#1
Επισκέπτης

in παράκμας

To παρακμής είναι κακόηχο και δεν το έχω ακούσει αλλά τέσπα... au contraire, έχω ακούσει το ντεκά αλλά και το παρακμάουα...

το προβάρει το σάβανο, το βράζει το κόλυβο...

#3
Επισκέπτης

in καλιαρντά

Φυσικά καὶ δὲν ἔχω λόγο. Πρόκειται περὶ λάθους ποὺ κάνω καμμιὰ φορὰ ἐκ παραδρομῆς καὶ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἐπισήμανσι. Ὑπάρχει τρόπος διρθώσεως;

Ἐπειδὴ γράφαμε τὶς προάλλες γιὰ τὴν ἐποχὴ δημιουργίας ἢ ἀκμῆς τῆς λιάρντας: Ὑπάρχει ἡ φοβερὴ λέξι Βενιζελοδοσμένη=Κωνσταντινούπολις, ἡ ὁποία προφανῶς παραπέμπει στὰ γνωστὰ-ἄγνωστα γεγονότα τῆς Μικρασιατικῆς καταστροφῆς, συνεπῶς δίνει ἕνα στοιχεῖο παρουσίας τοῦ ἰδιώματος τὴν ἐποχὴ ἐκείνη.

#4
Επισκέπτης

in τουρκόσπορος

Εγώ φταίω άμα ο ορισμός είναι για τον πέοντα;;

Δεν καταργήθηκαν. Απλά χειραφετήθηκαν και έγιναν δέσμες αδέσμευτες. Για άλλο ξεκινάς και σε άλλο καταλήγεις.

#6
Επισκέπτης

in χελώνα

για σκαραβαίο ήξερα τον σκαραβαίο. Για χελώνα το 2CV.

kala ayto me ton kabafh einai respect..akou ton anabei ton faro...haha..eleos!!!!

#8
Επισκέπτης

in βάζελος

na mas e3hghseis pos tous hr8e na mas lete vazelous..:/

Στην Αθήνα, στην πλατεία Κοραή, λίγο πιο πάνω από τον κινηματογράφο Άστυ, είναι τα υπόγεια όπου βρίσκονταν επί Γερμανικής Κατοχής τα κρατητήρια της Γκεστάπο. Ο χώρος διατηρήθηκε εν είδει μουσείου και είναι ακόμα και σήμερα πολύ υποβλητικός, γνωρίζοντας ότι εκεί μέσα φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν ή έφυγαν από κει για το εκτελεστικό απόσπασμα τόσοι άνθρωποι. Απ΄ ό,τι είδα πρόσφατα, χρησιμοποιείται σήμερα και για θεατρικές παραστάσεις από διαφόρους. Θα ξαναπάω, τώρα που το θυμήθηκα, ελπίζω να μην πείραξαν τους τοίχους και να μην έχουν σβήσει τα συνθήματα, γιατί θα τους πάρει ο διάολος τον πατέρα.

Στους τοίχους αυτούς λοιπόν, τουλάχιστον όταν πριν αρκετά χρόνια επισκέφτηκα το χώρο, μπορούσες να δεις ακόμα διάφορα γραψίματα, από κρατούμενους, μελλοθάνατους, βασανισμένους : Ζήτω το ΕΑΜ, Λευτεριά στην Ελλάδα μας, τελευταία μηνύματα στην μητέρα, την αδερφή, την αρραβωνιαστικιά κλπ.. Ανάμεσα στα γραψίματα αυτά, σε κάποιον από τους τοίχους, έλαμπε σαν το βόρειο σέλας και ξεχώριζε η εξής γραφή :

Όποιος κώλο δεν γαμεί, στραβός στον Άδη πάει.

Μ΄ αρέσει να σκαρώνω ιστορίες και να σκέφτομαι ότι ένας βασανισμένος μελλοθάνατος, λίγο πριν τον πάρουν για εκτέλεση, θέλησε να αφήσει «παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές», όπως κλισεδιάρικα λέγεται, το δικό του συμπέρασμα από αυτή την ζωή.

Χότζα είσαι ανυπέρβλητος.

#10
Επισκέπτης

in χελώνα

Eίσαι υπερσιβηρικός Xάνος! Μερσι!

#11
Επισκέπτης

in μπάρα

Τὸ μπάρα καὶ τὸ γοῦδα εἶναι νεώτεροι τύποι.

Τὸ πρῶτο προέρχεται ἀπὸ τὸ μπαρὴ σαρμέλα. Ἡ σαρμέλα παραλείπεται ὅταν εἶναι προφανὲς γιὰ τί μιλᾶμε (πρβλ. κρασί<κρᾶσις οἴνου). Ἐπειδὴ ἡ καλιαρντὴ εἶναι λεπτὸ καὶ μουσικὸ ἰδίωμα, οἱ τόνοι ἀναβιβάζονται καὶ καταβιβάζονται ἔτσι ὥστε νὰ δημιουργῆται ρίμα. Παρομοίως πάσχουν καὶ ὡρισμένες καταλήξεις.

Τὸ δεύτερο εἰκάζω ὅτι πρόκειται περὶ λίαν προσφυοῦς καὶ χαριτωμένης παρομοιώσεως μὲ τὸ γουδόχερο, σὲ λεκτικῶς ἐκτεταμένη μορφή.

Γιὰ τὰ φίφα καὶ μεσὶκ βλ. σχόλιό μου στὰ ἀντίστοιχα λήμματα.

#12
Επισκέπτης

in φίφα

Ἡ λέξι φίφα δὲν ἀναφέρεται ἀπὸ τὸν Πετρόπουλο, οὔτε τὴν ἄκουσα ποτέ στοὺς κύκλους καλιαρντομαθῶν κυναίδων. Ἡ μόνη φορὰ ποὺ τὴν ἄκουσα ἦταν στὴν τηλεόρασι ἀπὸ τὸν Νῖκο Μαστοράκη, κατὰ τὴν διήγησι ἀνεκδότου, καὶ μάλιστα χωρὶς τὴν εἰδικὴ σημασία τοῦ μικροῦ πέους, ἁπλῶς ὡς κομψὸ τρόπο γιὰ νὰ πῇ πέος.

Στὰ καλιαρντὰ τὸ μικρὸ πέος λέγεται φυστίκι, τουτού, σφαῖρα καὶ μπάμια. Τὸ τελευταῖο δυνητικῶς λαμβάνει καὶ τὸ κατηγόρημα «Μπογιατίου», ὅπως λέμε αὐγὰ Τουρκίας.

#13
Επισκέπτης

in μεσίκ

Ἡ λέξις μεσίκ δὲν ἔχει ἐπικρατήσει γενικῶς ὡς βαθμὶς τῆς πεοκλίμακος. Προφανῶς σὲ στενὸ κύκλο τοῦ καθηγητοῦ, ὅπου ἴσως εἶχαν συχνὲς συνεδρίες διαβαθμίσεως, ἐπεκράτησε ὡς συντόμευσις τῆς ἐκφράσεως μεσίκ σαρμέλα, ἡ ὁποία εἶναι ὄντως δόκιμος.

Ὅσον ἀφορᾷ τὴν φράσι: «Μεσὶκ τὸ τεκνό, μωρὴ μούτζα»: Ἀποτελεῖ κράξιμο λούγκρας πρὸς γυναῖκα, ἀπὸ ζήλεια, ποὺ σημαίνει περίπου: «Μὲ τὸ μαλακὸ τὸ παλληκάρι, μωρὴ λυσάρα κλπ».

Γιὰ σχόλιο περὶ φίφας, βλ. λ.

Ἄσχετο μὲ καλιαρντὸ λῆμμα.

#15
Επισκέπτης

in μουνιδάκι

Μὲ βεβαιότητα δὲν πρόκειται γιὰ καλιαρντά.

Ταυτόσημον τὸ πιπιλογαμούλης.

#17
Επισκέπτης

in πεζό δύο

παλαιότερα γνωστό και ως «το τραμ το 2»

#18
Επισκέπτης

in χαμούρα

Iσα ρε χαμούρη...

και 5 κόμματα, δύο πολιτικές... καλό βόλι!

Συμφώνησες μαζί μου σε κάτι! Mark that day on your calendars! Κατά τα άλλα και λόγω δλειάς, κάπως έτσι είμαι χωρίς τον Παρασκευά... (επειδή δεν θυμάμαι τον ακόλουθο του Φιλέα, βρήκα πρόχειρο τον του Ροβινσώνα... Αλήθεια διαβλέπετε έναν υποβόσκοντα gay συμβολισμό μεταξύ Ροβινσώνα - Παρασκευά και Φιλέα Φογκ-με τον πως τον λένε;)...

Ειστε ωραιοι τζωραιοι μου.

Επίσης, για τον όρο μαγκιά, έχω κάτι διαφορετικό στο κεφάλι μου μέσα.

Μάγκες για μένα είναι αυτοί που αγωνίζονται και τελικά μπορεί και να «πέσουν» για τις ιδέες τους.

Μιλάω για αιώνιες προσωπικότητες που ήταν όντως μάγκικες και όχι αχυράνθρωποι που τους έβαλε μια ελίτ στην εξουσία για να προωθήσει τα συμφέροντά της.

Μάγκας για μένα είναι ο Γκάντι. Ανεξαρτητοποίησε μια χώρα με το πρόσταγμα στη μη-βία. Δολοφονήθηκε.

Μετά από λίγα μόλις χρόνια, πολλάααααααα χιλιόμετρα μακρυά, οι μαύροι παλεύουν ώστε να αποκτήσουν πολιτικά δικαιώματα. Η μη-βία (εμπνευσμένη από Γκάντι) λειτούργησε και στην Αμερική της ΚΚΚ και των κλειστόμυαλων ξενοφοβικών. Ανέτρεψε κατεστημένα, που αν παρέμεναν, θα ζούσαμε ήδη σε άλλο ένα -χειρότερο- μεσαίωνα. Η τύχη του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, ίδια με του Γκάντι.

Έχουμε δηλαδή μέσα σε λίγα χρόνια διαφορά, την ανεξαρτητοποίηση μιας χώρας από τον βρετανικό ζυγό και με παρόμοιο τρόπο, ανεξαρτητοποίηση ανθρώπων με διαφορετικό χρώμα σε μια ήπειρο που έχουν κατακτήσει οι λευκοί. Τους οποίους μαύρους έφερναν με αλυσίδες στη χώρα και σύμφωνα με απόφαση του Ανωτέρου Δικαστηρίου των ΗΠΑ το 1857, οι μαύροι άνθρωποι, λογίζονταν ως... αντικείμενα των ιδιοκτητών τους και τίποτα παραπάνω.

Μιας και ο λόγος για νόμιμο και ηθικό, θα ήθελα να μάθω την άποψή σου για τον αμερικανικό νόμο πριν ένα αιώνα.

Ήταν ηθικό το ότι ο μαύρος ήταν αντικείμενο ; Γιατί νόμιμο ήταν.

Ήταν ηθικό ότι η μαύρη -κάποια χρόνια αργότερα- που δεν σηκώθηκε από τη θέση της για να κάτσει ένας λευκός, συνελήφθη από τα σκυλάκια της εξουσίας ;

Κλείνω για σήμερα με ολίγο Θορώ. Αναρχικός ο οποίος επηρέασε τους ηγέτες των δυο παραπάνω κινημάτων ανεξαρτητοποίησης, αυτοσεβασμού και αξιοπρέπειας απέναντι στον συνάνθρωπο, ακόμα κι αν αυτός ήταν ο εξουσιαστής.

Η μεγάλη μάζα των ανθρώπων υπηρετούν το κράτος, κυρίως όμως όχι σαν άνθρωποι, μα με το σώμα τους σαν μηχανές. Αποτελούν τον μόνιμο στρατό, την εθνοφρουρά, τους δεσμοφύλακες, τους αξιωματούχους, την εξουσιοδοτημένη ομάδα που υπερασπίζεται το νόμο.

Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουν περιθώριο για ελεύθερη άσκηση της κρίσης και του αισθήματος της ηθικής, μα βάζουν τους εαυτούς τους στο ίδιο επίπεδο με το χώμα και τα ξύλα και τις πέτρες. Ίσως και να μπορούν να φτιαχτούν ξύλινοι άνθρωποι που θα υπηρετούν εξίσου καλά τον ίδιο σκοπό.

Και όμως, κάτι τέτοιοι θεωρούνται από όλους καλοί πολίτες. Άλλοι -όπως οι περισσότεροι νομοθέτες, πολιτικοί, δικηγόροι, υπουργοί και αξιωματούχοι του δημοσίου- υπηρετούν το κράτος κυρίως με το μυαλό τους και, καθώς σπανιότατα επιχειρούν κάποιες ηθικές διακρίσεις, είναι το ίδιο πιθανό να υπηρετούν τον Διάβολο, δίχως πρόθεση, όπως και τον Θεό.

Ένας πολύ μικρός αριθμός ηρώων, πατριωτών, μαρτύρων, μεταρρυθμιστών με την ευρεία έννοια και ανθρώπων υπηρετούν το κράτος με τη συνείδησή τους και έτσι αναγκαστικά και κατά κύριο λόγο, ανθίστανται απέναντί του και εκείνο τους συμπεριφέρεται σαν να είναι εχθροί.

«Είμαι από πολύ ψηλή γενιά για να γίνω κτήμα
για να' μαι δεύτερης σειράς στην εξουσία άλλων
ή χρήσιμος υπηρέτης και όργανο, σε όποιο κράτος ισχυρό πάνω σ' αυτή τη γη».

Πιστεύω ό,τι τα παραπάνω αγγίζουν αρκετό κόσμο κι ας γράφτηκαν το 1849.

Διαχρονικός και επίκαιρος...

Αυτοί είναι άνθρωποι που θεωρώ μάγκες johnblack.

Οι Μπερλουσκόνηδες χωρίς τα φράγκα τους είναι τα απόλυτα μηδενικά. Ό,τι κάνει πουστιά είναι και όχι μαγκιά.

Γι αυτό μην μπερδεύουμε λέξεις με άσχετα πρόσωπα και άλλα νοήματα.

μπορεις να πεις οτι και οταν σε τσιμπουκωνει σε ισοπεδωνει οσαν οδοστρωτηρας

#24
Επισκέπτης

in τεμπεσίρι

το χω ακουσει φαλτσο, λουλακι (μαλλον λογω χρωματος) και το πιο γελοιο τσιμισκι!τεμπεσιρι ρε το λες και γουσταρεις!

#25
Επισκέπτης

in ζόφος

ρε παιδια μπορει κανεις να μου κανει μια προταση με το ζόφος;;; plZzZzz!!!

#26
Επισκέπτης

in βίζιτα

επί πληρωμή, νομίζω

Μόντουλες κατεβάστε το, καμία σχέση δεν έχουν τα επαγγέλματά μας. Διευκρινίζω ότι η δική μου αποκάλυψη έγινε μόνο από σεβασμό προς τους συνομιλητές μου, γιατί δεν θεώρησα πρέπον να αμολάω νομικές διατάξεις και να το παίζω αλέκος και άσχετος συγχρόνως. Ας κρατήσουμε την ανάμνηση μίας ωραίας συζήτησης. Μην ανοίγουμε τώρα συζητήσεις ποιος κάνει τον κόσμο να γυρνάει και ποιος όχι, είναι άκομψο. Και σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σλανγκ. (Αν και θα με φάει η περιέργεια ποιος άλλος συνάδελφος ξημεροβραδιάζεται εδώ μέσα).

Mόντουλες, κατεβάστε τώρα το λήμμα, θα μας πάρουν με τις πέτρες.

Eντάξει λοιπόν, αφού έχετε βαλθεί να με ξεμπροστιάσετε, αφενός βγαίνω από την ντουλάπα, είμαι ένας απλός δικολάβος χασοδίκης, αφεδύο παραθέτω επί λέξει το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, και αυτό μόνο ενδεικτικά, σίγουρα θα υπήρχε και κάτι άλλο, π.χ. στην Γαλλία έχει θεσμοθετηθεί ως αδίκημα η αθέμιτη επιρροή, αλλά εδώ που ...........

Έχουμε λοιπόν και λέμε : 259 ΠΚ Παράβαση καθήκοντος : Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή για να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλο τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, αν η πράξη δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη.

Δεν λέω ότι αυτό είναι σίγουρα η περίπτωση, όλη η μαγκιά του νομικού ξαναλέω ότι είναι να υπαγάγει τα πραγματικά περιστατικά στην νομική διάταξη και είναι πάρα πολύ δύσκολο, συχνά αδύνατο, αλλά υπήρχε μία κάποια αρχή προσδιορισμένου θετικού δικαίου εάν ήθελε κανείς να ξεκινήσει, εάν υπήρχε η βούληση.

Δηλαδή εμείς οι δικολάβοι, ξεκινάμε ανάποδα, εξετάζουμε τα πραγματικά περιστατικά και προσπαθούμε να τα «στριμώξουμε» στις νομικές έννοιες που άλλοι θέσπισαν. Όρεξη να΄ χεις και πάντα κάτι βρίσκεις.

Όταν είχα ακούσει την ρήση του Βουλγαράκη είχα φαγωθεί να βρω κάτι για να τον ταπώσω και βρήκα αυτό, και καλά απλό, με μαθηματικά. Κάπου θα χώλεναι, ειλικρινά σε φιλοσοφία (κανονική, οχι καφενείου) και ειδικά φιλοσοφία δικαίου είμαι άσχετος, αλλά ρε παιδιά ταπώστε τον εσείς τον εξυπνάκια, έτσι για το γαμώτο, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε δηλαδή ;;;;, τι μας μένει ;;;