Further tags

Όταν, λένε, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο Πρεσβύτερος γύρισε από την Γαλλία, είχε ενθουσιαστεί από την διαμονή του στο Chamonix. Τόσο, που υποσχέθηκε στους Αθηναίους:

- Θα κάνω όλη την Αθήνα Chamonix!

Μόνο που το πρόφερε με την γνωστή και μη εξαιρετέα βαριά σερραϊκή προφορά του, κι οι Αθηναίοι δεν ήξεραν τι ακριβώς εννοούσε ο μεγάλος πολιτικός. Τα επόμενα χρόνια έμελλε να καταλάβουν. Και το έργο του Πρεσβυτέρου, έμελλε να ολοκληρώσει ο ανιψιός Κώστας Καραμανλής ο Νεώτερος, που έκανε όλην την Ελλάδα σα μονή.

Συνώνυμα του Chamonix: σαν μουνί (αθηναϊκή προφορά), Μουνιόθ Καπέλο, Μουνιόθ, μουνί καπέλο κ.ο.κ.

- Έρχεται ο Κωστάκης απ' τις Βρυξέλλες και θα μας ανακοινώσει, λέει, το νέο όραμά του για την Ελλάδα.
- Ωχ, κατάλαβα! Chamonix θα μας κάνει κι αυτός!
- Μπα, με τόσες πυρκαγιές, βλέπεις εσύ κανά δέντρο, για να μοιάζουμε με Chamonix;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Σε κάποιο σκετς πριν από χρόνια, νομίζω Χάρρυ Κλυνν, είναι μια γιαγιά με τον γιο της και βλέπουν αρχαία τραγωδία στα γερμανικά σε φεστιβάλ. Ακούγονται πολύ βίαιοι ήχοι και κλαπατσίμπαλα, και σε κάποια φάση μέσ' από Γερμανικά που θυμίζουνε Ναζί, ακούγεται κι ένα «Ορέστη». Κι ο πρωταγωνιστής λέει «Σώπα ρε μάνα, του την έδωκε του Ορέστη»! Την λένε από τότε πολλοί για πολλή κουλτούρα που δεν καταλαβαίνεις τίποτα. Και για καταστάσεις που είναι πολύ άγριες και κοιτάει ο καθένας πώς να την βολέψει και πώς να την πουλέψει...

- Πας μέχρι το περίπτερο να μου πάρεις ένα Γκλάμουρ;
- Κάτσε αγάπη μου, δεν βλέπεις; Τα ΜΑΤ ορμούν! Του την έδωκε του Ορέστη!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το λέμε για κάτι πολύ κακό που συνέβη σε κάποιον, δηλαδή ότι ήταν γραφτό να το πάθει.

- Ρε συ που είσαι, σε ψάχνω απ' το πρωί! Άκουσες τα νέα για το θείο τον Ανδρέα;
- Δυστυχώς ναι... απ' ότι μου είπαν χτύπησε σε τροχαίο και χαροπαλεύει στην εντατική τώρα... άσε είμαι σκατά.
- Φαίνεται ήταν η μαύρη μοίρα... ας ελπίσουμε ότι θα αντέξει και θα συνέλθει κάποια στιγμή.

Got a better definition? Add it!

Published

Έκφραση που δηλώνει ακριβώς το αντίθετο από τον καληνυχτάκια, τον bye sexual, τον ποτεγαμήση, τον γυναικοθόδωρο, τον μουνοβοσκό, τον γκομενοβοσκό και τον γκομενοφύλακα. Φτου! Τόσα συνώνυμα γι' αυτόν τον μαλάκα!

Όχι, ο «φίλοι φίλοι, σου γαμώ το καριοφίλι», είναι αυτός, που για να δανειστώ τα λόγια του Πονηρόσκυλου, «το πάει λάου λάου για να γαμήσει στα μουλωχτά» (βλ. εδώ). Δηλαδή, παριστάνει τον καληνυχτάκια και τον γυναικοθόδωρο, και δήθεν πιάνει φιλικές κουβέντες με την γκόμενα, ώστε να την κάνει να νιώθει ασφαλής, και να την χαλαρώσει, αλλά όταν έρθει η κατάλληλη ευκαιρία, ξέρει να την εκμεταλλευτεί για μια γρήγορη επίθεση με σκοράρισμα. Σε ορισμένες στρειδομούνες αυτή η πλάγια τακτική είναι η μοναδική πρόσφορη για να ανοίξουν.

Trivia: Το καριοφίλι είναι ένα μακρύκαννο τουφέκι, δημοφιλές το 1821, που ετυμολογείται από το ιταλικό εργοστάσιο όπλων Carlo e figlio. Πώς μπορεί να γαμήσει κανείς ένα καριοφίλι, όσα ξέρετε, ξέρω. Ίσως προϋπήρχε κάποια έκφραση για φιλία με το «καριοφίλι» μέσα για ρίμα, κι η παρούσα έκφραση είναι παράφρασή της.

Βάγγελας: Είδες τον Περικλή τι μας έκανε; Συνόδευε την Λίλιαν για χοντοθεραπεία, μέχρι για μετρό τον έκανα, και στην κατάλληλη στιγμή μας την έκανε την κουτσουκέλα! Φίλοι φίλοι, σου γαμώ το καριοφίλι, ο τύπος!
Μένιος: Στα 'λεγα εγώ Βάγγελα!

Για να δούμε τι λέει κι ο (αντιπαθητικός αλλά ενίοτε απολαυστικός) Τζίμης Πανούσης για το ποίημα που αναφέρθηκε σε σχόλιο του παρόντος. Στο 04:44. (από patsis, 28/07/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Έκφραση συνώνυμη του πάρτε τ' αρχίδια μου που δημιουργείται με σύμπτυξη του «κούνα μου τα».

Προέρχεται από τη γνωστή τηλεφωνική φάρσα του Λέντη.

- Ρε ψηλέ πιάσε μία το τηλεκοντρόλ...
- Τον Κούνα Μούτα τον ξέρεις ρε μαλάκα...;

(από Galadriel, 13/03/09)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Η υπερβολή.

Η λέξη δίνει στην έκφραση που χρησιμοποιείται την έννοια της υπερβολής αλλά με διάθεση για χαβαλέ, δηλαδή το «φούσκωμα» της συζήτησης.

- Καλά για ποιο λόγο του είπες ότι πήρες Πόρσε;
- Έτσι για την φούσκα!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Σχηματίζεται κατά το «Γάμος αλά Ιταλικά», την ταινία του Βιτόριο ντε Σίκα με Μαρτσέλο Μαστροϊάννι και Σοφία Λόρεν από το θεατρικό «Φιλουμένα Μαρτουράνο» του Εντοάρντο ντε Φίλιπο. Σημαίνει μια γκέι σχέση, στην οποία υπάρχει πολύ αίσθημα, προοπτική μακροπρόθεσμης πιστότητας (κατά το μάλλον ή ήττον, όπως και στους στρέιτ γάμους) και εκρηκτικό πάθος.

Ασφαλώς, η έκφραση καθιερώθηκε μετά την απόφαση του δημάρχου του νησιού της Τήλου να επιτρέψει έναν γκέι γάμο στο νησί του, γεγονός που κατέστησε την Τήλο νησί-Μέκκα της απανταχού γκεϊοσύνης.

- Τι γίνεται με τον Σάκη και τον Βρασίδα; Τρία χρόνια σχέση κλείνουν σήμερα!
- Μου φαίνεται ότι το πάνε για γάμο αλά Τηλιακά! Πρέπει κάποια στιγμή κι ο Σάκης να αποκατασταθεί. Άντε να ζήσουν τα παλληκάρια, να φάμε και κάνα κουφέτο!
- Τι να πω, και στα δικά μας!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το σύστριγκλο που απαρτίζεται από γκέι. Ή από τελειωμένες γυναίκες που εικάζουμε ότι φοράνε στριγκ. Είναι μάχη εκ του συστάδην. Τον όρο χρησιμοποιεί ο Λάκης Λαζόπουλος.

Κάλεσε χτες ο Τριανταφυλλόπουλος για το θέμα των γκέι γάμων, Βαλλιανάτο, Χατζηστεφάνου απ' τη μία, Παπαργυρόπουλο και Ιατρόπουλο απ' την άλλη, και τον Ανευλαβή για διαιτητή. Έγινε το σύστριγκο!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ευχαριστώ κατ' αρχήν το Χαλικούτη γι' αυτό το swinging από λήμματα που κάναμε (αντιδάνειο βέβαια το δικό μου προτεινόμενο). Ευχαριστώ και τον Ιησού, ο λόγος του οποίου γίνεται πάντα προσεκτός από τους έχοντες ώτα, όπως και τα θαύματα - λήμματά του.

Λοιπόν, το «κουλτούρα να φύγουμε» είναι ατάκα του Χάρρυ Κλυνν από τον δίσκο «Έθνος Ανάδελφον» το 1985. Ανήκε σε μια σειρά από νούμερα που σατίριζε την (κατά την γνώμη μου αξιόθαυμαστη) προσπάθεια της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη να αναβαθμίσει την πολιτιστική ζωή της Αθήνας. Πλην ο Χάρρυ Κλυνν σατίρισε ένα σχετικό σύνδρομο υπερκουλτουρίασης που κατείχε τους Έλληνες. Και τις τραγελαφικές καταστάσεις που δημιουργήθηκαν. Λ.χ. η «κυρία»-γκόμενα (στον δίσκο) πάει τον Βασίλη (κύριο χαρρυκλυννικό ήρωα) στο Ηρώδειο, κι αυτός νομίζει πως βρίσκεται σε κέντρο με την Ρίτα (Σακελλαρίου) και τον Γιαννάκη (Πάριο). Ή ο γιος πάει την ηλικιωμένη μάνα του στο Ηρώδειο, κι αυτή κάνει πολύ αστείες ερωτήσεις.

Θα αρχίσω κατ΄ανάγκη απ' το τέλος. Το «κουλτούρα να φύγουμε» είναι το άσμα που κλείνει όλο αυτό το αφιέρωμα στην Μελίνα. Προφανώς, το λογοπαίγνιο είναι ανάμεσα στο «κουλτούρα» και το «κατούρα». Αυτό φαίνεται από το σύνολο τετράστιχο, που είναι ως εξής:

«Κουλτούρα να φύγουμε, κουλτούρα να φύγουμε,
και τίναξέ την να πέσει, και η τελευταία σταγών,
κουλτούρα να φύγουμε, κουλτούρα να φύγουμε,
με Μπρεχτ και τσιφτετέλια, θα δικαιωθεί ο αγών!».

Εννοείται ο αγών της Μελίνας Μερκούρη και των Ελλήνων που συντονίστηκαν με το όραμά της. Οπότε την έκφραση την λέμε, όταν δεν έχουμε καταφέρει να αντέξουμε ένα υπερκουλτουριάρικο έργο, όσα αντισώματα υπερκουλτουρίασης κι αν διαθέτουμε. Λ.χ. βλέπεις τον «Αντρέι Ρουμπλιόφ» του Ταρκόφσκι στην ορίτζιναλ βερσιόν των 4,5 ωρών. Ε, κάποτε μετά την τρίτη ώρα, δεν θα πεις το «κουλτούρα να φύγουμε» και θα σηκωθείς να φύγεις; Η παρομοίωση είναι με το ότι κατουράς πριν κάνεις κάποιο εγχείρημα, ας πούμε κατουράς πριν μπεις στο αυτοκίνητο για να πας κάπου, μια εκδρομή, κτλ.

Στο παράρτημα οι υπόλοιπες λεπτομέρειες.

Με πήγε η Μαριλού να δούμε την τελευταία ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Ε, λοιπόν, ρε πούστη μου, όση ώρα ήθελε ένας αντάρτης να κατέβει από το βουνό στην πραγματικότητα, άλλο τόσο ήθελε και στην ταινία! Τέσσερις ώρες θες να κατέβεις απ' τα Καλάβρυτα; Τόσο έκανε κι ο αντάρτης στην ταινία! Της το πα και της Μαριλούς και τι μου απαντά! «Όχι κάνεις λάθος, στην ταινία θέλει περισσότερο. Είναι η τεχνική της επιβράδυνσης. Αυτό είναι το μεγάλο μυστικό του Αγγελόπουλου που κάνει τις ταινίες του μοναδικές!». Ε, τέλος πάντων, κάπου στην τέταρτη ώρα είπα στην Μαριλού «κουλτούρα να φύγουμε» και την κάναμε για μπουζούκια!

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧΑΡΡΥΚΛΥΝΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το τραγούδι έχει ως εξής:

(Πρώτη στροφή ποπ)

Στο Σχιστό, στο Κερατσίνι,
διευθύνει ο Μαντσίνι,
κι η Γλυφάδα ξεφαντώνει
με Μπεζάρ και Κηλαηδόνη.

(μετά λαϊκά)

Στα Νταμάρια, στην Πεντέλη,
Ντάριο Φο και τσιφτετέλι,
και στο Ρέμα Χαλανδρίου,
οι γυμνόστηθες του Ρίου.

Εσκιμώοι, Εσκιμώοι και Κινέζοι,
Λάπωνες, Λάπωνες και Γιαπωνέζοι.
μωρ' και στου Βά- και στου Βάρβουλα τον λάκκο,
παίζουν Μπρεχτ, παίζουν Μπρεχτ και Μπακαλάκο.

Στο πρώτο μισό δείχνει την παρεξήγηση του Βασίλη με την γκόμενά του. Αυτή του λέει «πάμε να δούμε την »Κάρμεν« (του Μπιζέ), θα είναι και η Μελίνα». Κι αυτός σκέφτεται «δεν μπορεί δυο τραγουδιάρες, Κάρμεν-Μελίνα, καλό μαγαζάκι θα είναι!». Και ρωτάει «έχει η Κάρμεν κανά τραγουδάκι δικό της ή λέει της Ρίτας και του Γιαννάκη κι αυτή;». Μόλις φτάνουν, το Ηρώδειο αρέσει στον Βασίλη και λέει «ωραίο, ρουστίκ με τα κολωνάκια του!». Κι όταν βγάζει την φωνάρα η σοπράνο, λέει ο Βασίλης «Πω πω φωνάρα, κοίτα να δεις, ταλεντάρες και να τραγουδάνε στα νταμάρια! Χαθήκανε ρε παιδί μου τα καλά τα μαγαζά;».

Μετά η σκηνή πάει σε γιο και μάνα του, με την περίφημη ατάκα του την έδοκε του Ορέστη. Και «πω πω τις κάλτσες του έπαιξε ο άνθρωπος. Όταν βγαίνει η πρωταγωνίστρια, η μάνα λέει »πάμε να φύγουμε παιδάκι μου, θα μας φάει η μαϊμού!«. Ο γιος στην αρχή διαμαρτύρεται: »Ποια μαϊμού ρε μάνα, η πρωταγωνίστρια είναι!«. Αλλά μετά συναινεί με το »'ντάξει ρε μάνα, κουλτούρα να φύγουμε, άμα λάχει ναούμ« μετά το οποίο αρχίζει το ομώνυμο άσμα, όπερ παραπάνω!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Θυμίζει Μακιαβέλι αλλά είναι και η πραγματικότητα του φαντάρου στην βασική εκπαίδευση, που από την μια φυλάει σκοπιές, από την άλλη τηλεφωνάει από το κινητό τα μέσα, για να πάρει καλή μετάθεση. Η φράση πήρε αυτήν την αλλαγή για να δικαιολογεί τα φανταράκια που είναι βυσματίες.

- Ρε Ψαρουκλίδη, είσαι σκοπιά και μιλάς στο κινητό;
- Εμ, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Αν δεν πάρω τώρα τηλέφωνο το βύσμα, πότε θα τον πάρω, όταν θα με έχουνε στείλει στον Έβρο;

(από Khan, 28/03/15)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified