Κλειδί ίσως στην ερμηνεία της κραυγής «χύνω» είναι ότι, εν αντιθέσει με το πέρας της συνουσίας, σπανίως ακούγεται με το πέρας του αυνανισμού: ο αυνάνας δεν νιώθει την ανάγκη να θριαμβολογήσει. Η αυτοϊκανοποίηση και ο αυτοθαυμασμός τυγχάνουν έννοιες αλληλοαναιρούμενες.
Ήτοι το «χύνω» είναι ρήμα δηλωτικό επιτεύγματος και δη επιτεύγματος σπουδαίου και τελείου, επιτεύγματος που δεν αρκεί να φανερωθεί ως ύλη, αλλά πρέπει ταυτόχρονα να σημανθεί και με λόγο. Υπό αυτήν την έννοια το «χύνω» δεν περιττολογεί ούτε ταυτολογεί, όπως ακριβώς δεν περιττολογεί ούτε ταυτολογεί η μόνη άλλη αντιστοίχου φωτός και εκστάσεως κραυγή που μπορεί να βγει από ανθρώπινο στόμα, η κραυγή «γκολ».
Αυτό γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρο αν προσπαθήσουμε να συγκρίνουμε το ρήμα «χύνω» με ρήματα άλλων σωματικών λειτουργιών σημαντικά. Πόσο γελοίο θα φαινόταν δηλαδή να αναφωνούσαμε (και μάλιστα στεντόρεια τη φωνή) «χέζω» ή «κατουράω»; Γελοίο κι αντιαισθητικό μαζί. Το πολύ πολύ να αφήσουμε αναστεναγμό βαθύ αν έχουμε κρατηθεί παρά τη θέλησή μας για πολλή ώρα.
Ωστόσο, αφοδεύοντας ή ουρώντας, απλά αδειάζουμε φαΐ και υγρά, απλά βοηθάμε τη δική μας μηχανή να συνεχίσει να δουλεύει.
Εκσπερματώνοντας, δεν εκκρίνουμε ούτε φαγητό ούτε νερό, αλλά επιθυμία, καύλα, αγάπη, έρωτα (κάτι απ' όλα ή και όλα μαζί). Φτάνοντας στο ποθητό σημείο κορύφωσης όλο μας το είναι έχει μετατραπεί σε γενετικό υλικό, σε υλικό που πρέπει πάσει θυσία να βγει από μέσα μας και η έξοδός του δεν είναι απλά λειτουργική, δεν είναι γραφειοκρατική, αλλά έχει σχεδιαστεί ως εξόχως απολαυστική, ως ο κυριολεκτικός ορισμός της ηδονής, αφού με αυτόν τον τρόπο σχεδιαστήκαμε, καθώς αποφασίσθηκε πως το ανθρώπινο παραμύθι μπορεί να διαιωνισθεί μόνο αν συνδεθεί αναπόδραστα με την ηδονική λάμψη, ώστε να απεξαρτηθεί σε έναν ικανό βαθμό από την ελεύθερη ανθρώπινη βούληση και τον συνακόλουθο σκεπτικισμό της.
Φωνάζοντας «χύνω», διαλαλώ πως έφτασα εκεί που πρέπει, πως ρίχνω τον καρπό μου, χωρίς να έχει την παραμικρή σημασία το πού ακριβώς τον ρίχνω, καθώς η διαδικασία, η εντολή που με έχει οδηγήσει στο να φτάσω ως εδώ είναι η ίδια.
Χύνω, δηλαδή εκείνες τις στιγμές δεν είμαι πια εγώ, είμαι εγώ ως σκυταλοδρόμος, είμαι εγώ που βγαίνω από μένα και προσφέρω κάτι από μένα για να γεννηθεί κάτι έξω από μένα.
Σωματοποίησα την επιθυμία μου,
ο οργανισμός μου πήρε ένα όραμα και το μετέτρεψε σε σπέρμα,
δεν χύνω πορτοκαλάδα, δεν χύνω καφέ,
χύνω ζωή,
ζωή μεταφέρω και ζωή σκορπώ,
χύνω, για την ακρίβεια, μια πιθανότητα ζωής,
όπως ακριβώς είμαι κι εγώ μια πιθανότητα ζωής που πραγματοποιήθηκε,
τίποτα παραπάνω από μια τυχαία πιθανότητα ανάμεσα σε μυριάδες άλλες,
ήρθα κατά τύχη, ζω κατά τύχη, χύνω κατ' ανάγκη,
μια ανάγκη που με καίει και με φωτίζει,
μια ανάγκη που με σβήνει καθώς σβήνει
και ίσως γι' αυτό οι ποιητικότερες φύσεις να διεκδικούν την ώρα που σβήνεις κάτι περισσότερο από σένα, ίσως γι’ αυτό να διεκδικούν να ακούσουν, όχι ρήματα ανάγκης, αλλά ονόματα επιλογής, έτσι ώστε να πιστέψουν ότι εκείνη την ώρα δεν χύνεις αλλά γράφεις, γράφεις το όνομά τους πάνω στο γυμνό κορμί τους.
Καλά μην τα παίρνετε όσα έγραψα τόσο σοβαρά, αλλιώς θα σας χύσω και θα πνιγείτε.
16 comments
allivegp
Μεγαλειώδες! Αν το είχα συγγράψει εγώ, μετά την ολοκλήρωσή του δεν θα μπορούσα παρά να ανακράξω με ουρανομήκη ιαχή: «Χύνω»!
HODJAS
Πες τα στη δικιά μου που δεν μ' ακούει...
poniroskylo
Ε, ναι ... το θέμα είναι και ποιός έχυσε πρώτος...
Το κείμενο υπάρχει εδώ (ανάρτηση Μάρτιος 2007) και εδώ (ανάρτηση Δεκ. 2009).
dubbass
dont worry guys, η συγγραφή είναι απο κοινού, αλλά για συγκεκριμένους λόγους διατηρούνται διαφορετικά blogs. οπότε δεν θα μας κάνει κανένας μήνυση (για συκοφαντική δυσφήμηση).
iron
ωραίο το «ζω κατά τύχη, χύνω κατ' ανάγκη»
ο αυτοκτονημενος
ζω για τίποτα η να πεθαίνω για κάτι ;;
betatzis
Πάνω που ήμουνα έτοιμος να αρχίσω να σπεκάρω και τέτοια, είδα τις παραπομπές του Πονηρόσκυλου, (άγρυπνος φύλακας των άγραφων κανόνων, δίκαιο της Αντιγόνης, όχι του Κρέοντα) και βγήκα λίγο από τα ρούχα μου.
Ρε Ντουμπάς, γιατί το κάνεις αυτό ;;. Ένα πρωτότυπο κειμενάκι, με τις ατέλειες και με τα όσα λάθη του, είναι καλύτερο από μία αναδημοσίευση. Τόση ματαιοδοξία πια άνευ λόγου και αιτίας ;;;.
Το κείμενο γαμεί για να λέμε την αλήθεια. Εγώ όμως ένιωσα σα να με κοροϊδεύει ο συγγραφέας του.
καλό τριήμερο σε όλους. ήρθανε οι αποκρές που στέκονται οι ψωλές ορθές. είθε να πετάξει ψηλά ο χαρταετός σας.
johnblack
Mπέτα μαζί σου
dubbass
kala re man betatzi.apopsi sou kai tin sevomai kai dekto to sxolio sou.
an nomizeis oti einai thema mataiodoksias eisai gelasmenos.
apla ginetai gia na diaxwrizontai kapoies katastaseis pou esy den ksereis.an to skeftesai etsi opws to diatypwses, to dexomai alla ean o syggrafeas krinei oti prepei na anadhmosieysei to keimeno tou, tote mporei na to kanei opote to niwthei.tha sto ksanapw, dekth h kritikh eimai kata ston tyflo kai endexomenws anaitio kompleksismo.
kalo sou trihmero opws kai se olous tous ypoloipous
Galadriel
Ντάμπας θα είχες γλυτώσει από όλο αυτό αν πχ έγραφες κάπου κάτι σαν «πρώτη δημοσίευση εδώ» και να τελείωνε το θέμα. Έτσι χωρίς καμία αναφορά φαίνεται σαν κλοπιμαίο και δεν δίνει καλή εικόνα για το σάιτ στην τελική όταν κάποιος το πιάσει με το γούγλε...
patsis
Νομίζω πως ο dubbass εννοεί πως είναι αρχικός συν-συγγραφέας του κειμένου. Κάνω λάθος αρχηγέ μου;
dubbass
ο αν-αρχικός συν-συγγραφέας του κειμένου patsi λολ
dubbass
Α και ένα σχόλιο mes.
Θεωρώντας ότι ζώ σε μία δημοκρατική κοινωνία με ελεύθερη βούληση,μου φαίνεται ορθολογικό το να δημοσιεύσω με τον τρόπο που το έκανα έτσι ώστε να σεβαστώ και τον συν-συγγραφέα και προς αποφυγή παρεξηγήσεων.(για να σου θυμίσω ότι λόγω συγκεκριμένων λόγων, δεν υπάρχει ποιά συνύπαρξη με το blog που αρχικά δημοσιεύτηκε).
Τώρα εάν σε ενοχλεί ότι δεν δίνει καλή εικόνα για το site, μπορείς να με ενημερώσεις για να προβώ σε διαγραφή του λογαριασμού μου, αφού πιστεύω σε κανονισμούς και διαδικασίες, αλλά όχι σε παρεμβάσεις αισθητικής. χαιρετώ σας.
patsis
Χαλαρουά μην τρελενουά.
Επισκέπτης
παντα κούλ ρε μάν
soulto