Συντάσσομαι με την ερμηνεία του acg. Ειμαι και Θεσσαλονικιός.
Χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει τη στεγάνωση, χωρίς διαρροή, έπειτα όμως απο κάποιο χρονικό διάστημα όπου μεσολαβούν κάποιες άλλες αργές ενδιάμεσες διεργασίες.
πχ ενα δοχείο με νερό ή ένας σωλήνας, με μικρή διαρροή , που ψιλοστάζει η "δακρύζει", και λειτουργεί σε χαμηλή πίεση, θα στανιάρει (θα στεγανώσει) πιθανότατα απο μόνο του έπειτα απο κάποιο σύντομο χρονικό διάστημα, απο τη συσσώρευση αλάτων στη σχισμή.
η λέξη αναφέρεται και στο άσμα του Μηλιώκα "ποιμενικό ροκ" (τσομπάνης). του βράδυ πλιένω σβουνιές κι χώματα κι τρέχω στο σιργιάνι για κουρίτσα.
Θεσσαλονικη μεριά γενικά προτιμάμε το παχιό -τζ από το λεπτεπίλεπτο -τσ. Βλέπε και τζομπάνης αντί τσοπάνης, τζούρα αντί τσούρα.
Πράγματι η έκφραση "παίζει" στη Β. Ελλάδα (τουλάχιστον). Έχω όμως την άποψη ότι είναι νταουλιάζω, νταούλιασμα, θα σε νταουλιάσω (και όχι μπαουλιάζω) δηλαδή θα σε μεταχειριστώ σαν νταούλι (davul, μουσικό κρουστό λαϊκό όργανο που παίζεται κυρίως από πλανόδιους μουσικούς), το οποίο παίζεται-κρούεται με χοντρό κομμάτι ξύλου ,είναι και ογκώδες,κάτι που παραπέμπει-παρομοιάζει σε πρήξιμο σαν συνέπεια ξυλοδαρμού.
Εμένα μου το λεγε ο σχωρεμένος ο θείος μου "θέλοντας ο βλάχος, μη θέλοντας ο ζωγράφος, ζωγράφισε τον Χριστό με κόκκινα τσαρούχια"
Η έκφραση αναφέρεται με σκοπό να χαρακτηρίσει άτομο το οποίο δεν είναι και πολύ καλά στα λογικά του και έτσι θα πρέπει να χρησιμοποιείται. Για τα οικονομικά χρέη υπάρχουν άλλες εκφράσεις.
Το αμπέρ προέρχεται από το amber που σημαίνει κεχριμπάρι, και επειδή έχει κίτρινο χρώμα σημαίνει κίτρινος η πορτοκαλί συναγερμός (alert). Είναι ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ του silver (ασημί)alert και του red (κόκκινου)allert.
Ερωτώ:και ποιος απαγόρευε στον Πατροκοσμά να χρησιμοποιεί slang εκφράσεις; (φαντάζομαι ότι την έκφραση δεν τη χρησιμοποίησε κυριολεκτικά)
Λέγεται και παρδακοβούλωμα.
διόρθωση: το σημείο στίξης κόμμα στο ανωτέρω σχόλιό μου να μπει (ορθά) μετά το «παιδιά» και όχι (εσφαλμένα) μετά το «κορίτσι». Ευχαριστώ.
Στην περήφανη ελληνική επαρχία, ίσως και μέχρι σήμερα να δίδεται απάντηση σε σχετικό ερώτημα το περίφημο: «έχω δυο παιδιά κι ένα κορίτσι, μετά συγχωρήσεως»
παίζει και το «οι ¨Ελληνοι», κυρίως ακούγεται απο τους τους Ρομά για τους μπαλαμούς.
Και για την ιστορία, στη Θεσσαλονίκη παίζει ως: δάγκωσα το γκαβλί μου.
κο-Λαμία, κο-Λονδίνο.
Για την ιστορία, υπάρχει και η έκδοση: Στη ξαδέλφη και στη θειά, μπαίνει ακόμα πιο βαθειά.
Το ανακάλυψε ο γνωστός Ισπανός φοβητσιάρης Χοσέ Εκλασαμέντες.
@ sstefannoss, έχεις δίκιο κι ευχαριστώ, παράλειψη μου, χρησιμοποιείται και με την έννοια της καταστροφής, του ρημαδιού. Το λεγε και με την έννοια που προσέθεσες κι εμένα η μάνα μου (Θεοσχωρέστηνε).
Συντάσσομαι με τη δεύτερη ερμηνεία, δηλαδή του κοτετσιού. Οι εκτροφείς περιστεριών χρησιμοποιούν κυριολεκτικά τον όρο «καλό κουμάσι » για να χαρακτηρίσουν ένα υγιές κοπάδι περιστεριών. Επί ανθρώπων χρησιμοποιείται απαξιωτικά.
καταθέτω οτι κι εγώ αυτή την προέλευση πρωτοάκουσα από έφηβους, στα μέσα της δεκαετίας του 90 στη Θεσσαλονίκη.