Further tags

Το safe mode είναι ένας απλουστευμένος τρόπος εκκίνησης του λειτουργικού συστήματος όταν υπάρχει πρόβλημα στην κανονική λειτουργία ενός υπολογιστή. Ευρισκόμενος σε safe mode ο υπολογιστής λειτουργεί υποτυπωδώς, καθώς δεν έχουν φορτωθεί drivers, κάρτες γραφικών κ.ο.κ., επιτρέποντας τουλάστιχον στον πληροφορικάριο να τρέξει τα διαγνωστικά του κιέτσ'.

Σλανγκιστί, κάποιος λειτουργεί σε σέηφ μοντ όταν λόγω κούρασης, καταχρήσεων ή άλλων κακουχιών βρίσκεται αλλού γι' αλλού, είναι καμένος, ή / και έχει χτυπήσει ο σκληρός του με αποτέλεσμα να άγεται άκομψα και να εκφράζεται συγκεχυμένα.

- Κουκλίνι, μην με παρεξηγείς που σε προσπέρασα, τώρα είδα το σχόλιό σου. Τέτοιες ώρες λειτουργώ σε safe mode!
(εδώ)

- Δεν είμαι συγκεντρωμένος αρκετά ώστε να σκεφτώ να αναλύσω και να απαντήσω, λειτουργώ σε «safe mode»
(εκεί)

- Μη γελάς ρεεεεεεεεε Αγουροξυπνημένος και άρρωστος. Λειτουργώ σε safe mode...
(παραπέρα)

(από Vrastaman, 11/02/10)(από Vrastaman, 11/02/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το στοιχειώδες σωματίδιο της ατυχίας σύμφωνα με τους νόμους της γκαντεμοδυναμικής. Η συσσώρευση αυτών των σωματιδίων ενεργοποιεί αυτόματα τους νόμους του Μέρφυ με αποτέλεσμα όλα να πηγαίνουν στραβά, ψυχρά κι ανάποδα.

  1. (Από εδώ)
    «Μάλιστα είχαμε φτιάξει και μία θεωρία, της γκαντεμοδυναμικής. Το γκαντεμόνιο είναι το στοιχειώδες σωματίδιο της γκαντεμιάς. Επηρεάζεται από τη λογική και τη θέληση. Όπου δηλαδή ένα φωτόνιο θα ακολουθήσει τυχαία πορεία (πχ σκέδαση) το γκαντεμόνιο θα ακολουθήσει την πορεία που δεν θες εσύ που παρατηρείς το σύστημα (σύμφωνα με την κβαντομηχανική το επηρεάζεις παρατηρώντας το). Η θεωρία έλεγε επίσης ότι τα γκαντεμόνια συσσωρεύονται και όταν φτάσουν μια κρίσιμη μάζα δημιουργούν γκαντεμιές στο σύστημα που συσσωρεύτηκαν, ανάλογα με το πόσο μεγάλη είναι η μάζα. Τέλος εγώ και ορισμένοι άλλοι άνθρωποι έχουμε την ιδιότητα να έλκουμε τα γκαντεμόνια, αλλά εκτός από τις γκαντεμιές που μας συμβαίνουν έχουμε δυνατότητα να απελευθερώνουμε ριπές γκαντεμικής ακτινοβολίας (ως αμυντικό μηχανισμό για να μη μας ρουφήξει καμιά μίνι μαύρη τρύπα απο το cern).»

  2. (Από εδώ)
    «EIPA EGW NA STRW8W NA DIABASW ENA RHMADI MA8HMA KAI HR8E H TRELH APO A8HNA...EKATSE MEXRI TRITH KAI OTAN PHGE NA PAREI TO TRENO,KAI PANW POY PHRA KI EGW TO 8 NA PAW SPITI NA ANOIXW TO BIBLIO,KAI TO TRENO APERGHSE KAI DEN EFYGE AYTH KAI TO 8 XALASE! EXW APO TON OAS8!EKATSE MEXRI TETARTH MESHMERI! KI EBGALA 700 SELIDES SE MIA MERA[EDWSA SHMERA]..KAI TELIKA STHN YLH HTAN MONO OI 500 PRWTES SELIDES!
    EM,AMA TO KOLLHSEIS TO ATIMO TO GKANTEMONIO,DEN TOY XEFEYGEIS ETSI EYKOLA!...»

  3. (Από εδώ)
    «Εδω στο Πολυτεχνειο τση Κρητης οι ιστοριες περι της γκαντεμιας μου με τα pcs ειναι θρυλικες. Ολοι λενε οτι αποτελω πηγη γκαντεμoνίων (γκαντεμόνιο ειναι το στοιχιώδες σωματίδιο γκαντεμιάς συμφωνα με τις αρχες της γκαντεμομηχανικης) που ρέουν προς οτιδηποτε ηλεκτρονικό υπάρχει γύρω λογω του ασθενους ηλεκτρικου του πεδιου.»

Got a better definition? Add it!

Published

  • [i]Ψωλή μου που 'σουν όμορφη κι' ήφτανες στο φεγγάρι και 'δα θωρώ τ'αρχίδια σου κ' ήκαμες μαξιλάρι.[/i]
  • [i]Ψωλή μου που 'σουν όμορφη και 'ποκαμάρωνα σε και 'δα στην τρύπα του μουνιού θωρώ σε και κοιμάσαι.[/i]
  • [i]Ψωλή μου που 'κανες τσαντίρι το σεντόνι και 'δα που σε χρειάζομαι σε πήραν οι δαιμόνοι.

[/i] Κρητικές χαρακτηριστικότατες μαντινάδες που αφιερώνονται σε όσους έχουν παροπλίσει το πέος τους και δεν μπορούν να εκτελέσουν τα σεξουαλικά τους καθήκοντα.

Δεν χρειάζεται, οι μαντινάδες μιλάνε από μόνες τους.

(από kounelos66, 12/02/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Απειλή ή και προειδοποίηση σε άτομα που:

α) Εκφέρουν γνώμη χωρίς να έχουν ιδέα

  • α1, Ποιοί είναι,
  • αλφαδύο, που βρίσκονται
  • αλφατρία, σε ποιόν μιλούν.

    β) Πατινάρουν σε λεπτό πάγο και κυνηγώντας πεταλούδες μπήκαν σε ναρκοπέδιο.

γ) Είναι αγαπημένοι βλάκες, και παν να ανάψουνε σπίρτο σε αποθήκη πυρομαχικών τη νύχτα.

δ) Μη με αληθειάζεις ινά μην σε αληθειάσω (με μπαρούτι αλήθειες, συνηθίζεται σε ζευγάρια)

Από black jack, όπου άσχετοι πυροβολημένοι τραβάνε από δεκαεννέα.

  1. - Γιώτα μου, άσε, φασώθηκα με τον Γιάννη και έπαθα νταλκαδόπιασμα μαζί του. Το πρόσωπο του; Αυτοκρατορικής κοψιάς και το ύφος του; Αχχ τόοοσο μα τόσο, στοχαστικό.
    - Τι λε μωρή, στοχαστικό είναι άμα πάνα κλάσει μουλωχτά και στηλώνει το βλέμμα του στο άπειρο... - Μα αφού σου λέω, είναι από τους λίγους που με κατάλαβαν.
    - Κααλά, μην τραβάς άλλο, θα καείς!

  2. Που να τον έβαζα, ρε μωράκι, τον φορτιστή;;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το σκληρό, ξηρό, μη καταπόσιμο, ανευ σεξουαλικών προεκτάσεων. Προφανής σύνδεση με την «μπριζόλα-σόλα» που δεν μασιέται με τίποτα.

  1. λαιμός σαν παπούτσι: ταλαιπωρημένος φάρυγγας, λάρυγγας από κρυολήγημα, αμυγδαλίτιδες κλπ.

  2. γύρισα σπίτι παπούτσι: τσιγάρο, ποτό και ξενύχτι μαζί, με συνέπεια βραχνάδα και ίσως αφωνία.

  1. - Δεν πίνω ψηλέ γιατι κουμπώνομαι. Μ'έχουν πιάσει οι αμυγδαλές μου και έχω εναν λαιμό παπούτσι.
    - Πιες ρε φρούλη λιγη βοντκίτσα και θα στρώσει αμέσως!

  2. - Γιατί μιλάς σαν αδερφή ρε, τί έπαθες;
    - Έμπλεξα χτες με κάτι τσιμπουκοϋβρίδια από το Περιστέρι και πήγαμε μέχρι τις 5.30 στο Δικαστήριο. Φούλ τσιγάρο, μπόμπα και καυλάντισμα και με τις 3. Παπούτσι γύρισα σπίτι!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Είναι αυτοαναφορικό του σάιτοστ και σημαίνει την μεταγενέστερη της ανάρτησης πρόσθεση-αφαίρεση-τροποποίηση των ορισμών, σχολίων, λημμάτων και μηδίων του μόντουλα από τον ίδιο.

Δεν προέρχεται ετυμολογικά απο την κατίνα και τα παράγωγά της (καθ' όσον οι αλλαγές γίνονται in bonam fidem), αλλά απο τις γνωστές παραποιήσεις φωτογραφιών από την NKVD στην υπόθεση του Κατύν (Katyń) το 1943.

Ρωγμή στο Μάτριξ! Χάνονται σχόλια στο slang.gr! (Σχόλιο απο εδώ)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Χιουμοριστική έκφραση (κυρίως στο τάβλι), όπου ο λέγων περιπαίζει την απίστευτη κωλοφαρδία του αντιπάλου του, ο οποίος αν και βρισκόταν προ ολίγου σε δυσμενέστατη κατάσταση, βγήκε και «καβάλα» με το ζάρι που έφερε.

Η έκφραση ακολουθεί το σχήμα λιτότητας, δηλαδή πλήρως σημαίνει «είσαι τόσο τυχερός, σα να πέφτεις από το ύψος της Ακρόπολης – σαν το Μιμίκο και τη Μαίρη – και όχι μόνο να μην παθαίνεις τίποτα, αλλά να βρίσκεις και παρατημένο πορτοφόλι γεμάτο λεφτά»!

(Πλακωτό):
-Το αφήνεις διπλό;
-Όχι, άμα φέρω τις εξαιρετικές (εξάρες) μου, πώς θα τις παίξω;
-Κοίτα, σου ‘χω κλείσει με πόρτες όλο το σπίτι, έχεις δυο πούλια στη μαμά, τα’ χεις μαζέψει όλα στον άσσο, εξάρι δεν έχεις, σου το ‘χω αφήσει ανοιχτό να φέρεις εξάρι μονόβολο να πιάσω μάνα, έχεις φέρει πενήντα ζαριές κι ούτε ένα έξι, τι περιμένεις; Ούτε ο Ρωχάμης με το Σεχίδη δεν το παίζουνε!
-Εξάρια!!! Αλεού μπόιλερ! Θα μαζέψω και πρώτος που ‘μαι και ψημένος!
-Αγόρι μου, πέφτεις απ’ την Ακρόπολη και πιάνεις πορτοφόλι! Ρε, με ποιους παίζουμε και χάνουμε...

Ταβλαδόρικα και παραταβλαδόρικα: άνοιξε το τριώδιο, απλώνω τραχανά, ασσόδυο, αυτό πώς θα το παίξω;, γεννηθέντα και παθόντα και ταφέντα και πλακωθέντα, γκέλα, γκιουλ, δίνει πλάτη για τάβλι, δυόδυα, έλα στον θείο τον Ηλία πο' χει όλα τα εργαλεία, εξαίσιο, εξάπαντος, έξι δύο τα αλλότρια, έχω φέρει σήμερα;, θα σου βγάλω νεραντζάκι, θα σου πάρω την πίεση, και κουλούρι και τυρί, και σκατά, κατσίκι, κι ένας δάσκαλος αγάπησε μια φτωχιά και την πήρε, κοκορέτσι, μακαρόνι, μάνα, με ασσόδυο δε γάμησε κανείς, μπαρμπούτι, μπαρμπουτιέρα, ξίδι, ούτε στο Γεντί Κουλέ δεν το παίζουν / δεν το παίζει ούτε ο Ρωχάμης, παιδί, πάλι ντόρτια ήφερα, παραμάνα, παραπάνω από διπλό δεν πάει, πέφτεις απ’ την Ακρόπολη και πιάνεις πορτοφόλι, πλακωτό, ποδήλατο ξέρεις;, ποιος Θανάσης;, πολύ τα κουνάς, ρίχνω παχιές, ροντέο, σα δάσκαλος, σαν να τον χτύπησε η Παναγία με το τάβλι, σκακαδόρος, σουβλάκι, σπάσ' τα και ξαναρίχ' τα, σώγαμπρος, τα ζάρια στον μάστορα, ταβλαδόροι, ταβλαριέμαι, ταβλιάρης, ταβλομάχος, τέντζερης, τετράδυο, τις έχεις, τούρκοι, τριήρεις / τριήρης, τσολιάς, φουνταριστός / μπάτσος / βατσιμάνης, χασσόδυο, χατζηπετρής, χύνομαι.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Μάγκικη (άραγε όχι μεμψίμοιρη, αλλά ανεξίκακα πικροφιλοσοφημένη) έκφραση, που δηλώνει τη διαπίστωση ακραίας ατυχίας σε κίνηση φορσέ.

Δηλαδή στραπάτσο σε κατάσταση catch 22 (μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα).

Προέρχεται από την χαρτοπαικτική ορολογία του blackjack ή την παρ’ ημίν παραλλαγή της εικοσιμίας (ή μετωνυμικώς στούκι), όπου το ποθητό είναι να φτάσει ο παίκτης με συνδυασμό των «χεριών» (αγγλ. hand) που θα του τύχουν, κατά το δυνατόν εγγύτερα στον αριθμό 21 αλλά ως εκεί και μη παρέκει, αλλιώς «καίγεται» (=χάνει).
Τώρα, αν ο παίκτης έχει συγκεντρώσει αριθμό που αντιστοιχεί στον αριθμό 12 (π.χ. φιγούρα + διπλό), αναγκαστικά πρέπει να τραβήξει, αλλιώς το το τραπέζι (ή η μάνα) θα τον κερδίσει ευχερώς, αφού το νούμερό του είναι μικρό και οι πιθανότητες να φέρει το τραπέζι κοντινότερο ή ίσο συνδυασμό στο 21 είναι μεγαλύτερες.

Όταν λοιπόν τραβήξεις από 12 (φορσέ), το λιγότερο που ελπίζεις είναι να σου τύχει επόμενο χαρτί φιγούρα (αξία=10, άρα 12+10=22 συνεπώς καίγεσαι), αφού είναι το μόνο χαρτί (καίτοι δεν είναι λίγες οι πιθανότητες 3Χ4=12 φιγούρες + τέσσερα 10αρια=22 φύλλα) επί συνόλου 48 φύλλων (52-4 δηλ. 2 της μάνας + 2 του παίκτη) που καίει και μάλιστα οριακά, ένα τέτοιο μικρό νούμερο.

Όλα βέβαια εξαρτώνται από το τι φύλλο έχει ήδη πέσει στην τσόχα, διότι αν π.χ. υπάρχουν ήδη δεκάρια (ω νατυρέλ ή φιγούρες), μειώνονται τα ποσοστά να ξαναρθεί τσουρουφλίζον χαρτί (10άρι).

Παπάς (ή ρήγας βλ. παροιμία «οι παράδες χαλάνε και ρηγάδες») λέγεται κυρίως η φιγούρα του βασιλιά της τράπουλας (παπαδιά η βασίλισσα και τζές ο βαλές), αλλά χαρακτηρίζει συνεκδοχικά (λόγω κύρους!) συχνά όλες τις φιγούρες (αγγλ. face cards), εξ ου και το γνωστό κωλοπειραγμένο παίγνιο του δρόμου «ο παπάς», που παίζουνε οι παπατζήδες με τη φιγούρα του άνακτος (ή με μπιζέλια-στραγάλια σε καπάκια νερού – αγγλ. shell game), γδέρνοντας τα κορόιδα που ψήνονται από τους παριστάμενους αβανταδόρους (λαμόγια - γιατροί) ή που τους σουφρώνουνε το πράσο οι ψευτο-παίκτες λαχανάδες.

Ο πληθυντικός της έκφρασης χρησιμοποιείται ευρέως στη νεοελληνική, όπου ο λέγων επιθυμεί να υπαχθεί σε κατηγορία-σύνολο με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως και σε αντίστοιχες εκφράσεις του τζόγου και όχι μόνο (π.χ. «εμείς βγήκαμε με τα πόδια δεν βγήκαμε με το κεφάλι», «εμείς κατουρήσαμε στο πηγάδι», «για μας δεν έχει», «εμείς δεν μπορούμε», «δι’ ημάς δεν εγεννήθη εισέτι ο Κύριος» κλπ).

-Πώς πας από δουλειά;
-Τώρα περιμένουμε να δούμε αν θα μας ανανεώσει τις συμβάσεις η νέα κυβέρνηση, μέχρι τότε είμαστε στην αναμονή...
-Αφού είπανε ότι δεν θα ανανεώσουν τα «stage» λέει, γιατί ήταν παράνομα. Τι τα ‘θελες μωρ’ αδερφάκι μου κι εσύ αυτά, κι αφού ήξερες ότι πας στα σκοτάδια;
-Και τι ήθελες να κάνω, να κάθομαι; Αυτό βρήκα, αυτό έκανα, μπας και γίνει τίποτα και μ’ εμάς. Άμα τώρα μας διώξουν, τραβήξαμε παπά από δώδεκα, τι να κάνουμε δηλαδή;

Εδώ παπάς-εκεί παπάς! (από HODJAS, 10/02/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Τέτοιο κρύο έξω, σε σημείο που ο πούτσος μένει κάγκελο, ξερός, εξαφανισμένος, σε απόλυτη σμίκρυνση (διαγραφή) από το κρύο.

Ρε Κώστα, πού γυρνάς έξω τέτοια ώρα; Έχει πουτσόκρυο!

(από σφυρίζων, 22/01/13)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Εκ του γαλλικού jamais.

Σημαίνει ποτέ, για κανένα λόγο, με καμία Παναγία. Σε περίπτωση που αποδίδεται μεγάλη έμφαση, χρησιμοποιείται διπλό: -Ζαμέ ζαμέ.

-Φαντάζεσαι τον Κοργιαλά για υπουργό πολιτισμού;
-Ε, ζαμέ ρε μαλάκα!

Ο Ζα-Μέ (κατά κόσμον Ζαφείρης Μελάς)! (από HODJAS, 10/02/10)Μυδασίστ: Έλεκτρον. (από Khan, 31/01/13)

Βλ. και ζαμαί των ζαμών

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified