Ιρονίκ, μήν μ' αρχίζεις τις κλάψες!
Γκάτζ, το λήμμα σου γαμεί (δέν το είχα υπόψη).
Ίσως να υποδεικνύει τη λόγχιση του ταύρου απο τον ματαντόρ και τους βοηθούς του. Αλήθεια, δέν μπορεί, όλο και θά 'χει γίνει κάποια μελέτη των ιεραρχικών σχέσεων μέσα σε μία παρτούζα...
Καλά, η «συζητησιοθεραπεία» που λέει ο αυτοκτονημένος, η παλιά καλή ειλικρινής συζήτηση δηλαδή με το συνάνθρωπό σου, είναι εντελώς λογικό να ενοχλεί οποιονδήποτε επαγγελματία φίλο (ψυχαναλυτή, ψυχολόγο, παπά-εξομολόγο...). Το άλλο το ωραίο; Το οτι όλοι ετούτοι αυτοπλασάρονται ως «ουδέτεροι»; :-Δ
Αλλα τί να πείς, η κοινωνία μας φαίνεται οτι, κοντά στα άλλα τα αφύσικα, αξίζει καί αυτό το επάγγελμα.
Μπράβα (που λέν και οι σεισμόπληκτοι).
Και ο Άλλος λάθος, και η Ιρονίκ λάθος!... Τρίο είναι πιάνο/κιθάρα/σαξόφωνο/... - κοντραμπάσο - τύμπανα. Κάτω η αρτηριοσκληρωτισμός των ωδείων!
Χμμ... Πήγα τώρα να γράψω οτι αστειεύομαι, μήν τυχόν και πειραχτεί και καλά κανείς, αλλα η πλάκα είναι, οτι δέν αστειεύομαι... Γιά δές, δέν το περίμενα.
Στο προκείμενο πάντως, ας μήν ξεχνάμε πόσο σημαντικά είναι τα συμφραζόμενα μιάς λέξης ή φράσης γενικότερα, και στην αργκό ειδικότερα. Γιατι σε κατάλληλα συμφραζόμενα, την παρτούζα μπορείς να την πείς και «παρτιζάν» και «μαζική κινητοποίηση» και «τέτρις» και όπως αλλιώς σού 'ρθει, και πάλι να γίνεις κατανοητός. Εξίσου πολυσήμαντη άλλωστε είναι και η αντίστοιχη ελληνική τρίγωνο. (Όχι οτι δέν τα ξέρουμε όλοι αυτά, αλλα είπα να γράψω και κάτι απολιτίκ στο σχόλιο.)
Φραγκολεβαντίνικα, καθώς και φραγκοχιώτικα. Με μία αναζήτηση βρίσκει κανείς πολλά επαυτού.
Μου πήρε περίπου τρία λεπτά να συνειδητοποιήσω οτι μιλάς για τη λέξη κρίκερ. Μάλλον πρέπει 'α πάω για ύπνο τελικά... Πάντως, δές κι' εδώ.
Πιθανολογώ να έχει διαδοθεί όσο έχει διαδοθεί, μιά και δέν τό 'χω ακούσει ποτέ και απο τη χρήση του όρου σε γνωστά παιχνίδια ρόλων, για τις αγχέμαχες συμπλοκές.
Για επιφωνήματα αηδίας, είναι και το αγγλόφερνο γιάκ, καθώς και το επιτατικό του λιάκ, λιάκατα.
Σχετική γλωσσολογική άσκηση: ετυμολογήστε το επίθετο επιφανούς ανδρός του τόπου μας.
Το πρωτοείδα σε ελληνική ταινία του ογδοντατέσσερα («Η πόλη ποτέ δεν κοιμάται», Α. Τσιλιφώνης), με μηχανές. Δέν το λέγαν σέρβικη ρουλέτα βέβαια, αλλα η βασική ιδέα ήταν περίπου η ίδια.
Σωστός ο Κάνινγκ, η δεύτερη σημασία μού 'χε ξεφύγει. Θά 'λεγε ίσως να μαζεύαμε κάπου όλες αυτές τις φράσεις-χαιρετισμούς: «τί λέει;», «τί γίνεται;», «πώς πάει;» και τέτοια.
Πάντως, το λέει δέν είναι απρόσωπο.
Προσωπικά θα έβαζα καί τα δύο, βοηθά στην αναζήτηση.
Αλλα ρε παιδιά, προς τί ο φετιχισμός; Όταν η απλοποίηση δικαιολογείται (είτε ετυμολογικά, είτε παραδοσιακά) γιατί γενικά να μήν την προτιμάμε; Ντέν καταλαβαίνει.
Φίλε Άλλε, ενδιαφέρουσα η παρατήρηση.
Το συγκεκριμένο ρήμα πάντως μάλλον θα προσαρμοζόταν στα σύγχρονα ελληνικά κατα το αναρρώνω, το οποίο ξεφεύγει απο το σχηματισμό του διαρρηγνύω που δίνεις. Το οποίο, άς το πούμε, επίσης λογιοφέρνει: ο διαρρήκτης δέν λέει «διαρρηγνύω μία τράπεζα», λέει «κάνω διάρρηξη σε μιά τράπεζα».
Στο μεταξύ τσέκαρα και τον τέως, ο οποίος δέν το έχει λημματογραφήσει.
Παίζει και ώς παγγαμίκος;... :-)
Ξέρει κανείς αν αυτό το βρίξε έχει σχέση με το βρυχιέμαι/βρυχώμαι (και συνεπώς να το γράφαμε με ύψιλον);...
...
Το οποίο μου θύμισε το πρόσφατο ανεκδοτάκι: - Τί 'ν' αυτό που είναι μαύρο και σερβίρει σε μπάρ; - Ο Μπάρακ ο μπάρμαν.
Πώς μου ξέφυγι' αυτό ρε γαμώτ;... Μπάς και τό 'χω ρίξει πολύ στη δουλειά τελευταία;...
Έχουμε και λέμε: μόριο, πράμα (ξεφεύγουν ίσως, ως γιούνισεξ) ο πέος (αρσενικό! δέν θα μου φαινόταν παράξενο να λένε κάποιοι και η πέα, λέμε τώρα), ματσούκι, αρχιδολεβιές, κρέας (απο τη φράση θα σου γεμίσω τον κώλο κρέας). Δέν μπορώ να θυμηθώ άλλα τώρα.
Και βάλ' τα σε μιά αλφαβητική σειρά βρε άνθρωπε του θεού, πώς τά 'χεις έτσι να πούμε;... Τσκ τσκ τσκ... Για να συμμορφωθείς, τα παραπάνω δέν σ' τα δίνω με λίνκια κι' άς υπάρχουν κάποια στο σάιτ (λέγε με, βαριέμ' αφόρητ' αυτή τη στιγμή).
Βρε σάν πολύ κα(υ)λομαθημένη δέν μας βγήκες εσύ; :-Ρ Άσ' τονε τον άνθρωπο να τα πεί λιτά κι' αντρίκια οπως ξέρει...
Πειρατίνα, σήκωσέ το ρε, είναι εξειδικευμένη σημασία που αξίζει τον κόπο --εγώ πιχί δέν ήξερα οτι είναι στάνταρ στην ηχοληψία.
Και μου λέγανε για τις σχέσεις σου με τους δώδεκα αλλα δέν ήθελα να τα πιστέψω...
Ναί, ναί, ναί, ναί...
Ούστ' αποδώ βρε πορνογράφε... :-)
[μα... βρακί;!... πάει η υπόληψή μου...]
Άργησα βέβαια, αλλα θέλω να σέτ δις στρέιτ: Βράστα, ο βικάρ δέν είπε οτι την έχει μεγάλη (την μύτη)
ούτε βέβαια οτι δέν την εχει μεγάλη (την μύτη), αλλα είπε οτι την έχει γαμψή... (καί την μύτη...)Ή μήπως μου ξέφυγαν λόγια αλλού και δέν θυμάμαι;... Χμμ.