Further tags

Εμφατική βερζιόν του δεν έμεινε κολυμπηθρόξυλο.

Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, εδώ, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στον λινκαρισμένο ορισμό δεν έχει δοθεί η ρεαλιστική διάσταση του κολυμπηθρόξυλου. Το κολυμπηθρόξυλο είναι κυριολεκτικά η σανίδα σωτηρίας, το τελευταίο δηλαδή επιπλέον κομμάτι ξύλου της διαλυμένης σχεδίας, του βομβαρδισμένου πειρατικού κλπ. Όταν λοιπόν αναφερόμαστε σε κάτι τέτοιο μιλάμε για ολική καταστροφή.

Σε μια πιο στεριανή έκδοση, η καταστροφή ενέχει και το στοιχείο της βεβήλωσης. Μιλάμε δηλαδή για πλιάτσικο σε ναούς, με πιθανές αναφορές στην τουρκοκρατία. Κυριολεκτικά το παναγιόξυλο σε αυτήν την περίπτωση πιθανότατα αναφέρεται στα σκαλισμένα η αγιογραφημένα ξύλα εντός του ναού.

-Έμαθες για τον Νιόνιο;
-Τι;
-Έφυγε με το Ούνο στην παραλιακή, τούμπες, έσκασε σε κολώνα, πέρασε αντίθετο ρεύμα, αυτός βγήκε τελευταία στιγμή απο το παράθυρο και μετα από λίγο πήρε φωτιά η νιτρομπουκάλα και εξερράγη. Δεν έμεινε παναγιόξυλο!

ΚΑΛΗ ΕΠ-ΑΝΑΣΤΑΣΗ (από johnblack, 09/02/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Σημείο των καιρών, παρατηρείται στη σόουμπιζ (κινηματογράφος-τηλεόραση-θέατρο).
Να μην συγχέεται με εν γένει πουστλέ εμφάνιση στα μήδια (π.χ. πρωινάδες, haute-κοπτοραπτούδες, κορδελλιάστρες κλπ) ή καφενόβιους αφορισμούς του τύπου «οι πούστηδοι κι οι οβραίοι έχουνε πιάσει τα πόστα», διότι είναι ειδικότερη έννοια. Εξ άλλου οι συνεπείς αδερφές είναι αξιότιμες.

Πρόκειται λοιπόν για σύχρονη κακέκτυπη έκδοση του πρωτότυπου στύλ του αξιολογώτατου Μαρίνου, που προβάλλει λουμπινίστικα απωθημένα, αποτυπωμένα σε χαριεντισμούς του τριπτύχου «λίγο σεξισμός, λίγο οτινανισμός και τ’ αγοριμού» δίκην χιούμορ, υποτιμώντας τη νοημοσύνη του κοινού για να τα κονομήσουμε.

Η δε πλάκα είναι οτι στη λούμπα της μίμησης-διάδοσης του πουστρομανιερίστικου ανθυποστύλ «it’s fun 2B gay» ξεπέφτουν τόσον οι γυναίκες (ας μην ξεχνάμε οτι γνωστή και ήδη εκλιπούσα παρουσιάστρια-τραγουδιάρα σημείωσε τεράστια επιτυχία ξεθάβοντας την καλιαρντή), όσο και άντρηδοι που ενσωματώνουν (απο άγνοια της αργκό) στην καθομιλουμένη τους, τα βαθειά λατινικά...

Κλασσικά παραδείγματα τα αστειάκια γνωστού αργυρώνητου τηλε-κήνσορα, η «θεατρική δουλειά» επιφανούς υπέρβαρου (ταλαντούχου ωστόσο) συνθέτη, η «φρεσκάδα» τηλεοπτικής σειράς της οποίας το σήμα έγινε ρίνγκ-τόνε λιπγκλοσσοφόρων πορτοκαλοκοκκινονύχων γκομενακίων προ ολίγων ετών, καθώς και γνωστό ζεύγος σκηνοθετών των μεγάλωνε κινηματογραφικώνε επιτυχιώνε, που διατυμπάνιζε εκδικητικά την ποσοτική υπεροχή των εισιτηρίων του έναντι της αδικομούνας της Υπολοχαγού Νατάσσας!

Αλλά κάτι τέτοιες συγκρίσεις έκανε κι ο Εθνικός μας Στάρ...

Ο Αλμοδόβαρ επεχείρησε απο τα 80’ς επισταμένως διά μέσου της (πραγματικής) ιβηρικής τρέλλας στα πλαίσια της πρωτοπορίας της λεγόμενης «Movida Madrileña», να απενοχοποιήσει την ομοσεξουαλική προτίμηση και καθημερινότητα, ενώ εν Ελλάδι μόλις και περί τα μέσα των 90’ς κατεβλήθη προσπάθεια να νομιμοποιηθεί αρπακολλατζήδικα (πουλώντας τρελλίτσα), η ετεροσεξουαλική συνεύρεση (!) λόγω της άκρατης συντήρησης της μπιρσιμόβιας-γιομπαζολίσιας τηλεόρασης των 80’ς και συν αυτή, όπως-όπως βρήκαν χώρο να ξετσουμίσουν τσόντα κι οι λούγκρες.

Ακολούθησε η λαίλαπα των φυλλάδων του γνωστού επαρχιώτη εστέτ (sic), που διαμόρφωσε «άποψη» συμμεριζόμενος το καλτ του σεξουαλικού τιραμισουρεαλισμού, κατά το δημώδες «στη μάπα πάρε τα ευθύς, που λέει και το Νίτρο - ο γιάπης δεν εμπόραγε και κάθησες στο Μήτρο».

Υπ’ αυτήν την σύγχυση, όντως η Αθήνα κατέστη η Μητρόπολη της Ελλάδας...

Καίτοι είναι συγκινητική μια κραυγή κοινωνικής αποδοχής, εν τούτοις τέτοιες μανιέρες ουσιαστικά αποτελούν το δούρειο ίππο της ψευτο-ανέμελης ταραντέλλας στην μίζερη καθημερινόπιτα της κυρα-Περμαθούλας (η οποία περιφρονείται εμμέσως αφού καταξιώνεται το μοντέλο του σταρχιδιστικού «να περνάμε καλά»).

Η δε «παρεΐστικη» ατμόσφαιρα καθηλώνει τον θεατή σε ρόλο οφθαλμοπόρνου, αφού οι πύλες του χαβαλέ παραμένουν ερμητικά κλειστές γι’ αυτόν.

Άσε που διαιωνίζουν διαδραστικά το μπανάλ πρότυπο του νεήλυδος, που εμφανίζεται ως «βασιλικότερος του βασιλέως», προκειμένου να ενταχθεί στις κοινωνικές δομές, όμοια όπως κάνουν σήμερα οι αλλοδαποί αλλά και οι κνίτες της μεταπολίτευσης, που αμιλλώντο τας κορασίδας της αστικής τάξεως, προκειμένου να ψ/πείσουν το κοινό της Αλλαγής, ότι δεν βαστούν πλέον κονσερβοκούτια, αλλά άνθη...

Κρύβουν υπεραναπληρωματικά έναν βαθύτατο συντηρητισμό, προσκομίζοντας εκπρόθεσμα πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων τύπου «δικαίωμα στον ομόφυλο γάμο» κλπ, ο οποίος αφ’ ενός είναι από μακρού παρωχημένος (δηλ. κλασμένος) θεσμός για την ίδια την «φυσιολογική κοινωνία», αφ’ ετέρου προσβάλλει τον ίδιο τον πυρήνα της κουλτούρας της διαφορετικότητας.

Είναι επίσης γνωστή η μούφα της πλαστής αυτοϋπονόμευσης (έστω και ως αυτοκριτική), η οποία σπεύδει να καλύψει όλα τα τυχόν κενά της επερχόμενης κριτικής, ώστε να την «εκμηδενίσει» a priori και να μην πληγωθεί ο ναρκισσισμός του απολογουμένου (άνευ κατηγορίας).

Τέτοια καμώματα όμως και ανέντιμα είναι και μεταβάλλουν άδικα εκόντες-άκοντες τους κοινωνούς της λοιπής ομόφυλης πραγματικότητας σε τζουτζέδες, όπως κατηγορήθηκε κι ο Ζαμπέτας για τα τερτίπια του, που κατέστησαν προσιτή στους νεόκοπους αστούς τη λαϊκή κουλτούρα για να βγάλει το ψωμάκι του, με την διαφορά ότι ο τελευταίος είχε μιαν ανεπαίσθητη ειρωνική λάμψη στο βλέμμα κι ένα κρυμμένο μαχαίρι στο λόγο...

Αφιερούται τη(ι) Χότζαινα(ι).

-Πάμε κανα θέατρο απόψε;
-Ναι αμέ! Παίζει τίποτα καλό;
-Να, έχει εδώ κοντά το «Σόι του Καστριώτη», μεγάλη επιτυχία. Τι λες;
-Πάλι στην πουστρομανιέρα θα τη βγάλουμε; Χαζογελάκια και ατάκες; Μπούχτισα μωρ’ αδερφάκι μου, τα ίδια και τα ίδια...

Αθάνατος ελληνικός κινηματογράφος! (από Khan, 08/02/10)Παράδειγμα μανιερισμοῦ (από aias.ath, 09/02/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Χρησιμοποιείται κυρίως -τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια- για να περιγράψει επακριβώς την στιγμή κατα την οποία, μετά από έντονη και επαναλαμβανόμενη στοματική σεξουαλική δραστηριότητα, η γλώσσα θυμίζει περισσότερο το τριχωτό της κεφαλής, παρά την λεία επιφάνεια της στοματικής κοιλότητας.

Μαλάκα, τα 'παιξα προχθές, έγλειφα το ειρηνάκι 2 ώρες και όταν τελείωσα η γλώσσα μου είχε γεμίσει τρίχες, μάλλιασε η γλώσσα μου σε λέω.

Από το 4:43. Robin Williams, Live on Broadway. Υπέροχος. (από patsis, 07/02/10)Κυριολεκτικά... (από kondr, 09/02/10)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Το είχα ακούσει από έναν φίλο μου και σημαίνει σύναξη ανδροπαρέας.

Βγήκα με τα παιδιά της προάλλες και τα 'πιαμε. Ωραία ήταν, αλλά πάλι τίγκα στο αρχίδι ρε ψηλέ. Πού να ζυγώσει γκόμενα με τόσους μαλάκες στο μπαρ;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Υπάρχουν αρκετές ερμηνείες της «φλόπας» στην καθομιλουμένη. Ιδού και 3 παραθέσεις:

  1. Φλόπα είναι μια ταινία / έργο που είναι τελείως μάπα (δες το σύνολο του Χόλυγουντ).

  2. Φλόπα μπόρει να έιναι και μια ατυχής περίπτωση βραδυνής μέθης και ρομάντσου, που το πρωί φαίνεται σαν ανεξήγητο δράμα.

  3. Φλόπα επίσης είναι ένα πολλά υποσχόμενο προϊόν, που τελικά αποδεικνύεται ότι είναι κακής κατασκευής.

  1. Πήγαμε στον κινηματογράφο τις προάλλες να δούμε το καινούργιο έργο με την Αντζελίνα και μιλάμε για μεγάλη φλόπα.,

  2. Άσε πού να σ'τα λέω Κώστα... Πάνω στη σούρα μου, την έπεσα σε μια τύπισσα και αποδείχθηκε μεγάλη φλόπα.

  3. Αγόρασα τις προάλλες τα Γούιντοους Βίστα και μίλαμε για πολύ φλόπα λειτουργικό.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Τσααακ ακριβώς στη μέση του κούτελου. Το σημείο που ξεκινάει ο χριστιανός ορθόδοξος τον σταυρό του και που λέει ο παπάς «Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι». Αμήν.

Σήκωσε το λέιζερ ο Ηρακλής, μπαμ, εκπυρσοκρότησε και μια λεπτή δέσμη φωτονίων τρύπησε το κεφάλι του Προκρούστη. Tην έφαγε ακριβώς στο δόξα πατρί ο καημένος και δεν θα ξανά κοντύνει ή μακρύνει κανέναν ένι μορ.

βλ. και χριστιανοσλάνγκ

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

H λέξη Εξάθλια αναφέρεται προφανώς στην περιοχή των Εξαρχείων. Χρησιμοποιείται κυρίως από τα άτομα που συχνάζουν στην περιοχή και όχι από τα άτομα που την αποφεύγουν.

O ομιλητής με το λήμμα θέλει να δώσει χιουμοριστική έμφαση στην εξαθλίωση που υπάρχει στην εν λόγω περιοχή, η οποία όμως για κάποιο λόγο, αν και γίνεται αντικείμενο χλευασμού, εξακολουθεί να είναι όμορφη.

Συγγενής ορισμός του όρου είναι και ο «πρεζόδρομος», ο οποίος χρησιμοποιείται με τον ίδιο τρόπο και διάθεση από τους ίδιους ανθρώπους για τον πεζόδρομο της Μεσολογγίου στα Εξάρχεια.

-Tι λέει ρε μαλάκα, πού θα πάμε σήμερα;
-Ξέρω γω... λέω να χτυπήσουμε τίποτα Εξάθλια.
-Πάλι εκεί ρε μαλάκα... Όλο τους ίδιους και τους ίδιους βλέπουμε... Έχω βαρεθεί τη διαδρομή πρεζόδρομος - πλατεια... Πάμε πουθενά αλλού να δούμε άλλους ανθρώπους!

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Δεν μου επιτρέπεται η είσοδος.

Λέγεται συνήθως για την απαγόρευση εισόδου σε κάποιο κέντρο διασκέδασης. Επίσης πόρτα μπορεί να φάει κάποιος σε καζίνο, ή ακριβό εστιατόριο.

Συνήθως κάποιος τρώει πόρτα αν επιχειρήσει είσοδο σε μαγαζί, χωρίς να έχει την κατάλληλη ενδυμασία. Μπορεί όμως να φάει πόρτα και για λόγους κακής συμπεριφοράς.

Το λήμμα προέρχεται από το εμφατικό, με βρόντο, κλείσιμο της πόρτας στη μούρη του άλλου.

Στις μέρες μας, συνήθως σε διώχνουν οι φουσκωτοί, χωρίς να κλείνουν καμία πόρτα. Ωστόσο, το λήμμα έχει περάσει ως έχει στην ελληνική γλώσσα.

Την πόρτα την «ταΐζει» στον κόσμο ο πορτιέρης, ο οποίος συνήθως βρίσκεται με συνοδεία από ντουλάπες στην είσοδο.

Σημειώνεται πως, το να φάει κάποιος πόρτα, θεωρείται ντροπή. Και για αυτό το λόγο, όποιος επιχειρεί την είσοδό του σε νυχτερινό, καλό είναι να σιγουρευτεί προηγουμένως για το κατάλληλο της εμφάνισής του.

  1. - Παιδιά, πάμε σε κάνα κλαμπάκι, να πούμε;
    - Τιλέρε! Έτσι όπως είμαστε;! Θα φάμε πόρτα!
    - Όντως, άσ' το... Πάμε για κάνα βρώμικο ;
    - Μέσα!

  2. - Σου τα είπα για τον Γιάννη;
    - Όχι, για πες...
    - Λοιπόν, έφαγε πόρτα χθες. Πήγε στο καζίνο με φούτερ! Αν έχεις το Θεό σου!
    - Ά τον μαλάκα...
    - Και το χειρότερο είναι ότι συνόδευε και πρόσωπο!
    - Πω, πω, ντροπή η κοπέλα...

Πώς να μη φάτε ποτέ πόρτα (από Eleosman, 07/02/10)

Βλ. και πόρτα. Ακόμη: ρίχνω, τρώω, πέφτω.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Δεν αναφερόμεθα στο σύστημα ασφαλούς παρκαρίσματος parktronic.

Το συγκεκριμένο ηχητικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης είναι απόλυτα αναλογικό, εντελώς δωρεάν, και μας υποστηρίζει άκρως αποτελεσματικά στη στάθμευση και τους ελιγμούς σε στριμόκωλους χώρους.

Ενδείκνυται σε παλαιότερα τουτούνια που έχουν ήδη χάσει ότι πολυτιμότερο είχαν, ή σε νοικιάρικα. Να σημειωθεί ότι το παρκάρισμα με το αυτί είναι και ιδιαίτερα αγχολυτικό, σκέτη καύλα στο μέτρο που δεν σε πιάσουν.

Βλ. και διά της ακουστικής μεθόδου.

- Έλα μωρέ... λίγο στον μπρος.. λίγο στον πίσω.. και μπήκες !!!! Ετσι, έτσι,
στο κάτω-κάτω παρκάρεις και με τα αυτιά...;):rofl: σντουπ γκτουπ ΠΟΙΝΓΚ...
(εδώ)

- Oι δάσκαλοι λένε να σταματάς στο σημείο που η μεσαία κολόνα σου να ευθυγραμμίζεται με το τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα του μπροστά αυτοκινήτου και μετά με δύο κινήσεις-στρίψιμο με ανάποδο τιμόνι 45 μοίρες, ανάποδο τιμόνι για να μπει και το εμπρός μέρος και μετά ευθυγράμμιση αν χρειάζεται. εγώ τόσα χρόνια αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιώ, άντε να σταματήσω λίγο πιο μπροστά. Α, και κατά την εξάσκηση βάλε ωτασπίδες στον φίλο σου, ώστε να μη προστεθεί στη λίστα άλλος ένας απ' αυτούς που παρκάρουν με τ' αυτί...
(εκεί)

(από Vrastaman, 07/02/10)Γούντι Άλεν, «Μπανάνες» (1971) (από vikar, 27/07/11)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Αναφέρεται στην χειρότερη κατάσταση στην οποία θα μπορούσε να πέσει ένας άνδρας.

Άσ' τα να πάνε φίλε μου, με διώξανε απ' τη δουλειά, η σπιτονυκοκυρά μου μού έκανε έξωση, οι λογαριαμοί τρέχουν... Το μουνί και το μπουκάλι μ' έφεραν σ' αυτό το χάλι...

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified