Further tags

Αναφέρεται στον κλασικό μποντιμπιλντερά που έχει φάει τη ζωή του στα γυμναστήρια λιώνοντας στα βάρη, αποκτώντας αφενός μεν ένα σφριγηλό σώμα, αφετέρου δε, παραμένει ευαισθητούλης και λίγο φλωράκος.

Χαρακτηρισμός για τα άτομα που θεωρούνται προστάτες των φίλων τους στις δύσκολες στιγμές (καυγάδες) εξαιτίας της σωματοδομής τους, αλλά λόγω της ευαίσθητης φύσης τους -καρδιάς πατάτας- απογοητεύουν, με αποτέλεσμα να πέφτει αρακάς.

- Χθες μας τη πέσανε, σε μένα και τον Αλέξη, κάτι αλάνια να μας ψειρίσουν στην Αθήνα, άσε φάγαμε πακέτο μαλάκα..
- Ε πάλι καλά ρε, ήσουν με τη ντουλάπα ρε, τι να σου κάνουν...
- Ποια ντουλάπα ρε, ο Αλέξης με το που τους είδε έκανε κακάκια ρε.
- Καλά ρε, 10 χρόνια γυμναστήριο πήγανε κουβάς πάλι.

(Η ντουλάπα είναι στήθος μάρμαρο, καρδιά πατάτα).

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ο υπερβολικά φορτικός άνθρωπος.

Αυτός που προσπαθεί να μας κουμαντάρει χωρίς να δικαιούται.

Μας σπάει τις καρύδες μόνο και μόνο για να περάσει το δικό του.

— Λοιπόν, Γιάννη εσύ θα παίξεις πίσω δεξιά, Νίκο εσύ εξτρέμ, εγώ φορ και ο Πέτρος τέρμα.
— Σιγά ρε μεγάλε, τι σε βάλαμε; Τσολιά στ' αρχίδια μας;;

(από notheitis, 16/05/10)(από MXΣ, 17/05/10)

βλ. και κεχαγιάς στ' αρχίδια μου

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Η έκφραση «καίω κύτταρα», εννοείται, καίω εγκεφαλικά κύτταρα, χρησιμοποιείται για να δηλώσει ο χρήστης ότι διέρχεται μια ψυχολογική και νευρολογική κατάσταση την οποία θεωρεί ή περιγράφει ως οιονεί νευροτοξική, καταστρεπτική, δηλαδή, για τους νευρώνες του εγκεφάλου.

Αυτή την κατάσταση προκαλούν:

α) (κυριολεκτικά) η χρήση ουσιών (το ψυχωσικό σύνδρομο Korsakoff λόγω αλκοολισμού είναι το παλαιότερο καλά περιγεγραμμένο νευροτοξικό σύνδρομο λόγω ουσιών, πιο σχετικά με το πλαίσιο χρήσης είναι το κάψιμο από καργιόλια, ιδίως mdma, τριπάκια (πλήττεται η μνήμη και άλλες γνωσίες, παραισθησιακές διαταραχές, ιδεασμοί κλ.π.), βλ. και καΐλας, καΐκι κ.λπ.

(μεταφορικώς (;) και σλανγκοπρεπώς)

β) η παρατεταμένη ή/και οξεία έκθεση σε ερεθίσματα που έχουν καταστροφικά αποτελέσματα για την πνευματική εγρήγορση, λογική σκέψη και αισθητική συγκρότηση (παπαρολογίες, μαλακιλίκια, σαχλαμπούχλες, γραφικότητες κλπ.)

γ) η τραγική εμμονή σε ασχολίες (καμενιές) που έχουν ανάλογη επίδραση με το (β), η εκούσια ή παρορμητική/καταναγκαστική αποβλάκωση.

δ) (με άλλο νόημα) η καταβολή πνευματικού μόχθου, αυτό που λέμε «καταναλώνω φαιά ουσία».

Προκειμένου να αντιληφθούμε την κοινωνική σημασία της έκφρασης, αξίζει νομίζω να την αντιπαραβάλουμε προς το υποδειγματικά λημματογραφημένο και μεγαλειώδες τα μυαλά μας πονάνε της (ΠΑΟΚτσήδικης) κερκίδας, όπου ο χρήστης δηλώνει ότι βιώνει την δυσπραγία, ακαλαισθησία και τελικά δυσφορία που του προκαλεί η απόδοση της ομάδας και η γενικότερη κατάστα ως οιονεί πόνο στον εγκέφαλο (στον οποίο εγκέφαλο, να σημειωθεί, δεν υπάρχουν υποδοχείς του πόνου). Μια όχι άσχετη ικανότητα «αντίληψης» των τεκταινομένων στο νευρικό υλικό του εγκεφάλου επικαλείται και η έκφραση «καίω κύτταρα».

Αλλά αν ο χρήστης του «τα μυαλά μας πονάνε» εκφράζει μια εγκεφαλοκεντρική αντίληψη του εαυτού και του συναισθήματος (στο κάτω κάτω δε λέει «σχίζεται η καρδιά μου» ή «μου γυρνάνε τ' άντερα»), ο χρήστης της έκφρασης «καίω κύτταρα» είναι βουτηγμένος μέχρι τα πορτοκαλί oakley σε μια μεσολαβημένη από νευρο-discourses αντίληψη για τον εαυτό, ακόμα και - ή μάλλον ειδικά όταν - η χρήση του «καίω κύτταρα» είναι μεταφορική.

Ο φουκωϊκός κοινωνιολόγος Nikolas Rose που αρχικά μελέτησε τη διάχυση της ψυχολογίας ως τεχνολογίας του εαυτού, μιλάει πλέον για την άνοδο των «Νευροχημικών Εαυτών» μας, που μπορούν, θά 'λεγα εδώ, να επικοινωνούν την εμπειρία από την παρακολούθηση, ξέρω 'γώ, του παιχνιδιού με τα σέικερ στο Je t'aime της Αννίτας Πάνια, με όρους, έστω απλοϊκούς, νευροβιολογίας.

σλανγκασίστ πάρε-βάλε: τζήζους.

Πόσα εγκεφαλικά κύτταρα έχεις κάψει; is on FacebookSign up for Facebook to connect with Πόσα εγκεφαλικά κύτταρα έχεις κάψει;
(γκρουπ στο φατσοβιβλίο)

kai o puretos kaiei kuttara, kai to na xtypas to kefali sou kaiei....kai to alkool kaiei,.,.,.kai o hlios akoma kaiei kuttara,,,,kai h TV akoma kai h othonh tou PC o nai..... ola auta mazi, se ena sugxrono perovallon einai oso kaiei h kathimerinh xrhsh xortou x1000000000... EPISHS den exei apodeixtei pws to na kaoun eggefalika kuttara se kanei ligotera efih (me vash to IQ) ...allo kaiw kuttara k allo zazeuw...kai allo kaio eggefalika kuttara epeidi einai xorto, kai allo kaiw me otidoipote einai proion kaushs(opws einai kai oi aktines UV)
(από εδώ)

Αναγκάζομαι να παρέμβω γιατί η παπαρολογία πάει σύννεφο και αρχίζω και καίω κύτταρα. Τι να τον κάνουμε ρε παιδιά τον βασιλιά και τον κάθε σωτήρα αν εμείς οι ίδιοι πρώτα δεν αλλάξουμε μυαλά; (από κατ' αντι-ύλην αρμόδιο φόρουμ)

καθομαι κατω ζωγραφιζουμε, σκαβουμε γλαστρες, παμε παιδικη χαρα, χαιδευομαστε, παιζουμε τουβλακια, μαγνητακια, διαβαζουμε βιβλια δεν ξερω και εγω ποσα εχουμε καμια 40αρα τωρα παιδικα, εεεεεεεεεεεε..........ΚΑΠΟΙΑ στιγμη καιω κυτταρα .....ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ....
(από thread νέων μαμάδων)

- Θεωρώ ότι η καρδιολογία είναι για τις παθολογικές ειδικότητες περίπου ότι η νευροχειρουργική για τις χειρουργικές....
- Τι είναι δηλαδή η ΝΧ για τη χειρουργική; Μη γράφεις με γρίφους...έχω κάψει κύτταρα με την Παθολογία... :
(διάλογος από thread ειδικευομένων γιατρών)

Δες και το έχω κάψει.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Κλισέ σλανγκοειδής ερώτηση που απευθύνεται σε κάποιον με τον οποίο βρισκόμαστε σε ινφόρμαλ τερμζ, ιδίως αν έχουμε να τον δούμε καιρό. Εν χρήσει ιδίως τη δεκαετία των νάιντηζ ('90s). Δηλώνει και καλά ενδιαφέρον εκ μέρους του ερωτώντος σχετικά με την υγεία και ρώμη του συνομιλητή. Συχνά προφέρεται πιο σλανγκικά, και ακούγεται περίπου ως «...'ρööζ, 'ναατööζ;» (με τον τόνο στο ö και το ζ πολύ ψιλό και σφυριχτό).

- Πού 'σαι ρε Μήτσο;
- Επ! Τι έγινε ρε; Γερός, δυνατός;

Δες και έλα.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ο Σκατάς υπήρξε μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία στο Πειραιά για πολλά χρόνια.

Απέκτησε το παρατσούκλι αυτό από μια πολύμορφη βρωμερή μάζα που είχε στο κεφάλι του, ανακατεμένη με τα μαλλιά του (99% σκατά), καθιστώντας την παρουσία του στο κοινό ανυπόφορη.

Αποδίδεται σε αυτούς που έχουν μαλώσει με το σαπούνι και δεν πλένονται.

- Καλώς τον Νίκο. Τι λεέι ρε, τα νέα σου...
- Ασ' τα ρε, βγήκα χθες με τον Αλέξη, τον θυμάσαι από το γυμνάσιο;
- Ποιον ρε, αυτόν που είχε το μαλλί του Σκατά; χαχα!
- Ναι ρε αυτόν! Σου λέω δεν άλλαξε τίποτα, δεν έβαλε μυαλό, βρωμάει ο μαλάκας σαν ασβός και δε λέει να πλυθεί τόσα χρόνια.
- Ρόμπα ξεκούμπωτη...

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Αφού εξαντλήθηκε το θέμα πάτου στο αντίστοιχο λήμμα που θα μπορούσε να είναι και διατριβή με όνομα «Περί πάτων», έρχεται και η ατάκα εμπνευσμένη από τον Κώστα Τσάκωνα,

Χ (όσο πιο μεγάλο τόση μεγαλύτερη έμφαση) χρόνια βαρελάς, τέτοιο πάτο δεν ξανάδα.

Είναι η επιτομή της φιλοφρόνησης για τα οπίσθια μιας γυναίκας και την κρατάμε μόνο για εξαιρετικές περιπτώσεις.

Φυσικά δε λέγεται σε τετ-α-τετ περιπτύξεις τύπου πρώτο ραντεβού «α, by the way, τόσα χρόνια βαρελάς, τέτοιο πάτο δεν ξανάδα», οχι.

Αυτή η έκφραση χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε φανάρια, πάρκα κλπ. όπου ο εν λόγω πάτος τυχαίνει να παρελαύνει και φυσικά φωναχτά για να το ακούσει όλος ο περίγυρος.

Δές και σαράντα χρόνια φούρναρης, όπου ο λημματοδότης έχει αγγίξει την έκφραση και από μια άλλη σκοπιά.

(σε παγκάκι που κάθονται δυο φίλοι και τα λένε, περνώντας ένας τέτοιος πάτος}

- Πώπω μανάρα μου, τι πατούρα είναι αυτή, να σε χαίρεται η μάνα σου κορίτσι μου
- ΈΕΕρρεε, τριάντα χρόοονια βαρελάς, τέτοιο πάτο δεν ξανάδα...(ακολουθεί σφύριγμα τσολιά στα Βλάχικα)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Έκφραση που υποδηλώνει τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Εκτός από κατάσταση μπορεί να αναφέρεται και σε πρόσωπο, σε κάποιον δηλαδή που οφείλεις να τον πάρεις σοβαρά για τα προσόντα του.

Ενώ στο πλάκα κάνω, η έκφραση χρησιμοποιείται για να αναιρέσει ό,τι ειπώθηκε πριν, εδώ η έκφραση έρχεται να επιβεβαιώσει ό,τι έχει ειπωθεί.

  1. — Τι έγινε τελικά με τη Μαρία; Πως το πήρε το κέρατο;
    Μαλάκα δεν είχε(ς) πλάκα, έγινε Τέξας το πήρε βαρέως, μου πέταγε τασάκια...

  2. Ρε, αυτός ο Γιάννης τι λέει από μπιλιάρδο; Μου ζήτησε να παίξουμε πάγκο-στοίχημα.
    Μαλάκα μακριά, δεν έχει πλάκα το άτομο, θα σε ξεπετάξει μονοστέκι.
    Ηρέμησε, ποιός είναι;; ο γιός του Τζίμι Γουάϊτ;

No plaque (από Vrastaman, 21/05/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Η Σκύλλα και η Χάρυβδη ήταν δυο τέρατα της Ελληνικής μυθολογίας που εμφανίζονται στην Αργοναυτική εκστρατεία και στην Οδύσσεια. Ζούσαν σε κάποια στενά (η τοποθεσία δεν έχει διευκρινιστεί) και δυσκόλευαν θανάσιμα τους διερχόμενους ναυτικούς.

Σαν τέρατα που ήταν, αποκλείεται να ήταν όμορφα, γι' αυτό και σήμερα η έκφραση χρησιμοποιείται για να καταδείξει ότι δύο γκόμενες είναι κακάσχημες. Κάτι σαν την Πάτσα και τη Βούρα.

Μια άλλη έννοια είναι ότι πας από τη μια δυσκολία στην άλλη. Κάτι σαν το μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.

(Μεταξύ δυο καμακιών σε μπαρ)
Μπαζομάνια είναι σήμερα το μαγαζί, όλες είναι τίγκα στο κρέας. Πάμε να την πέσουμε σ' αυτές εκεί τις δύο; — Στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη ρε;; Εγώ είμαι πιο όμορφη γκόμενα....

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Μεγάλη ατάκα-πασπαρτού, που χρησιμοποιείται για να τσιγκλήσεις τον άλλο, αφού αποδέχεσαι ότι φέρεις και τα δύο αυτά στίγματα της σήψης και παρακμής που σε χαρακτηρίζουν.

Η δύναμη αυτής της ατάκας οφείλεται στο ότι θίγει σε εξευτελιστικό σημείο τα ελληνικά ορθόδοξα χρηστά ήθη –όπως τα απέδωσε και τα συνδιαμόρφωσε ο μέγας Φώσκολος– όπου το γκεϊλίκι είναι σήμα κατατεθέν του βούρκου και της αλλοτρίωσης της βασανισμένης ψυχής σου και η πρέζα είναι σαν κάτι σατανικό, μοχθηρό, που στο πουλάν σε σοκολάτες μέσα-έξω από τα σχολεία και μπορείς να κυλήσεις αν κάνεις κακές παρέες και κανένα «τσιγαριλίκι». Γάμησέ τα δηλαδή, μαύρη απελπισία...

— Φέρεσαι λίγο παράξενα παιδί μου αυτό τον καιρό. Έχεις κάτι;
— Άσ' τα μάνα, είμαι πούστης και πρεζάκιας.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Από το Ιταλικό una faccia una razza που σημαίνει «ένα πρόσωπο, μια φυλή».

Χρησιμοποιείται κυρίως για να υποδηλώσει τις ομοιότητες του Ιταλικού και του Ελληνικού λαού (ειδικά τους Ιταλούς του νότου), παρ' όλα αυτά μπορεί να επεκταθεί και για να τονίσει οτι δυο άνθρωποι μοιάζουν πολύ.

Η ομοιότητα έγκειται τόσο στα εξωτερικά χαρακτηριστικά όσο και στη συμπεριφορά. Γι' αυτό μπορεί να ειπωθεί και για πολιτικούς, αφεντικά κτλ.

Η ατάκα έχει ακουστεί και στην ταινία Mediterraneo με τη χυμώδη Β. Μπάρμπα.

  1. — Με τον Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ βρήκαμε την υγειά μας, υπάρχει κράτος επιτέλους.
    — Ασε ρε, ούνα φάτσα ούνα ράτσα είναι όλοι τους. Έρχονται στην εξουσία για να τα πάρουν και να φύγουν.

  2. (από άρθρο στα ΝΕΑ)
    ΟΥΝΑ ΦΑΤΣΑ, ΟΥΝΑ ΡΑΤΣΑ;
    Οι Έλληνες φαίνεται να έχουν πολύ μικρότερη γενετική συγγένεια με τους Ιταλούς απ' ό,τι με τους Ρουμάνους και τους Γιουγκοσλάβους

Ιταλός ή Έλληνας; (από notheitis, 25/05/10)Σε τι διαφερουν οι Ιταλοι απο τους Ευρωπαιους; Καθε ομοιοτητα με Ελληνες, ειναι συμπτωματική (από Παπαρίων, 25/05/10)

Δες και τάλε κουάλε.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified