#1
donmhtsos

in τραβαγιάρω

Χότζα μ', τα στοιχεία που παρέθεσα δεν είχαν κανένα τέτοια στόχο. Απεναντίας μάλιστα, έβαλα στο παράδειγμα τη λέξη "βλάμης" για να τονίσω τις αρβανίτικες επιρροές στη ντοπιολαλιά της Κύθνου. Όπως αναφέρω "εξ όσων γνωρίζω, δεν υπήρξε μαζική εγκατάσταση "αρβανίτικων" πληθυσμών". Όσον αφορά την Άνδρο, υπάρχουν χωριά στα βόρεια του νησιού, όπου τουλάχιστον μέχρι πρό τινος μιλούσαν αρβανίτικα, όπως και στα απέναντι Καβοντορίτικα χωριά. Στα χωριά αυτά της Άνδρου, προφανώς, εγκαταστάθηκαν μαζικά κάποιοι αρβανίτες, πιθανότατα από απένατι, αφήνοντας τα γλωσσικά ίχνη τους μέχρι τις μέρες μας. Αυτά χωρίς καμιά διάθεση να πω πως οι "αχαρακτήριστοι -αν ποτέ υπήρξαν στον γεμάτο ιστορία και δόξα τόπο μας- διαβιούσαν πολύυυ μακριά από ΕΜΑΣ (στην απέναντι γωνία-εν προκειμένω στο αντίκρυ νησί",όπως γράφεις. Αν τους θεωρούσα "τέτοιους" θα "τό'κανα γαργάρα" και δε θα έβαζα τη λέξη "βλαμης" στο παράδειγμά μου. Και φυσικά δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει, τι προσέφεραν οι "αρβανίτες" Υδραίοι και Σπετσιώτες στην επανάσταση του ΄21. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο, πως για περίπου δυό χιλιετίες (από τη ρωμαιοκρατία μέχρι και την τουρκοκρατία) έγιναν έγιναν πολλές μετακινήσεις, πολλών διαφορετικών πληθυσμών στο χώρο μας. Δεν πήγαν όμως όλοι παντού. Έτσι,για παράδειγμα, οι νομάδες κτηνοτρόφοι βλάχοι δεν είχαν κανένα λόγο (και μέσον) να μετακινηθούν μαζικά στα χωρίς βλάστηση νησιά στη μέση της θάλασσας. Κάποιοι μπορεί να τό'καναν μεμονωμένα. (Υπάρχει κορυφή με την ονομασία "Τσούκα" στην Κύθνο). Το ίδιο ισχύει και για κάποιους άλλους από τους πληθυσμούς που αναφέρεις (π.χ. Σλάβοι, Γύφτοι κλπ.) Βασικό κριτήριο για τις μετακινήσεις ήταν τι δουλειά έκαναν, τί μέσα διέθεταν, τί τους προσέφερε ο τόπος και ποιους κινδύνους αντιμετώπιζαν. Αναμφισβήτητα λοιπόν, για να πάει κάποιος σε νησί χρειάζονταν κάποιο πλωτό μέσο και εξοικείωση με τη θάλασσα. Αυτά τα διέθεταν κυρίως όσοι ζούσαν στα παράλια, δηλ. εκτός απο τους παράκτιους ελληνικούς πληθυσμούς, οι προερχόμενοι από τις "ναυτικές" πόλεις ή χώρες της εποχής: Ενετοί, Γενουάτες, Καταλανοί, Μαλτέζοι, Τυνήσιοι, Αλγερινοί και πολλοί άλλοι. Από αυτούς οι Ενετοί κυρίως και οι Γενουάτες είχαν στην κατοχή τους τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου για τρείς αιώνες περίπου (13ος-16ος). Κατά τους επόμενους τρεις αιώνες (16ος-19ος) της οθωμανικής κυριαρχίας τα περισσότερα μικρά νησιά δεν εποικίστηκαν από τους Οθωμανούς, επειδή θεωρήθηκαν ανασφαλή γι' αυτούς, λόγω της πειρατείας. Έτσι στο διάστημα αυτό υπήρξε μια ιδιόμορφη «συγκυριαρχία» των νησιών αυτών: Από τα μέσα της Άνοιξης (όταν έβγαινε ο οθωμανικός στόλος από τα Δαρδανέλια) μέχρι της αρχές του φθινοπώρου (που επέστρεφε) ολόκληρο το Αιγαίο ήταν υπό την κυριαρχία των Οθωμανών. Τον υπόλοιπο μισό χρόνο αλώνιζαν διάφοροι, δυτικοί κυρίως, κουρσάροι. Μερικοί μάλιστα, ήταν μόνιμα εγκατεστημένοι με τις οικογένειές τους, σε διάφορα νησιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το (ερειπωμένο σήμερα) τμήμα τις χώρας της Κιμώλου, με τα οικόσημα στις προσόψεις των σπιτιών. Οι προερχόμενοι από την βόρειο Αφρική πειρατές έκαναν ληστρικές επιδρομές και δεν εγκαταστάθηκαν μόνιμα στα νησιά. Συνοψίζοντας θέλω να τονίσω ότι προσπαθώ να μην κάνω επιλεκτική ανάγνωση της ιστορίας και ό,τι γράφω προσπαθώ να το τεκμηριώνω, παραμένοντας ανοιχτός σε κάθε άποψη, που συμπληρώνει ή και αντικρούει τα γραφόμενά μου.
Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, σε χαρακτηρισμούς, γενικεύσεις και αφορισμούς όπως :

"Τούτο λέγεται διότι τα τελευταία χρόνια παραχαράσσεται λαϊφσταϊλατζήδικα (και) η Ιστορία (γιατί όχι?) με a posteriori "επιλεκτικές καταβολές" από Ενετούς (sic), Γενουάτες, Λεβαντίνους κλπ, ενώ (φυσικά) Βλάχοι, Αλβανοί, Γύφτοι, Τσάμηδες, Οβρέοι, Ζλάβοι κλπ αχαρακτήριστοι -αν ποτέ υπήρξαν στον γεμάτο ιστορία και δόξα τόπο μας- διαβιούσαν πολύυυ μακριά από ΕΜΑΣ (στην **απέναντι γωνία-εν προκειμένω στο αντίκρυ νησί), όπως λέγεται και το παράδοξο "εμείς δεν έχουμε κατσαρίδες, ο λεχρίτης απέναντι τις φέρνει"... "

Αν από τα γραφόμενά μου προκύπτει κάτι τέτοιο, παρακαλώ να μου υποδειχθεί πού και είμαι πρόθυμος να επανορθώσω

#2
Khan

in τόκα

Βρε Χότζα δεν γράφεις κανέναν ορισμό τώρα που αναγεννήθηκε και το σάη; Και εν προκειμένω είναι καλή ευκαιρία...

#3
Khan

in είδη πουτανικής

Έχεις ρίξει και πολλή μελέτη του σάητος. Εύγε!

#4
σφυρίζων

in όζα

#5
Khan

in σελφομπάστουνο

Σελφοεπισκοπική ράβδος

#6
Khan

in φακλανιάρης

Φέικ κουβελοτουίτ από Αθυροστομίξ

#7
Khan

in αφτεράδικο

Μπάτμαν ρε νιαμού

#8
HODJAS

in τόκα

Ωραίο λήμμα.

Το λέει έτσι (στο θηλυκό) κι ο Μίσιος, για κάτι καλόπαιδα που φορούσαν ζώνη τύπου Α/Τ με την τόκα της οργάνωσης "Χ", που τσαμπουκαλεύονταν με τις πλάτες της διοίκησης σε κάποιο ξερονήσι.

"Κάνω τόκα" ή "τόκα της" υπάρχει σε πολλές αναφορές της λογοτεχνίας για την (ειλικρινή) χειραψία και μάλιστα με περαιτέρω παραπομπές στην ενηλικίωση ως πληρότητα δικαιοπρακτικής ικανότητας (δηλ. μόνον οι μεγάλοι έκαναν τόκα -> όταν σου ζητεί ή δέχεται κάποιος να κάνει τόκα με εσένα, τούτο ισοδυναμεί με παραδοχή ότι ο λόγος σου δεσμεύει -> θεωρείσαι ενήλικος).

Δεν αποκλείεται να προέρχεται από το ιταλικό ρήμα "toccare" = αγγίζω, βλ. και US gimme/slip me some skin = κόλλα το.

#9
deinosavros

in τόκα

Τι να πω, προσωπικά την αγκράφα την ξέρω όπως κι ο Βικ, ο τοκάς, στο αρσενjικό του.

#10
soulto

in τόκα

Είναι άλλος ορισμός αυτός και σημαίνει κόλλα το. Το έχω ακούσει κι αυτό. Πάντως το τόκα/ αγκράφα το θυμάμαι θηλυκό, όπως φαίνεται και στα παραδείγματα 4 & 5.

#11
deinosavros

in τόκα

Στος ο Βικ να 'ουμ. Η τόκα (θηλ.) είναι η χειραψία. Την έχει κι ο Παπαδιαμ. σε κείνο πώς το λέγανε, "Ο Αμερικάνος" νομίζω, που δεν ήθελε να κάνει talk με τους ντόπιους και το πήρανε στραβά.

ΠΡΟCΚΥΝΩ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΤΟΚΑΝ, ΒΑΡΒΑΡΑΜ

#13
soulto

in Πρώτη φορά Αριστερά

cόρι, λάθοc. ΛΕΙΠCΑΝΩΝ ΑΓΙΑC ΒΑΡΒΑΡΑC. ΕΛΕΗCΟΝ+

#14
soulto

in Πρώτη φορά Αριστερά

Πρώτη φορά Περιφορά ΖΩΝΗC ΑΓΙΑC ΒΑΡΒΑΡΑC.
CΤΑ ΝΟCΟΚΟΜΕΙΑ, CΤΑ ΝΟCΟΚΟΜΕΙΑ ΑΔΕΡΦΕC ΜΟΥ

#15
soulto

in όζα

Ναι για !!!

#16
σφυρίζων

in μούνυμα

Χα, θα μπορούσε να είναι και το μουνοκλάνι :-)

#17
σφυρίζων

in νομιμοπαρανομία

Εξαιρέτικαλ. Γουστάρω και ΚουΚουσλάνγκ.

#19
σφυρίζων

in όζα

Χμου, για βόρεια cε κόβω γιαβρούμ!

#20
Khan

in χαχαμπούχας

Όμως ο πραγματισμός δεν συμβαδίζει με τα «χαχαμπούχα σοσιαλιστικά» ιδεώδη, τα οποία άλλοι υπηρετούν με ανόητη θέρμη και κάποιοι άλλοι -πιο ατσίδες- με το αζημίωτο.

Πάσχος Μανδραβέλης έφα

#21
soulto

in τόκα

Να'ουμ' τάκανα αυτά, μάλλον θα είναι στα τοντού. Αν μπορείς πλιιζ βάλε στην τόκα (έτσι το ξέρω εγώ, θηλυκό) ταμπέλα 'τούρκικα' και στην όζα ταμπέλα 'ξένες επιρροές'. θενκς

#22
vikar

in τόκα

Ε να 'ούμε, πατάς το μπλέ κουμπάκι εκεί και πάς «επεξεργασία ετικετών» αμα λάχει. (εκτός κι' αν δέν λάχει, δέν ειμαι σίγουρος αν έχει προστεθεί στο ντρόπ-ντάουν ή αν είναι στα τουντού)

#23
Galadriel

in κατιμάς

Πλλλλάκα με κάνjεις!!!

#25
vikar

in κατιμάς

Είναι μάρκας KTM...

#26
Galadriel

in τραβαγιάρω

Όλε, χότζας.

#27
soulto

in τόκα

Θενκς Βίκαρ, πως μπορώ να προσθέσω ετικέτες τώρα, πριν τελειώσει ο χρόνος μου, ναούμ';

#28
Galadriel

in κατιμάς

Στη λίστα "δεν πρέπει να συγχέεται με έννοιες όπως:" πάμε και το "καθ' ημάς", χα, χαλικού. ΥΓ ρε παιδιά τώρα το είδα, τι σχέση έχει αυτό το ποδήλατο; :-/

#29
vikar

in τόκα

Μπράβο ρε σούλτο, τις αθηναϊκές τις αγκράφες μου μέσα να πούμε! Εγώ το ξέρω «τοκά» πάντως, αρσενικό δηλαδή: ο τοκάς.

#30
παρασυνταξίες

in αφτεράδικο

Τιμή και δόξα στο ηρωικό μαγαζί Μπάτμαν