Προφ από το αγγλικό ρήμα to hate = μισώ. Παπαχελληνιστί εχθροπάθεια. Βλ. και τρώω χέϊτ. Αν το δούμε λίγο δομιστικά σε σχέση με άλλα σημαίνοντα:
Κατ' αρχήν, είναι το αντίθετο του φαν, του οπαδού και του γκρούπι. Χέιτερ είναι αυτός που μισεί ένα σελεμπριτόνι, έναν καλλιτέχνη, ένα συγκρότημα, μία οποιαδήποτε καταναλωτική επιλογή, ή ένα οποιοδήποτε πρόσωπο από τους φέϊμους και άκυρους της μικροκαθημερινότητάς μας. Το να είναι κανείς χέιτερ φαίνεται ότι ελλοχεύει ως παρενέργεια του πανηγυρισμού των ατομικών επιλογών από το καταναλωτικό σύστημα, πλην από κάποιο σημείο και πέρα οι χέιτερζ το γαμάνε και ψόφησε.
Χρησιμοποιείται κατ' εξοχήν στο Ιντερνέτι για την εκεί εκδήλωση φθόνου, μνησικακίας και μπουλισμού. Ο χέιτερ διακρίνεται από το τρολ/ τρόλι. Το τρολ υποπίπτει σε ατενσιοχοριλίκι, κάνοντας προκλητικά σχόλια για να πέσουν όλα τα λέιζερ πάνω του ως προσοχοπουτάνα που είναι, κάνει δηλαδή μια κίνηση ελκύσεως του ενδιαφέροντος προς το υποκείμενό του. Ο χέιτερ αντιθέτως είναι αντικειμενότροπος, έχει σταθερή οξεία άποψη, και ποθεί περισσότερο την κατακρήμνιση του αντικειμένου του μίσους του. Σε σοβαρές περιπτώσεις, οι χέιτερζ ενδέχεται να μπουλίζουν ασύστολα (cyberbullying) ή ακόμη και να ενώνονται σε ομάδες για αυτό. Ορισμένοι από τους χέιτερζ- μπούληδες είναι οι γνωστοί φοβικοί ομοφοβικοί εθνίκια ναζοί, που εκμεταλλεύονται επιπλέον την ανωνυμία του Διαδικτύου. Αλλά ο όρος χέιτερ είναι αρκετά ευρύτερος. Από ό,τι βλέπω στη Βικούλα η διάδοση του όρου είναι αρκετά πρόσφατη, μετά το 2001.
Σε μουσικά ιδιώματα όπως η χιπ χοπ και η λόου μπαπ ο χέιτερ είναι ένας ειδικός τύπος που εκδηλώνει υπερβολική μνησικακία (Ressentiment που λέμε και στο χωριό μου) και που τρόπον τινά το παρακάνει με τον καταγγελτικό αλτέρνατιβ χαρακτήρα που ούτως ή άλλως έχουν οι λοουμπαπάδες, φτάνοντας σε ακραίες μορφές μίσους και αλληλοσπαραγμού ακόμη και μεταξύ χιπχοπάδων που δεν θεωρούνται αρκετά αυθεντικοί κ.ο.κ. Με τη σειρά τους καταγγέλλονται οι χέιτερζ ως μια μη γόνιμη στάση, όπως εξάλλου μη γόνιμη στάση είναι και αυτή των ποζεράδων.
1. Οπα φιλε,δεν ειμαι χειτερ, αδιαφορος μου εισαι,απλα στο πα τελειως αντικειμενικα να δεις τι παιζεται,γιατι εισαι τοσο κλειστος στο καβουκι που δεν ξερεις τι γινεται εξω
2. Οι απαραίτητες συνθήκες για να δεις Will Ferrell. Αν είσαι hater μην διαβάσεις παραπέρα. Αν παραδέχεσαι το μαύρο, απλοϊκό και καμιά φορά δυσνόητο χιούμορ του, θα γνέψεις το κεφάλι καταφατικά σε κάθε παράγραφο του κειμένου.
-Ψόφα σκρόφα
- το ονομα σου κερδισε επισημως μια θέση στα αρχιδια μου χειτερ, θες να σε γραψω με στυλο μπικ ή με πενα παρκερ; (Από βρις-οφ στο hiphop.gr).Nα λύσει μια για πάντα τις διαφορές του με τον 14χρονο hater Γιωργάκη, αποφάσισε ο Nικήτας Kλιντ. Ραντεβού μετά το σχολείο φαίνεται πως έκλεισε διαδικτυακά ο Νικήτας Κλιντ με το Γιωργάκη Π., 14χρονο μαθητή του 1ου Ενιαίου Λυκείου Πεύκης. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή σε παρακείμενο δασάκι, σημείο όπου συχνά λύνουν τις διαφορές τους οι πιο «θερμόαιμοι» μαθητές. Ο Νικήτας Κλιντ, γνωστός και ως Xray, είναι Έλληνας hip-hop καλλιτέχνης, πρώην μέλος του low bap συγκροτήματος Active Member και νυν του συγκροτήματος Ρόδες. Αφορμή για τον επικό καυγά που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ίδιου και του Γιωργάκη τις τελευταίες εβδομάδες, φαίνεται πως είναι ένα σχόλιο που έκανε ο 14χρονος στο διαδικτυακό τοίχο του καλλιτέχνη, στο οποίο τον αποκάλεσε απολιτίκ. Ακολούθησε μεγάλη αναταραχή σε μπλoγκ, φόρουμ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ύβρεις και απειλές κι από τις δύο μεριές. Η ελληνική ραπ κοινότητα έχει διχαστεί, με ορισμένους καλλιτέχνες να υποστηρίζουν ότι ο Νικήτας θα έπρεπε να δώσει τόπο στην οργή, ενώ άλλοι μιλούν για «μινιατούρες» που πρέπει να τιμωρήσει παραδειγματικά. Κύκλοι του Νικήτα Κλιντ μιλούν για ένα υπερήφανο οικογενειάρχη, ο οποίος δεν έχει να αποδείξει τίποτα σε κανέναν, διαθέτοντας αντοχή στους haters και στα λευκά / μικροαστικά / ορθόδοξα / νεοελληνικά κωλόπαιδα που κράζουν και ξεκατινιάζονται όπου βρουν. (Κουλουροείδηση).
5. Η ραπ και η χιπ χοπ έχουν ξευτιλιστεί σε όλο τους το φάσμα από πόουζερς και από χέιτερς. Δεν πάει άλλο!
Είσαι πόουζερ, είσαι χέιτερ,
δεν χωράς ανάμεσά μας,
με ρίμες και γκραφίτι μεγάλωσε η γενιά μας,
είσαι πόουζερ, είσαι χέιτερ,
κάτσε φρόνιμα στην άκρη,
άκου οι ρίμες μας να δίνουν το γέλιο και το δάκρυ.
που στα λάιβ πας να διδάξεις
κλέβοντας ρίμες του φίφτι
μόνο μπάζα σε θαυμάζουν
κι όλοι οι μπουζουκογύφτοι
δείξε μου τα δάχτυλά σου
για να δω αν τρέχει αίμα
το φαντάστηκα δεν ξέρεις
καν τι είναι πένα
μα τ' αφήνω δεν αξίζει
φιλαράκο τέικ ιτ ίζι
γιατί η ραπ μόνο ταλέντα
έχει μάθει να στηρίζει
δεν αρκεί να είσαι ραπ
πρέπει δήλωση να κάνεις
πρέπει να φοράς Αντίντας
και τα αρχίδια σου να πιάνεις
και για σένα με το μίνι
που λες για ψηλά τακούνια
χιπ χοπ άκουσες μονάχα
από ένα πόζερ στα Μαμούνια
με σκισμένα τζιν και στρας
δεν έγινες η Ριάνα
αγκαλιά με μια Λουί Βιτόν
ακόμη μια φακλάνα
όποιος κάπου κάπως μπόρεσε
ένα μικρόφωνο να πιάσει
στη σκηνή πάνω να ανέβει
και τα λόγια μη ξεχάσει
σε ένα ρέκορντ λέιμπελ τρύπωσε
σαν το σπέρμα στο ωάριο
κι ένα μόρφωμα ακόμα
αναμένεται στο αύριο
4 comments
Khan
Χαχαχαχαχαχαχα το μήδι!
σφυρίζων
Άψογο και αρκούδως ντιριντάχτα, ευτυχώς δεν πρόλαβα να το τσιμπήσω!
vikar
Θά 'χ' ενδιαφέρον μιά ρητή αντιπαραβολή με τον όρο εχθρός. Σύμφωνα με τον ορισμό επάνω, έχουμε επικάλυψη, αλλα και σαφείς σημασιολογικές διαφορές, που φαίνονται ήδη στη σύνταξη (το εχθρός δέν συντάσσεται μόνο του, χρειάζεται προσδιορισμό, εχθρός ποιανού;).
Ωραίος, Χάν.
soulto