Νεολογισμός που δηλώνει κατ' αρχήν έναν φοιτητή ή σπουδαστή που κάνει την πρακτική του άσκηση σε μια επιχείρηση ή άλλη εργασία.

Η αρνητική φόρτιση του όρου με την οποία και χρησιμοποιείται συχνά προκύπτει από ορισμένες καταχρήσεις. Λ.χ. ενίοτε το περιεχόμενο της πρακτικής άσκησης είναι άσχετο με το αντικείμενο σπουδών και ο πρακτικάριος εκτελεί χρέη σύρφερ μάνατζερ. Άλλοτε οι πρακτικάριοι πληρώνουν κενά των επιχειρήσεων ή και του Δημοσίου αμειβόμενοι ελάχιστα και χωρίς ασφάλιση και, κυρίως, εργαλειοποιείται η όλη διαδικασία για αυτόν τον σκοπό εις βάρος των εργαζομένων. Επίσης, γίνονται συμβάσεις με πανεπιστήμια άλλων χωρών, όπου τα ημερομίσθια είναι πολύ χαμηλότερα, οπότε έρχονται ως πρακτικάριοι αλλοδαποί φοιτητές οι οποίοι ουσιαστικά βγάζουν δουλειά με ελάχιστα χρήματα, όντας και συνηθισμένοι στα ισχύοντα σε άλλες χώρες με χαμηλότερες αμοιβές και λιγότερα δικαιώματα των εργαζομένων. Γενικότερα από αυτούς που χρησιμοποιούν τον όρο με εξαιρετικά αρνητική φόρτιση θίγεται και το γεγονός ότι ενίοτε αυτό που μαθαίνουν οι πρακτικάριοι είναι να ζουν σε ένα καθεστώς μεγάλης επισφάλειας και κινητικότητας με υποβαθμισμένα εργασιακά δικαιώματα.

Υπό μια έννοια, οι πρακτικάριοι εντάσσονται σε μια σειρά από -άριους νεοπρολετάριους, όπως είναι και οι πρεκάριοι και οι δεθελοντές. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές φορές που αναφέρονται οι πρακτικάριοι γίνεται λογοπαίγνιο με τη γνωστή φράση του Μαρξ «προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε». Από την άλλη, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου το πρακτικάριος χρησιμοποιείται και με θετικό πρόσημο στο πλαίσιο ακριβώς των εμπειριών που προσφέρει η πρακτική ως ένα πρώτο βήμα για μια καριέρα. Κλείνω εδώ, αφήνοντας να μιλήσουν τα παραδείγματα και αυτό το λίνκι.

Πάσα (Δ.Π.): Δεινόσαυρος (ο οποίος δεν ήθελε να γράψει το λήμμα για να μην του ανέβει η πίεση, πλην μπορεί και να του ανέβει ακόμη χειρότερα αν δει θετικές φορτίσεις του όρου, όπως λ.χ. στο παράδειγμα 3- υπάρχουν και κάποιες άλλες στον γούγλη).

1. Ομαδικές απολύσεις και δουλειά από φθηνούς «πρακτικάριους» σε ξενοδοχείο της Ερμιονίδας. Σύμφωνα με καταγγελίες το ξενοδοχείο Barceló Hydra Beach που βρίσκεται στην Ερμιονίδα και συγκεκριμένα στην περιοχή της Θερμησίας έχει προχωρήσει σε μπαράζ απολύσεων εργαζομένων και σε ταυτόχρονη πρόσληψη νέων «πρακτικάριων», οι οποίοι όμως παίρνουν πολύ χαμηλότερες αμοιβές. Συγκεκριμένα οι αντικαταστάτες των παλιών υπαλλήλων παίρνουν 180 ευρώ από τον εργοδότη και άλλα τόσα από τον ΟΑΕΔ. Την σοβαρή αυτή καταγγελία έκανε το ΠΑΜΕ Αργολίδας και σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως ήδη έχουν απολυθεί περίπου 100 εργαζόμενοι, οι 20 πολύ πρόσφατα, με διάφορα προσχήματα.

2. Δουλειά χωρίς κανόνες. «Οι ξενοδόχοι θεωρούν “κελεπούρια” τους φοιτητές από την Ανατολική Ευρώπη. Είναι υπάκουοι και δεν αντιδρούν. Σε όποιο ελληνικό ξενοδοχείο κι αν έχω δουλέψει, πίσω από τις αγγαρείες βρίσκονται πρακτικάριοι». Η 28χρονη Μ.Ε. είναι πτυχιούχος σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων. Πήρε το «χαρτί» της από ελληνικό πανεπιστήμιο και έκανε σχετικό μεταπτυχιακό στο εξωτερικό. Δούλεψε για τρία χρόνια σε τουριστικές μονάδες στην Αγγλία. «Εκεί οι ξενοδόχοι είναι λίγο πιο “μαζεμένοι”, απλώς επειδή οι έλεγχοι είναι περισσότεροι». Επέστρεψε στην Ελλάδα. Δούλεψε σε γνωστά αθηναϊκά ξενοδοχεία και σε «ακριβά» καταλύματα σε νησιά. «Η παρανομία “πάει σύννεφο”. Πολυτελές ξενοδοχείο στη Σαντορίνη απασχολούσε δεκαεξάχρονους που έκαναν πρακτική σε καίριες θέσεις που απαιτούν ειδίκευση. Φυσικά τα πόστα βοηθού κουζίνας, καθαρίστριας κ.ά. ήταν κατειλημμένα από μετανάστες. Όλοι τους εργάζονταν υπό καθεστώς ομηρίας: Εξαντλητικά ωράρια, για ρεπό ούτε συζήτηση, λίγα χρήματα. Ήταν, θυμάμαι, επτά Πολωνοί, κυρίως για “χαμαλοδουλειές” στην κουζίνα και την καθαριότητα της πισίνας. Τους είχαν κρύψει τα διαβατήρια και δεν τους υπολόγιζαν». Η Μ.Ε. είναι ξεκάθαρη: «Όπου δεν υπάρχει έλεγχος, γίνεται… χαμός. Εγώ διεκδικώ τα δικαιώματά μου. Αυτό όμως δεν μπορούν να το κάνουν όλοι. Ο μετανάστης λέει και “ευχαριστώ” με τα 250 ευρώ και δεν αντιδρά όταν τον βάζουν να κοιμάται σε δωμάτια “δύο επί δύο” μαζί με άλλους πέντε».

3. Αυτό είναι success story! Eξαιρετικά επιτυχημένα άτομα που ξεκίνησαν απο πρακτικάριοι. Ο δρόμος για την επιτυχία είναι στρωμένος με πολλά... εμπόδια. Πολλοί όμως φαίνεται να τα κατάφεραν παρόλο που κάποτε ήταν κι εκείνοι τα παιδιά για όλες τις δουλειές. Όπως φαίνεται, όσοι βρίσκονται σήμερα στην κορυφή ξεκίνησαν από πολύ χαμηλά, κάνοντας όλους εμάς να νιώθουμε αισιόδοξοι για την μελλοντική εξέλιξη της επαγγελματικής μας ζωής. Σας παρουσιάζουμε εξαιρετικά επιτυχημένα πρόσωπα τα οποία ξεκίνησαν από πρακτικάριοι. Στηβ Τζομπς, Μπιλ Γκέιτς, Όπρα Γουίνφρι, Τομ Χανκς, Άντερσον Κούπερ, Τζόντι Φόστερ, Κόναν Ο Μπράιαν.

4. Καθηγητές… πρακτικάριους ψάχνει ο Λοβέρδος

  1. Οι πρακτικάριοι/ες ΤΕΙ δικαιούνται δώρο;;; (Ρητορική ερώτηση εδώ, όπου η απάντηση ασφαλώς είναι ΟΧΙ)

  2. Τι δικαιώματα έχει ένας πρακτικάριος σε Ειδικό Σχολείο; (Άλλη μια ρητορική ερώτηση εδώ, όπου η απάντηση είναι ΚΑΝΕΝΑ).

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Πανεπιστημιακή ζαργκόν. Οι ετεροαναφορές στο έργο κάποιου είναι οι αναφορές στο έργο του μέσα στο έργο τρίτων.

Η λέξη αποδίδει το αγγλικό citation και έχει για αντίθετο το αυτοαναφορά φυσικά: μέσα σ' ένα σου πέιπερ ν' αναφέρεσαι σε παλιότερο δικό σου πέιπερ πιχί. Συνεπώς: ετεροαναφορές ίσον αναφορές πλήν αυτοαναφορές (δέχομαι και καρπαζιές και μπάτσες, αλλά από κοντά).

Λίγες πίπες

Ο αριθμός των ετεροαναφορών σε κάποιον επαγγελματία επιστήμονα αποτελεί ένα, αν όχι απόλυτα έγκυρο, πάντως σαφές αξιολογικό κριτήριο, που μετράει την απήχησή του στην επιστημονική κοινότητα («για νά 'χει τόσες ετεροαναφορές, παναπεί υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που ασχολούνται μ' αυτά που κάνει, παναπεί είναι σημαντικά»). Ως τέτοιο, θεωρείται εγκυρότερο από τον καθαυτό όγκο του επιστημονικού του έργου (δεκάδες χιλιάδες σελίδες που κανένας δεν έχει διαβάσει ποτέ σε σύγκριση με δέκα σελίδες που έχει επηρεάσει τη δουλειά όλων) και όσο περνάει ο καιρός όλο και στοιχειώνει περισσότερο τους επαγγελματίες επιστήμονες του καιρού μας, βαραίνοντας περισσότερο στις διαδικασίες ανέλιξής τους εντός ακαντέμια.

Τώρα, το τί αντίκτυπο έχει αυτή η βαρύτητα στη διάπλαση των σχέσεων μεταξύ των μελών μιας επιστημονικής κοινότητας, καθώς και στην ίδια την επιστημονική πράξη, δεν θα το θίξω εδωπέρα. Τα μέλη του παρόντος σάιτ μπορούν ωστόσο να σκεφτούν την εξής αναλογία: γράφω έναν ορισμό οπου λινκάρω στο λήμμα τάδε· αλλα για το λήμμα τάδε έχει γράψει ορισμό καί ο Άλφας (πού 'ναι και γαμώ τα παιδιά), καί ο Βήτας (που μού 'χει πρήξ' τον πούτσο με τις παπαριές του, άσε που είναι και ανθρωποφάγος)· αλλα κάτσε, ο ορισμός του Άλφα είναι, έε... ενώ ο ορισμός του Βήτα είναι, φφφ, είναι καλός ρε γαμώτ'... σε ποιόν απ' τους δυό να λινκάρω τώρα;...

Την αναλογία μή τη δέσουμε κόμπο: η ακαντέμια είναι σάπια σε σημαντικό βαθμό εδώ και πολλά χρόνια· το σλάνγκ τζι άρ τώρα ωριμάζει... άσε που δέ μετράει και τις ετεροαναφορές.

  1. Το IF [σ.ς. impact factor] δεν επιτρέπει συγκρίσεις όταν πρόκειται για διαφορετικά πεδία έρευνας. Οι ετεροαναφορές επηρεάζονται από την δυναμική του πεδίου έρευνας αλλά και το μέγεθος του επιστημονικού πεδίου. Η επιλογή του θέματος της έρευνας, θα καθορίσει και την πιθανότητα που έχει αυτή να γίνει υψηλά αναφερόμενη. Έτσι για παράδειγμα, επιστήμονες που κάνουν έρευνα για το AIDS έχουν αυξημένη πιθανότητα να αναφερθούν από άλλους, σε σχέση με αυτούς που μελετούν την τοπική αναισθησία. Αυτό δεν δημιουργεί μια σύγχρονη δικτατορία στην έρευνα, που οδηγεί την έρευνα εκεί που πουλάει περισσότερο ή υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα; (κριτική του ίμπακτ φάκτορ, εκεί)

  2. οι συνάδελφοί τους αποδείχτηκε ότι αποστρέφονται τις θεωρίες που βρίθουν μαθηματικών λεπτομερειών. Ψάχνοντας επισταμένα τις δημοσιευμένες εργασίες που δεν είχαν τύχει καμίας αναφοράς από συναφείς μεταγενέστερες, εντόπισαν ότι αυτές εμπεριείχαν πολλά μαθηματικά. Το «κούρεμα δημοσιότητας» που υπέστησαν συνεπεία αυτού έφθανε και το 50% λιγότερων ετεροαναφορών από εργασίες που είχαν ελάχιστα ή και καθόλου μαθηματικά. (εδώ)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Λανθασμένα, το επάγγελμα του ηλεκτρολόγου μηχανικού.

Εδώ επικρατεί μεγάλη σύγχυση. Αρχικά, όλοι οι απόφοιτοι του Πολυτεχνείου (αρχικά ήταν μόνο ένα, το Μετσόβιο, αλλά σήμερα υπάρχουν περισσότερα πολυτεχνεία, όπως επίσης και πολυτεχνικές σχολές στα πανεπιστήμια) έχουν την ιδιότητα του μηχανικού: ηλεκτρολόγος μηχανικός, χημικός μηχανικός, μηχανολόγος μηχανικός κοκ. Η ιδιότητα του μηχανικού δίνει κάποια δικαιώματα, όπως να χτίζεις κτίρια πέραν κάποιου μεγέθους, να φτιάχνεις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις κλπ. Η σύγχυση προκλήθηκε αφενός γιατί στο μυαλό πολλών μηχανικός = αυτός που ασχολείται με μηχανές (δηλ. αυτό που κανονικά λέγεται μηχανολόγος) και γιατί παλιότερα (ως τη δεκαετία του 1970) υπήρχε στο Πολυτεχνείο ενιαία σχολή ηλεκτρολόγων - μηχανολόγων (σήμερα έχουν διαχωριστεί), οπότε κάποιος όντως αποκαλούταν ηλεκτρολόγος - μηχανολόγος (σκέτο, χωρίς το μηχανικός).

Μου κάνει πιο πολύ για μπαμπαδισμός, λόγω της συσχέτισης με περασμένες δεκαετίες, αλλά λέγεται και από νεότερες γενιές.

- Ο γιος μας, ηλεκτρολόγος μηχανολόγος, έγινε πιτσαδόρος, ας όψεται το ΠΑΣΟΚ! (από αξέχαστο προεκλογικό σποτάκι της ΝΔ)

Υπήρχε καλύτερη Ελλάδα και τη θέλαμε... (από earendil_ath, 20/09/12)Won\'t you please help me, I\'m screwed you see. (από Galadriel, 21/09/12)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το θυμάμαι να λέγεται κατά κόρον από τύπους στο ενδιάμεσο μάστορα και καθηγητή πανεπιστημίου, στο πολυτεχνείο πάτρας, τμήμα πολιτικών μηχανικών, στο πανεπιστήμιο ο άγιος ανδρέας βοήθειά σας. Λέγεται και από αντίστοιχους τυπαίους γενικότερα πάντως.

Ορίζουμε, λοιπόν, στα μπετά, την οριακή ποσότητα χάλυβα που πρέπει να μπει στο στοιχείο (δοκάρι, κολώνα, πλάκα mechanics). Νορμάλ, υπάρχουν δύο οριακές ποσότητες, μία με την ελάστιχη επιτρεπτή και μία με την μέγιστη, με πιο σημαντική την πρώτη.

Το «οριακός» στα αγλλικά λέγεται limit, συντομογραφείται «lim», και από κει στο να το διαβάσεις λίμες, ε, δυο δάχτυλα και κάτι.

- (καθηγητής)...το ρό λίμες, από τον κανονισμό είναι (αραδιάζει έναν τύπο από δω μέχρι τ' Αντίρριο). Οπότε, κάνετε υπόθεση, ελέγχετε και διορθώνετε και μπούρου-μπούρου ΓΟΚ, και μάτσου-πίτσου μαλακίες.
(φοιτητές μεταξύ τους)
- Άιντε να περάσεις να πούμε με τις λίμες και τα πεντικιούρ. Πάμε μπόμπολα για βρωμιά και τσίπουρα;
- Έφυγε.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Πανεπιστημιακή ζαργκόν: ερευνητική δημοσίευση, μελέτη, επιστημονικό άρθρο.

Απευθείας παρμένο από το αγγλικό (scholarly) paper.

  1. Οι ερευνητές έχουν καταντήσει δημοσιοσχεσίτες! Ψάχνουν να βρουν στα πάμπολλα πέϊπερς, που υπάρχουν είτε λάθη και να πάρουν την δόξα του «διορθωτή» είτε για να βολιδοσκοπήσουν προς τα πού να κινηθούν για να μπορέσουν να βρουν θέμα για να παράξουν κάποιο πέιπερ το οποίο να δημοσιεύσουν. (από εδώ)

  2. Εστείλαμεν το πέιπερ την Παρασκευή το απογευμα τζαι λαλούν σου ότι σε 2 εβδομάδες θα σου απαντήσουν αν ο editor θεωρεί αν το πέιπερ σου εν αρκετά καλό για να σταλέι σε peer review. Peer review σημαίνει να το στείλουν σε 2-3 άλλους σχετικούς καθηγητές, οι οποίοι θα το θκιαβάσουν τζαι θα γράψουν τα κόμμεντς τους. Εσύ σαν συγγραφέας ένιξέρεις ποιοί ένι. Μπορούν να το κάμουν ρετζέκτ, αξέπτ ή να σου που ότι πρέπει να το σάσεις τζαι να το ξαναδούν κτλ κτλ. Μεγάλη διαδικασία. (από εδώ)

  3. — νομιζω οτι οι Ποντιοι αντιμετωπιστηκαν διαφορετικα απο τους Αρμενιους. π.χ ακουσα οτι οι τουρκοι κυνηγουσαν Αρμενιους στην Πολη και αυτοι κρυβονταν σε σπιτια Ελληνων. αυτο το λεω γιατι ο Αγτσιδης μιλησε για γενοκτονια χριστιανων. μπορει δηλαδη να ακουγεται συμφερον για μας να ενταχθει η γενοκτονια των Ελληνων μαζι με των Αρμενιων αλλα μπορει ομως να μην ειναι ετσι στην πραγματικοτητα
    — Αν διαβάσεις το πέιπερ των Γιούργκεν και Τσίμερερ που δίνω παραπάνω θα δεις οτι και αυτοι για γενοκτονια χριστιανων μιλάνε. Η τάση είναι για μια ολιστική αντιμετώπιση του φαινομένου.
    (από εδώ και εδώ)

  4. Τα πέιπερ που γίνονται στην Ελλάδα έχουν απο τις χαμηλότερες αναγνωσιμότητες. Πέρα από την αντιστοιχία στην εγχώρια επιστημονική ποιότητα, υπάρχει και το σημαντικό πρόβλημα της γλώσσας που στους ελληνικούς επιστημονικούς κύκλους αποτελεί φυσικά θέμα ταμπού. Εξηγούμαι [...] (από εδώ)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ακούγεται σε φοιτητικά περιβάλλοντα.

Αναφέρεται στο πεντάρι (βαθμός 5) που αποτελεί τη βάση για να περάσεις ένα μάθημα στο Πανεπιστήμιο ή να κοπείς σ' αυτό.

Χρησιμοποιείται και με τα αρχικά ΠΦΣ (που φου σου). Στον πληθυντικό γίνεται πουφουσούδες.

  1. - Πώς τα πήγες Κβάντο δύο;
    - Αν πιάσω την παγκόσμια φοιτητική σταθερά θα κεράσω μπουρδέλο.

  2. - Πώς πήγε η εξεταστική;
    - Ένα εξάρι, τρεις πουφουσούδες και στα υπόλοιπα, τα τρία μου.

Τα θέματα ήταν βατά κι όποιος είχε διαβάσει έγραφε. (από Galadriel, 17/01/12)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Πτυχίο πανεπιστημίου της ψωροτζέφραινας, αυτό που προσφέρει κάθε εχέγγυο να ενταχθείς κι εσύ στην γενιά των 700 Ευρώ. Και δεν αναφερόμεθα σε ΤΕΙ Ζαμπονοκοπτικής, μιλάμε για Μαθηματικό Πατρών και βάλε.

Αλλά ας μη γκρινιάζουμε, υπάρχει κι η οικοδομή.

- Ήμουν κι εγώ, κάποτε, ένα συμβατικό παιδί, με τους γονείς μου και τη μικρότερη αδερφή μου, δηλαδή ένα παιδί της μάζας (άχρωμο, άοσμο και άγευστο) που κάποια στιγμή κατάφερε να μπει στο πανεπιστήμιο και να πάρει το «πτωχείο» του ως Μαθηματικός.
(εδώ)

- Στη φτωχοελλάδα που ψωμολυσσαει ηρθαν ολοι και βρηκαν δουλεια και εγω με πτωχιο πανεπιστημιου δε μπορώ!!!
(εκεί)

(από Vrastaman, 01/11/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το ελληνικό άλφα, το γράμμα α σε αντιδιαστολή προς το λατινικό a, όπως μας μαθαίνουν οι δασκάλες μας να το γράφουμε στο δημοτικό. Ακούγεται σε συμφραζόμενα τυπογραφίας, γραφολογίας και μαθηματικών.

Να σχολιάσω ως παθός την τελευταία περίπτωση, που είναι και αξιόλογη. Στη διδασκαλία των μαθηματικών στην ελλάδα, ξεκινώντας ήδη από τη μέση εκπαίδευση –όπου τα περισσότερα γράμματα που χρησιμοποιούνται για σύμβολα είναι όντως ελληνικά– αλλά και συνεχίζοντας μέσα στο πανεπιστήμιο –όπου η κατάσταση αλλάζει ριζικά–, η πρακτική θέλει τα λατινικά γράμματα να εξελληνίζονται, δηλαδή να διαβάζονται σαν να επρόκειτο για τα αντίστοιχα ελληνικά. Έτσι, η εξίσωση y=ax+b διαβάζεται συνήθως «ψ=αχ+β», δηλαδή «ψι ίσον άλφα χι συν βήτα» και όχι ας πούμε «γουάι ίσον έι εξ συν μπι» ή «ιγκρέκ ίσον α ιξ συν μπε» ή «ούπσιλον ίσον α εξ συν μπε» και λοιπά –μάλιστα, το να τα διαβάσεις ξενικά είναι συχνά ό,τι πρέπει λόγος για καζούρα.

Η παράδοση αυτή λειτουργεί ικανοποιητικά μέχρι ένα σημείο, αλλά με το που ο φοιτητής θα παραμυθιαστεί αρκετά από τα μαθηματικά ώστε να πιστέψει ότι είναι τελικά και γαμώ τις ιδέες να κυνηγήσει μεταπτυχιακά, αρχίζει να παρουσιάζει προβλήματα. Γιατί αργά ή γρήγορα θα κληθεί να καταλάβει ας πούμε την εξίσωση β=aα+b. Και άντε καλά να την διαβάσει τυπωμένη· άμα την διαβάσει γραμμένη στον πίνακα;...

Από τα ψιλά γράμματα των μαθηματικών σπουδών αυτή η εξοικείωση με διαφορές του τύπου άλφα-α (a-α), χι-εξ (χ-x), ψι-γουάι (ψ-y), ύψιλον-βε (υ-v) και τέτοια. Παίρνει θα 'λεγα τουλάχιστον κάνα χρόνο ώσπου να πειστεί κανείς (ειδικά αν είναι κοριτσάκι...) ότι τουλάχιστον όταν γράφει μαθηματικά, θα πρέπει να παρατήσει τις γαμάτες του, ψαρωτικές καλλιγραφικές ιδιοτροπίες και να μάθει απ' την αρχή να γράφει το ελληνικό αλφάβητο ελληνικά και το λατινικό λατινικά –κάτι που ισχύει βέβαια και για τους αλλοδαπούς και την πολύ συνηθισμένη πρακτική τους να γράφουνε κυρτά. Φίλη μου ελληνίδα, διδάσκοντας πιθανότητες σε γερμανάκια, έφαγε βρίσιμο από τους φοιτητές γιατί έγραφε το πι χωρίς τα τσουνάκια: «Συγνώμη κυρία, τι σύμβολο είν' αυτό εκεί;» «Ποιο;...» «Να, εκείνο εκειπέρα». «...Ε, ελληνικό πι». «Μα δέν είναι έτσι το ελληνικό το πι!»(!...) Φανταστείτε να τους το 'γραφε και ϖ τι θα γινόταν...

Γιατί στα μαθηματικά, επιβάλλεται να είναι κανείς σαφής. Βέβαια.

Γ. ΜΑΚΡΗΣ: Εγώ θα σας κάνω δέκα άλφα ψαράκια δικά μου συνεχόμενα χωρίς να σκέφτομαι καθόλου και θα δείτε το ένα με το άλλο δεν είναι ακριβώς πανομοιότυπα.
Ι. ΜΥΛΩΝΑΣ: Τότε πως βρίσκετε ομοιότητα μεταξύ του Τζωρτζάτου...
Γ. ΜΑΚΡΗΣ: Αυτό είναι η δουλειά [μου] κύριε, να μπορώ να τα βρίσκω.
[...]
Ι. ΜΥΛΩΝΑΣ: Δηλαδή κύριε μάρτυς αναγνωρίζετε κι εσείς ότι στο συγκεκριμένο παράδειγμα που επικαλούμαι δεν είναι ίδια τα γράμματα;
Γ. ΜΑΚΡΗΣ: Όχι δεν το αναγνωρίζω. Τα γράμματα είναι ίδια, άλφα ψαράκι έχουμε και στη μία και στην άλλη και η σύνδεση, η τάση να συνδέει το άλφα με το σίγμα είναι ίδια και στη μία και στην άλλη.

απ' τα πρακτικά της δίκης της Δεκαεφτά Νοέμβρη, εδώ

— Τί γράφει ρ' ο παπάρας πάλι εκειπέρα;...
— Πού ρε;
— Αριστερός πίνακας, τρίτη σειρά: «άλφα επί άλφα ίσον» και τα λοιπά.
— Ποιό άλφα λές, το κεφαλαίο;
— Όχι ρε τρόμπα, τρίτη σειρά λέμε!
— Α ναί ναί... Έ τί;
— Ε γιατί δε γράφει «άλφα τετράγωνο», πλάκα μας κάνει;
— ...
— ...
— Έλα ρε κατάλαβα. Είναι «άλφα επι άλφα ψαράκι».
— Τι έγινε λέει;...
— Είναι «άλφα», πώς το λένε, «έι», άλφα αγγλικό, «επί άλφα ελληνικό».
— Καλά ρε πούστη, χάθηκαν τα γράμματα τον καραγκιόζη μου μέσα;...
Σκάσε και γράφε τώρα γιατί τα σβήνει.
Να πά' να γαμηθεί... Άκου «ψαράκι»...
— Πού πάς ρε μαλάκα;
— Για καφέ, δέν έχω όρεξη για ψάρεμα μεσημεριάτικα. Γράφ' τα εσύ και τα βγάζω φωτοτυπίες.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ο κομπιουτεράς, ο πληροφορικάντης.

Ο επίσημος όρος είναι πληροφορικός, αλλά κανένας δεν τον χρησιμοποιεί.

Εκ των πληροφορική και της κατάληξης -άριος (π.χ. σφουγγοκωλάριος).

Ήταν ένας πληροφορικάριος και ένας κολλητός του, αλλά ούτε αυτός είχε γκόμενα....

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

(άκλ.) Ο χώρος. Λογοπαίγνιο με τις λέξεις χώρος και horror (αγγλ.: τρόμος, φρίκη). Μαθηματικό χούμορ.

Τα Μαθηματικά, από καθαρά φορμαλιστική άποψη, πραγματεύονται πάντοτε χώρους, ή αλλιώς δομές, σύνολα πάντως από πράγματα, τα οποία σχετίζονται μεταξύ τους είτε με απλούς είτε με φρικιαστικά πολύπλοκους τρόπους. Η δεύτερη κατηγορία μάλιστα έχει τέτοιο εύρος, που στην πιάτσα θ' ακούσεις να λεν ότι έτσι παίρνουν οι περισσότεροι χώροι τ' όνομά τους: προστιμήν δηλαδή του ανθρώπου που τρελάθηκε πρώτος, όταν τους βρήκε και τους μελέτησε. Πρώτος, μα όχι και τελευταίος...

Ευκλείδης λοιπόν και Μινκόβσκι, και Χίλμπερτ και Μπάναχ και Σομπόλεφ, και Κολμογκόροφ και Φρεσέ και Χάουσντορφ και Τιχόνοφ, καί καί καί —μα τί λεμε τώρα, εδώ κοτζαμάν πολωνικό έθνος έχει βογκήξει κάτ' απ' το αφύσικο βάρος αυτού που είν' εκεί, εσύ όμως δέν το βλέπεις (αυτό είναι σχήμα λόγου για τα μαθηματικά).

Κι' αν ποτέ —κούφια η ώρα που διαβάζει— ακούσετε για «χώρο vikar» στα μαθηματικά, μη με κλάψτε, αλλά να φέρνετε τσιγάρα, κάπου εκεί στο Άρκαμ θα μ' έχουνε, πιστεύω πως ξέρω και πού, τρίτη πόρτα κάτω, τρίτη κόμμα πρώτη τέταρτη πρώτη πέμπτη ένατη, δεύτερη έκτη πέμπτη τρίτη πέμπτη, όγδοη ένατη έβδομη ένατη τρίτη, και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά, εις τους αιώνας των αιώνων, αατά.

– Δίνω μεθαύριο γραμμική άλγεβρα κι' έχω καραφρικάρει ρε φίλε. Τί σκατά είναι διανυσματικός χώρος ακόμα δεν έχω καταλάβει. Κοιμάμαι κι' ονειρεύομαι βαθμωτά να με κυνηγάν με τόξα και να μου πετάν διανύσματα ντουγρού για την καρδιά...
– Και σε πετυχαίνουν;
– Αμέ, πού και πού. Να, δες εδώ...
– Πό ρε φίλε μου, είσαι και πρωτοετό. Πού να κάνεις και συναρτησιακή ανάλυση να δεις τι εστί χώρορ... Εκεί τον λένε Μπάναχ...

O  χώρος ... ο χώρος ... (από Vrastaman, 31/05/09)(από jesus, 18/08/09)(από BuBis, 19/08/09)Υπερβολικός χώρορ... (από vikar, 30/11/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified