Εκμέκ (όπως το γνωστό γλυκό) και προφιτερόλ εκμέκ είναι κλεισίματα ρεμπετοειδών ασμάτων, όπως ακριβώς τα σου-τιέν και κομπινεζόν σουτιέν.
Εκμέκ (όπως το γνωστό γλυκό) και προφιτερόλ εκμέκ είναι κλεισίματα ρεμπετοειδών ασμάτων, όπως ακριβώς τα σου-τιέν και κομπινεζόν σουτιέν.
Got a better definition? Add it!
Το ιδιαίτερα ευμεγέθες και ντούρο πέος.
Ο κέφαλος, το κεφαλόπουλο (Liza aurata), είναι ο γνωστός ιχθύς που παραπέμπει σε μέγεθος και σχήμα τρανού, παχιού φαλού.
Το νύχι σημειολογεί σκληρότερη επιφάνεια, αιχμηρή άκρη με δυνατότητα ξυστριού που σκαλίζει, ξύνει, διεγείρει, ερεθίζει (κι απλουστεύει τη ζωή), αλλά και μια επιθετικότητα αιλουροειδούς η ένα brutality Γκοντζίλα, συνεπώς έναν κάτοχο αρκούντως νταβραντισμένο, ορμητικό και ασυγκράτητο.
Από το απαγορευμένο άσμα Η Βαρβάρα (1936) του Παναγιώτη Τούντα που τραγούδησε ο Στελλάκης Περπινιάδης, και φυσικά ταλαιπωρήθηκαν απο τη δικτατορία του Μεταξά.
Παρέλκει να διευκρινιστεί, ως ευκόλως εννοούμενη, η σημασία του καλαθιού της Βαρβάρας του άσματος, όπου τοποθετείται η σπαρταριστή ψαρούκλα.
Από περιγραφή τσοντοταινίας:
- Και αμολάει ενα πράγμα, δε σου λέω τίποτα. Κέφαλος με νύχι.
Η Βαρβάρα
Η Βαρβάρα κάθε βράδυ στη Γλυφάδα ξενυχτάει
και ψαρεύει τα λαβράκια, κεφαλόπουλα, μαυράκια
Το καλάμι της στο χέρι, κι όλη νύχτα στο καρτέρι
περιμένει να τσιμπήσει το καλάμι να κουνήσει
Ένας κέφαλος βαρβάτος, όμορφος και κοτσονάτος
της Βαρβάρας το τσιμπάει, το καλάμι της κουνάει
Μα η Βαρβάρα δεν τα χάνει τον αγκίστρωσε τον πιάνει
τον κρατά στα δυο της χέρια και λιγώνεται στα γέλια
Κοίταξε μωρή Βαρβάρα, μη σου μείνει η λαχτάρα
τέτοιος κέφαλος με νύχι, δύσκολα να σου πετύχει
Βρε Βαρβάρα μη γλιστρήσει και στη θάλασσα βουτήξει
βάστα τον απ' το κεφάλι μη σου φύγει πίσω πάλι
Στο καλάθι της τον βάζει κι από την χαρά φωνάζει
έχω τέχνη έχω χάρη ν' αγκιστρώνω κάθε ψάρι
Για ένα κέφαλο θρεμμένο όλη νύχτα περιμένω
που θα 'ρθεί να μου τσιμπήσει το καλάμι να κουνήσει
Got a better definition? Add it!
Έκφραση στα σινάφια των μουσικών και τραγουδιστών.
Σημαίνει έχω μελετημένο, προβαρισμένο λεπτομερειακά ένα συγκεκριμένο μουσικό κομμάτι ή τραγούδι, και γνωρίζω επαρκώς να το εκτελέσω, να το ερμηνεύσω, ή και να το διδάξω, κατά κανόνα (όχι υποχρεωτικά) από μνήμης. Συνεπώς υπάρχει η δυνατότητα να εκτελεστεί δημοσίως.
Η έκφραση αφορά κυρίως πολύ πρόσφατα μουσικά κομμάτια, πρόσφατες μουσικές επιτυχίες (σουξέ), ενώ για τα παλαιότερα χρησιμοποιούνται οι απλούστερες εκφράσεις, τό 'χω ή «δεν τό 'χω».
Πρόβα σε σκυλάδικο Τρικάλων.
Ο μπουζουξής στην αοιδό:
- Μαρίτσα, τό 'χεις περασμένο το καινούργιο σουξεδάκι της Βανδή, να το πούμε απόψε;
Η αοιδός:
- Τό 'χω ψιλοπερασμένο. Θα μου το περάσεις στον τόνο μου;
Ο μπουζουξής:
- Να σου το περάσω. Πάμε.
Got a better definition? Add it!
Προέρχεται από το τούρκιοκο düzen που είναι πολυσήμαντο και σημαίνει κανόνας, αρμονία, οργάνωση, κανονικότητα, ακόρντο, συμφωνία και άλλα.
Σημαίνει το κατά διάφορους τρόπους κούρντισμα (χόρδισμα) του τρίχορδου μπουζουκιού (αλλά και άλλων εγχόρδων).
Γνωστά ντουζένια είναι: το Ανοιχτό, το Αραμπιέν, το Ίσο, το Καραντουζένι (μαύρο κούρντισμα - το πλέον φαμόζο), το Συριανό.
Οι εκφράσεις Είμαι στα ντουζένια μου και Είμαι πάνω στα ντουζένια μου αναφέρονται, σε συντριπτικό ποσοστό, σε νέους άντρες, είτε μάστορες σε κάτι, είτε μερακλωμένους από κάτι (συνήθως τα νιάτα τους).
Σημαίνουν πως ο εν λόγω:
Ακούστε το «Καραντουζένι» του Μάρκου Βαμβακάρη
- Η Άιντραχτ με τον Γκέκα πάνω στα ντουζένια του ξεσκίζει!
- Πόσα έχωσε μέχρι τώρα;
- Έντεκα. Όλα ένα κι ένα.
- Λες ο Γερμανός να θέλει τον Έλληνά του τελικά;
Got a better definition? Add it!
Published
Last modified
Αυτή την υπηρεσία επικαλούνται, αγανακτισμένοι - ή, επιζητούν την ίδρυση και λειτουργία της - στα σινάφια των μουσικών και τραγουδιστών, προκειμένου να τους απαλλάξει από τους ατάλαντους, άσχετους, φάλτσους, αριβίστες, καλαμπόρτζηδες, κακοφωνίξ συναδέλφους τους.
Πολύ καλαμπόρτσος ο κιθαρίστας. Όλο πράσινες παίζει. Αν υπήρχε μουσική αστυνομία θα τον είχε συλλάβει.
Got a better definition? Add it!
Αναφερόμεθα στην «απωλεστική» συμπίεση αρχείων ήχου και εικόνας.
Όταν ριπάρουμε κάποιο ψηφιακό μέσο, μπορούμε να επιλέξουμε χάριν οικονομίας κάποιον αλγόριθμο που να συμπιέζει τα δεδόμενα σε μικρότερα αρχεία. Εις βάρος όμως της πχοιότητας του αρχείου, καθώς περιέχει λιγότερες πληροφορίες (μπιτ).
Στην πραγματικότητα, μόνο το αυτί ενός ξινόπουστα σκύλου μπορεί να διακρίνει ένα «χασιάρικο» MP3 από ένα «μη απωλεστικό» FLAC. Το ίδιο πάντως δεν ισχύει στα αρχεία εικόνας, όπου η υπεροχή, πιχί, ενός RAW έναντι ενός JPEG είναι οφθαλμοφανής.
Η έκφραση είναι νεόκοπη και εισέτι αχαρτογράφητη στο γούγλε-γούγλε. Μου την είπε πρόσφατα λαμπάτος audio-ναζός φίλος, διαρρηγνύοντας τα ιμάτιά του για το iPod μου.
Εκ του αγγλικανικού lossy.
- Ρε τσιμπητέ, ξεκόλλα με το βινύλιο!
- Εσύ άκου τις χασιάρικες κονσέρβες σου, κι άσε εμένα να απολαύσω Floyd όπως ξέρω, τον Άη Ποντ μου μέσα!
- Ουναμουχαθείς, το μόνο πράγμα που χάνω με το iPod μου είναι το κριτς - χρατς του καβουρδιστηριού σου.
- Η εισαγωγή του Wish You Were Here χωρίς κριτς - χρατς είναι σαν δέντρο χωρίς ρίζες...
(πραγματική συζήτα με audio-ναζό)
Got a better definition? Add it!
Ο Ακατανόμαστος ο Γνωστός.
Λέγεται και «ακατονόμαστος».
Νουνός: Τζ. Πανούσης.
Λέξη που χρησιμοποιείται για να περιγράψει α) Τον Ακατανόμαστο που έκανε ασφαλιστικά μέτρα (μπορεί και % χιλιόμετρα) στον Τζίμη Πανούση διότι τον κατηγόρησε δημοσίως για τις % γεμάτες φιλανθρωπία συναυλίες στις οποίες συμμετείχε αφιλοκερδώς (δλδ. % έπαιρνε χοντρά λεφτά χωρίς να το θέλει) καθώς και για αλλειμένη από % πάνω καυστική σάτιρα εις βάρος του.
β) (κλπ) εδώ
Διάβασα τα παραπάνω και ειλικρινά ανναρρωτήθηκα πότε ο Τζιμάκος έκανε τέχνη και θέλει να μιλάει γι' αυτήν. Το'80 με το «και γω σ' αγαπώ .....» ή το '90 με το αντιδραστικό και άγονο πέσιμο στον 'ακατανόμαστο« μονο και μονο για να περιαυτολογήση, στα media, και να αυτοδιαφημιστεί »υπογείως« (από μπλογκ)
Βλέπε και νταλάρας.
Got a better definition? Add it!
Ο παπαγάλος είναι πτηνό που μιμείται και αναπαράγει, κατά προσέγγιση, από ακοής και μόνο, τη φωνή του ανθρώπου.
Η γαλλία, στην επαγγελματική αργκό των μουσικών, είναι η εκτέλεση ενός κομματιού, όπως ακριβώς θα εμιμείτο ένας παπαγάλος την ομιλία κάποιου, δηλαδή στο περίπου.
Στη γνήσια γαλλία, ο μουσικός είναι δυνατόν να μην έχει ακούσει ποτέ του το κομμάτι, απλά εκτελεί μια γαλλία, δηλαδή μια φαντασία σε τόνο, δρόμο και ρυθμό του τραγουδιού, προκειμένου να ξεκινήσει ο τραγουδιστής. Σ' αυτή τη περίπτωση αναφερόμαστε σε βατό, τυπικό, αντιπροσωπευτικό κομμάτι και όχι κάτι το πολύπλοκο με πολλές αλλαγές δρόμων, ρυθμού κλπ.
Το γαλλικό κομμάτι παίζεται είτε λόγω παραγγελιάς, είτε αιτήσει του τραγουδιστή ο οποίος τό 'χει, είτε είναι κομμάτι σειράς και ο γάλλος μουσικός δεν τό 'χει.
Εάν τό 'χει, έστω και λίγο, προσπαθεί με αυτοσχεδιασμό της στιγμής, επί τόπου, να το αναπαράγει, εκτελώντας το κατά προσέγγιση.
Στον γάλλο μουσικό δίνεται η ευκαιρία, εφ' όσον έχει τη δυνατότητα και διαθέτει το ταλέντο, να ξεπερνάει (σπανιότατα) το πρωτότυπο, κάνοντας τους παρευρισκομένους μουσικούς να σακουλεύονται, ν' ανοίγουν διάπλατα τα μάτια και να κοιτάζονται μεταξύ τους με νόημα η απορία.
Εναλλακτικά παίζει μια εισαγωγή από ένα ήδη γνωστό και παραπλήσιο σε ρυθμό και δρόμο τραγούδι.
Γενικώς η γαλλία είναι σαν το αλατοπίπερο. Το λίγο νοστιμίζει, ενώ το πολύ κάνει το φαγητό για πέταμα.
Γαλλία κάνει και ο τραγουδιστής όταν δε θυμάται ή δε γνωρίζει κάποια στροφή ήδη γνωστού τραγουδιού, και βάζει δικούς του στίχους της στιγμής, τους οποίους μπορεί και να διατηρεί σε επόμενες εκτελέσεις του τραγουδιού, εφ' όσον δεν έχει μεριμνήσει να μάθει τους γνήσιους.
Κατά κανόνα η γαλλία γίνεται στο χορευτικό πρόγραμμα και είναι σχεδόν βέβαιο ότι περνάει απαρατήρητη από την πλειονότητα των θαμώνων.
- Τέλη, κάνε μια γαλλία σε ντο, χιτζάζ, ζεϊμπέκικο, και μπαίνω «δε ζωντανεύουν οι νεκροί».
- Ρε συ Πάνο, μας έχεις τρελάνει στη γαλλία, κάτσε πέρνα και καμιά εισαγωγή.
Got a better definition? Add it!
Η προστάτιδα των ηχοληπτών.
Άλλο ένα ανέκδοτο που ξέφυγε, προέρχεται από μια σειρά σύντομων αστείων του τύπου «ποιο είναι το αγαπημένο γλυκό των ηχοληπτών;» «το καζάν-dB!» (KazandB, παρεμπιπτόντως, λέγεται και η εταιρεία που διοργανώνει τις συναυλίες του Μύλου στη Θεσσαλονίκη). Από κει πέρασε και στην καθομιλουμένη, κυρίως ως χιουμοράκι, αλλά και ως επίκληση στα θεία όταν γαμιέται ο Δίας.
Κανονικά, βέβαια, υπάρχουν δεκαεξακάναλες κονσόλες και όχι παναγίες (για κανάλια και φέτες δες εδώ), αλλά πρόκειται για προφανή αναφορα στα διάφορα ευφάνταστα και πολυσύλλαβα προσωνύμια της Παναγίας (Γαλακτοτροφούσα, Βρεφοκρατούσα, Αρκουδιώτισσα, Μυρτιδιώτισσα και δε συμμαζεύεται).
- Να κάνω μια ερώτηση κρίσεως; Εμείς τώρα έχουμε πάρει έξοδο απ' τη μαλακία το μινιντίσκ και όχι απευθείας απ' την κονσόλα. Ορθόν;
- Ορθότατον.
- Γιατί;
- Δεν έφτανε το καλώδιο.
- Μά'στα
. Και άμα τελειώσει η κασέτα του μινιντίσκ, σταματάει την ηχογράφηση αυτόματα. Καλά τα λέω;
- Καλά τα λες.
- Κι άμα η κασέτα τελειώσει πριν τελειώσει η συναυλία, εμείς θα συνεχίσουμε να έχουμε είσοδο στη δική μας κονσόλα ή θα πάρουμε τ' αρχίδια μας;
- Ε... δεν ξέρω...
- Ούτε γω ξέρω.
- Καλά, άσ' το να γράφει για την ώρα, κι η Παναγιά η Δεκαεξακάναλη να 'ναι μαζί μας...
- Ρε χαμένε, τι έχεις κάνει εδώ;
- Τι; Τι;
- Έχεις πανάρει το μάστερ όλο δεξιά! Τόση ώρα δεν εκπέμπουμε στέρεο, εκπέμπουμε δεξί κανάλι κανονικά κι αριστερό τίποτα!
- Αμάν!
- Διόρθωσέ το πριν έρθει η κυρία Σοφία, γιατί άμα πάρει χαμπάρι τι έκανες, ούτε η Παναγιά η Δεκαεξακάναλη δε σε σώζει. Θα σε πάει γαμιώντας μέχρι τον Υμηττό και θα σε κρεμάσει απ' την κεραία!
- (γκουλπ)
Βλέπε και Παναγία η Κτηματομεσίτρια, Παναγία η πιπινολαχταρούσα, Παναγιά η Σκυλοπνίχτρα.
Got a better definition? Add it!
Published
Last modified