Πρωτοχρονιάτικη ευχή! Εννοείται «καλώς μας μπήκε» ο νέος χρόνος, ή ο,τιδήποτε άλλο φοβόμαστε (ή ελπίζουμε) ότι θα μας μπει κατά το νέο έτος. Έτσι στην παραμονή της Πρωτοχρονιάς ευχόμαστε «καλώς να σας μπει» ή «καλώς να σου μπει», ενώ την Πρωτοχρονιά, μπορούμε και να ρωτήσουμε «πώς σας μπήκε;» ή «πού σας μπήκε;». Όλα τα παραπάνω εναλλακτικά «καυλώς» κατά το καυλώστονα!

Η έκφραση χρησιμοποιείται ιδιαίτερα για περιπτώσεις όπου πιθανολογείται ότι ο νέος χρόνος θα φέρει οικονομική κρίση, περισσότερη φτώχεια, ανεργία και ακρίβεια, φαύλο κύκλο καθεστωτικού αυταρχισμού και επαναστατικού χάους κτλ. Επειδή, όμως ισχύουν τα γνωμικά «έναν βιασμό που δεν μπορείς να αποφύγεις, απόλαυσέ τον» και «η φτώχεια θέλει καλοπέραση», το «καλώς μας μπήκε» εξακολουθεί να λέγεται ως ευχή, οσοδήποτε αυτοσαρκαστική...

(Ζευγάρι ερωτευμένων λίγο μετά την είσοδο του 2009):
- Χρόνια πολλά, αγάπη μου! Ευτυχισμένο 2009!
- Καλώς μας μπήκε, γλυκιά μου!

(από Hank, 01/01/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Παράφραση του «πού 'σουνα»/ «πού ήσουνα», η οποία ακολουθεί το καυλώστονα!. Για την πλήρη σειρά βλέπε το παράδειγμα. Όπως το «καυλώστονα» υπονοεί είτε ότι ο ερχόμενος έρχεται καυλωμένος (με κυριολεκτική ή μεταφορική έννοια), είτε ότι εμείς ως υποδεχόμενοι τον θεωρούμε με έγκαυλη διάθεση, έτσι το «πούτσουνα» υπονοεί ότι ο ερχόμενος προέρχεται από μια οποιασδήποτε υφής πουτσοτσάρκα.

- Καυλώστονα!
- Καυλώς σας βρήκα!
- Πούτσουνα;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Η υπερβολικά κοντή γκόμενα - ερωμένη/ος. Τόσο ώστε να θεωρείται ότι μπορεί να κάνει στοματικό σεξ χωρίς να γονατίσει. Το όρθιο τσιμπούκι είναι το ακραίο κοντοπούτανο/ πινεζοπούτανο.

Αντώνυμα: όρθιο χιλιόμετρο, τσολιάς.
Συνώνυμο: τσολιάς στα υποβρύχια

- Πουτσομεζές η Ανίτα!
- Τι να το κάνω που 'ναι πουτσομεζές ρε φίλε! Η κοπέλα είναι όρθιο τσιμπούκι με τα χέρια στην ανάταση!

Βλ. και Π.Τ.Ο., Π.Π.Ο., πίπα όρθια

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Παράφραση του Oval Office, του γραφείου του Λευκού Οίκου, όπου έλαβε χώρα η σκανδαλώδης μη σεξουαλική πράξη (όπως ορίζει ο Bill Clinton το σεξ) ανάμεσα στον Μπιλ Πλύντον και την Φυσαρμόνικα Λεβίνσκι. Την παράφραση εισήγαγε στην Ελλάδα, αφού είχε κατά κόρον χρησιμοποιηθεί διεθνώς, ο γελοιογράφος ΚΥΡ. Έκτοτε χρησιμοποιείται για οποιοδήποτε χώρο, πρακτική, ή θύτη σεξουαλικής παρενόχλησης στον χώρο εργασίας, ή γενικότερα σε σχέση με την πρακτική του στοματικού σεξ, ιδίως αν εξασκείται στα πλαίσια εκμετάλλευσης, άσκησης εξουσίας και ξεπέτας. Η φράση επανήλθε στην επικαιρότητα κατά την πρόσφατη Ζαχοπουλιάδα.

Συνώνυμο: Σκύψε ευλογημένη

- Και που λες, κλείνω το μάτι πονηρά στην γραμματέα μου, και της λέω: Είσαι να περάσουμε απ' το Oral Office;
- Ώπα ρε Ζαχόπουλε! Κατούρα και λίγο! Πρόσεξε μόνο μην γίνεις Ζαχοπουλιάδα κι εσύ!

The Clinton Memorial (από Hank, 02/01/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Με την ευρύτερη έννοια, η γυναίκα γλάστρα. Χρησιμοποιείται ιδιαίτερα για μπουζουκομούνες.

(Το κλασικό παράδειγμα. Ο Χάρρυ Κλυνν ως Ελληνάρας «Βασίλης» είναι με τον επίσης Ελληνάρα φίλο του Γιώργο Παρτσαλάκη, και τρώνε τον αγλέουρα μαζί με δύο γκομενίτσες- γλάστρες. Τότε έρχεται στον «Βασίλη» η φαεινή ιδέα να πάνε για μπουζούκια):

-Πάμε ν' ακούσουμε Διγενή Αντύπα;
-Και δεν πάμε;
-Να πάρουμε και τα έπιπλα μαζί;
(Τις δείχνει μ' ένα νεύμα κι αυτές απελπισμένα):
-Αχ, ναι, πάρτε μας, πάρτε μας!

Η ατάκα στο 5:35. (από vikar, 02/11/11)

Got a better definition? Add it!

Published

Η φυσαρμόνικα είναι ένα (εισ-)πνευστό όργανο, που ανήκει στην ίδια κατηγορία με το κλαρίνο και το πουλόφωνο, όντας ελάχιστα μόνο κρουστό, όπως το τελευταίο. Το ιδιάζον της φυσαρμόνικας είναι ότι είναι πιο μινιόν απ' το κλαρίνο και συνιστάται για ρομαντικές βραδιές με καλή παρέα (βλ. πρώτο άσμα στα παραδείγματα), για να δημιουργηθεί ατμόσφαιρα.

Ο όρος υπήρχε ανέκαθεν, αλλά παγιώθηκε έτι περαιτέρω ύστερα από τα κατορθώματα της σολίστ στην φυσαρμόνικα, Monica Lewinsky. Από τότε ο όρος «φυσαρμόνικα» χρησιμοποιείται και για να προσδιορίσει θήλεα νέας κοπής, που επιλέγουν (ή έχουν ήδη) ως ονοματάκι τους, το «Μόνικα» (βλ. και Λάουρα, Λίλιαν κ.ο.κ.), και οι οποίες εικάζουμε ότι διαλέγουν το όνομα αυτό επί τούτου, για να επαγγελθούν ότι είναι σολίστ στην φυσαρμόνικα. Για να είμαστε πάντως δίκαιοι απέναντι στις λοιπές κορασίδες με προεξάρχουσα τη Λίλιαν , ήτοι στις Λάουρα, Μαριλού, Δεβώρα, Βερόνικα, Σάντρα, Αλέξια κ.τ.λ., πρέπει να πούμε ότι: το όνομα Μόνικα στα τέλη των 90ς και στα 00ς έχει καταστεί κακόσημο, όπως άλλοτε το Λολίτα, κι ενώ αυτές που τυχόν το είχαν ήδη δικαιολογούνται, αυτές που το λαμβάνουν επί τούτου, δηλώνουν με αυτό ότι είναι (ή επιδιώκουν να γίνουν) τελειωμένες σολίστ της φυσαρμόνικας, και ωσεκτουτού δεν έχουν καμία δικαιολογία να μην επιτελέσουν τα υπονοούμενα που αφήνουν να αιωρούνται με το ονοματάκι τους.

Ασφαλώς, το όνομα έχει καταστεί διάσημο από την θρυλική Monica Belucci, την πρέσβειρα του μονικικού σεξουαλισμού. Ενώ δεν είναι τυχαίο ότι το όνομα «Μόνικα» τιμά ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός πολλά υποσχόμενων πορνοστάρ (συνήθως αμερικάνες, ανατολικές και βραζιλιάνες), όπως η Monica Mayhem, η Monica Mattos, η Monica Mendez, η Monica Roccaforte, η Monica Sweetheart, η Monica Hajkova κ.ά.. Στην περίπτωση που, όπως οι τρεις τελευταίες, η Μόνικα είναι ανατολικής προέλευσης το «Μόνικα» προφέρεται με βαριά προφορά «Μούνικα», επιτείνοντας τις υποσχέσεις.

Να τονίσουμε, τέλος, ότι η νέα τροπή που έχει λάβει το μουσικό όργανο της φυσαρμόνικας, έχει δώσει νέες διαστάσεις και στην κλασική έκφραση «βραχνή φυσαρμόνικα» (βλέπε πρώτο άσμα). Η «βραχνή φυσαρμόνικα» είναι πλέον ο Υπερθετικός της φυσαρμόνικας, κατά τον υπαινιγμό ότι κάποια/ος έχει βραχνιάσει από το υπερβολικό παίξιμο φυσαρμόνικας με όλα τα συμπαρομαρτούντα. Είναι γνωστό ότι το παίξιμο της φυσαρμόνικας προκαλεί βραχνάδα, βήχα, πνιξίματα και άλλες τέτοιες ενοχλήσεις, που αντιμετωπίζονται πάντως αποτελεσματικά με καραμέλες Halls και άλλους παρόμοιους τρόπους. Πάντως, το ότι το εν λόγω κάπως ερασιτεχνικό μουσικό όργανο έχει καταστεί ιδιαίτερα σέξι, έχει απογειώσει τον σεξουαλισμό μουσικών χώρων, όπως τα ναμαγαπάδικα, τα κατσιμηχέσω, οι «Παλόμες» κ.ο.κ. (Βλ. πρώτο άσμα).

- Τον βλέπεις τον Σάκη; Έχω να σου πω εγώ ράμματα για την γούνα του!...
- Τι εννοείς; Την ρουφάει τη λάβα σοκολάτας;
- Ακριβώς! Την παίζει την φυσαρμόνικα!

- Να σου πω ρε Μένιο... Αν ήταν να διαλέξεις ανάμεσα σε Λάουρα και Μόνικα, ποιαν θα προτιμούσες;
- Την Λάουρα την Καυλάουρα δαγκωτή!
- Πρόσεξε όμως! Η Λάουρα μπορεί να είναι Καυλάουρα. Όμως κι η Μόνικα είναι Φυσαρμόνικα!
- Δύσκολα διλήμματα μου βάζεις ρε φίλε πρωινιάτικα! Δεν γίνεται να τις συνδυάσουμε και τις δύο;

- Άσε ρε φίλε! Είδαμε μια τσόντα όλοι μαζί χτες! Τον κάναμε σφεντόνα!
- Και οι πρωταγωνίστριες;
- Ξέρεις, όλο το μουνικαριό. Όλες που 'ναι καλές στην φυσαρμόνικα!

- Ρε Χάρη πότε θα μαζευτούμε όλοι μαζί με καμιά κιθαρίτσα, έτσι να κάνουμε κέφι βρε αδερφέ;
- Λες να πάμε σε κανά ναμαγαπάδικο;
- Μπα καλύτερα home-made. Θα φέρω και την φίλη μου την Μόνικα, να μας παίξει κανά κομμάτι στην φυσαρμόνικα, να φτιάξουμε ατμόσφαιρα.
- Ε, πες το απ' την αρχή ρε φιλάρα! Μέσα είμαι!

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΕ ΑΣΜΑΤΑ

  1. «Παίξε βραχνή μου φυσαρμόνικα», των Πάνου και Χάρη Κατσιμίχα
    Παίξε βραχνή μου φυσαρμόνικα
    γι' αυτούς που 'ρθαν απόψε εδώ πέρα
    ποιος ξέρει τι θα φέρει το πρωί
    φίλοι και φίλες καλησπέρα
    Παίξε βραχνή μου φυσαρμόνικα
    ποιος ξέρει τώρα πια αν με θυμάται
    παίξε για την αγάπη μου
    που μ' άλλονε κοιμάται
    Παίξε βραχνή μου φυσαρμόνικα
    παίξε μου την Παλόμα
    μη φύγετε κι ας είναι αργά
    ας πιούμε κάτι ακόμα
    παίξε γι' αυτούς που ήρθανε
    η νύχτα κρατάει ακόμα.

  2. «Αμερικάνα Όμορφη» του πλανητάρχη Τάσου Μπουγά.

Καμ αν λέντις εν τζέντλεμεν! Μπέλι ντανς! Καμ αν εβρυμπάντι στην πίστα!

Αμερικάνα όμορφη πηγαίνει στην δουλειά,
Αμερικάνα όμορφη πηγαίνει στην δουλειά,
τον Μπίλυ ερωτεύεται και ήθελε για να,

(ο πλανητάρχης γυρνάει στην τραγουδίστρια απορητικός):
- Τι ήθελε, ξέρεις εσύ να μας πεις;
- Μπουλκουμέ!
- Γουάτ ις δις, μπουλκουμέ;
- Αμέρικαν κλαρινέ.
- Οοο γιέααα!

Τα Μέσα Ενημέρωσης με το Ντι-Εν-Ε,
τα Μέσα Ενημέρωσης και το Σι-Εν-Ε,
εβγάλαν στον αέρα του Μπίλη το λεκέ,
(σε πρόζα, α καπέλα:) κι έτσι έγινε και σταρ η Μίσιζ Φυσαρμόνικα.

(γυρνώντας προς την τραγουδίστρια:)
- Πήγαινε κι εσύ με κανά Πρεζιντέν.
- Ο γιέα, γιέα!...

Γι' αυτό, λοιπόν, ο Μπίλυ από σαξοφωνέ,
γι' αυτό, λοπόν, ο Μπίλυ από σαξοφωνέ,
το γύρισε στο πούρο,
και στο κλαρινέ, και στο κλαρινέ, και στο κλαρινέ, (δις)

(προς τραγουδίστρια σε πρόζα:)
- Έτσι είν' αυτά τα παιχνίδια, άκου τα...
- Δατς γκουντ! Δατς γκουντ!
- Δατς γκουντ, ε; Οκέι!

(θαμών με ενθουσιαστικές τάσεις:)
-Αυτός είσαι ρε Μπουγά!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Η πουστιά. Αλλά το «πουστρηλίκι» φανερώνει μια λίγο πιο μόνιμη ιδιότητα (κατά τα «προεδριλίκι», «παραγοντιλίκι»), είναι τουρκογενής λέξη, οπότε παραπέμπει στα έθιμα της οθωμανικής περιόδου, και είναι κάτι που το ασκεί ως οιονεί εξουσία ο γκέης.

Τι τσατσιές και πουστρηλίκια είναι αυτά, γαμώ το φελέκι μου!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το άθλημα που όποιος πάσχει από τουκανισμό βλέπει beach volley, ενώ όποιος είναι υγιής βλέπει bitch volley.

(Στην παραλία)
- Ήρθε εδώ χτες ο πατέρας σου κι έβλεπε Μπιτς Βόλει.
- Μπα; Ήταν εδώ ο πορνόγερος;

(Απ' την ταινία του Νίκου Περάκη «Ψυχραιμία, όλα παίζουν», όθεν και μερικές απ' τις φωτογραφίες).

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Παράφραση της επιθανάτιας ρήσης του Ιούλιου Καίσαρα, όταν είδε τον στενό φίλο και προτεζέ του Βρούτο μεταξύ των δολοφόνων του.

Λέγεται από μάτσο, ομοφοβικό άντρακλα, όταν ανακαλύπτει ότι ένας υπεράνω πάσης υποψίας επίσης μάτσο και άντρακλας φίλος του, τελικά την σηκώνει την χλαμύδα. Ο πρώτος φίλος είναι φυσικό να αισθάνεται προδομένος, καθώς μαζί είχαν φάει ψωμί κι αλάτι, είχαν πιει το ίδιο κρασί, καψουρεμένοι για τα ίδια γκομενάκια, και τώρα πέφτει απ' τα σύννεφα, γιατί όλα τα κοινά τους οράματα αποδεικνύονται ένα ψέμμα...

- Σου άνοιξα την ψυχή μου, σου είπα για τις γκόμενες που με κατάστρεψαν! Κι εσύ μου αποδείχθηκες ντιγκιντάγκας! Έ όχι, να με προδώσεις κι εσύ ρε Βρασίδα! Όχι κι εσύ με τεκνό Βρούτε!

Κι εσύ τέκνον Βρούτε; (από Hank, 30/12/08)Κι εσύ με τεκνά Βρούτε; (από Hank, 30/12/08)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ό,τι λέει η έκφραση. Η γκόμενα που ευεργετείται και ανταποδίδει την ευεργεσία φορώντας περικοκλάδες στον ευεργέτη της. Το φαινόμενο είναι πολύ συχνό είτε διότι οι ευεργέτες είναι λεφτάδες αλλά πουρά και μπουχέσες, που αναπτύσσουν σχέση ιδιοκτησίας με την γκόμενα, είτε γιατί είναι στην φύση του ευεργετημένου να αδικεί τον ευεργέτη του, βλ. Ιούδα, Ρόμπερτ Φορντ, Βρούτο, Κάσσιο κ.ο.κ.

Και εδώ το τέλειο παράδειγμα είναι από τραγούδι του σλάνγκαρχου Γιάννη Μηλιώκα.

Σε ντύνω, σε ταΐζω, σε σπιτώνω,
σε πήρα με κουμπάρο και παπά,
και ήθελα από σένα ένα μόνο,
να περπατάς στο πλάι μου σεμνά!
(Σημ.: Έπρεπε να πάρει τον Καραμανλή, τότε...)

Η ψείρα, όμως, λέει μια παροιμία,
όταν χορτάσει, βγαίνει στο γιακά,
και σ' έπιασα στα πράσα μια πρωία,
με κάποιο μικρομέγαλο λαπά!

Τρελάθηκα! Όταν σε είδα!
Τρελάθηκα! Λασκάρισε η βίδα!

Επωδός:
Όξω! Αλλού τρως!
Όξω! Αλλού πίνεις!
Όξω! Αλλού τρως, αλλού πίνεις,
και αλλού πας και το δίνεις! (δις)

Ξεκίνησε η σουπιά η αδερφή σου,
να 'ρθει για να θολώσει τα νερά,
τα λόγια της κοντέψαν να με ψήσουν,
στα μάτια όμως είδα πονηριά

Στο νου μου ο σκερβελές σε μαύρα χάλια,
στο πάρε δώσε και στο vis-a-vis
και συ να έχεις χάσει τα πασχάλια
σε μια κεφαλοκλείδωμα λαβή.

Επωδός.

(από Hank, 30/12/08)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified