Βίκαρ, αυτό που περιγράφω δεν έχει σχέση ή τέλος πάντων δεν είναι το ίδιο με τις ελληνικούρες και τους παλαιοελληνισμούς, γκέγκε; Άντε ναούμε βαριέσαι να ανεβάσεις και να συμβάλεις στην επιστήμη. Επιστήμων άθρωπας ΚΕΔΔΥ των θετικών επιστημών.
Άλλοι όροι που από επιστημονικοί / λογιώτατοι έχουν γίνει σλάνγκ, μέχρι σημείου μη αναγνωρίσεως, τροποποιημένοι ή όπως ήταν, είναι τα ιατρικής και ψυχιατρικής προέλευσης:
- κάθυστερ και τα παρόμοια, από το καθυστερημένος, απροσάρμοστος, μογγόλι και τα συναφή, όλα τα παραπάνω αντί του βλάκας,
- το ανάπηρος αντί του κουλός, κουτσός, γκαβός, άμπαλος.
- ψυχοπαθής, ή τέλος πάντων σάικο, ή και το υστέρω αντί του τρελός/ τρελή.
Και έπεται συνέχεια, φαντάζομαι.
Βίκαρ, είναι διαφορετικές οι περιπτώσεις και καλύτερα να το ανεβάσεις ξέχωρα το λήμμαν.
Να σημειώσω και το αυνάνας που η κατάληξή του λόγιου όρου μονταρίστηκε σλανγκοπρεπώς, το εκσπερματώνω που ξεμουρίζει σε σλανγκικά πλαίσια, το κολπορραφή ή πρωκτοραφή για το ξέσκισμα.
Το κυβίστηση, πάλι, (ή, συχνότατα, κυβίσθιση- λόγω υπερδιόρθωσης, φαντάζομαι) αντί για το κωλοτούμπα, είναι πιο πολύ δημοσιογραφικό.
Το χειροτονώ , ναι, ίσως, πιο μεταφορικόν.
Βίκαρ, επανέλα.
φοβερό λήμμα και σχόλιο.
Βικαρ, σπεκ για το σχόλιο και την παραπομπή στο Ζαρίκα, επισκεφτείτε στο λινκι το σχόλιο του Βίκαρ όσοι δεν το κάνατε ήδη και φοβερό και το λήμμα της Σαλίνας.
Αυτοί που περιγράφω εγώ στο 1.2 και το 2 ως λαϊκούς είναι αυτούς που προσομοιώνουν τόσο στο τέλος που το ζουν, ή αυτούς που δεν απεκδύονται ένα λαϊκό ύφος, το οποίο τους πέφτει λιγάκι στενό πια γιατί έχουν περάσει 'ή ανήκουν σε άλλη φάση. Φυσικά αυτό σημαίνει ότι μπορεί να είναι κάργα πολιτικοποιημένοι και πολιτικά ψαχουλεμένοι αλλά να συμπεριφέρονται σαν λαϊκο - απολιτικ όπως το περιγράφεις εσύ, δηλαδή, σα να έχουν ακούσει περί Hegel συζητώντας με τον περιπτερά τους.
fair enough!
Κάτι που στην ανθρωπολογία λέγεται «go native», πας ξέρω γω να ερευνήσεις τους ζουλού, τις πόρνες, τους χρηματιστέ και γίνεσαι.
Οι κοσμοϊστορικές εξελίξεις ίσως επιβάλλουν ένα νέο εκδοτικό εγχείρημα, την Φραπέ των Συντακτών. Αλλά η αποχώρηση Βράστα (ή μήπως πρόκειται για διαθεσιμότητα) έχει εξελιχθεί σε βραστή πατάτα.
Διαφωνώ κι εγώ με την απόφαση του Βράστα να φύγει. Θα μου πείτε, ποιος είμαι εγώ;
Παίζει πολύ ως ερώτηση και το πράμα 'τσα; (πράμα ετσά;) που κατά λέξη σημαίνει : «τίποτα έτσι;» και σημαίνει γενικά παίζει τίποτα; κανά νέο; τι χαμπάρια; αλλά κατά κύριο λόγο μεταξύ νεαρών ανδρών ρωτάει σχετικά με το καίριο ζήτημα, δηλαδή σημαίνει γαμάς ρε μαλάκα;
πόλωση το λένε και είναι απλό!
Εγώ λέω να κάνουμε ένα νοητικό πείραμα. Ας πούμε ότι ο Βράστα για χψ ακαφελόγιστους λόγους έγραφε ακριβώς από κάτω από μένα ότι Καίτη μεγαλοστέλεχος ομίλου φαλαινοκαρχαριών τελικά συμμερίζεται ή συναινεί στο αναπτυξιακό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ. Τι θα έλεγε ο Τσίπρας ή ο Cunning; Μήπως κάτι περί απήχησης της εναλλακτικής του ΣΥΡΙΖΑ; Μήπως κάτι περί ηγεμονίας;
Εγώ λέω να κάνουμε ένα νοητικό πείραμα: ας πούμε ότι κάποιος έπεσε σε κώμα πριν από 5 χρόνια και ξύπναγε σήμερα. Τι θα προτιμούσε, δραχμή ή ευρώ;
Νεογεωργελελές.
Καρπετοπανούτσοι από την αθλητικογραφία
Όπως έλεγε και το δύστυχο ενός φίλου μου:
μαζί σου κοπελάρα μου, κάνεις γαμήσι πρώτο,
μα τι ΄ν΄αυτό το βίτσιο σου, αντί ψωλή καρότο;
ουελκαμ μπακ κρεψ, σόλο το ευρωμπάσκετ σε σκεφτόμουνα!
Στα τελευταία του λήμματα ο χάνκοτας χρησιμοποιεί κάπως πληθωριστικά το ρήμα «πανηγυρίζω» (celebrate που λένε και στο χωριό μου). Αυτό δε σημαίνει ότι οι ορισμοί του είναι για τα πανηγύρια... ή μήπως είναι... όχι ρε γαμώτη μου, όχι, μπερδεύτηκα...
Σπεκ.... η διαφοροδιάγνωση μεταξύ «....το λένε στο χωριό μου» και «που λένε και στο χωριό μου...» ευφυέστατη... Σημαντικό ότι λέγεται «που λένε και στο χωριό μου» και όχι «που λέμε» ....
άλλη μια μορφή (ή άλλες δυο) σλανγκικού πατρονάιζινγκ.... ετοιμάζω λήμμα, βλέπετε, και... μου άρεσε...
κοτζακ μόμεντ ίσως; αλλά παρακαλώ, μόνο ανθελληνικάς σλανγκιάς έχουμε, και ό,τιδήποτε καραφλοξυρισμένο ουδεμία σχέση.
Υπάρχει και το αντίστροφο, πτωχοκακομοιροζηλόφθονο συμπλήρωμα:
όταν εσείς εσφάζατε τους Ινδιάνοι και τους μαύροι στις αποικίες, εμείς (λυγμ!) ακόμης επαλεύγαμε (λυγμ! κλαψ!) για την ελευτερία μας.
Ετς ναούμ', βρε από δεξά θες, βρε από ζερβά θες, ο Έλληνας γαμεί...
Α, δηλαδής και η ζουρίδα (επιστ. Martes foina bunites), κουνάβι ή πετροκούναβο, προέρχεται από αυτό, σημαίνει αλεπουδίτσα... Στην Κρήτη, που δεν υπάρχουν αλεπούδες, η ζουρίδα έχει τη θέση της αλεπούς στη λαϊκή ζωομορφική φαντασία.
Αντερολογικά άσχετα.
Στα μωρά και νήπια, στην Κρήτη τουλάχιστον, όταν τα πιάνει λόξιγκας και παραπονούνται, τους λένε: «σώπα, σώπα, μεγαλώνει τ' αντεράκι σου».
Άλλο: στον Οριενταλισμό του,ο Έντουαρντ ο Σαΐντ βάζει παράθεμα στην αρχή του βιβλίου μια ανατολίτικη ιστορία για έναν υπηρέτη ο οποίος την πανηγυρική πομπή για το νέο Χαλίφη την περπάτησε με ανοιγμένη από τον ίδιο κοιλιά και κουβαλώντας τα άντερα του πάνω σε ένα ασημένιο δίσκο. Μετά τον ράψανε και σε καμιά βδομάδα ήταν καλά.
Αυτή η συσχέτιση άντερων με θάρρος και τόλμη (γιατί γράφεις για αδρεναλίνη - βλ. και έχω άντερο) είναι στη Βόρεια Ελλάδα τόσο δεδομέ όσο και Αμερκή με τα γκατς; Αλλού στο Ελλάδα νομίζω όχι, λέγαμε για τα αρχίδια, πριν δούμε πολλές αμερκάνικες ταινίες. Και χαλκέντερος διαβάζω παναπεί ακαταπόνητος, αν και ήδη θαρρώ παραχρησιμοποιείται με την έννοια θαρραλέος, που δε μασεί κλπ.
Συντοπίτη Νικόλα, χωρίς παρεξήγηση, και καλώς όρισες κι όλας από μένα, και δεν ξέρω αν με προλάβανε άλλοι ή άλλες,
αλλά σχετικά με τους τοπικούς ιδιωματισμούς υπάρχει ένα άτυπο consensus, προϊόν πολλής συζήτησης, ότι στο σάη χωράνε μόνο λέξεις τοπικές που έχουνε ας το πούμε και θεματολογία slang (σεξ, βία, ουσίες, ύβρεις, πεζοδρόμιο κ.λπ.). Τον κανόνα αυτό κι εγώ ο ίδιος τον έχω παραβεί ή τό χω τραβήξει από τα μαλλιά το θέμα. Βλ. το λήμμα συμισιακός, εκεί υπάρχει και σχετική συζήτηση. Πραχτικά και τώρα που το ξανασκέφτομαι ο καλύτερος τρόπος να καθορίζει κανείς αν μια τοπική λέξη είναι σλανγκ είναι το αν θα χωρούσε και σε κάποια άλλη από τις κατηγορίες που δίνει ως επιλογές το σάη (δηλαδή, σκέτο τοπικοί ιδιωματισμοί δεν υφίσταται).
Το τσαφουνώ και το οματέ που ανέβασες δεν είναι σλανγκ. Επίσης, επειδή έχω ανεβάσει κι εγώ χανιώτικα κάμποσα, ψάχνε πρώτα (αν και φαντάζομαι ήδη το κάνεις). Για τη ζάρπα ειδικά που ανέβασες κι άλλο ορισμό, λιτό και χωρίς λάθη - μάλλον -, εγώ τον δικό μου που έχει λάθη δε θα ήθελα να κατέβει γιατί στα σχόλια γίνεται εμπλουτισμός και σταδιακή περικύκλωση της αλήθειας, και αυτό μου αρέσει ως λειτουργία του σάητος.
Αυτά ασφαλώς φιλικά, και συνέχισε!
(Για το διάλογο σε γλωσσικά ζητήματα δεν έχουν και τόσο νόημα τα προσωπικά μηνύματα, κι αυτός είναι ο μόνος λόγος που το γράφω το παραπάνω δημόσια. Το σχόλιο μπορεί να σβηστεί από τους μόντουλες όποτε, αρκεί να το έχει δει ο Νικόλας).
H χειρονομία του ξυρίσματος δείχνει το δέρμα, προβάλλει το δέρμα. Είναι μια χειρονομία που επιβεβαιώνει το δέρμα, που επιμένει, δηλαδή, στο οριακό σημείο ανάμεσα σε εμένα και τον κόσμο. Εάν ξυρίζομαι, είναι γιατί θέλω να με προσδιορίσω σε σχέση με τον κόσμο. Η χειρονομία του ξυρίσματος αφαιρεί τις τρίχες όχι γιατί κρύβουν το πρόσωπο αλλά γιατί κρύβουν το δέρμα. Η χειρονομία αρνείται τις τρίχες γιατί θολώνουν τη διαφορά ανάμεσάς μας σε σχέση με τον κόσμο.
Οι γενειοφόροι αρνούνται την προσπάθεια εντοπισμού της ταυτότητας που καταβάλλει η χειρονομία του ξυρίσματος. Αφήνουν σε αβεβαιότητα τη διαφορά ανάμεσα σε μένα και τον κόσμο. Οι νεαροί που δεν ξυρίζονται δε θέλουν να κρυφτούν πίσω από τη γενειάδα. Αντιθέτως, θέλουν να δοθούν στον κόσμο χάρη στη και με τη γενειάδα [ξυρισμένος Καίσαρας, γενειοφόρος Ιησούς].
Μούσι και Θεωρία από τον Vilém Flusser, Χειρονομίες.
Έχει κυκλοφορήσει πολύ μέσα από τη φράση του Πανούση «Κουφάλα δημιουργέ, τα πάντα εν σοφία εποίησας!» που είναι η κατάληξη αυτής της παρλάτας του. Το χρησιμοποιώ πολύ σε φάσεις που είναι (ή είμαι) για χαρμολύπηση. Ειρωνικώς, δηλαδής, προς τον Δημιουργόν και την Αυτού Σοφία.
Επίσης μου έχει πρήξει τα ούμπαλα ο Αϊζεναουερικός περιπτεράς της γειτονιάς μου: κάθε φορά που παίρνω καρέλια φίλτρο μου λέει την ίδια ιστορία «όταν ήμουνα φαντάρος προ 40ετίας έπαιρνα καρέλια φίλτρο με 10 τσίγαρα μέσα». Φανταρικό;
Μη λησμονούμε και τα Πρέζ-ιζ-ντεντ που έχουνε 30 τσιγάρα ανά πακέτο. Στην Τουρκία έχουνε μια μάρκα Parliament. Λόγω δημοκρατικού ελλείμματος;
Το σχόλιο του jb ήταν πολύ ξεκάθαρο. Η παρατήρηση του Vrasta για τα λαθραία είναι σωστή.
Εμένα μου τη σπάνε ΠΑΡΑ πολύ τα smileys και τα emoticons όπως και τα χαριεντίσματα του τύπου «εγώ είδα πρώτος το λήμμα, όχι εγώ θα το πάρω» και τέτοια, και τα θεωρώ μια γροθιά στο στομάχι της αισθητικής μου και λίγο πολύ υπεύθυνα για το χάλι της χώρας μας Αλλά οκ, δεν είμαι σε mood εξυγίανσης του σάητος. αφού πλέον δεν είμαι και Νο 1.
Στην Κρήτη πολύ κοντινό νόημα έχει το ξετζανώνω.
Σωστός ο jb. Το μάλμπορο μαλακό είναι το πιο οικοδομικό. Το προτιμούνε και οι βοσκοί. Πολυτραγουδισμένο από το Ζερβάκη.
Θενξ για τα σχόλια! Πάρα πολύ ωραία. Δε συμφωνώ με τον σπήκερ στελιο, με πειθει ο νικολαςβλασ κι ο jin
Διασταλτικά ναι.