το κρατικο γηπεδο του παοκ στη πυλαια γνωστο και ως παοκ σπορτς κλαρινα. Δωρεαν φορτιση κινητων συσκευων (το ρευμα το πληρωνει η νομαρχια)
πως να κερδισει ο φουκαρας ο παοκ στο πελατάκι, πάλι 100 άτομα είχε
το κρατικο γηπεδο του παοκ στη πυλαια γνωστο και ως παοκ σπορτς κλαρινα. Δωρεαν φορτιση κινητων συσκευων (το ρευμα το πληρωνει η νομαρχια)
πως να κερδισει ο φουκαρας ο παοκ στο πελατάκι, πάλι 100 άτομα είχε
Got a better definition? Add it!
Σφαλιάρα, χαστούκι, μπάτσα.
- Ρε σεις τι θα γίνει πάλι μ'αυτό το παλτό που σέρνεται?
- Χθεσινοβραδυνός είναι πάλι ρε...
- 'Αμα τον πετύχω έξω κάνα βράδυ θα τον αρχίσω στα κιουστράπια να στρώσει, ξερωγώ.
Θεσσαλονικιώτικη έκφραση χρησιμοποιούμενη απο τους οπαδούς του ΠΑΟΚ κατά κύριο λόγο και αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης καταστάσεων όταν πονάνε τα μυαλά μας.
Got a better definition? Add it!
η φράση μπαίνει τσόντα ανάμεσα σε άλλες λέξεις συνοδευόμενη από σχετικό βλέμμα για να το καταλάβουν μόνο οι σχετικοί.
Got a better definition? Add it!
Ονομάζεται έτσι η ομάδα του Π.Α.Ο.Κ. παρομοιαζόμενη με τον κυρίως γαύρο, τον γαύρο του Νότου, τον Ολυμπιακό. Αρχικά η ομοιότητα αφορούσε στον λαϊκό χαρακτήρα των φιλάθλων των δύο ομάδων, στην αφοσίωση και τον φανατισμό τους, όπως και το πολυπληθές τους, σε αντίθεση με τους τζιτζιφιόγκους Παθηναϊκάκηδες και τους κυριλέδες Αρειανούς. Πλέον όμως αναφέρεται κυρίως στο ότι ο Ολυμπιακός θεωρείται ως ευνοημένη ομάδα του δημοσίου και Δ.Ε.Κ.Ο., και ο Π.Α.Ο.Κ. κατηγορείται αναλογικά ως Δ.Ε.Κ.Ο. του Βορρά και γενικά γαύρος του Βορρά με αυτήν την αρνητική σημασία.
Πάσα (Δ.Π.): Vikar
1. Συχνά-πυκνά ακούγεται το λίαν προσβλητικό «γαύροι του βορρά», προκειμένου να προσδιοριστούν τα κοινά σημεία που χαρακτηρίζουν τις δύο ομάδες, με έμφαση στη λαϊκή χροιά της οπαδικής βάσης. Μπορεί να ίσχυε κάποτε. Δεν ισχύει τώρα. Ο Ολυμπιακός είναι η ομάδα που πλέον αντιπροσωπεύει το κατεστημένο. Εκδότες, εφοπλιστές, επιχειρηματίες και μοντέλα συνωστίζονται στις σουίτες του σταδίου στον Πειραιά. Στην Τούμπα δεν πρόκειται ποτέ να δεις αυτήν την εικόνα. Ο Ολυμπιακός είναι η ομάδα με τους περισσότερους τίτλους και οπαδούς. Είναι καθεστώς. Ο ΠΑΟΚ είναι «επανάσταση». Ποια άλλη ομάδα θα ήταν σχεδόν τριάντα χρόνια χωρίς πρωτάθλημα αλλά θα έπαιζε σε γεμάτο γήπεδο; Είναι δύο εντελώς αντίθετοι κόσμοι που, πράγματι, φτιάχτηκαν από το ίδιο υλικό, μία βάση οπαδών με λαϊκές καταβολές. Από την πλευρά των μεγεθών και της στατιστικής ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη ομάδα της χώρας. Γι' αυτό και θα την επιλέξει ο ΠΑΟΚτσής για να την τοποθετήσει απέναντι του. Πιθανότατα επειδή θεωρεί ότι, πράγματι, ο γαύρος αξίζει το μίσος του. Δεν είναι το ίδιο με τον συμπολίτη. Εκείνους τους απορρίπτει με μία αίσθηση υπεροχής. Με τον Ολυμπιακό είναι αλλιώς. Πάντα θα είναι αλλιώς.
2. Oι… «Γαύροι του Βορρά» έχουν «Τσαμπουκά». Ο ΠΑΟΚ κέρδισε, το σεντόνι φάνηκε, η ΑΕΚ διαμαρτύρεται, ο διαιτητής (δεν) σφύριζε και ο Γκαρσία στάθηκε στο –χαμηλό- ύψος του μοιράζοντας μπουνιές. Κι ύστερα ήρθαν τα πρωτοσέλιδα!!!
3. Τα κόκκινα παοκάκια ξύπνησαν και θυμήθηκαν πως την Κυριακή παίζουν παιχνίδι με τον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ. Μάλιστα, οι γαύροι του Βορρά φαίνεται πως θέλουν να κάνουν ακόμη ένα δώρο στην «ομάδα της καρδιάς τους» και να κόψουν βαθμούς από τον Παναθηναϊκό.
Got a better definition? Add it!
Η έκφραση συνηθίζεται για κάποιον που διαδραματίζει ή φιλοδοξεί να παίξει ηγετικό ρόλο στην ομάδα του Π.Α.Ο.Κ.. Λ.χ. α) Ραδιοφωνικούς (ή ραδιοφονικούς) παραγωγούς που επηρεάζουν τα του Π.Α.Ο.Κ. και ενίοτε κατακρίνονται ότι η επιρροή τους είναι κακή, β) οποιονδήποτε ξερόλα νομίζει ότι κατέχει τι είναι καλό για την ομάδα, γ) Πρόεδρο ή ιδιοκτήτη, δ) προπονητή του Π.Α.Ο.Κ., ε) την ίδια την ομάδα του Π.Α.Ο.Κ. όταν μεγαλουργεί και άρχει επί των άλλων, στ) οπαδό που την είδε Παοκάρχης.
Πάσα (Δ.Π.): Vardar
Εσωστρεφεια/ Μυστικοπαθεια. Για ΤΑ ΠΑΝΤΑ κατι ψιθυριζεται, βγαινουν φημες, δεν διαψευδονται και φτανουμε να πιστευουμε τον καθε ραδιο-φονικο παραγωγο που θελει ειτε να το παιξει Παοκαρχης η πολυ απλα να κανει νουμερα... (Εδώ).
Ξεκαθαρίζω πως δεν ανήκω σε σύνδεσμο,σέβομαι το έργο και την ιστορία τους και όσα κάνουν για τον ΠΑΟΚ. Θεωρώ όμως πως έχουν αποκλίνει τελευταία από τον πρωταρχικό τους στόχο,αυτόν της κερκίδας.Δεν είμαι κανένας ΠΑΟΚαρχης,δεν λέω πως τα ξέρω όλα απλά εκφράζω την άποψη μου. (Εδώ).
Και για πες μας τι δουλεια κανεις... (περα απο Παοκαρχης). (Εδώ).
Δώσατε ότι μπορούσατε στον ΠΑΟΚ: Στηρίξατε τον Μπατατούδη τυφλά, στηρίξατε τον Γούμενο τυφλά. Στις αρπαγές τους, ανύπαρκτη προστασία δώσατε στον σύλλογο. Στις δηλώσεις περί φουρνέλου, κλείσατε το στοματάκι σας. Στις μακέτες του Γούμενου για αρπαγή του γηπέδου, πρώτο βιολί. Στα πάσης φύσεως πανηγύρια, πρώτη μούρη. Στις φουρτούνες, ανύπαρκτος. Στην προσπάθεια του κόσμου να γίνει μέλος στον ΑΣ ΠΑΟΚ, φανατικός πολέμιος. Μετά, κωλοτούμπας. Και όταν ο Λαός του ΠΑΟΚ με τον αγώνα του «γυρνούσε» τις καταστάσεις, τσουπ μπροστά στις κάμερες έκανε την εμφάνισή του ο «παοκάρχης» προστάτης του ΠΑΟΚ.. ΔΩΣΑΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΟΚ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΕ ΠΑΟΚΑΡΧΗ. (Εδώ).
Το ποσοστό του πλέον πρέπει να υπερβαίνει το 85%, άρα είναι ο ουσιαστικός ΠΑΟΚάρχης. [...]
Τώρα υπάρχει ο ιδιοκτήτης που βάζει το ζεστό χρήμα, είναι απόλυτος κυρίαρχος και δεν κινδυνεύει από αυτοαποκαλούμενους ΠΑΟΚάρχες του παρελθόντος (αυτομελανούμενες σφραγίδες-ΠΑΟΚτσηδολόγους και αυτοποκαλούμενους υπερασπιστές κ.λπ.) και το βέβαιο είναι πως το επόμενο βήμα του Σαββίδη θα δημιουργήσει ισχυρές τριβές. Και αυτό έχει να κάνει με όσους εκμεταλλεύονται εμπορικά, οικονομικά το όνομα και το σήμα. (Εδώ).
ΠΑΟΚάρχης στο ντέρμπι δικεφάλων, 2-0 την ΑΕΚ (Εδώ).
Ωραία λόγια από έναν άπειρο τεχνικό, ο οποίος προσπαθεί να πουλήσει οπαδιλίκι για να διατηρήσει την θέση του και να χτίσει το όνομα του. Ο ΠΑΟΚαρχης, λοιπόν «απόγονος» του Άγγελου Αναστασιάδη με τις φτωχές του προπονητικές γνώσεις θέλει να τα βάλει με τα... ερυθρόλευκα θηρία τα οποία για ακόμη μία φορά θα πρέπει να του κλείσουν το... σπίτι ή καλύτερα να τους βγάλει και πάλι στους δρόμους για μία ακόμη διαδήλωση κατά του αιώνιου δυνάστη τους που δεν είναι άλλος από τον Ολυμπιακό. (Εδώ).
Got a better definition? Add it!
Είδος τζάκετ, πανωφοριού δηλαδή. Από το flight jacket, που αναφέρεται σε αρκετές παραλλαγές του ενδύματος.
Στα ελληνικά σημαίνει κάτι τέτοιο: Κοντό, με λάστιχο στην μέση, συνθετικό, γυαλιστερό σαν φόδρα μέσα κι έξω, εξωτερικά μαύρο ή λαδί, εσωτερικά φωτεινό πορτοκαλί, με σχεδόν ανύπαρκτο γιακά. Τσέπες με φερμουάρ και θήκες για στυλό (όπου έμπαιναν φυσίγγια, για εφέ) ψηλά στα μανίκια, στο ύψος του μπράτσου και τσέπες χαμηλά για να μην κρυώνουν τα χέρια. Ντουμπλ-φας (φοριέται και το μέσα έξω) και αντιανεμικό, ανάλογα βέβαια με την ποιότητα της κατασκευής.
Κάποτε πολύ της μόδας, μετά υποβιβάστηκε σε πιο καγκούρικη επιλογή, εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ογδόντα, αρχές ενενήντα. Έως τα μέσα των 90's, απ' όσο θυμάμαι, είχε περιπέσει πια σε ανυποληψία ή έστω, σε χρήση ως το μπουφάν των μαστόρων πάνω στο γιαπί.
Ξεχωριστή ιστορία έχει το φλάι για τους οπαδούς του ΠΑΟΚ (π.χ. βλ. εδώ). Στην θύρα 4 όσοι είχαν φλάι το φορούσαν ανάποδα, με το πορτοκαλί του απ' έξω. Ήταν μια περίοδος που στην Βόρεια Ελλάδα το φλάι ανάποδα είχε φτάσει να σημαίνει για τον καυλοπιτσιρικά την στολή της οποιασδήποτε ιδιαίτερης περίστασης με χαρακτήρα καταδρομικής: κατάληψη, πενταήμερη, τσαμπουκάδες με άλλα σχολεία και τέτοια.
Δηλωνω δημοσιως οτι μετανιωνω οικτρα για οσες φορες εχω χλευασει τα φλαϊ και αυτους που τα φορανε. Σημερα ειδα το This is it κι ο Μαϊκολ φοραγε ολη την ωρα ενα φλαϊ. Κανονικο. Πορτοκαλι απο μεσα και με τα ολα του.
θυμάμαι κερκιδα παοκ να φορανε ολοι fly.. και στα γκολ τα γυρναγανε στα πορτοκαλι ολοι :D
Got a better definition? Add it!
Η συγκεκριμένη φράση είναι το αποτέλεσμα της κόντρας μεταξύ των οπαδών των ομάδων της Θεσσαλονίκης και της συνεχούς πεποίθησης κάποιων αρειανών ότι πίσω από κάθε τι κακό που τους συμβαίνει κρύβεται και ένας παοκτζής. Υπάρχουν μαρτυρίες για στοές κάτω από την πόλη της Θεσσαλονίκης, για τρομερά μυστικά που κρύβονται πίσω από κλειδωμένες πόρτες και θρύλους γύρω από τους μεγάλους μάγιστρους της ομάδος. Παρακάτω παραθέτω μια λίστα με τα ονόματα των πιθανών ηγετών αυτής της μυστικής οργάνωσης που καταδυναστεύει τις ζωές των φτωχών πλην τίμιων αρειανών της Θεσσαλονίκης:
(η φράση ενίοτε χρησιμοποιείται και ανάποδα. Δηλαδή «Κάνας αρειανός θα είναι»)
— Πήγα προχθές στην εφορία για να αποδώσω το ΦΠΑ και ο αλήτης ο ταμίας με είχε όρθιο να περιμένω μια ώρα.
— Κάνας παοκτζής θα ήταν...
— Μα καλά αυτός ο ηλίθιος δεν μπορούσε να βάλει την καντίνα του κάπου αλλού; Μου έχει σπάσει τη μύτη.
— Κάνας παοκτζής θα είναι...
— Πάλι χαλάζι γαμώτο. Την γαμήσαμε. Πάνε τα μπαμπάκια.
— Κάνας παοκτζής θα είναι...
— Φτου σου ρε πούστη μου. Λερώθηκα με τον καφέ.
— Κάνας παοκτζής θα ήταν...
Got a better definition? Add it!
Η ομάδα του ΜΠΑΟΚ, όπως και το αεκάκι, καθώς και ο οπαδός τους, επειδή αμφότερες και οι δύο έχουν ως σύμβολο τον δικέφαλο αετό. Ο Ρωμαίικος δικέφαλος αετός λαμβάνεται μειωτικά έως βλάσφημα ως κοτόπουλο (έχει και κορδωμένο στήθος), προκειμένου οι οπαδοί αντίπαλων ομάδων να την πούνε στους λαχαναγορίτες και ΑΕΚάρες ότι και καλά είναι κότες ή ότι πρόκειται να τους ξεπουπουλιάσουν. Απαντάται συνήθως ως το δικέφαλο κοτόπουλο, αλλά και γκρηκλιστί ως the two-headed chicken. Το δε αρκτικόλεξο ΑΕΚ αναλύεται ως Άντε Επιτέλους Κοτόπουλα.
Ασίστ: Ραν-Ταν-Πλάν.
Ο Άρης είναι το αφεντικό και χει για χρόνια τώρα γκόμενα του....ένα δικέφαλο κοτόπουλο«ΛΑΛΑ ΛΑΛΑΛΑΛΑΛΑΛΑΛΑΛΑΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ .... μας για πάντα καταραμένα χτικιά. (Δώθε)
ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ Η ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΑΕΚακι !! ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΑΚΙ !!! ΑΕΚ «Αθλητική – Ένωση - Κωνσταντινουπόλεως»Η « Άντε – επιτελούς – κοτόπουλα» για κάποιους, »Ένωση« για κάποιους άλλους,ΑΕΚάκι για τους περισσότερους. η πιο γλοιώδης , ύπουλη , υποχθόνια και άξια της μοίρας της, ομάδα της Ελλάδας μας Αιώνια τρίτη στη βαθμολογία του πρωταθλήματος , και όχι μόνο , φέτος να δούμε γλέντια και μοιρολόγια που θα έχουμε , «κανάρες μου»,μια ζωή στην μιζέρια , στην κλάψα , στο παράπονο και «κλάμα η κυρία ρε παιδάκι μου» !! Κλαψιάρηδες , μίζεροι , και από κόμπλεξ άλλο τίποτα !! Μια ζωή παράπονο και αδικία ΜΑΡΘΑ ΒΟΥΡΤΣΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ !! (Κείθε).
ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ BARBEQUE (Παραπέρα).
Σήμερα τσικνήσαμε δικέφαλο κοτόπουλο! (Παρακείθε).
Got a better definition? Add it!
Γενικά, τύπος άξεστος και βωμολόχος - η σημασία αυτή έχει καλυφθεί στον ορισμό του krepsinis.
Ειδικότερα, οπαδός του ΠΑΟΚ. Ιστορικά, απαξιωτικός χαρακτηρισμός που χρησιμοποιούν οπαδοί άλλων ομάδων - κυρίως της Θεσσαλονίκης - για να δείξουν ότι θεωρούν τους Παοκτζήδες άτομα κατώτερης κοινωνικής στάθμης. (Παρ. 1 & 2). Πιο πρόσφατα, αυτοχαρακτηρισμός που έχουν υιοθετήσει κάποιοι χαρκόρ Παοκτζήδες ως τίτλο τιμής, σε ένα κλίμα νοσταλγίας για τα χρόνια 1972 - 1986, για τον καλύτερο ΠΑΟΚ όλων των εποχών και, κυρίως, για την έξαλλη κερκίδα που τον στήριζε.
Παλιότερα, η λαχαναγορά στη Θεσσαλονίκη βρισκόταν σε σχετικά κεντρικό σημείο - στην Αγίου Δημητρίου, δέκα λεπτά με τα πόδια από το Διοικητήριο/Υπουργείο Βορείου Ελλάδος και είκοσι λεπτά από την Τσιμισκή. Οι θόρυβοι, οι μυρωδιές, οι εικόνες της λαχαναγοράς ήταν οικεία για την πόλη. Και οι άνθρωποι της λαχαναγοράς επίσης - και είναι αλήθεια ότι οι Παοκτζήδες μεταξύ τους ήταν πολλοί.
Η χρήση της λέξης λαχαναγορίτης ως βρισιά με στόχο τους οπαδούς του ΠΑΟΚ άρχισε, νομίζω, να ατονεί στις αρχές της δεκαετίας του '80, όταν πια η αγορά είχε μεταφερθεί στην Δυτική Είσοδο της πόλης και οι άνθρωποι της ήταν πλέον αθέατοι. Η επαναφορά του χαρακτηρισμού, αυτή τη φορά με θετική φόρτιση, από τους ίδιους τους Παοκτζήδες συμπίπτει με τα πέτρινα χρόνια του συλλόγου, επί διοικήσεων Βουλινού, Μπατατούδη και Γούμενου, από το '90 και μετά.
Θέτικη φόρτιση, σε κάποιο βαθμό, έχουν η λαχαναγορά και οι μανάβηδες και στην σημειολογία του ρεμπέτικου - Παπάζογλου, Μπίνης, Τσιτσάνης, Σκαρβέλης, Παγιουμτζής, Μπαγιαντέρας και Γιοβάν Τσαούς έχουν όλοι αναφορές. Οι άνθρωποι της λαχαναγοράς μπορεί να είναι άξεστοι αλλά θεωρούνται και τσαμπούκια και μαγκίτες, ζόρικοι και λαρτζ - ιδιότητες με τις οποίες σαφώς θέλει να αυτοπροσδιορίζεται ο πωρωμένος Παοκτζής, ειδικά όταν τα πράματα πάνε στραβά. (Παρ. 3)
Έχει σημασία και το γεγονός ότι όσοι κοιτούσαν αφ' υψηλού τους ανθρώπους της λαχαναγοράς δεν έκαναν διακρίσεις μεταξύ τους - και τον χαμάλη που δούλευε μέχρι να βγάλει τη ρετσίνα και τον πατσά και τον μεγαλοφρουτέμπορα με το κλασικό μασούρι τα χιλιάρικα που έκαιγε (κυριολεκτικά) τα μπουζουκομάγαζα, και τους δυο λαχαναγορίτες τους έβριζαν. Η ισοπέδωση αυτή λειτουργεί ως επιβεβαίωση ενός καίριου Παοκτζήδικου μύθου, ότι δηλαδή η αγάπη για τον ΠΑΟΚ ενώνει και καταργεί τις διαφορές - εξ ου και ο ΠΑΟΚ είναι θρησκεία/ιδεολογία/πάνω απ' όλα (Αθήνα καριόλα). (Παρ. 4)
Εμβληματική φυσιογνωμία για τον σύγχρονο Παοκτζή που γουστάρει να αυτοχαρακτηρίζεται ως λαχαναγορίτης είναι, εννοείται, ο Μάκης ο Μανάβης. Κατά κόσμον Θωμάς Μαυρομιχάλης, ήταν ο αναμφισβήτητος αρχηγός του σκληρού πυρήνα της Θύρας 4 στις δεκαετίες '70 και '80. Ήταν όντως μανάβης - δεν δούλευε, όμως, στη λαχαναγορά αλλά είχε δικό του μαγαζί στην πόλη. Οι φανατικοί πιτσιρικάδες που τον ακολουθούσαν ήταν γνωστοί και ως μαναβόσκυλα. (Παρ. 5, 6 & 7 και μήδια - αν θέλει κανείς να δει περισσότερα για τον Μάκη τον Μανάβη, ας πάει εδώ).
Άλλοι χαρακτηρισμοί για τους οπαδούς του ΠΑΟΚ: γύφτοι, Τούρκοι, Τουρκάκια, Τουρκόγυφτοι, μωαμεθανοί, κοτόπουλα (ως σαρκασμός του δικέφαλου αετού) και βούλγαροι (αυτό σε χρήση μόνον από Νότιους).
Γύφτοι - αλήτες - λαχαναγορίτες! (Ιστορικό σύνθημα των οπαδών του Άρη)
Γιατί χωρίς τον Ντιόγκο μας, πάμε στην Τούμπα και μας κερδίζουν αυτοί οι αλήτες, οι άξεστοι, οι βάναυσοι οι Παοκτζήδες. Ας είχαμε τον Ντιόγκο μας και θα βλέπατε εσείς, ρεμάλια λαχαναγορίτες. Από εδώ
Όσο για το «χωριάτικο»... φιλαράκι να σε πω δυό πράγματα γιατί με τσάτισες; Εμείς είμαστε λαχαναγορίτες απ' τη Σαλονίκη, δεν είμαστε φλώροι και ας έχουμε τελειώσει και πανεπιστήμια. 'ντάξει τ' αγόριμ; ;ο) (Από εδώ)
Θυμάστε τότε που βγαίναμε στην αυλή του σχολείου και τραγουδούσαμε το «ήρθαμε από τη Βουλγαρία και μαμάμε Αθήνα Πειραιά»; Θυμάστε κάποτε που πηγαίναμε στο σταθμό και ζητάγαμε διαβατήρια από τους Αθηναίους; Θυμάστε πριν από χρόνια που μπαίναμε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και τα κάναμε γυαλιά καρφιά επειδή λέγανε διάφορα για τον ΠΑΟΚ; Θυμάστε κάποτε που λαχαναγορίτες, μορφωμένοι, αμόρφωτοι, κάθε καρυδιάς καρύδι ήμασταν ένα και το αυτό μέσα και έξω απ' την Τούμπα; (Από εδώ).
Ναι, ο Μάκης ο Μανάβης ήταν και η πρώτη μούρη των Ελληνικών γηπέδων. Κάθονταν προσοχή μπροστά του όλη η αλητεία της 4. (Σχόλιο στο You Tube)
Βλέποντας ότι θα φτάσουμε νωρίς, ο αρχηγός (Μάκης Μανάβης) πήρε το μικρόφωνο και κοντά στις 12 το βράδυ είπε: «Ακούστε λίγο ρε, να πούμε. Επειδn να πούμε, είναι πολύ νωρίς για να φτάσουμε στηv Αθnνα, θα κάνουμε μια στάση να πούμε, στη Λαμία, τρεις ωρίτσες. Ακούστε, να είστε, να πούμε, προσεκτικοί στις κινnσεις σας και να μn δώσουμε δικαίωμα μέσα στη Λαμία. Δε θα συγχωρέσω κανένα παρατράγουδο,…λέω,... με καταλάβατε να πούμε; . ..» (Από εδώ).
Γιατί δεν βγήκε κανένας από τα μαναβόσκυλα που τότε κάνανε πόλεμο στον Παντελάκη να πούνε κάτι αυτές τις μέρες; Για εσάς που γουστάρετε τον μάκη το λέω... αυτά τα ξέρετε η μόνο για τα ντου σας έχουν μιλήσει; (Από εδώ)
Got a better definition? Add it!
Published
Last modified
Μου το θύμισε ο betatzis μ' ένα σχόλιό του εδώ.
Κραυγή της ποδοσφαιρικής κερκίδας (και της αλάνας) με ρίζες στη Θεσσαλονίκη του μεσοπολέμου και των πρώτων μεταπολεμικών χρόνων.
Λέγεται κυρίως ως προτροπή προς παίκτη της δικιάς μας ομάδας να διώξει τη μπάλα όσο πιο μακριά μπορεί - εκτός αγωνιστικού χώρου ή και εκτός γηπέδου, αν είναι δυνατόν - με σκοπό είτε να αποσοβηθεί ο άμεσος κίνδυνος να φάμε γκολ είτε, συνηθέστερα, να κερδηθεί χρόνος και να κρατήσουμε το προβάδισμα στο σκορ ή να διαφυλάξουμε το βαθμό της ισοπαλίας.
Λέγεται, σπανιότερα, και ως σχόλιο όταν ένα άτεχνο σουτ στέλνει τη μπάλα απελπιστικά άουτ.
Εκτός ποδοσφαίρου, η φράση χρησιμοποιείται περιορισμένα, νομίζω, κυρίως ως παρότρυνση για κωλυσιεργία.
Σε ό,τι αφορά την προέλευση της φράσης, την βρίσκουμε σε μια ενδιαφέρουσα τομή της ποδοσφαιρικής και της εθνοτικής γεωγραφίας της Θεσσαλονίκης.
Μέχρι τα τέλη του '50, τα γήπεδα του ΠΑΟΚ και του Ηρακλή γειτόνευαν. Το γήπεδο του ΠΑΟΚ, από το 1930 μέχρι το 1959 που εγκαινιάσθηκε η Τούμπα, βρισκόταν στο λεγόμενο Συντριβάνι, πλάι στην έκθεση και εκεί που σήμερα είναι η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ. Το γήπεδο του Ηρακλή ήταν 500 μέτρα πιο πάνω, εκεί που σήμερα είναι η πλατεία του Χημείου. Τώρα, ανάμεσα στα δυο γήπεδα ήταν το νεκροταφείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας, γνωστό στους Θεσσαλονικείς ως τα «Εβραίικα Μνήματα», ΒΔ από το γήπεδο του ΠΑΟΚ και ΝΑ από το γήπεδο του Ηρακλή. Ε, και όταν ένας παίκτης έστελνε τη μπάλα έξω από το γήπεδο, είτε το ένα είτε το άλλο γήπεδο, λέγανε οι φίλαθλοι - κατ' απόλυτη κυριολεξία - ότι έστειλε τη μπάλα στα μνήματα. Ο παππούς μου, ο οποίος ήταν Παοξής, ορκιζόταν, βέβαια, ότι η πατρότητα της φράσης ανήκε στους Ηρακλειδείς φιλάθλους. Κατά τον παππού μου, οι παίκτες του Ηρακλή τις εποχές εκείνες ήταν τέτοιοι ξυλοκόποι που το βασικό τους gameplan ήταν να στέλνουν τη μπάλα στα μνήματα.
Σχετικές, αν και όχι συνώνυμες, εκφράσεις είναι το πετάω την μπάλα στην εξέδρα και το πολύ περιγραφικό κεραμιδώνω
...........................................................
Τα Εβραίικα μνήματα της Θεσσαλονίκης καταστράφηκαν στη διάρκεια της Κατοχής και τα ταφικά μνημεία λεηλατήθηκαν. Αργότερα το Πανεπιστήμιο έχτισε από πάνω. Περισσότερα υπάρχουν εδώ και εδώ. Εδώ υπάρχει ένα σύντομο σχετικό κείμενο του συγγραφέα Γιώργου Ιωάννου.
Για τα παλιά γήπεδα της Θεσσαλονίκης μπορείτε να διαβάσετε εδώ
Δες το κριάρι, ρε... - Άσε τα τσαλίμια, ρε, τη μπάλα στα μνήματα... ένα λεπτό θέλει για να το σφυρίξει, γαμώ τον αντίθεό μου...
Καλά ρε, τι παλτό ειν' αυτός; Τετ-α-τετ τρεις φορές και τρεις φορές τη μπάλα στα μνήματα;
Λοιπόν, μάγκες... αυτοί θα μας πιέζουνε να υπογράψουμε αλλά εμείς τρία πουλάκια κάθονται, τη μπάλα στα μνήματα και σφυρίζουμε αδιάφορα... να κερδίσουμε λίγο χρόνο μπας και έρθει και καμιά σοβαρή προσφορά...
Got a better definition? Add it!
Published
Last modified