άλλη, στον μετα-στρουχτουραλισμό και στη νεώτερη θεωρία της γλώσσας έχουν επιδράσει πολλοί Εβραίοι στοχαστές, όπως οι Wittgenstein, Derrida, και ο Γάλλος Lacan όχι καθαυτόν αλλά στον βαθμό που συνεχίζει τον Freud, οπότε πολλοί μιλάνε για μια ιουδαϊζουσα εικονομαχική φιλοσοφία. Γενικά, πολλές από τις παρατηρήσεις των μεταδομιστών μπορούν να ειδωθούν σαν επαναλήψεις των μεσαιωνικών ιουδαιζόντων και των συγγενών τους βυζαντινών εικονομάχων, οι οποίοι κατήγγειλαν στην εικονοφιλία τον κίνδυνο της ειδωλολατρείας. Έτσι και ο μεταμοντέρνος μεταστρουκτουραλισμός αντιμάχεται διαφόρων ειδών ειδωλολατρείες.

Τέλος, μια δογματική λεπτομέρεια. Στην εικονομαχία φτάνει κανείς όχι μόνο διά της μονοφυσιτικής οδού (μόνο θείο), αλλά και διά της αντίστροφης νεστοριανικής (μόνο ανθρώπινο). Αυτό ήταν σαφές ήδη στις βυζαντινές έριδες, και παρόλο που οι εικονόφιλοι είχαν ως κύριο εχθρό τους μονοφυσιτίζοντες, όπως γράφει ο Τζόνι, είχαν επίγνωση ότι πολεμούσαν σε δύο μέτωπα ως μια μέση οδός τους, δηλ. και εναντίον των νεστοριανιζόντων. Οπότε με μεγάλη δόση σχηματικότητας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η προτεσταντική εικονομαχία είναι όχι μονοφυσιτική, αλλά αντιθέτως νεστοριανίζουσα. Στην μονοφυσιτική/ ισλαμική εικονομαχία απαγορεύεται η εικόνα ως απειλητική να αλλοτριώσει το θείο, οπότε οι άνθρωποι μένουν χωρίς φαντασιακή διαμεσολάβηση. Το αποτέλεσμα είναι να έρθει ένας χαλίφης και να εγκατασταθεί μία αδιαμεσολάβητη θεοκρατία. Στην νεστοριανική/ δυτική εικονομαχία, αντιθέτως, οι εικόνες είναι ανεκτές, αλλά είναι απλές ζωγραφιές, που δεν μετέχουν οντολογικώς του θείου απλώς μας προκαλούν αισθήματα και ηθικά πρότυπα. Οπότε έχουμε αντιθέτως μια εκκοσμίκευση. Η εικονοφιλία που επέλεξε το Βυζάντιο είναι μεταξύ των δύο, όπως περίπου και εμείς σήμερα.

Όλα αυτά βέβαια αποτελούν γενικεύσεις για χάρη του γκαϊφέ, θεωρώ ότι δεν υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία μεταξύ της ιστορίας των ιδεών και της πολιτικής ιστορίας. Υπάρχουν αλληλεπιδράσεις σίγουρα, αλλά όχι απόλυτη αιτιότητα.

#44
Khan

Ως προς Baudrillard:
Διακινδυνεύω την υπόθεση (από την κουρούπα μου) ότι βρίσκεται σε ιδιαίτερη θέση ως προς τους άλλους μεταδομιστές ιουδαίζοντος τύπου. Οι μεν ιουδαίζοντες, όπως λ.χ. ο Ντεριντά ή ο Λακάν (αν θεωρήσουμε ότι όλη η ψυχανάλα έχει ενσωματώσει εβραικό τρόπο σκέψης λόγω Φρόυντ) μπορεί να χύνουν κροκοδείλια (όχι ειλικρινή) δάκρυα για το ότι τα σημαίνοντα δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σημαινόμενο νόημα (λ.χ. το πραγματικό στον Λακάν διακρίνεται από το συμβολικό, και θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πραγματικό έχει μια μυστικιστική/ θεία ύφη), και σε κάθε περίπτωση νομίζω ότι θεωρούν ότι η αναζήτηση του σημαινομένου νοήματος (εντέλει του Θεού) κινητοποιεί μία ατέρμονη κίνηση που οδηγεί σε κατασκευές, σε διολισθήσεις, σε επικαθήσεις (Λακάν), έστω κι αν αυτή είναι μάταιη. Ο Μπωντριγιάρ ίσως πάει ένα βήμα παραπέρα, και πανηγυρίζει την εξαρχής αυτονομία της εικόνας. Σαν να είναι ένας άθεος βυζαντινός. Όπως για τους Βυζαντινούς εικονίζεται η ιστορία του Χριστού, αλλά όχι ο Πατήρ, έτσι για τον Μπωντριγιάρ ας πούμε δεν υπάρχει πόλεμος στον Περσικό, αλλά μόνο η εικόνα του πολέμου, κι ο Μπωντριγιάρ μας καλεί να εντρυφήσουμε σ' αυτό, να το πανηγυρίσουμε. Ίσως ο Μπωντριγιάρ είναι μια αιρετική φωνή μέσα στη μεταδομιστική εικονομαχία (αντίστροφα προς τον Μεσαίωνα που οι αιρετικοί ηταν εντέλει οι εικονομάχοι). Ίσως και να πέφτω έξω.