Σαν πούστης.

Ώσπερ = σαν.

Κύναιδως (κυν = σκύλος + αιδώς = ντροπή) = Σκυλοντροπή.

Κίναιδος = ξεκωλιάρης, πούστης. Συναντάται σε κωμωδία του Αριστοφάνη, που ως είναι γνωστό ήταν ο μεγαλυτερος βρωμόστομος συγγραφέας της αρχαιότητας.

Καπνίζω... σαν αράπης, σαν πούστης, ώσπερ κίναιδος.

(από Khan, 26/09/13)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

#1
kounelos66

Κύναιδως, όχι κυναίδως.

#2
Mr. Cadmus

Εγώ πάλι ως κίναιδος ή κύναιδος το ξέρω...

#3
Mr. Cadmus

Οκ, έπειτα από μία επιτόπια έρευνα στο λεξικό του Σταματάκου βρέθηκε άκρη: Το κίναιδος δεν προέρχεται από το κυν -> σκύλος, αλλά από το κίνησις + αιδώς.
Βλέπεις τι μαθαίνει κανείς...

#4
Khan

Ακόμη κι αυτό που λες είναι νομίζω παρετυμολογία, τσέκαρε το μαλακίων

#5
Vrastaman

  1. κίναδος: πονηρόπουστας [κίναδος = αλεπού] Κχαν Μια παλιαλεπού τον τον παίρνει που και που
#6
kounelos66

Τέλος πάντων ρε παιδιά όπως και να 'χει , όλοι καταλήγουμε στο ότι κύναιδως , κιναιδος κλπ,κλπ σημαίνει βρωμόπουστας.

#7
Vrastaman

Ωραίος ο Κούνελος, μακάρι να βλέπαμε όλοι το ποτήρι μισογεμάτο, σπεκ ;-)

#8
Khan

Όχι Βράστα μου κινδυνεύεις να κεραυνωθείς από τον Αίαντα που με έχει ήδη επιπλήξει ότι ο κίναδος - αλεπού δεν έχει σχέση με τον κίναιδο.

Κάπου αλλού γράφω ότι βασικά κινέω σημαίνει γαμώ, εξ και κεκινημένος ο άγρια γαμημένος, κινησίας ο γαμίκουλας κ.ο.κ. Και κατά τον Βαλέτα το κινώ + αιδώς είναι πολύ φιλοσοφικό και ωσεκτουτού πιθανόν α πουστεριόρι. Εξάλλου, δεν νομίζω ότι οι αρχαίοι θα το σκέφτονταν στο στυλ κινώ την αιδώ= γαμώ την αιδώ.

Από την άλλη, αν δεχθούμε το κινώ ως γαμώ, πού στην μπούτσα κολλάει το υπόλοιπο; Γι αυτό και είμαι επιφυλακτικός.

#9
aias.ath

Ρὲ παῖδες, τὸ κινέω ὡς γαμέω ἀπὸ ποῦ προέκυψε; Δὲν βρίσκω πουθενά τέτοια σημασία. Ἡ μόνη μή συμβατικὴ σημασία ποὺ βρίσκω εἶναι «ἀναμειγνύομαι εἰς πράγματα ἱερά», κι αὐτὴ χωρὶς βιβλιογραφικὴ ἀναφορά.

Κεκινημένος: Παράδειγμα 1 ἀπὸ Φώτιο:
Ἔστι δὲ ὁ μὲν διθύραμβος κεκινημένος καὶ πολὺ τὸ ἐνθουσιῶδες μετὰ χορείας ἐμφαίνων, εἰς πάθη κατασκευαζόμενος τὰ μάλιστα οἰκεῖα τῷ θεῷ καὶ σεσόβηται μὲν καὶ τοῖς ῥυθμοῖς καὶ ἁπλουστέρως κέχρηται ταῖς λέξεσιν.

Παράδειγμα 2 ἀπὸ Εὐσέβιο:
Ἦλθεν δὲ εἰς ἡμᾶς καὶ Γαΐου, λογιωτάτου ἀνδρός, διάλογος, ἐπὶ Ρώμης κατὰ Ζεφυρῖνον, πρὸς Πρόκλον τῆς κατὰ Φρύγας αἱρέσεως ὑπερμαχοῦντα κεκινημένος, ....

Ποῦ φαίνεται ὅτι σημαίνει γαμημένος;

Κηνησίας: Εἶναι κύριο ὄνομα στὴν ἀρχαία Ἀθῆνα. Ἀναφέρεται ὡς μουσικός, ὡς πρόσωπο στὴ Λυσιστράτη κλπ. Ἀπὸ ποῦ προκύπτει ὅτι σημαίνει κάτι σχετικὸ μὲ γαμῆσι;

Μήπως πρέπει κάποια στιγμὴ νὰ διορθώσουμε καὶ τὸ μερικῶς ἀνακριβὲς λῆμμα «μαλακίων»;

#10
Khan

Παρεμπ., είναι εύλογα αυτά που γράφει ο Αίας, θα επανέλθω κατόπιν ερεύνης.

#11
vikar