Οι ρουμάνικης κατασκευής ηλεκτροντίζελ λοκομοτίβες Electroputere Craiova A550 του ΟΣΕ.

Το 1982 ο ΟΣΕ έκανε ειδική παραγγελία στη ρουμανική Electroputere 10 μηχανών ειδικού τύπου. Είχαν κινητήρες απόδοσης 4000 ίππων της ρουμανικής Resita σε σχέδια της αμερικάνικης ALCO. Παρόμοιες λοκομοτίβες της Electroputere προμηθεύτηκαν οι ρουμανικοί και οι ιρανικοί σιδηρόδρομοι. Αν και πανίσχυρες με δυνατότητα έλξης πολλών βαγονιών (οι δυνατότερες ντίζελ που αγοραστήκαν ποτέ από τον ΟΣΕ) είχαν κάποια προβλήματα αξιοπιστίας. Κυκλοφόρησαν με αρίθμηση A551-A560. Αποσύρθηκαν υπερβολικά πρόωρα από τη κυκλοφορία το 1998, μόλις 16 χρόνια μετά την αγορά τους (πραγματικό ρεκόρ βραχύβιας χρήσης). Μία ακόμα περίπτωση κακής διαχείρισης και σπατάλης πόρων του ΟΣΕ. Οι κινητήρες τους αξιοποιήθηκαν στην ανακατασκευή των παλιών MLW Α500. Αντικαταστάθηκαν από τις Marlboro.

- Δυνατό εργαλείο η ρουμάνα ρε φίλε...

Electroputere Craiova A550 Electroputere Craiova A550

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Οι ηλεκτροντίζελ λοκομοτίβες ADtranz/Bombardier DE2000 του ΟΣΕ, γιατί κοιτάζοντας τες από μπροστά θυμίζουν τα χρώματα της συσκευασίας του ομώνυμου καρκινογόνου προϊόντος.

Επειδή στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν προβλέπονταν να ολοκληρωθεί άμεσα στα 1998 (ο ορισμός αυτός γράφεται Φεβρουάριο του 2016 και ακόμα να ολοκληρωθεί) και προς αντικατάσταση των παλαιότερων τύπων λοκομοτίβων παρόλο που αυτές δεν ήταν απαραίτητα σε ηλικία συνταξιοδότησης (βλέπε ρουμάνα και κοντογούρουνο) η διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισε να αγοράσει 26 πετρελαιοκίνητα marlboro το 1998 με τα βασικότερα εξαρτήματα τους κατασκευασμένα σε Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία και Βρετανία. Οι πρώτες 26 κυκλοφόρησαν με την αρίθμηση A-471 ως A-496 και με την έλευση άλλων 10 μεταξύ 2004-2005 οι 36 συνολικά πλέον λοκομοτίβες ελαβαν νέα 6ψήφια αρίθμηση από 220 001 ως 220 0036.

-Marlboro Λοκομοτίβες ή marlboro διζελάμαξες;

-Εμένα μου αρέσει η λέξη λοκομοτίβα!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Οι κατασκευασθείσες στην πάλαι ποτέ Δυτική Γερμανία ντιζελοϋδραυλικές Krauss-Maffei 411-430 και Krauss-Maffei V221 των δυτικογερμανικών σιδηροδρόμων, γνωστές και ως φάλαινες.

Η V200 των δυτικογερμανικών σιδηροδρόμων εμφανίστηκε στο Ελλαδιστάν το 1955 στα πλαίσια επιδείξεων της σε Γιουγκοσλαβία, Ελλαδιστάν και Τουρκία. Οι τότε ΣΕΚ (σήμερα ΟΣΕ) τη δοκίμασαν και την απέρριψαν, παρόλο που αγοράστηκε και θεωρήθηκε σκυλί μαύρο από Γιουγκοσλαβία, Τουρκία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία, Αγγλία, Σαουδική Αραβία κτλ. Το 1988 μία (προς απόσυρση) νεώτερου τύπου V200.1 (V221) του 1965, επανέλαβε 33χρονια μετά, τις δοκιμές στο ελληνικό δίκτυο. Η διοίκηση του ΟΣΕ έκανε τη χάρη στα γατάκια τους Γερμανούς και αποφάσισε να πάρει με leasing διάρκειας 8 ετών 20 μεταχειρισμένες V221. Αποσύρθηκαν το 1997. Γερμανική εταιρία εξαγόρασε το 2002 και τις 20, από τις οποίες μερικές επισκεύασε και χρησιμοποιεί... Είπαμε δεν ήταν καλές, χάρη τους κάναμε!

-Κοίτα, ένα ούφο! Που κοιτάς ρε βλάκα; Όχι στον ουρανό.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Οι δυτικογερμανικής προέλευσης συρμοί του Ηλεκτρικού.

Η ετυμολογία προέρχεται αν μη τι άλλο από το διαστημικό λεωφορείο Columbia του προγράμματος της NASA. Στον αντίποδα των σογιούζ που ήταν ανατολικογερμανικής προέλευσης. Αν και ο Ηλεκτρικός της Αθήνας (λες και έχει ηλεκτρικό η Θεσσαλονίκη θα μου πείτε... χαχαχαχαχαχαχα !!!) προμηθεύονταν συρμούς MAN-Siemens από την πάλαι ποτέ Δυτική Γερμανία από το 1951 μέχρι το 1985 μου είναι δύσκολο να πω με σιγουριά ποιόν τύπο συρμών ονόμαζαν/ονομάζουν οι σιδηροδρομικοί έτσι. Ίσως να ονόμασαν έτσι το 1981 όλους τους δυτικογερμανικούς συρμούς διότι το 1981 εκτοξεύτηκε το ομώνυμο διαστημικό λεωφορείο και εμπνεύστηκαν από αυτό αλλά είναι πολύ πιθανών να ονόμασαν έτσι αποκλειστικά τους πεντάδυμους συρμούς MAN-Siemens 8ης παραλαβής που ήρθαν μεταξύ 1983-1985. Οι πρώτοι MAN-Siemens ήρθαν το 1951 και αποσύρθηκαν το 1995, οι μετέπειτα ήρθαν το 1958 και μεταξύ 1968-1969 και αποσύρθηκαν όλοι τη περίοδο 2003-2004. Οι συρμοί που αποκτήθηκαν μεταξύ 1983-1985 είναι σε χρήση μέχρι σήμερα.

Ο ορισμός αυτός είναι beta θα διορθωθεί εν καιρώ.

-Αφού δεν είναι αμερικάνικα γιατί τα λέμε κολούμπια;

-Γιατί, τα άλλα που τα λέμε σογιούζ ήταν σοβιετικά;

MAN-Siemens 1983-1985

MAN-Siemens 1958

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Οι παλιές γαλλικές λοκομοτίβες Alsthom CC AD 1600A1 (μετρικού εύρους) και Alsthom CC AD 2100C1 (κανονικού εύρους) του ΟΣΕ.

Οι μετρικού εύρους Alsthom απόδοσης 1175 kW αγοράστηκαν το 1967 και έλαβαν αρίθμηση A 9201-9210 και χρησιμοποιήθηκαν στο μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Οι κανονικού εύρους (1435mm) Alsthom απόδοσης 1544 kW αγοράστηκαν το 1966-1967 και έλαβαν αρίθμηση A 351-376 και χρησιμοποιήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της υπόλοιπης Ελλάδας.

Οι γαλλίδες είχαν κινητήρες Pielstick.

μετρική στη Πάτρα κανονική στη Τιθορέα

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ο καφές στα καλιαρντά (προφανώς ο ελληνικός/τούρκικος).

-Αβέλω τουρκόζουμο, τανάκα σούκρο για τη ψαμοσκελού.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ο αδελφικός φίλος του μάγκα.

Ετυμολογείται από το τουρκικό takımı που σημαίνει ομάδα ατόμων.

Ο Ηλίας Πετρόπουλος στο Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη αναφέρει:

"Σχεδόν πάντα ο κάθε μάγκας έχει τον τακίμη του. Τακίμης είναι ο αδελφικός φίλος του μάγκα. Οι δύο τακίμηδες αγοράζουν συνεταιρικώς τα τρόφιμα από τον μπακάλη, φροντίζει ο ένας τον άλλον, υποστηρίζονται στους καυγάδες και μένουν σε πλαγινά κρεβάτια. Σεξουαλικαί σχέσεις μεταξύ τακίμηδων αποκλείονται πανταπάσιν."

-Είναι ο τακίμης μου ρε μαλάκες, όποιος σκατόπουστας τον ξαναπειράξει θα τον ξεντεριάσω. Γκέγκε;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ειδικό ξύλινο ράφι αποκλειστικά για το ψωμί, κρεμασμένο από δύο σκοινιά όπου ήταν δεμένα στις ξύλινες τράβες της οροφής ή σε τοξοειδές σημείο του σπιτιού. Το λένε στη Μύκονο. Πιθανόν βόλτο ήταν κανονικά το τοξοειδές σημείο και όχι το ίδιο το ράφι. Διότι βόλτο λένε στη Κέρκυρα το κάθε τοξοειδές σημείο σε ένα σπίτι. Σήμερα που όλοι στη Μύκονο αγοράζουν ψωμί από τους φούρνους η λέξη δεν χρησιμοποιείται έτσι, μα μόνο σε συγκεκριμένη έκφραση:

Να 'ταν ψωμιά στο βόλτο...

Το λένε σε άνθρωπο που δεν κάνει κάτι κάπου, παρόλο που μπορεί να το κάνει. Με την έννοια του αν αυτό που του είπαν να κάνει ήταν να φάει το ψωμί από το βόλτο θα το έκανε.

- Θα κατέβουμε για νυχτερινό μπανάκι στη θάλασσα, με μια φίλη μου Σλοβάκα και μία φίλη της που είναι ελεύθερη, θα 'ρθεις;
- Μπάαα, που να 'ρχομαι τώρα ψηλέ μου, βαριέμαι!
- Να 'ταν ψωμιά στο βόλτο θα ερχόσουνα. Κάτσε σπίτι να τον παίζεις. (κλακ)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το Κατειλημμένο Κοινωνικό Κέντρο Κ* ΒΟΞ επί των οδών Θεμιστοκλέους και Αραχώβης στα Εξάρχεια όπου λειτουργεί σε καθημερινή βάση.

Ο χαρακτηρισμός δημαρχείο ξεκίνησε από τρολλς, είτε στα κρυμμένα του Athens Indymedia, είτε στη σατυρική σελίδα Indymedia Trolls, όπως φαίνεται με σατυρική ή και κοροϊδευτική διάθεση λόγω των ανοιχτών προς τη κοινωνία δράσεων που κάνει το Κ* ΒΟΞ αλλά και λόγω του κεντρικού σημείου όπου βρίσκεται. Ο όρος πλέον είναι χρήση και από μη-τρολλς.

Στο ίδιο χώρο μεταξύ άλλων κοινωνικών δομών (π.χ. βιβλιοθήκη, χώρος εκδηλώσεων/προβολών, καφενείο, κτλ) στεγάζεται και η ΑΔΥΕ (Αυτοοργανωμένη Δομή Υγείας Εξαρχείων).

-Πάμε κάτα τις 20:00 στο δημαρχείο Εξαρχείων;

Κ*ΒΟΞ

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Όταν κάποιος εντάσσει σε διάλογους στην καθημερινότητα του τμήματα από φάρσες του γνωστού φαρσέρ Φουσέκη. Τότε λέμε ότι φουσεκιάζει.

- Παρακαλώ;

-Ναι, Νίκος Κούκος συνδέστε με το Κ12 μιλάω από VHF 216 σε BR tone.

-Σταμάτα να φουσεκιάζεις ρε, σε 'μάθα πλέον και δε ψαρώνω.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified