Προσωνύμιο των τσιγάρων Καρέλια Κασετίνα (όχι της νεόκοπης χρυσής, μιλάμε φυσικά για το παλιό, Φίλτρο ή Πλακέ ή...). Αγαπημένο φτηνό τσιγάρο της εργατικής τάξης ανεξαρτήτως ηλικίας (με μόνο ανταγωνιστή το άσο φίλτρο και τα διάφορα άφιλτρα, αλλά με αρκετά σαφή υπεροχή, αν όχι στην συγκριτική κατανάλωση, τουλάχιστον στην αναπαράσταση της εργατιάς) και κάποιων μποέμ τύπων (όχι όμως των διανοουμενίζοντων που προτιμούσαν τα sante ή τα gauloises). Όλ' αυτά βέβαια πριν τα στριφτά, αλλά υπολειμματικά ακόμα και σήμερα υπάρχουν αυτές οι αντηχήσεις.

Ως φτηνό και βαρύ τσιγάρο έχει γενικά ταυτιστεί με τον εμβληματικό εργάτη της Ελλάδας, τον οικοδόμο, με το καρέλια στην κωλότσεπη ή την τσέπη του ποκαμίσου. Σχεδόν αποκλειστικά αντρικό τσιγάρο (αν δείτε γυναίκα να τα παίρνει, είναι πιθανά αντρολεσβία), που έχει ταυτιστεί και με άλλα σκληρά επαγγέλματα όπως του νταλικέρη (βλ. και την επίδρασή του στις φωνητικές χορδές) εξού καμιά φορά και νταλικέρικο, αλλά και του ναυτικού.

Γενικά το Καρέλια Κασετίνα θεωρείται τσιγάρο που «βρωμάει» λόγω του μη αρωματισμένου χαρμανιού (αλλά ας μην ανοίξουμε αυτή την κουβέντα), γι' αυτό και αποτελεί τον καλύτερο τρακαδιώκτη εναντίον ακόμα και των πιο των φανατικών καπνιστών Απόλλων.

Το παρατσούκλι μαστόρικο το άκουσα στην Ήπειρο, αλλά ενδεχομένως να λέγεται έτσι και αλλού. Μάλιστα, πέρα από την προτίμηση που του έδειχναν οι μάστοροι, λεγόταν έτσι γιατί το χρησιμοποιούσαν στις κατασκευές ως πρόχειρη γωνιάστρα, λόγω του τετράγωνου σχήματός του.

Εντελώς παρεκβατικά, να αναφέρω ότι οι Ηπειρώτες μαστόροι των γεφυριών δεν ξέρω αν κάπνιζαν καρέλια κασετίνα, αλλά είχαν τη δική τους slang, ειδικά οι εκ Κονίτσης, τα «κουδαρίτικα» ή «μαστόρικα». Μια σχετική φράση των κουδαρίτικων ήταν:
«Άραξι μια φουντιάρα» = Δώσε μου ένα τσιγάρο (κάποιες πληροφορίες εδώ).

- Πιάσε ένα καρέλια κασετίνα
- ... (πιάνει τη χρυσή)
- Όχι αυτό, το άσπρο.
- ... (Πιάνει μια χρυσή lights)
- Όχι αυτό, το παλιό, το φίλτρο...
- Το οικοδομικό;
- Το οικοδομικό... (γαμώτ, από πότε καρέλια κασετίνα είναι η χρυσή κασετίνα;)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

#1
Desperado

Εξαιρετικός όπως πάντα Xali!
Ένας φίλος μου, μου έλεγε για τον πατέρα του που κάπνιζε μια (εξαφανισμένη εδώ και χρόνια) μάρκα ονόματι «4». Κατά τα φαινόμενα, το συγκεκριμένο στούκας ήταν τύπου «σέρτικο» (btw κάποιος με πληροφορίες ας το καταχωρήσει αυτό!), απευθείας από τους παραγωγούς της Θράκης ή κάτι τέτοιο. Τέλος πάντων, ο άνθρωπος τα έκοψε όταν άναψε ένα και δεν τραβούσε με τίποτα, κι αυτό γιατί είχε όλόκληρο κοτσάνο καπνού! Μετά το γύρισε στα μαστόρικα!

#2
iron

τώρα, μεγάλε, μου έδωσες μια ιδέα με τα κουδαρίτικα (χωρίς να υποτιμώ τη λέξη, φυσικά!): μήπως τα σιχαμερά να τα μετονομάζαμε σε κουραδίτικα;;;

#3
xalikoutis

θα προκληθεί σύγχυσις, ενδεχομένως και θανατηφόρος..... βλ. β΄σημασία και σχόλια στο κουράδι.
Συμφωνώ πάντως, χρειάζεται μια μνεία τιμής στην ιδιόλεκτο αυτή - και σε τόσες άλλες - , και επειδή οι μαστόροι ήταν και ελεύθερα πνεύματα, δε θα χαν αντίρρηση....να αφεθεί στο γλωσσικό αισθητήριο του λαού μας.

#4
GATZMAN

#5
Επισκέπτης

Εκτός απο γωνιάστρα χρησιμοποιείται και ως σημειωματάριο,για τον υπολογισμό διαστάσεων,ή και σαν λίστα χρειαζούμενων υλικών.π.χ.:20βίδες 3,5 χ40,6μαδερια 1,5χ15 ...

#6
Επισκέπτης

Μιας και το 'φερε η κουβέντα το «4» ήταν ένα από τα νούμερα μιας ολόκληρης σειράς από μάρκες τσιγάρων που έβγαζε παλιά ο Παπαστράτος. Υπήρχε 1, 2, 3 κλπ. μέχρι τουλάχιστον το 11. Το «1» λεγόταν, φυσικά, Άσος, και είναι το μόνο που επέζησε. Αν προσέξετε, ο κλασικός Άσος άφιλτρος, ο πρώτος άσος πριν βγουν οι υπόλοιπες παραλλαγές (INTERNATIONAL κλπ.), δε γράφει πουθενά στο πακέτο τη λέξη «Άσος», έχει μόνο ένα «1».

#7
xalikoutis

για πες βρε άλλε, ο 1 ήταν το πιο βαρύ ή το πιο αλαφρύ;... για να ξέρουμε δηλαδή πόσο πνεμόνι είχαν οι παλαιοί

#8
Ο ΑΛΛΟΣ

Ουπς! Αυτό δεν το ξέρω. Εκείνη την εποχή δε μετρούσαν τη νικοτίνη.

Πάντως υπάρχει στίχος από ρεμπέτικο:
«Δε φουμάρω Πέντε, λέει το αλάνι,
μα γουστάρω Άσσο με το καλό χαρμάνι.»

#9
HODJAS

Πολύ καλό! (5Χ2)
Το καλό με τα άσπρα καρέλια, ήταν οτι μπορούσες άνετα να κρατήσεις σημειώσεις (ή σκονάκια) πάνω στο πακέτο.
Επίσης κάναμε πιτσιρικάδες ένα εφετζήδικο κόλπο με το εσωτερικό τσιγαρόχαρτο που ήταν κολλημένο πάνω στο ασημόχαρτο: Το ξεκολλούσαμε, το διπλώναμε κατά μήκος στα δυο, το στήναμε όρθιο πάνω στο τραπέζι και ανάβαμε τις 3 κορυφές του. Μόλις έπαιρνε φόκο, άρχιζε να αιωρείται φλεγόμενο και οι γκόμενες χάζευαν το θάμα...

#10
OstySan

Καρέλια Φίλτρο ρε μπαγάσα!Καλά και φτηνά και ελληνικά τσιγάρα να 'ουμ!Τσίμπα ένα μπραβέησον για το ορισματουλί!

#11
AN21

Φτηνό, ξεφτηνό το καρέλια φίλτρο βάζει κάτω ποοοολλά τσιγάρα..μάρκες δε κάνει να πω νομίζω..αλλά κάτι καουμπόηδες, πρίγκηπες, καμήλες και τα ρέστα προσωπικά δε τα συγκρίνω καν!

#12
PUNKELISD

Ο τάδε διάσημος σκιτσογράφος λένε, έχει σχεδιάσει έτσι την λέξη «αφοί» (από το Αφοί Καρέλια) ώστε αν γυρίσεις το πακέτο όπως στο μύδι, να μοιάζει με καρικατούρα του Καρέλια, λένε...

#13
j.b.

Εξαιρετικό λήμμα πλην ιστορικής κυρίως αξίας. Το σημερινό οικοδομικό, αφ' ης στιγμής Καρέλια Κασετίνα κάνουν πλέον ελάχιστοι, είναι το κλασικό Μάλμπουρο κόκκινο. Οι περισσότεροι όταν λένε μάλμπορο εννοούν το λάιτ.

Βέβαια, αφ' ης στιγμής το Μάλμπουρο κοστίζει 4 ευρώπουλα, απευθύνεται σε σχετικά κονομημένους παλιούς μαστόρους, υπεργολάβους ξερωγώ κλπ, κυρίως έλληνες, που έζησαν πριν μερικά χρονάκια τις χρυσές εποχές τους. Αλλοδαποί, μάστορες και μη, και άλλοι φτωχοί, κάνουν λαθραία μάρκα-μ'-έκαψες που προμηθεύονται από πλανόδιους κατά Ομόνοια μεριά.

Να σημειωθεί επίσης πως μάστορες και γενικώς λαϊκές ψυχές προτιμούν για ανεξήγητους(;) λόγους μαλακό πακέτο και όχι σκληρό.

#14
Vrastaman

Μαστορικο με την καλή έννοια είναι το Κιρετσιλερ, δυσέυρετο στην Αθήνα.

#15
knasos

Έχω στα σκαριά λήμμα για την οικοδομίσια μισόλιτρη άμστελ. Κι όταν λέω έχω στα σκαριά εννοώ ότι έχω γράψει μόνο αυτό το σχόλιο που λέει ότι έχω το λήμμα στα σκαριά.

#16
Galadriel

τημπάτησες τώρα θα το ανεβάσω εγώ

#17
PUNKELISD

Πρω!

#18
knasos

χαχαχαχα! Καλή πλάκα! Γιατί πλάκα κάνεις ε; Πλάκα δεν κάνεις; πες μου ότι κάνεις πλάκα; ε;

#19
Galadriel

:P

#20
xalikoutis

Σωστός ο jb. Το μάλμπορο μαλακό είναι το πιο οικοδομικό. Το προτιμούνε και οι βοσκοί. Πολυτραγουδισμένο από το Ζερβάκη.

#21
j.b.

Θα πρότεινα στη θρυλούμενη νέα έκδοση του σλανγ.γρ να ληφθεί υπόψη η πρόταση να διαγράφονται εντός ευλόγου διαστήματος σχόλια παντελώς άσχετα με τον ορισμό, π.χ. εν προκειμένω τα σχόλια galadriel-punkelisd-knasos-galadriel, 12-13/9/11.

Tα ξεκρέμαστα οτινανικά σχόλια δεν είναι φυσικά το μεγάλο πρόβλημα της ανθρωπότητας, είναι όμως σπαμίζοντα και δημιουργούν σύγχυση και αποπροσανατολισμο σε κάποιον που τυχόν θέλει να σχολιάσει επί της ουσίας. Ευχαριστώ.

#22
jesus

χωρίς να το έχω συζητήσει με τους υπόλοιπους, θα έλεγα ότι όχι. κ όχι διότι με τέτοιου τύπου συζητήσεις δίνεται ένα γενικότερο γλωσσικό περιβάλλον απ' το οποίο ο πιθανός μελετητής μπορεί να συνάγει το κοινωνικό κ γλωσσικό υπόβαθρο του κάθε χρήστη κ να τοποθετήσει διαφορετικά τα λήμματα στην ανάλυσή του.

απλά καλό είναι να μη γίνεται κατάχρηση του χώρου του σάιτ για συζητήσεις κ σπαμάρισμα με σχόλια κ μήδια που δεν ενδιαφέρουν κανέναν.

#23
Vrastaman

Ο,τινανιστικά σχόλια έχουμε γράψει όλοι, ανεξαιρέτως, και οι βερμουδιές έχουν την φανερή και κρυφή γοητεία τους. Αν κάποιοι αναλάβουν να κρίνουν τι είναι «ασχετο» τότε θα ανοίξει πανηγυρικά ο ασκός της κλικολογίας και πάλι.

Κτγμ, μόνο τα εριστικά, υβριστικά και προσβλητικά σχόλια πρέπει να φεύγουν. Τα παλαιότερα σχόλια θα έπρεπε απλώς να κρύβονται.

#24
vikar

Ωστόσο έχει πέσει στο τραπέζι κάτι ενδιάμεσο: να σημαίνονται (απο χρήστες; απο χρήστες-συντονιστές;) κάποια σχόλια ως «άσχετα» (οτινανικά; εξωγλωσσικά;) και να κρύβονται, αφήνοντας μπαϊ ντιφόλτ ορατά μόνον τα «σχετικά» με το λήμμα.

Το πρόβλημα βέβαια σ' αυτήν την περίπτωση είναι οτι πολλά ενδιαφέροντα «σχετικά» σχόλια προκύπτουν απο σωρεία οτινανικών ή εξωγλωσσικών σπαμιών είναι πολλά τα παραδείγματα αυτού του φαινομένου, οι θαμώνες του σάιτ θα πρέπει να τό 'χουν παρατηρήσει, μ' αποτέλεσμα η απόκρυψη των δέ να καθιστά τα μέν ξεκρέμαστα.

Όπως και νά 'χει, η διαγραφή σχολίων ότι φύσης (πέρ' απο υβριστικής και τζοραΐστικης) μετά απο εύλογο χρονικό διάστημα θα είναι φάουλ ολκής, αφού το «άσχετο» σχόλιο μπορεί να κάνει «σχετικό» κλίκ σε κάποιον χρήστη και μετά απο χρόνια.

#25
vikar

(γράφαμε μαζί με βράσταμαν)

#26
Vrastaman

Και φυσικά μπανjάκι υβριστών (μετά από προειδοποίηση τ. «κίτρινη κάρτα») και οριστική διαγραφή υπότροπων υβριστώνε.

#27
j.b.

  1. Οι συζητήσεις και οι βερμουδιές έχουν την αξία τους και τη γοητεία τους, αφού, όπως λέει ο τζίζους, ο πιθανός μελετητής συνάγει το κοινωνιογλωσσικό υπόβαθρο και τα ρέστα. Πχ εγώ βρίσκω πολύ ιντρίγκουινγκ τους ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους της Σαμπρίνας ή παλιότερα του Λιονταριού.

  2. Φυσικά και είναι αδύνατο να καθοριστεί ποιος έχει το παπικό αλάθητο να διαγράφει άσχετα σχόλια, υπάρχουν όμως καραμπινάτες περιπτώσεις παντελώς άσχετων χαριεντισμάτων, όπως εδώ καλή ώρα, με ανταλλαγές ημότικονς και λοιπές χαριτωμενιές και πειραγματάκια. Αυτά κτγμ δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα, αντιθέτως είναι δυνατό να δώσουν την εντύπωση σε κάποιον που μπαίνει πρώτη φορά στο σάη οτι εδώ απλά κάποιοι κάνουν την πλάκα τους και να τον αποθαρρύνουν απο το να συνεχίσει. Τι είδους κλικ είναι δυνατό να κάνει βρε βίκαρ μου στον χ μελλοντικό χρήστη ένα :Ρ ;; Σε τι ακριβώς θα τον εμπνεύσει;

  3. Σωστός βίκαρ όταν λές οτι κάποια «σχετικά» σχόλια προκύπτουν από οτινανικά, πρέπει όμως να τίθεται κάποιο όριο. Από ανταλλαγές ημότικονς και λοιπά τηλεγραφικά σε στιλ φεϊσμπουκικών poke μεταξύ παλιόφιλων, δεν νομίζω πως είναι σε θέση να προαχθεί οποιαδήποτε συζήτηση ή συμβολή σε έναν ορισμό.

  4. Αντιθέτως, μέσα από σχόλια προκλητικά έως και τζοραΐστικα έχουν προκύψει στο παρελθόν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Αυτό δεν το λέω ως επιχείρημα υπέρ της μη διαγραφής υβριστικών, προκλητικών κλπ, αν και εδώ επίσης το όριο μεταξύ υβριστικού και μη υβριστικού είναι συχνά εξαιρετικά ασαφές και νεφελώδες.

#28
jesus

απ' την άλλη πρώτον δεν είμαστε κ δούλοι κανενός για να καθόμαστε να κρύβουμε τα σχόλια, κάτι που είναι τεταρτευούσης σημασίας για το σάη, κ αν θέλεις κ ειλικρινά αν ήταν να το κάνουμε προσωπικά θα πρότεινα (μεταξύ άλλων) ν' αρχίσουμε απ' τις μεταμοντερνιές που ανταλλάζατε με τον κχανκ κ δεν απασχολούσαν κανέναν, ούτε κττμγ τον μελλοντικό μελετητή (καθ' ότι θεωρώ λάθος όλες τις αναλύσεις της αργκό που έχετε κάνει με αυτά τα εργαλεία κ σε κάποιες επισημάνσεις που έχω κάνει δεν θυμάμαι να έχω πάρει και απάντηση). αφ' ετέρου, η εμπειρία στο σάη έχει δείξει ότι οι χαριεντισμοί σταματάνε γρήγορα, ενώ τα e-πλακώματα κρατάνε με αναφορές στους σεξουαλικούς προσανατολισμούς χρηστών. κάτι το οποίο δεν ενδιαφέρει κανέναν εκτός απ' αυτόν που το λέει.

#29
j.b.

Eισέρχεσαι σε μια λογική συμψηφισμού με το να λες οτι, εφόσον κάποιοι χρήστες αντάλλαζαν μεταξύ τους μεταμοντερνιάρικα σεντόνια, έχω και γω δικαίωμα να παίζω e-σφαλιάρες με τους παλιόφιλούς μου σε έναν χώρο που δεν υφίσταται για το σκοπό αυτό (υπάρχει και το msn, skype κττ).

2ον, αντιφάσκεις με τον εαυτό σου. Στο προηγούμενο ποστ είπες σωστά κτγμ οτι οι συζητήσεις δίνουν ένα γενικότερο γλωσσικό περιβάλλον κλπ. Ορισμένοι αντιλαμβάνονται την αργκό με τα εργαλεία του «μεταμοντερνισμού», δεν νομίζω οτι θες να το απαγορεύσεις κι αυτό. Εφόσον ορισμένοι αντιλαμβάνονται την αργκό με αυτόν τον τρόπο, αυτό κάτι μας λέει για την ίδια την αργκό και δεν μπορείς να το αγνοήσεις, εκτός αν θές να εθελοτυφλείς... Υπάρχουν πολλές εργαλειοθήκες και εννοιολογικά πλαίσια για να πραγματευτεί κανείς την αργκό, περί ορέξεως άλλωστε...

Το ουσιώδες είναι οτι, έστω και με τα εργαλεία της ποστίλας, εξακολουθούμε να παραμένουμε στο χώρο του αντικειμένου μας. Ακόμη κι αν ορισμένοι διαφωνούν με την προσέγγιση αυτή. Εξήγησέ μου όμως το πώς ακριβώς παραμένουμε on topic με τις ανταλλαγές χαριτωμενιών και ημότικονς και «συνωμοτικών» poke μεταξύ παλιόφιλων. Εδώ πλέον δεν τίθεται θέμα σωστής ή λάθος προσέγγισης. Απλά βγαίνουμε εκτός θέματος.

3ον, μην αποπροσανατολίζεις τη συζήτηση. Οι τσαμπουκάδες και οι χαρακτηρισμοί κατά προσώπων είναι καταδικαστέα από όλους. Παραβιάζεις ανοιχτές θύρες με το να το επαναλαμβάνεις, τη στιγμή που το διακύβευμα της κουβέντας είναι άλλο.

#30
MXΣ

όχου πάλι! Μια χαρά βγάλαμε το καλοκαίρι χωρίς ντιριντάχτα...

#31
jesus

με προκαλείς τώρα να κάτσω να ψάξω σε ποιο λήμμα ήταν μήδια αποκάτω καμιά δεκάρα μεσαιωνικοί πίνακες κ χαριεντιζοντουστάντεστε εσύ κ ο κχανκ.

κ ναι, για μένα η ποστίλα έχει τόση σχέση με την αργκό όση για σένα οι χαριεντισμοί με το αντικείμενο του σάιτ. κ δεν αντιφάσκω με τον εαυτό μου γιατί είπα «εάν το κάναμε», που δεν συμφωνώ να το κάνουμε. αλλά άν ήταν να το κάνουμε, θα πρότεινα να ξεκινήσουμε από την αυνανίλα του σάιτ, που ανέβηκε κ σε λήμματα (σε αντίθεση με τον απλό ημοτινικό [το αστείο με τον ημιτονικό απευθύνεται αποκλειστικά στον βίκαρο, οι υπόλοιποι μην διανοηθείτε να το καταλάβετε] χαριεντισμό), που λέγεται ποστίλα.

#32
jesus

το αυνανίλα, αν κ λίγο επιθετικό ομολογώ, έχει να κάνει απλά με την αυτοαναφορικότητα, όχι κάτι παραπάνω.

#33
knasos

Με μας ακόμα ισχύει το συνημιτονικό κι ας μην είμαι μαθηματικός ε;

#34
jesus

θα σου πω στ' αφτί ;)

#35
PUNKELISD

Το να λες ότι ένα σχόλιο είναι εκτός θέματος, αυτομάτως κάνει το ίδιο σου το σχόλιο να είναι εκτός θέματος. Όπως και το να λες ότι «το να λες ότι ένα σχόλιο είναι εκτός θέματος, αυτομάτως κάνει το ίδιο σου το σχόλιο να είναι εκτός θέματος », είναι κι αυτό εκτός θέματος κ.λπ...

#36
Galadriel

Εγώ λέω jb άμα έχεις καλές ιδέες και σε νοιάζει το καλό του σάιτ να τις στέλνεις στο mods όπως όλος ο κόσμος. Θα πρότεινες και θα πρότεινες και δεν είναι σωστό το ένα και δεν σ' αρέσει το άλλο, σεντόνια σχόλια σκέτη ανούσια και αναποτελεσματική κούραση. Άλλη μια ευκαιρία άλλη μια ευκαιρία άλλη μια.

#37
vikar

Σωστός βίκαρ όταν λές οτι κάποια «σχετικά» σχόλια προκύπτουν από οτινανικά, πρέπει όμως να τίθεται κάποιο όριο. τζέι μπί Είναι θέμα προσωπικής καλλιέργειας. Τα όρια πρέπει να τα θέτει κανείς στον εαυτό του.

Εδώ στα σχόλια όλα (σχεδόν) επιτρέπονται, έτσι προχωράει το πράμα απ' την αρχή του. Όταν λέγονται και με καλή προαίρεση, ακόμη καλύτερα. Οπωσδήποτε, τα αστειάκια μεταξύ περσόνων που έχουν έρθει κοντά μέσ' απ' το σάιτ, ευνοούν τη συνοχή της κοινότητας.

Κατα τ' άλλα, ο Πανκέλις έχει δίκιο, και να μας συγχωρεί (κι' αυτός και ο χαλικού) για το σπάμ --που μέχρι την παρέμβαση του τζέι μπί ήταν τουλάχιστον εύκολο να το αναγνωρίσεις και προσπεράσεις. Όβερ εντ άουτ ως προς αυτό.

Όσον αφορά το αρχικό σου σχόλιο, διευκρίνισέ μας λίγο: δηλαδή τα μάλμπορο (και τα λοιπά μέκαψες) λέγονται «οικοδομικά» ή «μαστόρικα» το σήμερον ημέρα;... Ή απλά εννοείς οτι τα μάλμπορο (και λοιπά) έχουν διαδεχθεί αυτά που παλιότερα λέγανε «μαστόρικα» (που ισχύει), χωρίς όμως απαραίτητα να ονομάζονται πλέον έτσι; Εγώ πάντως (μάντεψε...) δέν έχω ακούσει κανέναν να λέει τα μάλμπορο «μαστόρικα», ούτε και τα πάμφτηνα της συφοράς, παρόλο που έχω πολύ κοντινούς ανθρώπους που τα κάνουνε εδώ και χρόνια.

#38
j.b.

Θα σου διευκρινίσω οτι θες υπό την προϋπόθεση οτι θα απαντήσεις και συ στα ερωτήματα που σου έθεσα πιο πάνω.

#39
vikar

Το «σε τί να εμπνεύσει το :-Ρ» λες; Ν' απαντήσω.

Καταρχήν, στο να ευαισθητοποιήσει επιτέλους κάποιον μετά απο τόσο βομβαρδισμό, να κάνει το λιγότερο μία λίστα με τις φατσούλες που παίζουν στο σημερινό διαδικτυακό λόγο (και δή στον ελληνικό), και ίσως ακόμη, πέρ' απ' τη λίστα, ένα καλό ιστορικό, κοινωνιογλωσσικό και ότι ψάξιμο πάνω στις φατσούλες (ανάλογα με τα μεράκια).

Αυτό το θέμα με τα σμάιλιζ παίζει εδώ και χρόνια. Ακόμη βλέπω να χρησιμοποιούν κάποιοι τέτοιες παπαρίτσες που δέν έχω ιδέα τί σημαίνουν --περίπου όπως όταν εσύ ανέφερες τον έναν και τον άλλον χωρίς να μου λές περι τίνος επρόκειτο: κενές αναφορές και άγνωστες λέξεις, όλ' αυτά σημαίνουν κακή επικοινωνία. Και καλά ο τάδε μεταδομιστής, οι φατσούλες όμως είναι πανταχού παρούσες στο διαδίκτυο, και άρα πολύ πιο σημαντικό να γνωρίζει κανείς τα βασικά τους.

Αυτό απ' το σλάνγκ τζι αρ λείπει (πόσο μάλον απ' τους Τριαντάφυλλους και τους Μπάμπηδες...), και κάθε φορά που βλέπω γελαστούληδες, το θυμάμαι και δαγκώνομαι, κι' ελπίζω κάθε φορά να βρεθεί κάποιος που τό 'χει με τα τσατάδικα να μας τα γράψει σωστά και όμορφα.

Ύστερα, μ' ενδιαφέρει προσωπικά πολύ το σμάιλι απ' την άποψη της λειτουργίας του ως στίξης (κάπου τα λέγαμε αυτά παλιά με τον χαλικού --σ' το να σ' το ζωγραφίσω). Κάθε χρήση του απο ανθρώπους που τό 'χουν με τις φατσούλες, με βοηθάει να καταλάβω το φαινόμνο καλύτερα. Εσένα μπορεί να μή σ' ενδιαφέρει. Σεβαστό· προσπέρνα το, όπως κι' εγώ άλλες ανταλλαγές που δέ μ' ενδιαφέρουν αλλα σ' εσένα μπορεί να κάνουν κλίκ απανωτά.

Και πέρ' απ' αυτά, πές οτι ξέραμε όλοι τα πάντα για τις φατσούλες. Οι ανταλλαγές-πειράγματα μεταξύ χρηστών δίνουν έναυσμα για κάθε λογής μεταπαρατηρήσεις, που συχνά οδηγούν σε γλωσσικά συμπεράσματα. Δές τα παιδιαρίσματά μας στο σκούπα πιχί, και μεταξύ τους πρόσεξε τον χορό (θεατρικά το εννοώ) του μπέτα και του πάτσι. Ε άντε βρές μου καλύτερο παράδειγμα για τη χρήση αυτή των προσβόλα και του ξύλο όταν λέγονται για τσίγκλισμα. Απο χθές έχω μπεί στο τριπάκι να μαζέψω τέτοιες ατάκες που λέγονται ενχορώ προς εφηβοκοκόρια για να τους ρίξουν σε καβγά. Δέν ξέρω αν θα βγεί κάτι ή άν αξίζει κάν τον κόπο, αλλα μιά φορά στο τριπάκι μπήκα. Έτσι λειτουργώ σχεδόν απ' την αρχή στο σάιτ.

Θές αυτά να τα κόβουμε; Εγώ όχι: είναι απ' τις πρωτογενείς πηγές (όχι η μόνη φυσικά, ούτε κάν η πιό αξιόπιστη) για την όποια δουλειά ρίχνω εδωμέσα (εγώ και άλλοι μας προφανώς, εδώ έχουμε και λέξη τρομάρα μας για το πιό φυσιολογικό φαινόμενο της πλάσης). Είναι μάλιστα μία πηγή (για μένα η μοναδική ονλάιν, για άλλους ίσως όχι) με την εξής ιδιαιτερότητα: τη γνωρίζω και μπορώ να την ερμηνεύσω πολύ καλύτερα απο άλλες --προφανώς, επειδή γνωρίζω σε ένα βαθμό τις περσόνες που συχνάζουν εδώ και τις προσωπικές τους ιδιολέκτους.

Οτι καταντάν κάποιες φορές κουραστικά τα χαχαμπούχα, συμφωνώ και επαυξάνω μά την αλήθεια... Αλλα είπα και πρίν, άν μετά απο κράξιμο ο άλλος δέν το πιάσει οτι γίνεται σπάστης, έ, είναι θέμα δικής του καλλιέργειας (αν μή τι άλλο), και προτιμώ να επιδείξω ανοχή παρά να το παίξω δασκαλάκος, μπάτσος, δικαστής και λοιπά.

Σειρά σου: έχεις ακούσει να λέει κανείς σήμερα μαστόρικο ή και τα λοιπά για τα φτηνιάρικα λαϊκά τσιγάρα, όπως παλιά για τα Καρέλια; Κι' άν όχι, υπάρχει νεόκοπος περιληπτικός όρος γι' αυτά σήμερα;

Οι άλλοι; Χαλικούτης;...

#40
Vrastaman

Το στούκας είμαι πολύ διαχρονικότερο από τα μαστορικό / οικοδομικό κτγμ.

Ο πιο σχετικός σημερινός όρος (πα τελμάν σλάνγκ όμως) είναι τα λαθραία.

#41
vikar

Λαθραίο όπως και κατσάκικο παλιότερα έ;...

#42
j.b.

Eίπα:

«Το σημερινό οικοδομικό, αφ' ης στιγμής Καρέλια Κασετίνα κάνουν πλέον ελάχιστοι, είναι το κλασικό Μάλμπουρο κόκκινο.
Οι περισσότεροι όταν λένε μάλμπορο εννοούν το λάιτ.»

Αυτό που μάλλον σε μπέρδεψε ήταν η χρήση ιτάλικς στο οικοδομικό. Τοποθετήθηκαν μόνο για έμφαση, για τίποτ' άλλο. Κατ ατ άλλα ήμουν ξεκάθαρος. Είπα: «το σημερινό οικοδομικό είναι το μάλμπουρο κλπ». Δεν είπα: «σήμερα οικοδομικό λέγεται το μάλμπουρο κλπ» Ήταν σαν να είχα πει π.χ. «τσιγάρο γυναικείο είναι το ντάβιντοφ με άσπρο φίλτρο κλπ. Ελπίζω να κατάλαβες :-)

#43
xalikoutis

Το σχόλιο του jb ήταν πολύ ξεκάθαρο. Η παρατήρηση του Vrasta για τα λαθραία είναι σωστή.

Εμένα μου τη σπάνε ΠΑΡΑ πολύ τα smileys και τα emoticons όπως και τα χαριεντίσματα του τύπου «εγώ είδα πρώτος το λήμμα, όχι εγώ θα το πάρω» και τέτοια, και τα θεωρώ μια γροθιά στο στομάχι της αισθητικής μου και λίγο πολύ υπεύθυνα για το χάλι της χώρας μας Αλλά οκ, δεν είμαι σε mood εξυγίανσης του σάητος. αφού πλέον δεν είμαι και Νο 1.

#44
vikar

Στις καρδιές μας θα παραμένεις πάντα νούμερο ένα.

#45
Vrastaman

Νούμερο 1, λίγο πιο πάνω δηλαδή από το μηδέν :Ρ ;-) (^)(^) 卐卍

Αν είναι να μιλήσουμε για μπράντες, θαρρώ πως τα Leader είναι πιο λούμπεν και καρκινιάρικα από τα Malmboura Λάϊ.

#46
knasos

Τον καιρό που έκαμνα κάποια μεροκάματα στην οικοδομή, υπήρχαν και τα next με 80 λεπτά έκαστο πακέτο.

#47
xalikoutis

Επίσης μου έχει πρήξει τα ούμπαλα ο Αϊζεναουερικός περιπτεράς της γειτονιάς μου: κάθε φορά που παίρνω καρέλια φίλτρο μου λέει την ίδια ιστορία «όταν ήμουνα φαντάρος προ 40ετίας έπαιρνα καρέλια φίλτρο με 10 τσίγαρα μέσα». Φανταρικό;

Μη λησμονούμε και τα Πρέζ-ιζ-ντεντ που έχουνε 30 τσιγάρα ανά πακέτο. Στην Τουρκία έχουνε μια μάρκα Parliament. Λόγω δημοκρατικού ελλείμματος;

#48
j.b.

Και κάτι GOLD λαθραία που διακινούνται τελευταία με 1 ευρώπουλο είναι γλυκόπιοτα και αρκούντως τίμια για την τιμή τους, βάλιου φορ μόνεϋ ένα πράμα... Το μόνο ζήτημα είναι οτι δε σταυρώνεις σοβαρή γκόμενα αν κυκλοφορείς μ' αυτά, είναι μόνο για κατ' οίκον χρήση στις ώρες πάνω απο το pc... για έξω μαλμπουράκι είναι ό,τι πρέπει.

#49
Vrastaman

Μια και τό' φερε η κουβέντα, μαστορικά πούρα θεωρούνται τα Jose Piedra, τόσο στην Κούβα όσο και στα μέρη μας.

#50
vanias

τα λένε και «μπετατζίδικα» τα καρέλια (λευκή κασετίνα, όχι γκολντ που γαμεί)

#51
ThomasTheBarbarian

Πάντως να σημειωθεί ότι το οικοδομικό γνωρίζει νέες δόξες στην καπνίζουσα νεολαία. Έχω δει συμμαθήτρια (και όχι νταλίκα παρακαλώ, αξιογάμητη κορασίδα), να καπνίζει Καρέλια Φίλτρο. Εικάζω ότι είναι αποτέλεσμα του κινήματος «καταναλώνω ελληνικά».

#52
dryhammer

Παλιά (μέχρι το τέλος των '70ς) το τσιγάρο των οικοδόμων (στη Χίο τουλάχιστον) ήταν το 22 αντινικοτ στο μπλε μαλακό πακέτο. Τοτε που φορούσαν μαντήλι με κόμπο μπρος πίσω στο κεφάλι.
Αξιοσημείωτες μάρκες «Ρήγας», «Πρώτον», «Ρεκορ», «Σέρτικο Αγρινίου(όπως στο μήδι)» και «Σέρτικο Λαμίας» κ. ά. π.
Σώζονται πολλά στο έργο «Ιστορία του Ελληνικού τσιγάρου»