Στην διάλεκτο των μπουρδελιάρηδων τα κανονικά ρούχα που φοράει μια λικνιτζού, όταν δεν είναι εν ώρα υπηρεσίας, για να περιφέρεται (εν υπηρεσία) με τα ξυλοπόδαρα και τον κορδονούρη.
Συμβαίνει πού και πού μια στριπτητζού να έρθει στο ευαγές ίδρυμα σε χρόνο ανύποπτο (τουλάχιστον από φραπεδικής απόψεως) και τότε δεν φοράει τα ρούχα της δουλειάς (ρούχα είναι σχήμα λόγου). Τότε ο στρηπτιτζόφιλος συνήθως τρώει ήττα, βλέποντας το ίνδαλμά του να αποδομείται.

Trivia: Ο όρος δεν είναι και τόσο ανοίκειος, μια και στην βυζαντινή περίοδο και Τουρκοκρατία «πολιτική» ονομαζόταν η εταίρα, η «κοινή». Και σήμερα βέβαια η πολιτική είναι πουτάνα κι οι πολιτικοί τσάτσοι, αλλά αυτό είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα...).

-Πήγα χτες στο κλαμπ κι είδα την Τζέσικα με πολιτικά. Δεν δουλεύει πια εκεί, λέει, αλλά ήρθε να χαιρετήσει κάτι φίλους. Άσε έφαγα μεγάλη ήττα! Τελικά αν δεν δεις την γυναίκα άβαφη το πρωί, δεν μπορείς να την εκτιμήσεις σωστά!...

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Στην διάλεκτο των μπουρδελιάρηδων είναι τα υπερβολικά ψηλά ψηλοτάκουνα μιας στρηπτιτζούς/ λικνιτζούς. Ο όρος υπονοεί ότι το θέαμα είναι σαν τσίρκο. Παρ' όλα αυτά, είναι ένα απαραίτητο εξάρτημα, για να προσδίδει ύψος στην λικνιτζού. Αν τύχει να τα βγάλει, τότε φαίνεται το πραγματικό ύψος κι ο στρηπτιτζόφιλος τρώει ήττα. Οι κακές γλώσσες λένε ότι ο σωλήνας στην πίστα των στριπ-κλαμπ αυτόν ακριβώς τον ρόλο εξυπηρετεί, ήτοι να μην παραπατάνε οι λικνιτζούδες όταν χορεύουν, άμα δεν έχουν μάθει ακόμη να οδηγούν σωστά τα ξυλοπόδαρα.

- Άσε, είχε έρθει χτες στο κλαμπ η Τζέσικα με τα πολιτικά, χωρίς ξυλοπόδαρα και μαλακίες, κι έφαγα μεγάλη ήττα! Ποιος θα φανταζόταν ότι αυτή η τριφασική νταρντάνα θα αποδεικνυόταν τελικά ένα πινεζοπούτανο! Μεγάλη απάτη τα ξυλοπόδαρα τελικά!
- Δεν πειράζει και το όρθιο τσιμπούκι έχει την χάρη του!

(από Khan, 15/09/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Υπερθετικός του φούστη. Με έλξη από την λέξη «φούστα», το «φουστάνι», την «φούστα-μπλούζα», την φούστα, μπλούζα κι ελαφριά πούδρα.

Οποιαδήποτε ομοιότητα με τον γνωστό πλαστικό χειρουργό Ανδρέα Φουστάνο είναι εντελώς συμπτωματική. Ίσως πάλι και να μην είναι...

Ίσως ο Φουστάνος να είναι ο φούστης που υπεβλήθη σε επέμβαση.

Trivia: Στα λατινικά «fustis» σημαίνει ξύλινο ρόπαλο. Ενδιαφέρον!

- Νομίζω ότι ο Σάκης την πλάθει την πλαστελίνη! Την έχει κάνει την φουστιά του! - Ουουου, έχει περάσει από Φουστάνους αυτός!

Ο Φουστάνος φούστης; Αλλα λέει η βιβλιογραφία (Κωνσταντίνου και Ελένης) (από GATZMAN, 06/02/11)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Μια παροιμία, που δεν μας την έμαθαν όταν έπρεπε. Υπάρχει μια σειρά παροιμιών με το μουνί, μεταξύ των οποίων και οι:

  1. Το μουνί και το πριόνι, όποιος δεν το ξέρει ιδρώνει

  2. Το μουνί και το δελφίνι να ησυχάσω δεν μ' αφήνει

  3. Το μουνί σέρνει καράβι (με πολλές συμπληρώσεις, βλ. το αντίστοιχο λήμμα)

  4. Το μουνί δεν είναι αρνί για να παίζει στα γρασίδια, το μουνί θέλει παιχνίδια και έναν μπούτσο με αρχίδια

  5. Το μουνί δεν είναι βιόλα, να το παίζουνε πολλοί.

Και η δική μας:

  1. Το μουνί και το χταπόδι, όσο το χτυπάς απλώνει (με ψευδο-ομοιοκαταληξία).

Για συμπλήρωση της παραπάνω λίστας, όσοι σλανγκιστές προσέλθετε!

Οι παραπάνω παροιμίες αποτελούν λαϊκές αθυροστομίες, συχνά αποκριάτικες και έχουν βαθιές ρίζες στη λαϊκή θυμοσοφία. Δεν είναι τυχαίο ότι το μουνί παρομοιάζεται με πολλά ποικιλότροπα φυσικά όντα (χταπόδι, δελφίνι, πριόνι, αρνί, βιόλα), αφού το μουνί είναι η μήτρα όλου του φυσικού κόσμου, αλλά και του καλλιτεχνικού και τεχνολογικού (βλ. εδώ), όπως έχει συλλάβει και η εσωτερική σοφία του μουνισμού.

Ειδικά το «το μουνί και το χταπόδι όσο το χτυπάς απλώνει» ομοιάζει με το «το μουνί και το πριόνι, όποιος δεν τα ξέρει ιδρώνει». Και τα δύο θέλουν να δείξουν την αξία της προσπάθειας, του κόπου, ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο εκ των προτέρων. Πρόκειται για τις αξίες των παραδοσιακών σιναφιών των ψαράδων στην μία περίπτωση, των μαραγκών στην άλλη, που θέλαν να περάσουν στους επιγόνους τις παραδοσιακές επαγγελματικές αξίες με τέτοια γνωμικά. Για το μουνί χρειάζεται μάθηση, όπως και για το πριόνι, αλλά αυτή η μάθηση κερδίζεται με πολλή εμπειρία και κόπο, όπως για να γευτείς το χταπόδι.

Πάντως, προς τιμήν του μουνιού, οφείλουμε να πούμε ότι είναι εύπλαστος δέκτης της διαμόρφωσης του τεχνίτη, και ευάπλωτος. Δηλαδή συνεργάζεται μαζί σου κι εντέλει η λαϊκή θυμοσοφία αφήνει ένα αισιόδοξο μήνυμα ότι θα είναι κάθε αύριο και καλύτερα. Εσύ πρέπει να κάνεις το καθήκον σου που είναι να χτυπάς, και τα άλλα θα έρθουν λίγο πολύ από μόνα τους.

Το «χταπόδι» βεβαίως δεν είναι τυχαία παρομοίωση. Το μουνί είναι η κατεξοχήν χταποδιάρα, αλλά και ο πούτσος είναι έχει την τάση να γίνεται χταπόδι, αν προετοιμαστεί κατάλληλα με θαλασσινό βιάγκρα. Έτσι το μουνί μπορεί σιγά σιγά να απλωθεί σαν χταπόδι μαλακωμένο από τις πλαγιοκοπήσεις του ετέρου μισού του, μέσα σ' ένα θαλάσσιο πηδύλλιο.

Όμως αν σε πιάσει το χταπόδι δεν σ' αφήνει να ησυχάσεις, κι αυτό είναι το κοινό που έχει με το δελφίνι στην ετέρα παροιμία. Η παροιμία με το δελφίνι είναι μια νταλγκαδοπαροιμία για τις δυσανεξίες του έρωτα, που εκφράζει υπέροχα ο Τζίμης Πανούσης στο άσμα του Παραρτήματος.

Trivia: για μια εναλλακτική εκδοχή του δελφινιού, βλ. εδώ. Για άλλο νταλγκαδοέμπνευση του Πανούση, βλ. το λήμμα: «Μαύρη χελώνα μ' έχει κατουρήσει».

  1. Βάγγελας: - Λοιπόν, Μένιο, καλά μου λεγε ο ψαράς ο πατέρας μου (Θεός σχωρέστον εκεί που βρίσκεται) ότι «το μουνί και το χταπόδι όσο το χτυπάς απλώνει». Τόσο καιρό μου έσπαγε τα μάρμαρα η Λίλιαν ότι δεν αντέχει άλλο την παθολογική μου ελεφαντίαση και αλογίσια μου την ανέβαζε, γαϊδουρίσια μου την κατέβαζε! Τώρα όμως, μετά από την απαραίτητη προεργασία που της έκανα με το χτύπημα, γλυκάθηκε, κι έχει να μου λέει «Βάγγελα είσαι και ο πρώτος γλυκοτσούτσουνος!».
    Μένιος: - Έτσι όπως τα λες, Βάγγελά μου, το «μουνί και το χταπόδι, όσο το χτυπάς απλώνει»! Σοφή παροιμία! Αλλά δεν μου την έμαθε εμένα ο πατέρας μου ο τσέλιγκας!

(Και μέσα του σκέφτεται ο πονηρός νεανίας: «Μού 'μαθε όμως το: το μουνί δεν είναι αρνί για να παίζει στα γρασίδια! Πού νά 'ξερες Βάγγελα, πόσοι άλλοι έχουμε βοηθήσει για να απλώσει η Λίλιαν σου!». Κι ενώ οι δύο καρδιακοί φίλοι απολαμβάνουν το θαλασσινό βιάγκρα καθ' οδόν προς παντελονόψαρα, η Λίλιαν ξαναγυρίζει (για νιοστή φορά στον Πέρη, την πρώτη αγάπη της... Τέλος ραψωδίας.)

  1. (Για χάρη των απαραίτητων δημοκρατικών πολ(λ)ώσεων πρέπει να παρουσιάσουμε και τον αντίλογο, από ένα φόρουμ): Η παροιμία «Το μουνί και το χταπόδι όσο το βαράς απλώνει» δεν υφίσταται. Το μουνί έχει ένα συγκεκριμένο μέγεθος, δε μπορεί να μεγαλώσει, ή να μικρύνει. Και όχι, δε ξεχυλώνεται [sic]. Αν ένα μουνί σας μοιάξει ξεχυλωμένο, τότε ή μικροψώληδες είστε, ή απλά το μουνί αυτό είναι αρκετά μεγάλο... Γι' αυτό έχουν πέραση τα στενά xD Με τον κώλο από την άλλη, μετά κάποιες φορές, αρχίζει σιγά σιγά κι ανοίγει..

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΕ ΑΣΜΑ

Το Μουνί και το Δελφίνι (Τζίμης Πανούσης)

Μια αφίσα Τσε Γκεβάρα,
λίγα γελαστά τσιγάρα,
κλείνω στο δωμάτιο μου
παίρνω τον ομμάτιων μου
κάνω κότσο το μαλλί μου
και μαθαίνω στο παιδί μου
να μισεί το Φρανκ Σινάτρα
να τη βγάζει τσάτρα-πάτρα

Θέλω να σε κάνω ταίρι
να σε βγάλω στο πανέρι
να σε δώσω όσο όσο
από σένα να γλιτώσω
Το μουνί και το δελφίνι
να ησυχάσω δε μ' αφήνει

πότε τρύπα πότε ψάρι
δε μου κάνουνε τη χάρη

Όταν δεν μπορώ, το θέλω
κι όταν το μπορώ, δε θέλω
Πώς να παίξω τον Οθέλλο
με καουμπόικο καπέλο;
Κρέας μπαίνει, κρέας βγαίνει
η ζωή μας ακριβαίνει
Ζήτω η παχυσαρκία
τα πολύ χοντρά αστεία

Τίποτα, τίποτα δεν έχω να σου πω
Τίποτα, τίποτα, είναι όλα στο κενό
Τίποτα, τίποτα, μια τρύπα στο νερό

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Σλανγκική παραλλαγή της πάγιας φράσης «ευγενική χορηγία» από τον Τζίμη Πανούση. Σημαίνει πώς όλοι αυτοί οι σπόνσορες που σπονσοράρουν τα μύδια μας κατ' ουσίαν μας κοροϊδεύουν με ευγενικό τρόπο, κι εκτός από χορηγοί γίνονται και τσάτσοι. Ήταν βέβαια και αυτοσαρκασμός εκ μέρους του Πανούση για την καθόλου «ευγενική» κοροϊδία προσώπων και πραγμάτων στην οποία επιδιδόταν στην συνέχεια.
Χρησιμοποιείται γενικά για τις καθόλου «ευγενικές» προθέσεις των χορηγών, αλλά και των χορηγουμένων, και την αμοιβαία κοροϊδία.

Βάγγελας: Και μου λέει λοιπόν το Λίλιαν ότι όλα αυτά που πήρε χτες στην χοντοθεραπεία ήταν μια «ευγενική χορηγία» του Πέρη! «Ευγενική κοροϊδία» θέλει να πει. Πάω ντουγρού και για καμιά ευγενική περικοκλάδα, όπως πάμε... Ποιο; Το Λίλιαν! Που μέχρι προχτές μού 'λεγε, «Βάγγομου χτύπα με να απλώσω, Βάγγο μου χτύπα με να απλώσω»!

Μένιος: Έλα μωρέ, δεν είναι τίποτα ο Πέρης, ένας ευγενής bye sexual είναι, αυτό είναι όλο! Φάε το βιάγκρα σου να καρδαμώσεις!

[Κι από μέσα του σκέφτεται: «Μαλάκα, την πουτσίσαμε, μπήκε κι ο Πέρι στο παιχνίδι! Θα μείνω με την Καυλάουρα στο χέρι».]

Ευγένεια πάνω απ\' όλα. Με παρακαλώ, με ευχαριστώ με το σεις και με το σας και τσουπ η τρομερή απειλή. Ουφ. (από Galadriel, 28/02/09)

Got a better definition? Add it!

Published

Η απόλυτα σπασαρχίδω γκόμενα, η Μπάρμπαρα που σου σπάει τα μάρμαρα. Χρησιμοποιείται βέβαια και για άντρα σπασαρχίδη. Ο καρυοθραύστης σπάει τα καρύδια, αλλά τα καρύδια, όπως και οι καρύδες είναι μεταφορά για τα αρχίδια.

Γιώργος: Και πάλι καλά να λες Μένιο, που έχεις καλοπέσει στην Καυλάουρα, γιατί εγώ κακόπεσα στην Μπάρμπαρα, που είναι τρομερός καρυοθραύστης!

[Μένιος (σκέφτεται ονειροπόλα): ...Ποιος σας γαμάει όλους σας, εγώ την Λίλιαν σκέφτομαι και σε ποιου την αγκαλιά κοιμάται!...].

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Τα αρχίδια, οι καρύδες. Γιατί και στο σχήμα μοιάζουν και στο πώς ακούγεται η λέξη.

Εξάλλου, το να τρως μέλι με καρύδια, σε βοηθά να κάνεις καλά αρχίδια, αν πιστέψουμε στο άσμα του μπάρμπα-Μπρίλιου:
«Και τον ετάιζε μέλι με καρύδια, μέλι με καρύδια,
για να κάνει αρχίδια, για να κάνει αρχίδια».

Βλ. και ξυσοκάρυδος, καρυοθραύστης, νατκράκερ

Αμάν αυτή η Μπάρμπαρα είναι βγαλμένη λες απ' το νατκράκερ του Τσαϊκόφσκι! Στην όπερα την ψωνίσανε;

(από Hank, 14/01/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Κατά τα «κριτικός θεάτρου», «κριτικός σινεμά», «κριτικός τέχνης». Ή «μπουρδελοκριτικός» κατά τα «θεατροκριτικός», «σινεκριτικός», «τεχνοκριτικός».

Είναι μια νεοεμφανιζόμενη ειδικότητα, που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια χάρη στα διαδίχτυα, σε ειδικά σάιτ και φόρα (παρτίδα), όπου ευδοκιμεί.

Ο κριτικός μπορντέλου έχει υψηλό κύρος, σαν έναν ας πούμε Κακομύρη, καθώς κάνει την διαμεσολάβηση ανάμεσα στην πουτάνα και τον μπουρδελιάρη. Υπάρχουν διάφορα θέματα που τον απασχολούν όταν καλείται να κρίνει ιδίοις πούτσασι. Ένα από τα καίρια είναι ο συσχετισμός μεταξύ GFE και PSE, δηλαδή μεταξύ Girl-friend experience και Porn-Star experience.

Εκεί χρειάζεται το ένστικτο, γιατί και το να βγάλεις την φιλενάδα, και το να βγάλεις την πορν-σταρ από μια πόρνη δεν είναι καθόλου αυτονόητα. Οπότε γι' αυτό χρειάζεται η έμπειρη πούτσα του κριτικού, που θα μπορέσει μετά να ενημερώσει τον απλό φίτσουλα για τις κακοτοπιές, αλλά και για τις δυναμικές. Υπάρχουν ειδικές βαθμολογικές κλίμακες που μετρούν τα δύο μεγέθη, αλλά χρειάζεται και μια περαιτέρω ανάλυση από τον κριτικό.

-Τι έχει γράψει ο Μπουρδελίδης για την Τζέσικα;
-Κακά μαντάτα! Στην κριτική του έγραφε κατά λέξη «αυτοί που πάνε για PSE θα μείνουν με το GFE, κι αυτοί που πάνε για το GFE θα χάσουν και το PSE».
-Έλα μωρέ τον πιστεύεις; Μια ζωή μίζερος και Κακομύρης είναι! Ο Γεωργουσόπουλος της μπουρδελοκριτικής!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Κατά το «διαπιστώνω ιδίοις όμμασι», όταν υπάρχει μια φημολογία για μια γκόμενα αλλά κανείς δεν μπορεί ποτέ να είναι σίγουρος αν δεν το διαπιστώσει με την ψωλή του. Βέβαια, γραμματικώς μπερδεύεται εδώ η πούτσα με το όμμα, που ανήκουν σε άλλες κλίσεις, αλλά νομίζω δικαιούμαστε το «σλανγκική αδεία». Άμα σας καυλώσει, να το πείτε και «(α)ιδ(ο)ίοις πούτσασι» με ό,τι νόημα θέτε, be my guest!

Έχω ακούσει από καμιά εκατοστή Σλάνγκους Δράκους για τα θαύματα που κάνει η Λίλιαν στο κρεβάτι, αλλά άμα δεν το διαπιστώσω ιδίοις πούτσασι, δεν θα πειστώ!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Δοτική, (με υπογεγραμμένη κανονικά για τους αρχαιόκαυλους) που δηλώνει ότι η σλανγκ, όπως ακριβώς και η ποίηση, διεκδικεί μια παραπάνω ελευθερία να κάνει ό,τι συνειρμούς, συσχετισμούς και καινοτομίες της καυλώσει. Λέγεται και «σλανγκική αηδία», όταν ο Σλάνγκος Δράκος το παρακάνει!

- Το σωστό γραμματικά είναι «ιδίοις πούτσοις» ή «ιδίαις πούτσαις», όχι «ιδίοις πούτσασι».
- Ναι, αλλά το λέω σλανγκική αδεία, όπως μου καυλώσει, όπως μου το υπαγορεύσει το σλανγκικό μου αισθητήριο!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified