Selected tags

Further tags

Αρχίζω κάποιον στα αγιορείτικα: τον αρχίζω σε καντήλια - χριστοπαναγίες (βαριά υβριστική έκφραση).

Και όλο λόγια ήταν ο μαλάκας πως θα με γαμήσει και τέτοια... και του λέω να το βουλώσει μην τον αρχίσω στα αγιορείτικα..!!! Και εκεί το βούλωσε!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Χαρακτηρίζει τον κάγκουρας ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική έκφραση για τον κάγκουρα.

Χαρακτηρίζει συνήθως όσους φοράνε γυαλιά Arnette (άσπρος σκελετός με μαύρους φακούς) και οδηγάνε μηχανάκι (περισσότερες φορές Honda Glx 90).

- Περνάμε την πλατεία και βλέπω στην γωνία αραγμένους 5 κάγκουρες με τα Μοτόρι - Μοτόρης τους να με κοιτάνε στραβά...
- Και τι έκανες ρε μαλάκα;
- Τι να κάνω ρε ...Συνέχισα να περπατάω προς το μέρος τους... ΤΙ ΝΑ ΚΛΑΣΟΥΝ ΟΙ ΑΡΝΕΤΑΚΗΔΕΣ ΡΕ... !!!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Παιδικό παιχνίδι, σύμφωνα με το οποίο τα παιδιά σχηματίζουν ένα κύκλο, καθισμένα γύρω από τη μάνα, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα παιδιά. Εκείνη βγάζει τη ζώνη της ή ένα λουρί ή σχοινί και πρώτα σχηματίζει μ’ αυτό διάφορα σχήματα, π.χ. ένα αχλάδι, ένα μήλο, ένα καλάθι κτλ. Τα άλλα πρέπει να μαντέψουν τι παριστάνει. Όποιο το βρει, του δίνει η μάνα το λουρί και τότε εκείνο έχει το δικαίωμα να σηκωθεί και να κυνηγήσει τ’ άλλα παιδιά. Η μάνα μένει στη θέση της και κάθε τόσο φωνάζει: «Τρεις και το λουρί της μάνας! ». Εκείνος που κρατεί το λουρί, συνεχίζει το κυνήγι του κι αν κτυπήσει κανένα παιδί, τότε εκείνο βγαίνει απ’ το παιχνίδι. Αν όμως η μάνα φωνάξει: «Τρεις και το λουρί της μάνας! », τότε αυτός που κυνηγάει, πρέπει αμέσως να γυρίσει πίσω και να παραδώσει το λουρί στη μάνα, αλλιώς τα άλλα παιδιά έχουν το δικαίωμα να τον πάρουν στο κυνήγι και να του πάρουν το λουρί και να αρχίσουν μ’ αυτό να τον χτυπούν. (από http://users.sch.gr/vaxtsavanis/tris_kai_to_louri_tis_manas.html)

Και μια άλλη παραλλαγή: κάνουν κύκλο σε δυάδες τα παιδιά και ένα από αυτά, ως μάνα κυνηγά γύρω από το κύκλο το πρώτο που βγαίνει μετά από κλήρωση. Εκείνο για να γλυτώσει από τα χτυπήματα του κυνηγού με το λουρί, έχει δικαίωμα να μπει μπροστά από όποια δυάδα θέλει. Τότε το παιδί που είναι στην εξωτερική σειρά γίνεται το θήραμα. Αν το παιδί που κυνηγά, θέλει να σταματήσει, τότε κρυφά δίνει το λουρί σε όποιο παιδί θέλει της εξωτερικής σειράς και γίνεται εκείνο ο κυνηγός. (http://strimoniko.blogspot.com/2010/07/blog-post_3570.html)

Εναλλακτικά χρησιμοποιείται για πολυχρησιμοποιημένους, προβεβλημένους όρους αλλά και για να δηλώσει επανάληψη, πολλαπλασιαστικά επίσης, θέλοντας να δώσει έμφαση στην ποσότητα αλλά και για να δηλώσει μια κατάσταση στην οποία υπάρχει δυσπιστία, καχυποψία και περιφρόνηση.

Παράλληλα χρησιμοποιείται για να δηλώσει μια παραφροσύνη που επικρατεί σε μια κατάσταση χωρίς να εμβαθύνει στις αιτίες αλλά έτσι πιο φλου αρτιστίκ...

Ακόμη, ως βρισιά προς τη μάνα σου, οπότε παίρνει μπάλα και το λουρί της...

Συνώνυμα : (τρεις) + και μαλακίες, και κουραφέξαλα, και παπαριές, και τρέχα γύρευε, και άλλα πολλά...

  1. Δεν αντέχω άλλο με τη γραφειοκρατία, υπογραφές, πρωτόκολλα, θεωρήθηκε ο διευθυντής και το λουρί της μάνας. Αμάν πια...

  2. «Φράχτες - ελικόπτερα και το λουρί της μάνας», από άρθρο στο Ποντίκι (http://topontiki.gr/article/25996)

  3. Μια του πούστη, δυο του πούστη, τρεις και το λουρί της μάνας σου ρε γαμημένε...

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Γυναίκα βαρέων βαρών. Εναλλακτικά: τριαξονικό.

Πού πάει ο μαλακας; Πώς το κυκλοφορεί έξω το ανατρεπόμενο;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

  1. Τύπος φαλάκρας που χαρακτηρίζεται από τα εξής: α) Αποτελείται από έναν μεγάλο κύκλο στο πίσω μέρος του κεφαλιού.
    β) Μπροστά υπάρχουν κάποια μαλλιά, οπότε η φαλάκρα είτε δεν έχει επαφή με το μέτωπο, είτε υπάρχει έστω ένα ασθενές χώρισμα λίγων τριχών. γ) Τα υπόλοιπα μαλλιά δεν είναι ούτε ξυρισμένα ούτε και τόσο κοντοκουρεμένα, οπότε υπάρχει έντονο κοντράστ φωτοσκίασης μεταξύ φαλάκρας και του υπόλοιπου τριχωτού της κεφαλής. Συνήθως δε τα μαλλιά είναι μαύρα σε αυτήν την περίπτωση, και όχι ξερωγώ ξανθά, άσπρα ή γκρἰζα.

Για τους παραπάνω λόγους σχηματίζεται ένας φωτεινός κύκλος που κάνει μπαμ στο κεφάλι του φέροντος και έτσι θυμίζει το φωτοστέφανο που φέρουν οι άγιοι στις εικόνες. Νομίζω ότι η αναφορά είναι λιγότερο σε ορθόδοξες εικόνες, όπου το φωτοστέφανο περικυκλώνει τον άγιο που τίθεται μετωπικώς, ενὠ περισσότερο παραπέμπει σε δυτικούς πίνακες ρωμαιοκαθολικής έμπνευσης, όπου το φωτοστέφανο συχνά εφάπτεται στο πίσω μέρος της κεφαλής του αγίου (ο οποίος μπορεί να εικονιστεί σε διαφορετικές γωνίες) σαν αιωρούμενο καπελάκι που δεν επικάθεται ποτέ πλήρως. Εξάλλου, η έκφραση οφείλεται στο ότι γίνονται αστεία με την φωτοχυσία που προκαλείται και καλά από μια φαλάκρα όπου αντανακλάται το φως και διαχέεται σε όλον τον γύρω χώρο, οπότε οι ειρωνευόμενοι τον φαλακρό το αποδίδουν καικαλούα σε υπερφυσικό φαινόμενο.

  1. Υπάρχουν μερικές εκφράσεις που παρομοιάζουν το φωτοστέφανο με ηλεκτρική συσκευή που παράγει πηγή φωτισμού. Οι εκφράσεις αυτές λέγονται ειρωνικά ή αυτοειρωνικά όταν κάποιος προβάλλει για τον εαυτό του ίματζ άγιου, ή όταν κάνει επιδεικτικά μια υπερβολική καλοσύνη ή καλία.

Οι συνηθέστερες:

- βάζω το φωτοστέφανο να φορτίζει
- πρόσεχε μη μείνει το φωτοστέφανο από μπαταρία
- σβήσε λίγο το φωτοστέφανο μαζεύει κουνούπια.

  1. α. - Ρε μαμούχαλε ξύρισέ τα λίγο, που ντρέπομαι να σε γνωρίσω σε γκομενάκια μ' αυτό το φωτοστέφανο που κουβαλάς!

β. ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ; Μιλαω για εναν παχουλο που παντα εκανε την αδελφη με ασπρα μαλλια (αν κι οχι τοσο μεγαλης ηλικιας) κι εναν με χαρακτηριστικη φαλακρα (στυλ φωτοστεφανο) (Εδώ).

  1. α. Είμαι άγγελακι.... απλά τα φτερά μου είναι στο πλυντήριο, και το φωτοστέφανο φορτίζει!! (Εδώ).

β. - μην αγχωνεσαι..σε λιγο θα πεσει η μπαταρια απο το φωτοστεφανο μου.. Ο ναουτενιος δεν μου πηρε αλκαλικες...
Κατι χρησιμοποιημενες μου βαλε ο τσογλανος. (Εδώ).

γ. εγω παω για υπνο τωρα,θα σβησω το φωτοστεφανο να μη μαζευτουν κουνουπια και θα σας δω αυριο!!!φιλακια!!! (Εδώ).

Ο άγιος Ιερώνυμος, διά χειρός Caravaggio. (από Khan, 10/09/12)(από Khan, 14/09/14)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Έννοια, η οποία όταν χρησιμοποιείται αναφορικά με τη μουσική, και πιο συγκεκριμένα με τη μέταλ / ροκ μουσική, δηλώνει τα εξής πράγματα:

  1. Το γενικότερο ίματζ μίας μπάντας, τόσο ως προς τα ίδια τα μέλη ή το εν γένει περιτύλιγμα στο οποίο παραδίδεται το καθαρά μουσικό περιεχόμενο: σ' ό,τι αφορά τα μέλη, η σατανίλα μπορεί να σχετίζεται με τον ρουχισμό και την ευρύτερη περιβολή των μουσικών στις φωτογραφίες της μπάντας ή/και τις ζωντανές τους εμφανίσεις, π.χ. μανδύες ή ράσα (κατά τα ευρωπαϊκά και όχι τα ανατολικοορθόδοξα πρότυπα), κουκούλες, ειδικό μακιγιάζ (το αποκαλούμενο και corpsepaint) με σκοπό να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά ως προς το δαιμονικότερο ή πεθαμενότερο, μπλούζες (αυστηρά μαύρου χρώματος) και κρεμαστά με πεντάλφες, ανάποδους σταυρούς και λοιπά χαϊμαλιά σε αντίστοιχο στιλ, ζώνες και περιβραχιόνια με καρφιά και άλλα παρόμοια αξεσουάρ που δεν τα βρίσκει κανείς στα Hondos Center αν δεν έχει συνεννοηθεί εκ των προτέρων με τις πωλήτριες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι ενδυματολογικές αυτές επιλογές δεν εξαντλούνται μόνο στα στενά όρια της εικόνας στα πλαίσια του συμμετέχειν σε μπάντα, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνική ζωή των μελών των συγκροτημάτων, αλλά και των οπαδών τους (ή αυτών που ασχολούνται με τα ευρύτερα μουσικά ιδιώματα στα οποία εντάσσονται τέτοιες μπάντες), όπως είναι π.χ. οι γκοθάδες ή (σε μικρότερο ίσως βαθμό) οι μπλακμεταλλάδες. Ως προς το ευρύτερο περιτύλιγμα, η σατανίλα αφορά το καθαρά καλλιτεχνικό μέρος της δουλειάς, τουτέστιν το artwork, ήτοι τις απεικονίσεις στα εξώφυλλα-εσώφυλλα του δίσκου ή σιντί, οι οποίες θα αφορούν ή θα παραπέμπουν σε σατανική ή δαιμονολογική θεματολογία (πάλι δαίμονες, σατανάδες, κόλαση, το υπερφυσικό κλπ).

Σε αυτό τα πλαίσιο θα πρέπει να τονιστεί το εξής: η σατανίλα, αναφορικά με το εξωτερικό ίματζ, δεν έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με αξεσουάρ που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σχετίζονται με κάποια μουσική. Σατανίλες μπορούν π.χ. να χαρακτηριστούν και τα πιο ιδιόμορφα κοσμήματα (ή στολίδια σε στιλ κοσμημάτων, ακόμη και τραϊμπαλάκια), καθώς και πολλά άλλα πράγματα που μπορεί να απεικονίζουν σατανικές ή γενικά δαιμονικές / υπερφυσικές μορφές (π.χ. ζόμπια), χωρίς αυτός ή αυτή που τα φοράει να έχει καμία σχέση με συγκεκριμένα μουσικά είδη, ή το ευρύτερο σατανιστικό lifestyle.

  1. Την θεματολογία των στίχων, η οποία θα είναι σατανική, σατανιστική, δαιμονολογική και γενικότερα θα κινείται στο χώρο του υπερφυσικού, πάλι όμως κατά κύριο λόγο σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα (ακόμη και σε περιπτώσεις που οι μπάντες δεν έχουν καμία σχέση με Ευρώπη, π.χ. μπάντες της Νοτιοανατολικής Ασίας) και σπανιότερα με τοπικές ή άλλες εθνικές επιρροές και αναφορές.

Η σατανίλα μπορεί επίσης να υποδηλώνει τα κρυφά μηνύματα που (φημολογείται ότι) μπορεί να έχουν στίχοι οι οποίοι δεν περιλαμβάνουν άμεσες σατανικές και σατανιστικές αναφορές, όπως συνέβαινε δεκαετίες πριν με τους στίχους των Led Zeppelin, των Eagles και άλλων συγκροτημάτων.

  1. Την ίδια τη μουσική ως σύνθεση και ενορχήστρωση, η οποία τονίζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά χρησιμοποιώντας απόκοσμα φωνητικά (βαθιά, τσιριχτά, ουρλιαχτά, αλλά ενίοτε και πιο νορμάλ, ακόμη και πιο πομπώδη ή επικά) και τις αντίστοιχες ιδέες, φράσεις και μοτίβα (μελωδικά ή μη) στα όργανα με σκοπό πάνω απ' όλα να δοθεί παραστατικότερα στο ακροατή μία χαοτική, κολασμένη, αγωνιώδης και δαιμονική αίσθηση. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι η σατανίλα δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένα μουσικά ιδιώματα και υποϊδιώματα: Σατανίλα μπορεί να αποπνέει το μπλακ μέταλ, οι ντεθιές, οι θρασιές, οι γκοθιές, το κλασικό χέβι, οι ντουμιές και πλείστα άλλα είδη μέταλ και ροκ, παιγμένα και ενορχηστρωμένα με τελείως διαφορετικό και διακριτό μεταξύ τους τρόπο. Επίσης, σημαίνει ότι η ίδια η αίσθηση της σατανίλας μπορεί να διαφέρει από ακροατή σε ακροατή -κάποιοι την νιώθουν και κάποιοι άλλοι όχι, παρά μόνο σε εξαιρετικές από μουσικής άποψης περιστάσεις.

Σε μη μουσικό, αλλά ευρύτερο καλλιτεχνικό και πολιτιστικό περικείμενο, η σατανίλα ενδέχεται να αφορά πάλι τη θεματολογία ενός έργου (π.χ. βιβλίο ή κινηματογραφικό έργο), τον τρόπο προβολής ή παρουσίασής του, την όλη ατμόσφαιρα που μπορεί να αποπνέει και τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλεί σε όποιον το παρακολουθεί (ασχέτως τρόπου). Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου υφίσταται σατανίλα χωρίς όμως να υπάρχει αντίστοιχη σατανική θεματολογία, αλλά μόνο και μόνο με τη δημιουργία της αντίστοιχης ατμόσφαιρας και των αναλόγων συναισθημάτων μέσα από τις στιλιστικές-καλλιτεχνικές επιλογές του εκάστοτε δημιουργού.

Από το ελληνιστικό Σατανάς (Σατανᾶς < Σατᾶν -ᾶς < εβρ. sātān -αντίπαλος, διάβολος).

  1. Μπαντες οπως οι Enforcer και οι White Wizzard κανουν περιοδειες και πολλαπλασιαζουν μερα με την ημερα το κοινο τους, ενω αποθεωνεται (και προμοταρεται) και ο τελευταιος Σουηδος που πουλαει Σατανιλα και παιζει σαν Mercyful Fate. (Από εδώ)

2.Ξεκινάω Shadows of the Damned σήμερα και στα καπάκια ένα Rayman για να καλύψει την σατανίλα! (Από εδώ)

  1. H χαρά του κάβουρα κάγκουρα είναι αυτά ρε.....πολύ νεκροκεφάλα και χάρος και σατανίλα. Αν είναι να την κάνω τρομακτική θα βάλω φώτο του πεθερού μου. (Από εδώ)

βλ. και σατανάδες

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Πρόκειται για την γκόμενα που είναι αδύνατη και σχετικά μικροκαμωμένη· ωστόσο έχει ένα προσόν: έχει τουρλωτό κώλο, που ξεπροβάλλει μεγαλοπρεπώς προκαλώντας προβλήματα στον δύσμοιρο αντρικό πληθυσμό. Προσοχή δεν πρέπει να συγχέεται με το τούμπανο ή το τούμπανο-τούμπανο.

- Επ Τόλη...δεν ξέρω βασικά αν θα σου αρέσει...αλλά κοίτα...
- Ωχχ...αυτή είναι αδύνατη...
- Για κοίτα καλύτερα...
- Ααα...έχει όμως ζουμερό - σφριγηλό κώλο...είναι τουμπανάκι!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Καλογυμνασμένος, άρτι αποτριχωθείς κι ετοιμογαμητέος ομοφυλόφιλος του Γκαζίου.

- Δεν το πιστεύω μωρή, μούνα έγινες! Palestra;
- Holmes αγάπη! Πήγαν τη συνδρομή στα 50 ευρώ

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Δεν αναφερόμαστε στο αιμοσταγές (αλλά και σέξι) βαμπίρ των Καρπαθίων, ούτε στην εν Ελλάδι μετενσάρκωσή του, αλλά στην ακατανόητη και μάλλον φλώρικη ενδυματολογική συνήθεια κάποιων συμπολιτών μας να σηκώνουν τον γιακά σε μπλουζάκια τ. Lacoste ή Polo, θυμίζοντας τον ομώνυμο σινεματικό ήρωα που είχε ως σήμα κατατεθέν τους σηκωμένους γιακάδες του μελανέρυθρου πανωφοριού του.

Γιατί όμως κάποιος τον σηκώνει τον γιακά; Αν και η συνήθεια πρέπει κατ' αρχήν να στιγματιστεί, όπως είπαμε, ως ακατανόητη, μπορούμε να επιχειρήσουμε ορισμένες προσεγγίσεις, κραξίματος χάριν. Μάλλον επρόκειτο αρχικά για ένα είδος σπρετσατούρας, δηλαδή δείχνω πως είμαι πολύ κουλ, δεν τα σκέφτομαι όλα, οπότε δεν σκέφτηκα να κατεβάσω τον γιακά, έτσι το βρήκα έτσι το φόρεσα, ή ξεχάστηκα να το κάνω, επιτηδευμένη ατημέλεια κιέτσ'. Ή ότι επειδή είμαι υπεραπασχολημένος, δεν έχω τον χρόνο να σκεφθώ τις τετριμμένες ενδεχομενικότητες της ένδυσής μου. Ωσεκτουτού, το σήκωμα του γιακά συνηθίζεται σε βουπουδίτες, που προσπαθούν να προμοτάρουν για τον εαυτό τους στυλ πολυάσχολου αλλά και κουλέζου μπίζνεσμαν- μάνατζερ. Εναλλακτικώς, ο γιακάς υποτίθεται ότι σε προστατεύει από δυνατούς ανέμους, οπότε αποτελεί συνήθεια ιστιοφλώρων και άλλων φλωρεντιών, που προσπαθούν να προσδώσουν λίγη αβαντούρα στην υπερβολικά βολεμένη ζωή τους. Ασφαλώς, είναι αστείο όταν κυκλοφορείς με σηκωμένο γιακά εντός λ.χ. ενός αεροστεγούς κλαμπακίου.

Βεβαίως, θα ήταν πιο ασφαλές να πούμε ότι το σήκωμα του γιακά είναι απλώς ένα στυλ, που δεν έχει ντε και καλά να κάνει με κάποια εξήγηση, και ερμηνείες όπως η σπρετσατούρα ή η περιπετειολάγνα επίκληση στην προστασία από τους ανέμους λειτουργούν μάλλον ως α πουστεριόρι αιτιολογικοί μύθοι. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι καλύτερο να ψάχνει κανείς την συνάφεια του φαινομένου. Και εδώ νομίζω ότι πρόκειται μάλλον για ναϊντίλα και διαδόθηκε ως ένα κουλέζικο στυλ. Περαιτέρω, μπορούμε να διακρίνουμε ανάμεσα: α) στα νεαρά έφηβα παιδιά που σήκωναν τους γιακάδες χάριν κουλεζισμού, τα λεγόμενα και δρακουλίνια , β) τους μεσόκοπους και άνω, που ήταν είτε μεγαλοαστοί βουπουδίτες, είτε μικροαστούληδες που μιμούνταν ανεπιτυχώς τους πρώτους. Η όλη φάση πήγαινε πακέτο με την κουλτούρα των μπλουζακίων Polo και Lacoste, οπότε οι Δράκουλες ήταν και κροκοδειλάκια, συχνά και δαπόσκυλα. Απαραίτητο συμπλήρωμα ήταν και τα γυαλιά Rayban, έστω περιπτερέημπαν. Σήμερα που η μόδα έχει περάσει προ πολλού, ο κόμης Δράκουλας θεωρείται φριχτά πασέ τύπος, γραφικός και συχνά είναι late αντάρης αποτυχημένος, σαπιοκοιλιάς, καράφλας που παλιμ(κωλο)παιδίζει ασύστολα. Το ίνδαλμα του τοιούτου κόμη Δράκουλα είναι ο Γιώργος Λιάγκας. Πάντως, για τον σηκωμένο γιακά ως διακριτικό κλαμπάρχη δες εδώ.

Το κωμικό εφέ της έκφρασης βέβαια είναι ακριβώς ότι σε αντίθεση με τον ορίτζιναλ κόμη Δράκουλα που ήταν σκληρός και μοβόρος, ο σλανγκικός τοιούτος αποτελεί φλωρεντζέτουλα.

Η έκφραση κυκλοφορεί και ως γιακάς άλα κόμης Δράκουλας, Δράκουλας (σκέτο), Δρακουλίνι (=ο νεαρός Δράκουλας). Συνώνυμο: Καντονά.

  1. - Που πας ρε Δράκουλα με το γιακά σηκωμένο;!;!;!
    - ooooooooooooox, nta3 simera eida kai drakoulini, 8-10 xronon me to giaka sikomeno..ti exoun na doun ta matia mas sto mellon!
    - back apo 20imeres diakopes, oi drakouliarides dustixos kukloforoun akoma!
    - Άντε να δούμε πόσοι Δράκουλες θα κυκλοφορούν αυτό ΣΚ στο ποσείδι, ο θεός να μας φυλάει!
    (Εδώ).

  2. Γιατί για να είμαι ΔΑΠίτης πρέπει να φοράω πόλο μπλουζάκι με σηκωμένο γιακά αλα κόμης δράκουλας και να φοράω Ray Ban Aviator ή τα άλλα τα Carrera και δεν ξέρω ‘γω τι άλλο (Εδώ).

  3. Σε όσους σηκώνουν το γιακά του Λακόστ: Ο µόνος που το 'κανε πριν γίνει µόδα ήταν ο Κόµης Δράκουλας και όλοι ξέρουµε πως κατέληξε αυτή η ιστορία. (Εδώ).

  4. - Με εκνευρίζει αφάνταστα να βλέπω άντρες με σηκωμένους γιακάδες και με ύφος καυλ@μένου κόκορα. Ειδικά κάτι 50ρηδες με μπάκα και καράφλα, αλλά γιακά σε ανάταση, σαν τον Κόμη Δράκουλα...
    Άσε που ως μόδα πάλιωσε πια. Δέκα χρόνια πέρασαν από την εμφάνιση του φαινομένου. Ο Λιάγκας πάντως συνεχίζει ακάθεκτος!

Got a better definition? Add it!

Published

Μουνίδα (munida) στην καθομιλουμένη αποκαλείται ένα από τα μεγαλύτερα γένη καρκινοειδών των τεσσάρων θαλασσώνε. Σλανγκιστί όμως αφορά σε άλλη οικογένεια (ενίοτε δαγκανοφόρου) πανίδος: στις μούνες που αναπτύσσονται και ενδη-μούν σε συγκεκριμένα οικοσυστήματα.

Της πατρίδας μου η μουνίδα χαρακτηρίζεται από πλουσιότατη βιοποικιλότητα, από τα λιλιπούτεια τουμπανάκια-πουτσομεζέδες μέχρι και τα δίμετρα και καμαρωτά λεβεντόμουνα τ. ανέβα να φιλήσεις, κατέβα να γαμήσεις. Οι συναγωνιστές και συναγωνίστριες του σλανγκρρ έχουν ήδη ταξιμουνήσει πληθώρα καυλιδερών και μη ομοταξιών, όπως ενδεικτικά: κλεψυδρομούνες, μπουκαλομούνες, αρχοντομούνες, αχλαδομούνες, πιπινέζες, μηλαρούδες, μικρές τουμπανίστριες, κοντοπούτανα, ζουμπουρλούδικες φρατζολίνες, λειψυδρομούνες, αχλαδομουνοπατσαβούρες, διάφορες συνομοταξίες μπαζοειδών και ταλιμπάν.

Νέα είδη ανακα... αποκαλύπτονται καθημερινά.

- Έχουμε τη χλωρίδα την πανίδα και την... μουνίδα.
(εδώ)

[Παρακάτω αναπαράγω email αγνώστου μητρός που μόλις έλαβα]

Η μουνίδα της Ελλάδος

Πουτσομεζές ο Μεγαλόβυζος

(Phallovoris Μagnomaestus)

Πουτσομεζές ο Μεγαλόβυζος
Ενδημικό είδος όλης της Ηπειρωτικής Ελλάδας κυρίως της επαρχίας, συμπεριφέρεται ως αρπακτικό χρησιμοποιώντας το στήθος του και το μακιγιάζ για να προσελκύσει το ταίρι. Είναι κοινωνικό και κυνηγάει σε αγέλες. Έχει αναπτύξει δυνατή φυσιολογία πάνω από την μέση όπου και είναι το δυνατό του σημείο καθώς υστερεί γενικά γραμμής και ιδιαίτερου κάλλους στο σώμα.

Ύψος: 1.50-1.65
Κώμη: συνήθως ξανθή, αλλά ποικίλλει σε όλο το εύρος.
Ξέρει να μαγειρεύει; Ίσως
Ξέρει να γαμιέται; Ίσως

Ο Μεγαλόβυζος δεν απειλείται με εξαφάνιση.
Phallovoris ΜagnomaestusPhallovoris Μagnomaestus

Καμπυλωτός ο ήμερος

(Inflecta Domesticus)

Καμπυλωτός ο ήμερος
Δημοφιλές και πολυπληθές είδος που βρίσκεται και οικόσιτο σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και κυρίως στις αυστηρά αστικές. Είναι αποκλειστικά ημερόβιο, μη επιθετικό, φημιζόμενο για την μετρημένη ομορφιά ή τα σωματικά προσόντα που κρύβει καλά κάτω από την καθημερινή εμφάνιση. Συχνά συγχέεται με τον ημιάγριο συγγενή του, τον Μεγαλόβυζο.

Ύψος: 1.60-172
Κώμη: Καστανή-Μελαχρινή, ανάλογα με τον βιότοπο.
Ξέρει να μαγειρεύει; Ναι
Ξέρει να γαμιέται; Ναι

Ο Καμπυλωτός δεν απειλείται με εξαφάνιση.
Inflecta DomesticusInflecta Domesticus

Μούναρος ο Ανορεξικός

(Archontomounarus Anorexicus)

Μούναρος ο Ανορεξικός
Γηγενές ή και αποδημητικό, ο Ανορεξικός συναντάται συνήθως σε ακριβές αστικές περιοχές της Ελλάδας, σε κοπάδι ή κατά μόνας. Καμουφλάρεται σαν μοντέλο για να προσελκύσει κάποιο δυνατό ταίρι αλλά συνήθως είναι πιο δύσκολο στο ζευγάρωμα, όπου αναγκάζει τα αρσενικά να μονομαχήσουν. Έχει φυσικό εχθρό τον Μεγαλόβυζο. Έχει μεγαλοπρεπή εμφάνιση και είναι το αγαπημένο είδος πολλών φυσιοδιφών.

Ύψος: 1.67-1.77
Κώμη: Ξανθιά έως πολύ ξανθιά, σπανίως κόκκινη.
Ξέρει να μαγειρεύει; Όχι συνήθως.
Ξέρει να γαμιέται; Όχι συνήθως.

Δεν απειλείται, αλλά βρίσκεται σε κάποια σπανιότητα.
Archontomounarus AnorexicusArchontomounarus Anorexicus

Μούναρος ο Κομψός

(Mounarus Elegantis)

Μούναρος ο Κομψός
Το είδος αυτό του γένους Μούναρος αποτελεί μια μικρή μειοψηφία σε όλον τον Ελλαδικό χώρο καθώς αποτελεί φοβερό δείγμα κάλλους και μαστίζεται από την λαθροθηρία. Είναι είδος που κυνηγάει μόνο του, έχει σωματικά χαρίσματα και μπορεί να αντιμετωπίσει σχεδόν κάθε ανταγωνιστή καθώς είναι στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας (κορυφαίος καταναλωτής). Μπορεί να ζήσει παντού και μερικές φορές απαντάται και σε σπίτια απλών ανθρώπων όπου καταλήγει εκεί τυχαία. Λέγεται ότι είναι μεγάλη τύχη να βρεις στον σπίτι σου έναν Μούναρο. Διατηρεί κάποια αντιπαλότητα με τον Καμπυλωτό τον Οικόσιτο ο οποίος συχνά τον θεωρεί εισβολέα.

Ύψος: 1.60-1.75
Κώμη: Αποχρώσεις του καστανόξανθου ή και μελαχρινό.
Ξέρει να μαγειρεύει; Όχι συνήθως.
Ξέρει να γαμιέται; Δεν είναι ευρέως γνωστό καθώς πολύ λίγοι το έχουν «πιάσει».

Κινδυνεύει με εξαφάνιση.
Mounarus ElegantisMounarus Elegantis

Κόμματος ο Ψαγμένος

(Commatis Intellectualis)

Κόμματος ο Ψαγμένος
Σπάνιο είδος και αυτό, συνήθως απαντάται στον πυρήνα των αστικών περιοχών. Χρησιμοποιεί ιδιαίτερους κώδικες επικοινωνίας και έχει μια ελκυστική εναλλακτική εμφάνιση. Είναι φυτοφάγο και βοσκάει σε ιδιαίτερης μορφολογίας βοσκότοπους (θέατρα, βιβλιοθήκες, αριστερά στέκια, ψαγμένα cafe, ψαγμένα γυράδικα). Όταν υπάρξει έλλειψη τροφής μπορεί να κατεβεί και σε κυνηγότοπους άλλων αρπακτικών το οποίο προκαλεί συχνά αψιμαχίες, συνήθως με τον Anorexicus.

Ύψος: Μεγάλη ποικιλομορφία
Κώμη: Ο ελληνικός μελαχρινό (hellenicus) και ο ευρωπαϊκός κόκκινο (europae)
Ξέρει να μαγειρεύει; «hell no»
Ξέρει να γαμιέται; Συνήθως όχι.

Απειλείται (κυρίως σε νεαρές ηλικίες).
Commatis IntellectualisCommatis Intellectualis

Καυλοπαγίδα η Αθλητική

(Altius Fortius)

Καυλοπαγίδα η Αθλητική
Άλλο ένα αστικό-προαστιακό είδος που απαντάται κατά μόνας και χαρακτηρίζεται από μεγάλη αθλητικότητα και ταχύτητα. Είναι πολυπόθητος μεζές ιδιαίτερα για τα οπίσθιά τα οποία είναι πολύ δημοφιλή στην λαϊκή κουλτούρα. Οι εμπειρογνώμονες λένε ότι θέλει μεγάλη τέχνη για να καβαλήσεις ένα τέτοιο. Κυρίως ημερόβιο, αλλά κυνηγάει και την νύχτα καμουφλαρισμένο.

Ύψος: Μεγάλη ποικιλομορφία
Κώμη: Κάτι σε σκούρο κότσο.
Ξέρει να μαγειρεύει; Μεγάλη ποικιλομορφία.
Ξέρει να γαμιέται; Συνήθως ναι.

Δεν απειλείται, αλλά βρίσκεται σε κάποια σπανιότητα.
Altius FortiusAltius Fortius

Κοντοπούτανος ο Χαριτωμένος

(Brevis Cutis)

Κοντοπούτανος ο Χαριτωμένος
Ίσως ένα από τα πιο συχνά απαντώμενα θηλαστικά στην χώρα μας, τυπικό είδος και του άστεως αλλά και της υπαίθρου, ο Κοντοπούτανος είναι το καμάρι του ελληνικού οικοσυστήματος. Εξημερωμένο αλλά και άγριο, κυνηγάει σε μεγάλες ή μικρές αγέλες και φημίζεται για το πολύ χαριτωμένο πρόσωπό του, το οποίο αντισταθμίζει το χαμηλό ή μέτριο ανάστημα. Ως δραστήριο αρπακτικό ανταγωνίζεται αλλά και συνεργάζεται με όλα τα είδη σχεδόν στην μάχη για την επιβίωση. Κοντινός εξάδελφος του Καμπυλωτού, αν και λιγότερο εντυπωσιακός.

Ύψος: 1.45-1.60
Κώμη: Συνήθως καστανό και μελαχρινό.
Ξέρει να μαγειρεύει; Μεγάλη ποικιλομορφία.
Ξέρει να γαμιέται; Συνήθως ναι.

Δεν απειλείται.
Brevis CutisBrevis Cutis

Μουνίδα των Ελληνικών θαλασσώνε (από Vrastaman, 06/03/12)"88 lines about 44 women", the Nails. (από Khan, 28/11/12)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified