ο θεόμπαρος ή το θεόμπαρο είναι ο παχύσαρκος.
Προέρχεται απο τον μπαλό, οπου παρατειρείται μετατροπή του λ σε ρ.
ο θεόμπαρος ή το θεόμπαρο είναι ο παχύσαρκος.
Προέρχεται απο τον μπαλό, οπου παρατειρείται μετατροπή του λ σε ρ.
Got a better definition? Add it!
Η ομιλία στα «ντούρα» καλιαρντά, από το τούρκικο lakirdi.
Ο Πετρόπουλος λέει ότι προέρχεται από τη μάγκικη διάλεκτο.
Επίσης λέγεται και μπέναμα.
Got a better definition? Add it!
Το αμύγδαλο στα καλιαρντά. Βγαίνει από τα Αρβανίτικα.
Κουρνταβιά είναι η αμυγδαλιά.
-Δεν έχεις μωρή κουρκουλεζού νάκα να χαλέψουμε με το λατσό-μολ; καμιά σιτεμένη φούσκα;
-Έχω κουρνταβά μωρή μπλούκρου.
Got a better definition? Add it!
Eίναι όταν γινόμαστε έξαλλοι.
Προφανώς δημιουργεί μια εικόνα του «γίνομαι έξω φρενών και βγάζω το βρακί μου, σκίζω τα ρούχα μου».
-Αφρακιάζομαι η κουρκουλεζού, γιατί δεν αντέχω να δικέλω τέτοια πια!!
Got a better definition? Add it!
Ο μαγνήτης στα καλιαρντά, επειδή «αγκιστρώνει» στον αέρα.
-Τι έχει μωρέ αυτή η πουρόγρια και αεραγκιστρώνει όλα τα τεκνά;;;
Got a better definition? Add it!
Λέξη στα καλιαρντά που σημαίνει «κάνω μια μαλακία, διακινδυνεύω» ή απλά «τζογάρω».
Αθόριτος είναι ο παράλογος και αθοριτιανή η χαρτοπαιξία.
*αθοριτιάζω κάρτες = παίζω χαρτιά
*αθοριτιάζω τα χόρσια = παίζω στον ιππόδρομο
Got a better definition? Add it!
Έκφραση που μάλλον πρόκειται για συντομία του «σε μας τα λες αυτά;»
Εκφράζει την έννοια του «μας δουλεύεις; Για ποιον με πέρασες;», τόσο για να δείξει ότι ο ομιλητής είναι ανώτερος του ακροατή, όσο και για να δείξει ότι ο ομιλητής δεν είναι τόσο άχρηστος όσο νομίζει ο ακροατής.
Στη δεύτερη περίπτωση μπορεί να αντικατασταθεί με το μπρίκια κολλάμε;
- Ρε αλήθεια σου λέω, δε μαρτύρησα εγώ της Πόπης ότι βγήκες με τη Λίνα χτες!
- Σε ποιον τα πουλάς αυτά ρε; Σε τα μας; Αφού η ίδια η Πόπη μου είπε ότι της το μαρτύρησες!!
- Πω ρε αρχηγέ, πότε πρόλαβες και το χτύπησες το γκομενάκι; Χτες που έφυγα από το μπαρ μόλις την είχες πιάσει στο μιλητό.
- Έλα ρε, σε τα μας; Αφού ξέρεις ότι είμαι άπιαστος σ' αυτά!
Got a better definition? Add it!
Φυσικά θυμόμαστε ακόμα το χάλι που βρίσκονταν πριν το 2004 οι δημόσιες εγκαταστάσεις όπως σταθμοί μετρό κλπ. Ειδικά οι σταθμοί Μοναστηράκι - Βικτώρια. Θυμόμαστε επίσης καθαρά πώς εκ θαύματος εξαφανίστηκαν ξαφνικά ζητιάνοι - αδέσποτα - σκουριές - γκράφιτι - φειγ βολάν - αφίσες και πώς έγιναν όλα λαμπίκο ενώ κατασκευάστηκαν εγκαταστάσεις με νέα αισθητική.
Σήμερον, εν έτει 2008, παρατηρούμε ότι τα φαινόμενα αυτά σιγά σιγά επιστρέφουν. Μπορεί οι εγκαταστάσεις να παραμένουν, αλλά συχνά θα δούμε και άλλα στοιχεία του παρελθόντος, π.χ. κουβάδες να μαζεύουν νερά που στάζουν, σκουριασμένα σίδερα, τρύπες στην οροφή κλπ.
Αυτά τα φαινόμενα αποτελούν τη λεγόμενη μετα-Ολυμπιακή φθορά. Αφού λοιπόν βάλαμε τα καλά μας, αφού δείξαμε στους τουρίστες ότι και γαμάτους Ολυμπιακούς μπορούμε να κάνουμε αλλά και Ευρωπαίοι είμαστε, και αφού τελικά τους διώξαμε, αφήσαμε τις εγκαταστάσεις να ωριμάσουν κι αυτές.
Φήμες ότι τα φαινόμενα θα εκλείψουν σε 100 χρόνια όταν θα ξανακάνουμε Ολυμπιακούς δεν έχουν επιβεβαιωθεί.
Got a better definition? Add it!
Πανελίστες λέγονται οι τηλεροασάνθρωποι που κοσμούν το πάνελ μιας μεσημεράδικης εκπομπής.
Η προέλευσή τους άγνωστη. Οι μισοί είναι (σχετικά) γνωστές προσωπικότητες, οι άλλοι είναι δημοσιογραφίσκοι, οι άλλοι ξεχασμένοι, οι άλλοι εντελώς ξεκάρφωτοι, που αναφέρουν ένα άγνωστο προηγούμενο στην τηλεόραση σε κάποια φάση στη ζωή τους. Τους τελευταίους ποιος τους ανακάλυπτε και από που, ανοίγει πολλά ερωτήματα.
Στην αρχή (βλ. εποχή Στεφανίδου-Λαμπίρη) οι εμφανίσεις τους ήταν σποραδικές. Πότε θα εμφανιστεί η Σακελλαρίου, πότε ο Κακλαμάνης, πότε η Σόκαλη, πότε κάποιος ιδιοκτήτης φροντιστηρίων που δε θυμάμαι πως τον λένε, χωρίς στάνταρ ρυθμό.
Πετάγονται σαν τσουτσούδες όταν μιλάει η παρουσιάστρια για να μη χάσουν την ευκαιρία να θάψουν ή να υμνήσουν κάτι που ανέφερε. Οι απόψεις τους είναι καθαρά υποκειμενικές, ενίοτε γραφικές.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πληρώνονταν για τις εμφανίσεις τους, πράγμα που χρωματίζει το φαινόμενο.
Από το έτος 2007 μ.Χ., το ανωτέρω σύστημα αλλάζει. Πλέον οι πανελίστες είναι στάνταρ μέρος μιας εκπομπής και συντάσσονται με τους συμπαρουσιαστές, αναφερόμενοι στους τίτλους αρχής (βλ. Μηλιαρέση, Σαουλίδου). Επίσης οι μεσημεράδικες εκπομπές επεκτάθηκαν και στις πρωινές ώρες.
- Στην τηλεόραση είπαν ότι η Ντενίση τα βρήκε με το Λάκη.
- Ποιος το είπε αυτό το κουφό;
- Ξέρω 'γω; Κάποιος.
- Ποιος κάποιος ρε; Δεν ξέρεις τι έβλεπες;
- Ε, ένας πανελίστας το είπε, εκεί στη Λαμπίρη.
- Α, καλά κρασιά...
Got a better definition? Add it!
Ε οκ, φυσιολογική ελληνική λέξη, αλλά το ενδιαφέρον είναι στον τρόπο που χρησιμοποιείται στα μήντια, και ειδικά στα μεσημεράδικα.
Η νέα σύνταξη, θέλει το αντικείμενο του ρήματος «αγαπάμε» χωρίς άρθρο. Έτσι το εφφέ γίνεται πολύ τρέντυ.
Θεωρίες συνωμοσίας αναφέρουν ότι ενδεχομένως δηλώνει συμπάθειες και κλίκες (γλειψ-γλειψ)
Παρουσιάστρια: Και μετά από αυτό το θέμα ας περάσουμε στο επόμενο βίντεο για το πάρτυ που έκανε ο Ρέμος στη Θεσσαλονίκη...
Γλοιώδης πανελίστας/Τσουτσού: ...ναι! Γιατί αγαπάμε Ρέμο και αγαπάμε Θεσσαλονίκη!!
Got a better definition? Add it!