Το μέγαρο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αθηνών.
Είχαμε τσακίσει κάτι μπυροϊνες στου Μήτσου και καθώς γύριζα σπίτι, έξω από το Μπατσομέγαρο στην Αλεξάνδρας έριξα ένα ξερατό στα παρτέρια άλλο πράμα!
Το μέγαρο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αθηνών.
Είχαμε τσακίσει κάτι μπυροϊνες στου Μήτσου και καθώς γύριζα σπίτι, έξω από το Μπατσομέγαρο στην Αλεξάνδρας έριξα ένα ξερατό στα παρτέρια άλλο πράμα!
Got a better definition? Add it!
Στα φανταρώνυμα του στρατού το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Υγειονομικού αρκτικολεξείται ως Κέντρο Εκπαίδευσης Υψηλών Γνωριμιών.
- Πού είσαι;
- Στο Κ.Ε.Υ.Γ.
- Α κατάλαβα, υψηλή γνωριμία κι εσύ...
Got a better definition? Add it!
Αναψυκτήριο-καφετέρια παρακείμενη της πλατείας Ομονοίας. Κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό της όνομα. Τακτικοι του θαμώνες, πρεζάκια, dealέρια, απεξαρτημένοι, κλεφτρόνια, μπουμπλάκηδες.
Ο δείκτης επικινδυνότητας της απασχόλησης στο πρεζοκαφέ, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη, αγγίζει επίπεδα στρατιωτικής θητείας στην Βαγδάτη.
- Λοιπόν, πετάγομαι πρεζοκαφέ να τσιμπήσω έναν lungo espresso. Θες τίποτα;
- Έναν στρέττο στρεττίσιμο με μπόλικη ζουζού.
Got a better definition? Add it!
Τα περίφημα κτήματα, όπου τελούνται γαμήλιες δεξιώσεις. Η μόδα ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ενενήντα, και μάλιστα, προ της απαγόρευσης της Αγίας και Μόνης Ορθοδόξου Εκκλησίας, τελούνταν ακόμα και το μέγα μυστήριο στα περί ου ο λόγος κτήματα, σε κάτι μικρά παρεκκλήσια.
Αρχηγός των γαμοχώραφων, και δημιουργός της μόδας, το κτήμα Νάσιουτζικ, κάπου στα Μεσόγεια. Η μόδα εξαπλώθηκε βέβαια σε όλη την Ελλάδα, και όπου πας, ακούς βαρύγδουπα ονόματα κτημάτων. Τα πιο πολλά από αυτά ήταν οικείες πλουσίων που βάρεσαν φαλημέντο, και πούλησαν τα estate τους σε φιλόδοξους γαμοεπιχειρηματίες, ή χωράφια που απλά έχεζαν γαδάροι, μέχρι να χτυπήσει το επιχειρηματικό δαιμόνιο τον ιδιοκτήτη τους..
Η λέξη προφ έρχεται από το γάμος+χωράφι. Διότι, τη λέξη «estate» την μάθαμε το ογδόντα από τους πιατάδες, και η λέξη κτήμα, μέχρι πρότινος σήμαινε, ουσιαστικά χωράφι, όπου οι κολίγοι ίδρωναν για να πλουτίζει ο τσιφλικάς (ναι, πέρασα κι εγώ από την ΚΝΕ).
Άρα, αν δεν είσαι ξενομανής, το λες γαμοχώραφο. Punto e basta....
- Πήρες το προσκλητήριο του Μάκη;
- Όχι ακόμα. Θα 'χει και φαγητό;
- Ναι, θα ακολουθήσει γλέντι στο «Κτήμα Ανθισμένο Πίτουρο»
- Μπααα, καινούριο γαμοχώραφο είναι αυτό;
Got a better definition? Add it!
Παράφραση απο το alternative. Τυπάκια με ένα δυο τζίβες, που συχνάζουν σε καφετέριες κουλτουριστικής διάθεσης (π.χ. booze , k-44) αλλά παρόλα αυτά οι γνώσεις τους επί της κουλτούρας είναι μηδαμινές και επιφανειακές. Τα άτομα αυτά συνήθως ανήκουν στην νεολαία του Συνασπισμού.
Ρε φίλε! Λες να πάμε στο πάρτυ στα Εξάρχεια να χωθούμε σε λατέρνατιβ γκομενάκια;
Got a better definition? Add it!
Η έκφραση προέρχεται από το κόμικ Αστερίξ του Ρενέ Γκοσινί. Αναφέρεται στο χωριό του Αστερίξ και του Οβελίξ που ήταν το μοναδικό χωριό της Γαλατίας που δεν είχε κατακτηθεί από τους Ρωμαίους, αλλά προέβαλλε σθεναρή αντίσταση.
Στην εποχή που δεν έχουμε Pax (;) Romana αλλά Pax (;) Americana ή Pax Chimericana (Chimericaείναι η χιμαιρική συμβίωση Κίνας και Αμερικής που κάποτε θα σκάσει), η έκφραση ανήκει στο ιδίωμα δυνάμεων που ασκούν αντίσταση στο κυρίαρχο μοντέλο της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης. Κυρίως αριστερών, αλλά επίσης και λαϊκών δεξιών (παράδειγμα 4), θρησκευτικών φουνταμενταλιστών, ή και οικολόγων (παράδειγμα 6). Η έκφραση υπονοεί ότι η αντίσταση είναι μοναχική και μάλλον ατελέσφορη σε μακροκοσμικό επίπεδο, οπότε πρόκειται περισσότερο για έναν ηρωισμό για το γαμώτο, ή για μία όαση διάσωσης αξιοπρέπειας ή για κάτι σαν το θαυματουργό συμβάν στην σκέψη του Alain Badiou. Δηλαδή δεν είναι ακριβώς μια communistically correct έκφραση, αλλά εδώ που φτάσαμε ο όρος μάλλον πανηγυρίζεται από τους κριτικούς του κυρίαρχου παραδείγματος.
Σε κάθε περίπτωση χρησιμοποιείται στην Ελλάδα του Μνημο(υ)νίου για να χαρακτηρίσει αντιστάσεις στην κυβερνητική πολιτική. Κυρίως αντιστάσεις σε τοπικό επίπεδο. Λ.χ. χρησιμοποιείται πολύ για να περιγράψει τις αντιδράσεις των κατοίκων της Κερατέας προς τον κυβερνητικό σχεδιασμό ταφής απορριμάτων στην περιοχή τους. Η Κερατέα μπορούμε να πούμε ότι έχει καθιερωθεί ως το κατ' εξοχήν γαλατικό χωριό στην Ελλάδα, αλλά μια έρευνα στον γούγλη δείχνει και μια πληθώρα άλλων.
Στο άλλο άκρο, ως γαλατικό χωριό θεωρείται από δεξιούς με εθνοφυλετικές ανησυχίες ο άγιος Παντελεήμων, όπου υποτίθεται ότι λίγοι πατριώτες Γαλάτες θα αντιτάξουν το σθένος τους ενάντια στον διεθνισμό της αθρόας εργατικής μετανάστευσης. Έχει ενδιαφέρον το τρεντ που παρατηρείται ο άγιος Παντελεήμων να μετατραπεί σε Εξάρχεια των (λαϊκών) δεξιών, σε κουβέντες του στυλ «καλά αυτά να πας να τα λες στα Εξάρχεια, αλλά στον άγιο Παντελεήμονα να μη μας τα λες», όπου η περιοχή θεωρείται ως οιονεί στέκι που ανήκει στην εθνικο-λαϊκο-δεξιά κουλτούρα, όπως τα Εξάρχεια στην αναρχοαριστερή.
Ως γαλατικά χωριά μπορούν να θεωρηθούν επίσης και αλτέρνατιβ διαδικτυακοί τόποι. Άλλωστε ο Γουικιλίξ παραπέμπει σε γαλατικό όνομα.
Σαν το νέο γαλατικό χωριό καθιερώνεται η Κερατέα, όπως διαβάζουμε. Ποιοι είναι όμως οι ήρωες σε αυτό το γαλατικό χωρίο που τους έπεσαν ο ουρανός και το ΜΑΤ στο κεφάλι; Το Πάμε Λουκέτο , αποκλειστικά όπως πάντα, σας δίνει τα ονόματα των ηρώων του γαλατικού χωριού: Ο Παπουτσίξ- ,Παπουτσής, Ο Παγκαλίξ- Πάγκαλος, Ο Γιαουρτίξ - Τσίπρας, Ο Σκουπιδίξ - Το Σύριζα, Ο Αλβανίξ- Αυτός που πέταξε το γιαούρτι, Ο Δακρυγωνίξ - άνδρας των ΜΑΤ, Ο Ροπαλίξ - ομοίως, Ο Κατακεφαλίξ - ομοίως, Ο Κερατίξ - ο κάτοικος της Κερατέας, Ο Μπουλντοζίξ- ο οδηγός της μπλουντόζας που έχει κλείσει το δρόμο, Ο Μπομπολίξ - ο εργολάβος του έργου, Ο Κακοφωνίξ -Πεταλωτής, Ο Μουγκαφωνίξ - Τα ΜΜΕ, Ο Γουικιλίξ- αυτός που θα αποκαλύψει τι έγινε στην Κερατέα. (Εδώ).
Υμηττός- Γαλατικό χωριό (galatikoxorio.blogspot.com/).
Το γκέτο και το γαλατικό χωριό. Πριν από δυο χρόνια στην Αθήνα έγιναν δυο σημαντικές προσπάθειες για τη διεκδίκηση δυο ελεύθερων χώρων.Η πρώτη, τον Ιανουάριο του 2009 στη συμβολή των οδών Κύπρου και Πατησίων, από κατοίκους της Κυψέλης που συγκρούστηκαν με τα ΜΑΤ, διεκδίκησαν τον ελεύθερο χώρο και απέτρεψαν τη δημιουργία παρκινγκ δια χειρός του Νικήτα Κακλαμάνη.Η δεύτερη, το Μάρτιο του 2009 στη συμβολή των οδών Ναυαρίνου και Ζωοδόχου Πηγής , από κατοίκους των Εξαρχείων, που κατέλαβαν το χώρο. (Εδώ).
ΤΟ ''ΓΑΛΑΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ'' ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΕ ΚΑΙ ΝΙΚΗΣΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΨΕΥΤΟΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΤΟΧΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ. Από πολύ πρωί οι ηρωικοί κάτοικοι του Αγίου Παντελεήμονα μαζί με όσους ανυπόταχτους Έλληνες στέκονται στο πλευρό τους βρέθηκαν στη πλατεία και δεν επέτρεψαν στο συνεργείο του Δήμου Αθηναίων να στήσει την εξέδρα και τον υπόλοιπο εξοπλισμό για να γίνει η συναυλία των ψευτοαντιρατσιστών. (www.patriwtes.gr).
ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ: Σήμερα Πέμπτη 04/11/2010 ιδρύεται το διαδικτυακό επαναστατικό γαλατικό χωριό των καταπιεσμένων μπασκετικών μπλογκερτάριων. (Εδώ).
Ανάβρα Μαγνησίας: Ένα περίεργο «γαλατικό χωριό». (Εδώ).
Got a better definition? Add it!
Το σόι είναι η οικογένεια, για περισσότερα βλ. εδώ, όπου μας δίνονται και οι εκφράσεις:
Σόι πάει το βασίλειο (παρ.1)
Τι σόι = τι είδους, τι λόγου (και όχι αυτό που λέει εδώ στον β ορισμό) (παρ.2).
Δεν είναι σόι (παλιά έκφραση): (κάποιος/κάτι) δεν είναι της προκοπής (αφού μόνο όταν βαστάς από σόι είσαι της προκοπής). Εδώ σόι είναι το τζάκι, δηλαδή το καλό σόι, όχι απλώς το όποιο σόι.
====
Να προσθέσω και τις λοιπές εκφράσεις που δεν έχει ο τριαντάφυλλος:
Δεν είμαι σόι: δεν είμαι καλά (από υγεία, ψυχική κατάσταση, κλπ) (παρ. 4. και 5.)
(γαμώ)... το σόι μου... (μέσα) (παρ.6)
ΑΕΙ: σόι πάει το βασίλειο
Την ώρα που κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας ευαγγελίζονται ένα νέο, σύγχρονο και αξιοκρατικό πανεπιστήμιο, τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας αποκαλύπτουν τις χρόνιες παθογένειές τους. Οι λίστες οικογενειοκρατίας που ετοιμάζονται να στείλουν τα ιδρύματα στο υπουργείο Παιδείας, ύστερα από σχετική κατεπείγουσα εντολή, επιβεβαιώνουν όλες τις κακές φήμες, αν και η αλήθεια είναι ακόμη χειρότερη.
Τεστ: τι σόι μάνα θα γίνεις;
Τελικά, πόσο καίγεσαι να γίνεις μάνα και τι είδους μάνα πρόκειται να γίνεις; Πόσο αυστηρή θα είσαι με τα παιδιά σου; Η μητρότητα είναι κάτι που σε ενδιαφέρει πραγματικά; Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις και βρες το προφίλ της μητέρας που θα γίνεις... στην διασκεδαστική του διάσταση.
(αμφότερα από το νέτι)
Μαμά, να αγοράσουμε αυτό το τραπεζάκι για το δωμάτιό μου;
- Μπα, δεν είναι σόι, θα σπάσει με τη μία.
- Δε σε βλέπω καλά, λίγο κομμένος μου φαίνεσαι.
- Ναι, δεν είμαι σόι σήμερα. Θα περάσει.
Τον γνώρισα τον καινούργιο γκόμενο της Στέλλας, δε μου φαίνεται και πολύ σόι, λίγο ψυχάκι τον κόβω.
«Γαμώ το σόι σου μέσα, γαμημένο!», αναφώνησε προσπαθώντας να καταλάβει πώς δούλευε το γαμιδάκι που του είχε χαρίσει η γυναίκα του για την επέτειό τους.
Got a better definition? Add it!
Μαγαζί όπου ευδοκιμεί το καμάκι. Στέκι που συχνάζουν γυναίκες-μόνες-ψάχνουν. Μπαράκι ή κλαμπίδι όπου το άγριο φλερτ ρυθμίζει την ατμόσφαιρα. Με άλλα λόγια, εστία σύγχρονου νυφοπάζαρου.
Συγκρίσεις και συσχετίσεις
Να μη συγχέεται με το κωλάδικο ή κωλόμπαρο, ή με το στριπτιζάδικο, πόσο μάλλον με το μπουρδέλο: στο καμακομάγαζο δεν έχεις σεπαρέ, οι γκόμενες δεν είναι πουτάνες, ούτε κάνουνε κονσομασιόν, ούτε τα πετάν, απλές πελάτισσες είναι, όπως και οι άντρες.
Να μη συγχέεται και με το παρτουζάδικο (που μπορούμε να πούμε και αλλαξοκωλάδικο, μαγαζί όπου στήνονται σουίνγκερ πάρτι): αν και στο καμακομάγαζο η αλλαξοκωλιά μπορεί να πάει σύννεφο, ο κανόνας είναι παιχνίδι ανάμεσα σ' εργένισσες κι' εργένηδες, ή που ξενοπηδάνε, και που οπωσδήποτε βρίσκονται σε μάλλον ρομαντική φάση για να καταλήξουν σε οργανωμένο σουίνγκερ κλαμπ.
Τέλος, να μη συγχέεται ούτε με το γκέι μπαρ ή κωλομπαρόμπαρο: αν και στην ατμόσφαιρα πιο πολύ σε γκέι μπαρ φέρνει παρά σε μπουρδέλο, κωλάδικο ή παρτουζάδικο (γκέι μπαρ και καμακομάγαζα έχουν οπωσδήποτε κοινή τομή), το τρου καμακομάγαζο αγκαλιάζει τους πάντες, και ετερό και ομό –άλλο αν οι δε προτιμάν για ευνόητους λόγους τα δικά τους μαγαζιά–, και σίγουρα δεν διαθέτει νταρκ ρουμ.
Το καμακομάγαζο δεν γεννιέται, γίνεται: αντίθετα με τα μπουρδέλα, τα κωλάδικα, τα στριπτιζάδικα, τα παρτουζάδικα ή τα γκέι μπαρ, δεν πλασάρεται ως τέτοιο· προκύπτει ως τέτοιο, μέσα 'πο το κέφι των θαμώνων και πελατών, και τη δική τους πρωτοβουλία. Το μόνο που έχει να κάνει το μέρος είναι να αφήσει χώρο για τέτοιες πρωτοβουλίες. Πώς έχεις ας πούμε βιβλία της λεγόμενης παραλογοτεχνίας απ' τη μια, αφιερωμένης και πρόορισμένης σε ένα είδος, και της απλά λογοτεχνίας απ' την άλλη, που σε πάει όπου θες, έτσι και τα καμακομάγαζα είναι απλά νυχτομάγαζα που τους βγαίνει στο κόκκινο, όχι με το στανιό, αλλά αβίαστα.
Και το κυριότερο, σε αντίθεση με τα άλλα, θα δεις πολύ χαμούρεμα αλλά δύσκολα να δεις πήδημα μες στο μαγαζί. Στο καμακομάγαζο πάει η γυναίκα ξέροντας ότι ό,τι και να γίνει, θα τονωθεί η γυναικεία της αυτοπεποίθηση και άμα θέλει θα γυρίσει σπίτι με παρέα. Ο άντρας πάει ξέροντας ότι τουλάχιστον θα γυρίσει με πολλή δουλειά για το σπίτι, πιθανότατα θα σκάσει κάνα φιλάκι, και αν του κάτσει και γουστάρει, θα γυρίσει σπίτι με παρέα.
Στα καμακομάγαζα, όσο κι' αν χοντρύνει το πράμα, θα παραμείνει ερωτικό, δεν θα διολισθήσει στο ξερά σεξουαλικό, για να χρησιμοποιήσω την ξεχειλωμένη αυτή διάκριση: μέρος για καυλωμένους ερωτιάρηδες ή για σεξουαλικά ανελεύθερους, διαλέγετε και παίρνετε.
Ή τουλάχιστον, έτσι έχω δει εγώ. Συνθηματολογώντας, μπορούμε να πούμε ότι κάθε μπαρ ή κλαμπ θα ήθελε να γίνει καμακομάγαζο. Σύνθημα παραπλανητικό, γιατί απ' την άλλη έχεις και το συμπληρωματικό δέος, τα στέκια για το σβήσιμο· εκεί που καταλήγ' η γκόμενα που παράηταν μπερδεμένη για να μη γυρίσει μόνη, κι' ο γκόμενος που παράηταν σαν αγρίμι για να μη γυρίσει μόνος. Στο σβήσιμο είναι που καμιά φορά ολοκληρώνεται το καμακομάγαζο. Αλλ' ας μιλήσουν κι' οι εργάτες της νύχτας επαυτού.
[...γιατι πολλά τα είπαμε και σήμερα...]
Όλοι όσοι εργαστήκαμε στο Tσακ την περίοδο 1993-1998, ανεξαρτήτως ειδικότητας, έχουμε καλές αναμνήσεις, επειδή εκεί μέσα κυρίως μας δόθηκε η δυνατότητα να αναπτύξουμε αληθινούς δεσμούς φιλίας, αλλά και να γνωρίσουμε ανθρώπους του άλλου φύλου και να κάνουμε σχέσεις. Και τώρα αναρωτιέμαι. Τι είναι αυτό άραγε που εκτόξευσε τη δημοτικότητα αυτού του μαγαζιού στα ύψη; Η αισθητική του χώρου, μάλλον όχι, γιατί πολλοί το χαρακτήριζαν ως υπόγειο υποβρυχίου! [...] Η μουσική του πάλι είναι ένα θέμα συζήτησης που δε με συμφέρει. :-) Μήπως ήταν η επικοινωνία των εργαζομένων με το κοινό τέτοια ή ήταν απλώς καμακομάγαζο; (από εδώ)
Δίπλα στο Frangelico μένεις; Μιλαμε για το καμακομάγαζο (άσχετο :-> τεκνό ο πορτιέρης). Στις 05:00 το πρωί και ερχότανε κόσμος. (από εδώ)
την επομενη μερα ξυπναω ζαβλακομενη απο την κουραση και με αποφασεις να παραμεινω σημερα σπιτι για ταινια. κι εκει που τρωω το μεσημεριανο μου θυμαμαι τον τυπο εχτες και ποσο θα ηθελα να τον γνωρισω. δεν θα το αφησω ετσι σκεφτηκα και αποφασισα να χρησιμοποιησω το καταλληλο εργαλειο για τετοιες «βρωμικες» δουλειες..και φυσικα μιλαω για το γνωστο σε ολους καμακομαγαζο facebooook! (από εδώ)
Σύγκρινε με προκαταρκτικάδικο.
Got a better definition? Add it!
Προέρχεται από το γαλλικό ''vis-a-vis = απέναντι, αντίκρυ. Επιρρηματική φράση, μάγκικη.
Στο τέλος του δέκατου ένατου αιώνα με αρχές του εικοστού, ''βιζαβία'' ονομάστηκαν στην Αθήνα οι άμαξες με δύο άλογα και με τέσσερις θέσεις, δύο μπρος και δύο πίσω. Έτσι, οι επιβάτες καθόντουσαν βιζαβί και απεναντίας.
Έλα λενιώ, κάτσε απέναντι, δια να είμαστε βιζαβί και απεναντίας.
από το γαλλικό vis-à-vis
Got a better definition? Add it!
Published
Last modified
Κράτος - μπουρδέλο, κράτος - μπάχαλο, μπανανία, βλαχοδουκάτο.
Εκ του Μεγάλη Σοσιαλιστική Λαϊκή Λιβυική Αραβική Τζαμαχιρίγια < Great Socialist People's Libyan Arab Jamahiriya < (Arabic: الجماهيرية العربية الليبية الشعبية الاشتراكية العظمى al-Ǧamāhīriyyah al-ʿArabiyyah al-Lībiyyah aš-Šaʿbiyyah al-Ištirākiyyah al-ʿUẓmā).
Τυπική Τζαμαχιρίγια του Βλακανικού Νότου είναι και η Γελλάδα.
Γι' αυτό σου λέω, πλέρω το χαρτόσημο και κουλτούρα να φύγουμε μια ώρα αρχύτερα. Πού να βγάλεις άκρη με τους νόμους και τους υπονόμους τους, στη τζαμαχιρίγια που ζούμε...
Got a better definition? Add it!