Selected tags

Further tags

Μειωτικός χαρακτηρισμός προσώπου με πολλαπλές χρήσεις.

  1. στραβός
  2. τσιράκι
  3. πουλημένος
  4. βλέπων οπτασίες

Όρος διαδοθείς εις τα νάιντις, μετά από το περίφημο παπουτσέλειο πέναλτυ, σφυριχθέν υπό του λεσβίου διατητού, που σηματοδότησε την μονοκαθεδρία του ΟΣΦΠ στο ελληνικό ποδόσφαιρο, και του μπαρμπα-σωκράτη στη δημόσια ζωή και στα πορτοφόλια μας.

Με το όρο παπουτσέλειος/-α συνέχιζαν επί πολλά χρόνια να αναφέρονται οι οπαδοί άλλων ομάδων σε όλες τις εξόφθαλμες διαιτητικές εύνοιες υπέρ του ΟΣΦΠ, που θύμιζαν ρουμάνικο πρωτάθλημα επί καθεστώτος Τσαουσέσκου (χαρακτηρισμός ξένου σχολιαστή της εποχής).

Αυτό που βεβαίως λίγοι καταλάβαιναν/καταλαβαίνουν, είναι πως αυτή η βιομηχανία του Κοκκάλειου θεάματος που έχει στηθεί, ουδόλως έχει να κάνει με την πειραιώτικη μαγκιά, αλλά μάλλον με τα άπειρα διαρκείας, την κολεξιόν με σώβρακα με το σήμα του γαύρου, το στρατό από τα πρεζόνια-σουγιάδες με παπάκια, και τα λεφτά από τα δικαιώματα του τσάμπιονς (ακόμα και αυτά που δίνουνε για μέχρι τον Οκτώβρη που την κανά ο γαύρος μαζί με τα αποδημητικά μετά από τις 5άρες, πολλά είναι).
..............................................

Επί του πιεστηρίου... συγγώμη για την ανακρίβεια. ο Ολυμπιακός φέτος θα παίζει στην Ευρώπη και τη χειμερινή σεζόν γιατί τελικά απέκλεισε πανηγυρικά τους αντιπάλους του Μίκυ Μαους και Παπαστρούμφ, πρωταθλητές της Disneyworld και Στρουμφοχώρας αντίστοιχα!

  1. (αθλητικά)
    -Πω πω, που τον βρήκαμε αυτόν τον παπουτσέλη, ο άλλος έχει αφήσει το καλάμι του πάνω στις τάπες του Ανατό και το μουνί δεν δίνει τίποτα!!!

  2. (κοινωνικά)
    -Ώπα, Μιχαλάκη χαλάρωσε. Ακόμα δεν έπεσε η γκόμενα και εσύ σφύριξες και πέναλτυ!! ... ο Παπουτσέλης είσαι;;

  3. (πολιτικά)
    - ... αυτός;;; Τσιράκι του Κόκκαλη! Αυτός τον έβγαλε βουλευτή στης Α' Πειραιώς. Τον υπακούει όπως ο Παπουτσέλης!!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

H χρήση όλης της διαδρομής του ποδωστηρίου (πεντάλ) του γκαζιού.

Προέρχεται, μέσω σουρεαλιστικής εικονοποίησης, από την κατάσταση που περιγράφεται βαρβαριστί από τον όρο flat out, δηλαδή την μη προοδευτική πίεση στο γκάζι κατά την επιτάχυνση, αλλά την απότομη βύθισή του -μέχρι πλήρους επαφής του με το δάπεδο του οχήματος.

(πιθανή νοηματική οδός: δάπεδο -> επίπεδο -> flat -> ισόπατο -> παντόφλα)

Παράγωγα: παντοφλιάζω, παντόφλιασμα.

Ιισοδύναμες εκφράσεις: το γκάζι σανίδα, σανιδώνω ή ταπώνω το γκάζι, βγαίνω τέζα (=flat out)

- Άκου φίλε Πάνο πώς έμπαινα εγώ με το Sei στις Τρύπες...
- Εννοείς πώς έμπαινες με το Χάρο αγκαλιά....
- ... κάπως έτσι. Λοιπόν μιλάμε πάντα για Τρύπες Ι, το κατέβα, με κατεύθυνση Λαγονήσι, οκ;
- Ναι, λέμε, έμπα στο ψητό!
- Έρχεσαι με ταχύτητα, εγώ 3η, πάντοτε γεμισμένη στα κόκκινα λίγο πριν αρχίσεις να φρενάρεις. Εγώ με το Sei που ήτανε κοντόκωλο και εσύ με το Punto ιδίως με τον ημιάκαμπτο, με το που τσιμπήσεις τα φρένα είναι τόσο γλιστερή η άσφαλτος που θα πετάξει τον κώλο προς τα έξω. Αυτό σε βοηθάει να σημαδέψεις καλύτερα το apex.
- Κι άμα μας δαγκώσει και βρεθούμε στη θάλασσα...;;;
- Με το που ξηλώσει τον πίσω άξονα κρατάς το τιμόνι σταθερό, και το γκάζι παντόφλα!! Είναι τέτοια τα μούτρα από την σκατοάσφαλτο που τους μαζεύουνε τους κώλους αμέσως, εννοείται βέβαια πως το μοτέρ πρέπει να δουλεύει ψηλά γιατί αλλιώς δεν θα μουριάσει ποτέ και σε βλέπω στις μπαριέρες!!
- Γι' αυτό την έχω βαρεθεί την ατμόσφαιρα σου λέω!!!
- ... αααα και παραμένεις τάπες και στην έξοδο για να αποφύγεις τα ψαρέματα.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Θηλυκό. Λέγεται λαϊκά έτσι η Μερσεντές, αλλιώς και το «μερκέντι». Και ιδίως τα γάμησέ τα μοντέλα της εταιρίας, όπως η παλιά σειρά C, ή η Ε180 που ήταν απλά η εκπλήρωση του καημού του (ακόμη) πεινασμένου (αλλά όχι ψωμολυσσούντα) έλληνα πρώτα, και μετά του αντίστοιχου αλβανού και τώρα δεν ξέρω ποιου.

Ανήκει στην οικογένεια των εκλαϊκευμένων ονομάτων αυτοκινήτων, όπως και το μπέμπα, αντί για BMW, εδώ εκφράζεται και πατρική (όχι και τόσο) παύλα πιπινική αγάπη προς το όχημα, το τουότα, αντί για ΤΟΥΟΤΑ, απλός εξελληνισμός, και νομίζω ότι πέθανε. Εξαιρείται το πορσικό που είναι άλλη φάση.

Χρησιμοποιείται πλέον κυρίως με αρνητικές συνδηλώσεις, έχω την εντύπωση, αν και παλαιότερα, όταν για να έχει μερκεντέ έπρεπε να είσαι τουλάστιχον μανχάτας, είχε κυρίως την απόχρωση του θαυμασμού για το τουτού.

- Ναι το μαλάκα, άμα δεν το παρκάρει το μερκέντι μπροστά απ' το καφενείο να φαίνεται να κλείσει όλη την κίνηση ο καραγκιόζης δεν γίνεται...

(από Vrastaman, 11/12/09)(από jesus, 10/09/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Μοτοσικλετιστική αργκό. Αρχικώς συναντώμενο ως «έκανε μπραφ», αναφερόμενο σε μοτοσακό το οποίο αιφνιδίως παρέδωσε το πνεύμα.

Έλκει την καταγωγή εκ της Εγγλέζικης μοτοβιομηχανίας Brough Superior (η οποία κακοδιαβάστηκε μπραφ αντί του ορθού μπράου) η οποία κατεσκεύασε και την ευπώλητη μοτοσικλέτα Matchless (Μάτσουλες όπως ονομαζόταν παρ' ημίν) που «πρωταγωνιστεί» και στο βιβλίο του Ν. Νικολαΐδη «Οργισμένος Βαλκάνιος».

Έκτοτε το μπραφ απέκτησε και τις σημασίες οι οποίες απαντώνται στα άλλα λήμματα.

— Γιατί είσαι ποδαράτος ρε Βάγγο; Πάει το μοτόρι;
— Άσε ρε φίλε, με 100 πατημένος στην παραλιακή κι έκανε μπραφ έτσι στα ξαφνικά.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Κλασικά, σύστημα γάντζων, που χρησιμοποιείται για να εξασφαλίζουμε ότι συγκρατούνται οι εξέχουσες επιφάνειες μεταφερομένων αποσκευών και αυτές δεν θα πέσουν από τα ημιανοιχτά πορτμπαγκάζ ή –πιο έιτικαλλυ σπήκινγκ– από τις σχάρες που τα έχουμε βάλει. Προφάνουσλυ, η μεταφορά είναι μεταξύ των γάντζων και των πλοκαμιών του χταποδιού.

Καλά κι αν δεν χωρέσουν οι έξι βαλίτσες στο πορτμπαγκάζ, θα βάλουμε και δύο στη σχάρα με χταπόδι.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

(για το περιοδικό του βισεξουάλα Πετροκωστόπουλου βλ. αλλού)

ουσ., πληθ. τα νίτρα

Μακρινός καγκουροξάδελφος του αρχαιοπρεπέστατου νίτρου (το νίτρον= πέτρα άλατος, εξ ου και νιτρογόνον = nitrogen = άζωτον)

Αποτελεί φωνητική απλοποίηση του Nitrous που αποτελεί συντόμευση της γνωστής αμερικάνικης πατεντιάς Nitrous Oxide Systems γνωστή και με τα αρχικά NOS.

[I]Σχετικές μαστοριλίστικες φωνητικές απλοποιήσεις (για εγκυκλοπαιδικούς λόγους και μόνο):
full thrust bearing = 360 μοίρες θρος
silent block = σινεμπλόκ
κ.α.[/I]

Τι είναι;
Μια σταθερή ένωση του αζώτου με το οξυγόνο (οξείδιο δηλ.) είναι το Ν2Ο, που έχει αναισθητικές ιδιότητες και είναι γνωστό και ως αέριο γέλιου. Το καλό με αυτόν τον κύριο είναι ότι παραμένει πολύ κουλ και σταθερός υπό Κ.Σ. (συνθήκες δωματίου που λέμε), και έχει πολύ χαμηλό σημείο βρασμού, οπότε με άλλα λόγιαάμα τον συμπιέσεις σε μια (νίτρο)μπουκάλα, όταν τον αμολήσεις θα γίνει καπνός.

Ποιος το σκέφτηκε;
Κάποιο από τα άπειρα χαμένα και αδικήμενα από την ιστορία μυαλά του Β' παγκοσμίου πολέμου (αυτά που μετά τροφοδότησαν τα διαστημικά προγράμματα των δύο υπερδυνάμεων του ψυχρού πολέμου) σκέφτηκε να τσοντάρει ένα νίτρο σε κάποιο από τα μοτόρια εσωτερικής καύσεως που κινούσαν τα μυθικά τέρατα της λουφτβάφε ,ούτως ώστε να πηγαίνει τον κώλο του (την ίδια ώρα που άλλοι παίδες εξέλισσαν το αεριοπροωθούμενο Μεσερσμιτ 262 για να μπορεί σήμερα η κυρα-σκάφη να πηγαίνει Λονδίνο για ψώνια στο Χάροντς).

Πώς δουλεύει;
Για να δουλέψει ένας συνήθης κινητήρας εσωτερικής καύσεως χρειάζεται να συντελεστεί το προπατορικό αμάρτημα της συνουσίας του οξυγόνου και του άνθρακος C+O2=CO2. Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται (εκτός από θεόπνευστη) εξώθερμος, δηλαδή εκλύει ενέργεια. Για τους νεότερους υπενθυμίζω όμως ότι στο «εμείς και ο κόσμος» μάθαμε ότι ο ατμοσφαιρικός αήρ είναι φτωχός σε οξυγόνο (21% μόνο, και το υπόλοιπο άζωτο). Όταν λοιπόν μπουκώσουμε τον εισερχόμενο αέρα στο προαναφεθέν μοτόρι με Ν2Ο που δεν είναι εν τέλει και τόσο σταθερό σαν ένωση σε συνθήκες θαλάμου καύσης, γίνεται της επί χρήμασι: Ν2Ο->Ν+Ο2. Και η διάσπαση αυτή είναι εξώθερμη, δηλαδή προσθέτει ενέργεια στην προαναφερθείσα εκλυόμενη. Το ελεύθερο κι ωραίο πλέον Ο2 ταυτόχρονα εμπλουτίζει το μίγμα ατμοσφαρικού αέρα, ανεβάζοντας τον αριθμό μορίων C και Ο και συνεπώς των αριθμό των συνουσιών στον ίδιο χώρο (... κι άλλη ενέργεια). Τέλος, σε όλα αυτά προσθέτουμε και την ιδιότητα των ενώσεων του αζώτου να ψύχουν κατά την αποσυμπίεση (αμμωνία ΝΗ3 στα πρώτα ψυγεία, πριν σκάσουν μύτη τα φρέοντα), που έχει ως αποτέλεσμα να την ψύξη και συνεπώς πύκνωση όλου του μίγματος (υπερτροφοδότηση). Όλη αυτή την ενέργεια αν την πολλαπλασιάσεις με το μέγεθος του χρόνου μας δίνει την «ισχύς» (κατά το «στην Ιερά Οδός»), δηλαδή αλόγατα.

Υποσημειώνω ότι το άζωτο παραμένει κατά τα λοιπά αδρανές όπως και όταν μπαινοβγαίνει στα πλεμόνια μας.

Η αμερικάνικη πατεντία:
Επειδή ως γνωστόν η αμερικάνικη υποκουλτούρα έχει πολύ αμέρικαν μασκλ, muscle-cars, ευθεία και όχι στροφές (το τιμόνι είναι μόνο για παρκάρισμα), ωμή δύναμη, και γενικώς πίπες του τύπου ποιος την έχει μεγαλύτερη, η τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος στους προϊστορικούς κινητήρες των εσχάτως πτωχευσάντων εταιρειών ήταν επιτακτικότατη.

Πώς το κάνει ο κάγκουρας;
Ο κάγκουρας επειδή δεν του αρέσει να το σκέφτεται και πολύ, πετάει την μπουκάλα στο δεξί κάθισμα, καρφώνει το μπεκάκι όπως να 'ναι πάνω στην εισαγωγή και καθάρισε. Ο ΜπαρμπαΣτάθης racing α.ου.α. του ξεκαθάρισε πως 70 αλογάκια πλας θα τα πάρει ο σουίφταρος. Το θέμα είναι πως μόλις ο χυτοσίδηρος στην πολλαπλή εισαγωγής ή στο καπάκι παγώσει απότομα από το ψύχος θα κοπεί στη μέση, ενώ το μείγμα από την περίσσεια αέρα που δεν μπορεί να καλύψει η προβλεπόμενη παροχή βενζίνης, θα γίνει τόσο στεγνό που, απλά πολύ σύντομα, παίρνεις και τα πιστόνια στο χέρι. Πώς σου φάνηκε;

- Πώς πήγε η κόντρα με το ούνο χτες, την τσίμπησες την 50άρα;
- Στην αρχή μαζί, γύρω στα 180 μου είχε ανοίξει 1,5 καρότσα περίπου, αλλά μετά ανοίξανε τα νίτρα, λέμε, και έφαγε 2 κολώνες!!!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Αρκτικόλεξο του Φίλτρο-Πρόγραμμα-Εξάτμιση. Επισήμως γνωστό και ως «1ο στάδιο».

Πρόκειται για το απλούστερο πείραγμα, που μπορεί να κάνει ο κάθε φιλόδοξος κάγκουρας με λίγα σχετικά χρήματα.

Τα 3 σημεία επέμβασης, όπως καταμαρτυρά και το ίδιο το λήμμα είναι:

  1. Εισαγωγή αέρος: αντικατάσταση του υπάρχοντος φίλτρου με ένα ελεύθερης ροής στον εργοστασιακό παπά ή ολόκληρη αφαίρεσή του και τοποθέτηση αντ' αυτού μίας χοάνης, σκούπας κλπ.

  2. Ηλεκτρονικός εγκέφαλος: αναπρογραμματισμός της ηλεκτρονικής διαχείρισης της μηχανής, βελτιστοποίηση της απόδοσης πάνω σε 3 άξονες - αύξηση του αβάνς (προπορεία σπινθήρα σε σχέση με το άνω νεκρό σημειο) μέχρις οριακού σημείου προανάφλεξης, αύξηση παροχής καυσίμου με σκοπό την εκ νέου επίτευξη στοιχειομετρικής καύσης (λόγω της περίσσειας αέρα), αύξηση ορίου στροφών ανά λεπτό.

  3. Εξαγωγή: μερική ή ολική αντικατάσταση του συστήματος εξάτμισης με ένα πιο ελεύθερης ροής, με σκοπό την μείωση της πίεσης των καυσαερίων (backpressure) και κατά συνέπεια την αύξηση της υποπίεσης στην εισαγωγή (δηλαδή μεγαλύτερη ποσότητα εισερχόμενου αέρα).

Πιο συνήθης η εφαρμογή της συγκεκριμένης μοντίφας σε ατμοσφαρικά μοτέρ.

Παραλλαγή της συνταγής α λα κάγκουαρ

  1. Ξηλώνουμε τον παπά (από τη ρίζα) και στη θέση του βάζουμε ένα υποτυπώδες σύρμα-κόσκινο με τρύπες τεράστιας διαμέτρου, έτσι για να μπαίνουν όλα τα σωματίδια μέσα στην μηχανή (φλόκια, χαλίκια κλπ).

  2. Ξηλώνουμε την εξάτμιση (όχι το χταπόδι, γιατί είναι και ακριβό), καταλύτες απαγορεύονται (και αυτοί ακριβοί γαρ), βάζουμε σωλήνα και ένα γκρουπ Ν για τελικό με απόληξη καλαμάκι.

  3. Πάμε για πρόγραμμα στην BarbaΘωμάς tuning o.ε.ο., και βάζουμε τίγκα καύσιμο σε όλο το φάσμα των στροφών και ατελείωτο αβάνς.

Αποτέλεσμα: ανάβουν όλα τα λαμπάκια τύπου check engine, δεν έχουμε ρελαντί, πετάμε ατελείωτη άκαυτη ενίοτε και φλογίδια, και έχουμε τελικά κερδίσει 2,47 ίππους κάπου γύρω στις 7100 με 7150 rpm και από 'κει και κάτω το αμάξι σέρνεται, αλλά όμως κάνει θόρυβο που ξυπνάει και πεθαμένους!!

- Πού είναι το αμάξι ρε Μπάμπη;
- Χειρουργείο! Μπήκε εκτάκτως για ΦΠΕ. Από την πέμπτη που θα είναι 180 δυναμομετρημένα αλογάκια θα τα πούμε αναλυτικά στο ολυμπιακό χωριό!!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Πολλαπλή εξαγωγής κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Μοντιφάδικος όρος, αναφέρεται κυρίως στην αντικατάσταση της κλασσικής εργοστασιακής πολλαπλής εξαγωγής, στην οποία όλοι οι αυλοί εξερχόμενοι από κάθε κύλινδρο καταλήγουν σε 1, με μία «αρμονική» όπου απαλείφονται καταρχάς οι κλειστές καμπύλες και οι αυλοί υποδιαιρούνται σταδιακά (περίπτωση 4κύλινδρου 4-2-1).

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της πίεσης των καυσαερίων και ακολούθως την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα.

- Άσε ψηλέ... πήγα χτες να ρωτήσω για χταπόδι στο δικό σου τον εξατμισά και μόνο που δεν έπαθα εγκεφαλικό από την τιμή!
- Σου είπα φίλε, όμως είναι μερακλής!
- Άσε με λέμε, αγιογδύτης είναι ο άνθρωπας... για μαλάκες ψάχνει;;

(από Abas, 25/11/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ένα απειροελάχιστο αλλά και καλά μαγκιόρικο μηχανάκι, το DAX της Honda, το οποίο ήταν πολύ της μοδός στα τέλη εβδομήνταζ-αρχές ογδόνταζ. Παραδόξως παίζει ακόμα, και υπάρχουν διάφοροι κολλημένοι με δαύτο. Υποθέτω ότι είναι κάτι σαν του κολλημένους με τα ντεσεβό ή τους σκαραβαίους.

- Ρε μαλάκα! Ποιος μου έστειλε μέιλ χθες;;;
- ;;;
- Ο Σίμος! Με βρήκε στο φατσοβιβλίο και μού 'γραψε.
- Ποιος Σίμος;;;
- Ο Σίμος; Από το σχολείο; Με το νταξάκι;
- Αααααααααα! ο Σίμος!

Λέει για πρα πρα! (από Vrastaman, 25/11/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Είναι η μυρουδιά που εκπέμπουν τα δίχρονα μηχανάκια όταν λειτουργούν. Για την ακρίβεια είναι η μυρουδιά καμένου λαδιού μίξης μαζί με βενζίνη, που σε πνίγει μόλις πλησιάσεις κάποια παλιά βέσπα, κάποιο ξερό ή οτιδήποτε δίχρονο τέλος πάντων! Να αναφέρω πως είναι άκρως τοξικοί καπνοί, οπότε δεν είναι καλή ιδέα να κάθεστε πίσω από ένα δίχρονο μηχανάκι για πολύ ώρα. Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν στην αγορά λάδια μίξης τα οποία όταν καούν μυρίζουν... φράουλα(!) και άλλα τέτοια χαριτωμένα!

  1. - Πήρα ένα σκουτεράκι!
    - Τέλερε; Εκείνο το δίχρονο;
    - Ναι. Η μαλακία όμως είναι πως ο συνεπιβάτης βρομάει διχρονίλα από την εξάτμιση που είναι ψηλά...

  2. - Άκου ήχο που κάνει! (ακολουθεί έντονο μαρσάρισμα δίχρονου)
    - ΓΚΑΧΑ ΓΚΟΥΧΑ! ΓΚΟΥΧ ΓΚΟΥΧΟΥ! Κλείσ' την τήν παπαριά!!! Θα πεθάνουμε από τη διχρονίλα!
    - Ουστ φλώρε! Υamaha Z ρεεεεεε!

(από electron, 21/11/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified