#1
dryhammer

in πολυδοντιά

λεζάντα εικόναςλεζάντα εικόνας

#2
dryhammer

in πολυδοντιά

λεζάντα εικόνας

Λογάριασε πως για τους ναυτικούς αυτό το πράμα δεν ήτανε ούτε "καράβι" (ξύλινο) ούτε "βαπόρι" (σιδερένιο) παρα κάτι κακότεχνο, οχι ιδιαίτερα αξιόπλοο, βαρύ, αργό (επιπλέον φτιαγμένο από μπετατζήδες) "άναυτο πράμα" άρα και απολύτως περιφρονητέο. Ειδικά οι καικίσιοι με τα ξύλινα "κουκλιά" τους ουτε να το χέσουν δε θά 'θελαν.

#4
dryhammer

in γιάε

-Βλέπε ν-το γ-κοπέλλι, να πάω στη χώρα να ψουνίσω...

παράδειγμα

Η γειτονιά μου απέχει ένα χιλιόμετρο από την πλατεία της πόλης κι όμως μέχρι πρόσφατα λέγαμε "θά κατέβω στη χώρα" (ταξίδι ολόκληρο), "-Από του ΧΧΧΧΧΧΧ το πήρες; - Όχι! Από τη χώρα!"

#5
dryhammer

in γιάε

Άριστον!!

Στη Χίο το "γιάε" (και "γιάδε") περιέχει ενίοτε και την απειλή ιδίως όταν λέγεται μόνο του (χωρίς να προσδιορίζεται η συνέπεια)

...(Πιτσιρίκι κάνει φασαρία, φωνάζει, οχλεί γενικά)

- Γιάε παιδάκι... Κανόνισε... (ενν. να τις φάς)

Επίσης το "βλέπε" ως "πρόσεχε" λέγεται για επίφαση "έβλεπε" (συνήθως στην αρχή της πρότασης)

Έβλεπε πού πατείς κι είν' όλο λάκκοι...

Έβλεπε δωνά να ξεστραβωθείς κι άσ' τα κοριτσάκια. Έ α (=δεν θα) σου το φτιάξουνε 'κείνα.

#6
dryhammer

in -στάν

United Stans of America, Nikas' stan, Stan 69 κτλ κτλ

#7
dryhammer

in γκράφα

Άν θεωρήσουμε το πινγκ εκ της πυγής πυγάζον και το πονγκ εκ του πόνου εκπονούμενο (the Orange effect)

#8
dryhammer

in κυπαρισσότεκνο

Δεν είναι ο ωραίος νεκροθάφτης (άντε κοράκι εν γένει);

#9
dryhammer

in καθυστέρι

Kαθυστέρι, ταλαιπώρι είναι εκφράσεις που μυρίζουν Πάνια

#10
dryhammer

in νετάρω

Υπόψη δε, οτι το ουσιαστικό (όπου υπάρχει) έχει διάφορες καταλήξεις

παρκ-άρω - έρνω > παρκαδόρος, κοτσ-άρω-έρνω > κοτσαδόρος, αλλά μπαρκ-άρω -έρνω --> μπαρκαρούτσος

#11
dryhammer

in νετάρω

Ευκαιρίας δοθείσης, μήπως κάποιος πιό φιλόλογος από μένα θα μπορούσε να ασχοληθεί με το φαινόμενο κάποια από τα ρήματα σε -άρω να λέγονται συχνά σε -έρνω πχ νετάρω - νετέρνω (προστακτική ενεστώτα νετάριζε και νέτερνε --- αόριστος (ε)νετάρισα και (ε)νέταρα), παρκάρω - παρκέρνω, μπαρκάρω - μπαρκέρνω κ.α.π.

#12
dryhammer

in φλωρί κωσταντινάτο

ΒΑΡΕΛΙ ΔΙΧΩΣ ΠΑΤΟ

#13
dryhammer

in φλωρί κωσταντινάτο

#14
dryhammer

in αβάρα

Το λήμμα και ορισμός είναι 100% Δονμήτσια. Άλλωστε φαίνεται (όπως σε όλα του) όχι μόνο η δουλεια που έχει γίνει αλλά και η προσωπική γνώση και εμπειρία αναφορικά με τα μικρά σκάφη (βάρκες, καίκια, ψαράδικα, ταρσανάδες) σε σχέση με την ξώφαλτση δική μου από τα ποντοπόρα.

#15
dryhammer

in αλβανόμορφο

Το επιπλέον γελοίο είναι οτι η μισή Ελλάδα είμαστε εγγόνια προσφύγων και παιδιά μεταναστών που πρόσφατα ξαναμεταναστεύουμε (νομίζω ότι στέλνουμε ένα κύμα ανα 30 -40 χρόνια).

#16
dryhammer

in κυριακίλα

Στο στρατό έμαθα οτι μιζέρια-δυστυχία-κατάθλιψη είναι να είσαι εξοδούχος Κυριακή σε επαρχία. Στο βαπόρι έμαθα οτι ακόμα χειρότερα είναι να βγείς Δευτέρα απόγευμα - βράδυ σε χωρες Αγγλοσαξώνων και των απογόνων τους.

#17
dryhammer

in μαλάμω

Κι η άλλη Μαλλάμω καλή είναι

Το συνηθέστερο είναι το έξω που γίνεται όξω νομίζω δε οτι πιό συχνά το ε(ψιλό) γίνεται ο(μικρό) παρά τ' ανάποδα.

#19
dryhammer

in ίρτζι

Με την έννοια της ιδιορρυθμίας/ιδιοτροπίας το ξέρω επί ανθρώπων και ζώων.

- Όλες οι γάτες πίνουνε νερό από το κουβαδάκι και τούτη πά και πίνει αφ τη λακκούβα...

- Ίντα να της κάμω; Είναι το ίρτζι του ζού τέτοιο

Και για να ξανάρθουμε στους πέντικες (ή και πεντικούς) δυό χωριάτικά χιώτικα:

Από την Καλαμωτή (κεφαλοχώρι στη Ν. Χίο)

"Ο σέντες-μέντες πέρασε/ κι είδεν το ροί και γέλασε./ Ποδαρέντι έν χωρέντι/ μουσουδέντι έν χωρέντι/ βάζει ουρέντι και χωρέντι/ και γυρίζει κι αγλειφέντι" Για τον ποντικό που βάζει την ουρά στο ροί και τρώει λάδι.

Κι απο την ΒΔ Χίο (ίσως Βολισσό) η παραίνεση της γιαγιάς στα εγγόνια της: "Φάτενε βρε κουκάκια πού 'ναι σαν των ποντικώνε τους εμυαλούς"

Ό,τι δεν γίνεται γλυκό, γίνεται τουρσί με εξαίρεση αυτά που γίνονται καί γλυκό καί τουρσί (πχ μελιτζανάκια)

Τους ορνούς τους λέμε ερινούς και το έβαλα ερινό για ενέργεια της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν (σχετικά) μακροπρόθεσμα. Τους κάνουμε και γλυκό του κουταλιού (το γνωστό συκαλάκι)

Μα άν τα ψάξεις τα πιό πολλά έθιμα, μάνι-μάνι ο φανός του Αη Γιαννιού σε δυό βδομάδες, είναι παγανιστικές τελετές εκχριστιανισμένες, οι πιό πολλοί άγιοι αντικαταστήσανε θεότητες (διαφόρων βαθμίδων) κι οι μεγάλες ακόμα γιορτές είναι μετονομασία άλλων παλιότερων αντίστοιχων. Άμα τα πιάσεις ένα ένα, θέμε άλλο ένα σάη ν' ασχολείται μόνο μ΄αυτά...

Πρώτη Μάρτη στη Χίο χτυπουσανε μικρά μπρούντζινα γδάκια και τραγουδούσαν "όξω ψύλλοι και κοριοί, μέσα Μάρτης και Λαμπρή" (αλλα η πρώτη Μάρτη ήταν κάποτε Πρωτοχρονιά)

άλλο που μού λεγε η γιαγιά μου η πρόσφυγια οτι είδανε 20άρη με μακρύ παντελόνι και λέγανε " Μικροπονηρέματα" και καλά οτι πονήρεψε κιόλας (μικρός ών)

#25
dryhammer

in παντώ

Το μολύβι ουργαίνει... (για τα άλλα, θα δειξουν όλα με τον καιρό) πάντως τότε στην 4η είχα πιάσει αιματοκρίτη 26 (το αίμα γίνεται νερό)

#26
dryhammer

in παντώ

Δούλεψα 2 φορες από 2 περ. χρόνια ('90-'92 και '99-'02 ενδιαμέσως μπάρκαρα) σε εργοστάσιο μπαταριων αυτ/των και επαθα 4 φορές μολυβδίαση -η τρίτη είχε και αρσενικό σαν πρόσμιξη, από το γιουγκοσλάβικο μολύβι που έφερνε ο Μυτιληναίος (ο γνωστος)- η τέταρτη ήταν "καλή" και δεν ξαναπήγα.

Κατα τις αναλύσεις ήμουν το μόνο Heavy Metal με χαρτί γιατρού να το βεβαιώνει...

#28
dryhammer

in παντώ

Αυτό ακριβώς! ιδίως η τελευταία πρόταση...

#29
dryhammer

in γοργόντζα

Κι εγώ φανταζόμουνα βίτσια ευνούχων (στειρωμένος γαρ) αλλά είναι απλά τυρολάτρης

#30
dryhammer

in παντώ

Μα κι αυτό είναι στο πλαίσιο της χρήσης των εργαλείων. Ενίοτε δε, είναι περισσότερο εκτιμητέο το έργο καθαυτό από αυτό που περιγράφει (το story να το πώ;). Εκεί την πατάμε (εκεί πάνε τα περι δικαίωσης αδικαιολόγητων)