Further tags

Ο όρος περιγράφει έναν εκνευριστικό τύπο ανθρώπου που όταν συμβαίνει κάτι κατάφωρα άδικο ή εξωφρενικό δεν εξοργίζεται με τον θύτη αλλά προσπαθεί να τηρήσει ίσες αποστάσεις μεταξύ του θύτη και του θύματος, ώστε να τα έχει καλά με όλους, ή να μη χρειαστεί να βγει από το μικροαστούλικό του βόλεμα. Είναι λ.χ. αυτός που θα παρατηρήσει για ένα θύμα σεξιστικής ή ρατσιστικής επίθεσης ότι και το θύμα «προκαλούσε».

Ασφαλώς, αναλόγως με την πολιτική ιδεολογία αυτού που εκφέρει τον όρο άτομα διαφορετικών πολιτικών στάσεων μπορούν να χαρακτηριστούν ως ισαποστασάκηδες. Οι πλέον δακτυλοδεικτούμενοι είναι βεβαίως οι κεντρώοι, κεντροαριστεροί, ΔΗΜ.ΑΡ. και λοιπές δυνάμεις της ευθύνης. Γενικά αυτοί που χρησιμοποιούν εκφράσεις ενός γενικού ανθρωπισμού τ. καταδικάζω τη βία από όπου κι αν προέρχεται κρατώντας ίσες αποστάσεις από βίες εντελώς διαφορετικού μεγέθους, ποιότητας και δομής. Αλλά και τα ΚΝΑΤ κατηγορούνται ενίοτε ως ισαποστασάκηδες όταν αρνούνται να πάρουν συγκεκριμένη θέση θεωρώντας το πρόβλημα από μια μακρινή ασφαλή σκοπιά του τέως υπαρκτού σοσιαλισμού. Βεβαίως και σε περιπτώσεις διεθνών συγκρούσεων ποικίλει το ποιος θα χαρακτηριστεί ισαποστασάκιας. Λ.χ. αυτός που τηρεί ίσες αποστάσεις μεταξύ της βίας ενός περιφερειακού αυταρχικού ηγέτη και των φονιάδων όλων των λαών Αμερικάνων; Ή αυτός που τηρεί ίσες αποστάσεις μεταξύ της βίας ενός δικτάτορα (ή διεφθαρμένου ηγέτη με έλλειμα νομιμότητας) και της βίας των εξεγερμένων εναντίον του;

Σε κάθε περίπτωση ο όρος ισαποστασάκιας σχετίζεται με άλλες εκφράσεις που δηλώνουν παρόμοιες εκνευριστικές συμπεριφορές, όπως ναιμεναλλάς, και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ, ΟΦΑ κ.ά.

1. Θα παραμείνω λοιπόν ενεργός πολίτης αυτής της κοινότητας και θα παίρνω πάντα θέση, όσο κι αν κάποιους «στρογγυλεψάκηδες» και «ισαποστασάκηδες» συγχωριανούς μου τους στεναχωρεί αυτό. Καλά τα γλυκόλογα, οι όλο ζάχαρη ευγένειες και αγαπούλες σε θέματα ουδέτερα και που δεν καίνε κι έτσι με όλους να τα ‘χουμε καλά κι όλοι μας αγαπάνε… Τι κρίμα όμως που στη ζωή ορισμένες φορές πρέπει να παίρνουμε θέση και να διαλέγουμε στρατόπεδα! Τι κρίμα που δεν μπορούμε να είμαστε «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ!» (Αυτά, μόνο ο μπαρμπα-Φανούρης ο Κουνέλης και η ΔΕΙΜΑΡ (Δήθεν ΕΙΜαστε ΑΡιστεροί) νομίζει ότι μπορεί να τα καταφέρνει, αλλά γρήγορα θα φανεί η αυταπάτη τους).

2. ΔΗΜΑΡοειδή ουδετερόνια ή αλλιώς ισαποστασάκηδες.

  1. ΙΣΑΠΟΣΤΑΣΑΚΙΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΟΣ και το θεωρείς αποτελεσματικό ως τακτική; (Από το Τουίτερ)

4. Να σταματήσουν λοιπόν οι μικροαστοί ναρίτες και οι λαφαζανικοί να μαλώνουν τους κνίτες για «ισαποστασάκηδες». Αμαρτία και ψεύδος.

Προκρούστης: Ο πρώτος ισαποστασάκιας. (από Khan, 15/11/14)

Got a better definition? Add it!

Published

Ψιλορατσιστικός πλην μάλλον δικαιολογημένος χαρακτηρισμός για τους Γάλλους (άκα κουτόφραγκοι, πουρκουάδες).

Mπάκακες (frogs) αποκαλούν τους Γαλλαίους και οι αγγλοσάξονες ενώ βατραχοφάγους τους αποκαλούν οι φρίτσηδες (froschfresser), οι Δανοί (frøæder), οι Eσθονοί (konnasööja), οι Ρώσοι (lyagushatnik), οι Πολωνοί (żabojad) και οι Ούγγροι (békazabáló) (περισσότερα ici).

Ασίστ από το δουπού: ο ύποπτος για cryptobatracophagie Khan

1.
το προβλημα ειναι οτι το αμαξι ειναι ΓΑΛΛΙΚΟ. βατραχοφαγοι δεν κανουν για ποιοτικες κατασκευες.

2.
Γαλλία. Παρατσούκλια: Τρικολόρ, Πετεινοί, Κότες, Βατραχοφάγοι, Κλέφτες, Cheese-eating surrender monkeys

3.
το προβλημα με την προφορα των αγγλικων το «ελυσα» μιλωντας τα με γαλλικο accent μιας και ειμαι μισος Γαλλος. Ετσι στα αυτια των Αγγλων ,αντι να ειμαι ενας καραβλαχος Λαρισαιος με αθλια προφορα αγγλικων,ημουν ενας βατραχοφαγος Γαλλος με γοητευτικη «εξωτικη» προφορα.

Cuisses de grenouille à la provençale (από Khan, 04/11/14)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Σλανγκιά μουσικής προέλευσης για να δηλώσει μεταφορικά τον άντρα που έχει μεγάλη έκταση όχι στη φωνή αλλά στο μουνί, ήτοι κυνηγάει με επιτυχία και τις χαμηλές ηλικίες (πιπίνια, λολίτες, καυλάκια), αλλά και τις υψηλές (μιλφάρες, μιλφομάνες ή και τζιλφάκια αν είναι κοντρατενόρος). Πρόκειται για έναν άντρα τ. γαμεί ό,τι κινείται: και μανιώδης πιπινοκυνηγός λολιτοφάγος με τις μικρές, και μερακλής στρατηγός Μιλφιάδης με τις μεγάλες. Συχνά, φευ, καταλήγει ως πεθεραστής, δηλαδής κυνηγά barely legal νυμφίδιο με κίνδυνο να κατηγορηθεί ως παιδεραστής, πλην όχι για αυτήν, αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα της, κινούμενος από την ελπήδα της πεθεραστίας.

- Μπέντζαμιν Μπάτον ο Κώστας. Παλιά του άρεσαν οι ώριμες και γοητευτικές αντάρες. Όσο μεγαλώνει, όμως, πάει όλο και πιο χαμηλά στις προτιμήσεις του.
- Δεν αφήνει, όμως, και τις αντάρες.
- Ναι την έχει δει τενορομπάσος κιέτσ'.
- Αφού μπορεί.

Got a better definition? Add it!

Published

Οι διαφορές ή οι κόντρες εις την χιπχοπικήν. Τα ραπερόνια και οι λοουμπαπάδες λύνουν τα μπιφ τους με αμοιβαία χωσίματα φρήσταϊλ ριμών σε κλαμπ, ή με τσο και λο στο πεζοδρόμιο.

Εκ του μελαψοαγγλοσαξονικού beef (διαφωνία, κόντρα), το οποίο έχει αρχαιότερες ρίζες.

1.
κοιταξτε ρε σεις , μου κλεψανε τις ρυμες! θα αρχισει νεο μπιφ στην ελληνικη σκηνη!

2.
«Σε ραπ challenge που απηύθυνε ο Νικήτας Κλιντ στο Γιωργάκη δεν έλαβε καμία απάντηση, ενώ σε προσπάθειες του ιδίου να κλείσει τις συζητήσεις στο Facebook με ένα «έγινε οκ», ο 14χρονος συνέχιζε την κουβέντα. Φαίνεται πως πρέπει να περιμένουμε το αποτέλεσμα της μάχης της Παρασκευής για να λήξει μια για πάντα αυτό το «μπιφ»».

3.
Μογλη τιποτενιε θιφ; ξεκίνησες μπιφ και θα σου κανω τη μαπα πορτατιφ και μετα θα φαω ενα ροζμπιφ απεριτιφ;

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Ένας νέος εις -άριος όρος που εισβάλλει δυναμικά στο πολιτικό λεξιλόγιο. Επίσης κοινηλογικάριος ή πιο απλά λογικάριος. Κατ' αρχήν σημαίνει αυτόν ο οποίος και καλούα είναι ελεύθερος από ιδεολογικές αγκυλώσεις του παρελθόντος, δεν δεσμεύεται δηλαδή σε κάποιο α πριόρι ιδεολογικό σχήμα ή αφήγημα και κρίνει κάθε πρόβλημα ad hoc, οπλισμένος και μόνο με την κοινή λογική του, την οποία (θα έπρεπε να) έχει και κάθε άλλος πολίτης. Το όλο βγάζει μια αγγλοσαξονιά, τ. εμπειρισμός, John Locke, common sense, Thomas Paine, επίδοξοι διάδοχοί του και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις.

Πώς χρησιμοποιείται τώρα συνήθως: Είτε πανηγυρικά είτε επικριτικά. Πανηγυρικά: Από οπαδούς των μεταρρυθμίσεων, οι οποίοι ενίοτε κατηγορούνται ότι ανήκουν σε μία συγκεκριμένη ιδεολογία τ. νεοφιλελέδες, οπότε αυτοί προκειμένου να απαλλάξουν τον εαυτό τους από τη ρετσινιά της νεοφιλελέρας επιμένουν ότι δεν τραβάνε κανένα ζόρι με κάποια συγκεκριμένη ιδεολογία ή πρακτική (πολλοί υποστηρίζουν ότι ο νεοφιλελευθερισμός δεν υπάρχει, αλλά είναι πολεμικός όρος των εντός κι εκτός συριζορθόδοξων για να ομαδοποιηθούν και στοχοποιηθούν ευκολότερα οι θεωρούμενοι ως αντίπαλοι), αλλά απλώς υποστηρίζουν ό,τι λέει η κοινή λογική, ήτοι ότι πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος να υπερβεί το Ελλαδιστάν τα δεινά της Σοβιετίας που είναι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα παρόμοιας πανηγυρικής χρήσης του κοινολογικάριος έχει γίνει από τον Πάσχο Μανδραβέλη που επιμένει ότι «ντεν είμαι νεοφιλελεύθερος καρντιά μου». Βεβαίως παρόμοια πανηγυρική χρήση μπορεί να γίνει και από άλλους φορείς πολιτικού λόγου, που ισχυρίζονται ότι η επικέντρωσή τους στην ανάγκη λ.χ. μεταρρυθμίσεων, ή τάξης και ασφάλειας, ή ένταξης/ παραμονής στους δυτικούς θεσμούς, δεν προκύπτει από το κόλλημά τους με (νεο)φιλελεύθερες ή παραδοσιακά δεξιές ιδεολογίες, αλλά απλώς και μόνο στην κοινή λογική του κάθε μέσου πολίτη, την οποία στην Ελλάδα, -φευ-, δεν διαθέτουν οι υπαρκτοί μέσοι πολίτες, οπότε κάποιος που απλώς υπενθυμίζει την κοινή λογική καταντά στη Λαϊκή Θεοκρατία του Ελλαδιστάν να φαντάζει παράδοξος και γραφικός νεοφιλελενινιστής.

Επικριτικά: Νήντλες του σέι, παρόλο που αρχικά ο όρος είχε την πρόθεση να απαλλάξει τον φέροντα από τη ρετσινιά της νεοφιλελέρας, προσφέρεται ο ίδιος για επίκριση, κράξιμο και καζούρα. Λέγεται, λοιπόν, ότι ο κοινολογικάριος είναι ο νέος απολἰτικος. Και όπως κάποιος που ισχυρίζεται ότι είναι απολίτικος, στην πραγματικότητα είναι απλά δεξιός, έτσι κάποιος που λέει ότι είναι κοινολογικάριος στην πραγματικότητα είναι βλαχοφιλελές ή, έστω, φιλελέφτ/ αριστεροφιλελές ή κεντροαριστερός του Ακραίου Κέντρου ή Ποταμίστας ή Ατενίστας, γενικά idiot-ης απολίτικος άρα δεξιός. Και από μεν την Αριστερά οι κοινολογικάριοι θεωρούνται ως η νέα μορφή ψευδούς συνείδησης της αστικής τάξης, όπως την περιέγραψε ο Marx, πέον όμως να σημειωθεί ότι ο όρος χρησιμοποιείται κραχτικά και από πολλούς δεξιούς οι οποίοι επιθυμούν άλα Schmitt ή άλα Κονδύλη να έχουν έναν πιο σαφή αντίπαλο και προσάπτουν στους κοινολογικάριους τη θολοκουλτούρα τους. Ή και από οπαδούς ενός δεξιού νιτσεϊσμού/ ιρασιοναλισμού που θα ήθελαν να βλέπουν τον εαυτό τους ως γοητευτικό αντιδραστικό (réactionnaire charmant που λένε και στο χωριό μου), οπότε βδελύσσονται τη χαμέρπεια των λογικαρίων. Στους τελευταίους προσάπτεται, εξάλλου, και ο καιροσκοπισμός τους ήτοι ότι κρυπτόμενοι πίσω από την ανάγκη μη α πριόρι ένταξης σε συγκεκριμένη ιδεολογία περιμένουν α πουστεριόρι να πάνε ΟΦΑ ως καλοί οφατζήδες που είναι. Τελικά υπάρχει ένα μόνο πράγμα χειρότερο από το παράλογο κι αυτό είναι η κοινή λογική.

1. -Σας χαρακτηρίζουν γκουρού των φιλελεύθερων; -Ήμασταν λίγοι και σκόρπιοι αυτοί που αρχίσαμε να γράφουμε φιλελεύθερα στις αρχές του 2000. Κάπως έτσι απέκτησα το χαρακτηρισμό του φιλελεύθερου. Δεν είμαι φιλελεύθερος… -Τι είστε; -Κοινηλογικάριος… Συνηθίζω να λέω ότι επειδή υπάρχει μεγάλη ζήτηση και μικρή προσφορά για κοινή λογική σε αυτή τη χώρα, λειτουργεί ο νόμος της αγοράς που μου επιτρέπει εμένα να κάνω καριέρα. Δεν είμαι ο μόνος εκφραστής της κοινής λογικής προφανώς. -Πολύ τολμηρό να διεκδικείτε τον ρόλο του εκφραστή της κοινής λογικής κύριε Μανδραβέλη. -Ίσως… Είναι απλό αυτό που λέω: Έχουμε ένα μοντέλο που το δοκιμάσαμε σε όλες τις αποχρώσεις, όλα τα προηγούμενα χρόνια και απέτυχε. Είναι το μεγάλο κράτος. Το δοκιμάσαμε με πράσινους, με μπλε, με τριχρωμία και είμαστε στον τοίχο. Η κοινή λογική λέει να το αλλάξουμε, να δοκιμάσουμε κάτι νέο, ένα μικρότερο κράτος.

2. Στην Ελλάδα του 2014 ορισμένοι επιχειρούν να μετατρέψουν την απαξίωση των πολιτικών σε απαξίωση της πολιτικής γιατί έτσι τους βολεύει. Αποφάσισαν να πουν στον πελάτη (κάποιοι τον λένε και ψηφοφόρο) αυτά ακριβώς που θέλει να ακούσει. Ότι δηλαδή δεν υπάρχει κεντροαριστερά, δεν υπάρχει κεντροδεξιά, δεν υπάρχουν κομμουνιστές, σοσιαλδημοκράτες, κεντροδεξιοί, φιλελεύθεροι και φασίστες, όλα αυτά είναι μια φενάκη, είναι έννοιες «φθαρμένες» και το μόνο που υπάρχει είναι οι κοινολογικάριοι (που τους εκπροσωπούν οι ίδιοι βεβαίως) και κοινοπαραλόγιοι (που τους εκπροσωπούν οι άλλοι).

3. O ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΞΕΣΧΙΣΕΙ. -ΓΙΩΡΓΟ , ΑΝΤΕΞΕ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ. Η ΣΚΕΥΩΡΙΑ ΘΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ.ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΣ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΔΕΝ Σ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ. ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ.ΟΙ ΚΟΙΝΟΛΟΓΙΚΑΡΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.

4. Μπείτε στο #iamrepublican και θα δείτε ότι είναι το ίδιο με «είμαι μνημονιακός, φιλελεύθερος και κοινολογικάριος»

  1. Ο αστικός κόσμος να αφήσει επιτέλους τη νωχέλεια της σικάτης καφετέριας στη Σκουφά και την επιπλωμένη με καναπέδες του ΙΚΕΑ οικιακή θαλπωρή. Να αγωνιστεί για τα δικαιώματά του, τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα, απέναντι στις θλιβερές μειοψηφίες των αμπέχονων. Τα είχαμε πει και πριν μερικούς μήνες στην απεργία των διοικητικών, αλλά κάποιοι ευαίσθητοι διδάσκοντες, ακραιφνείς μεταρρυθμιστές και ''κοινολογικάριοι'' κατά τα άλλα, επέσεισαν τον κίνδυνο ''κοινωνικού διχασμού''. (Από το Φέισμπουκ).

  2. ΚΑΙ ΓΩ ΘΑ ΣΑΣ ΜΗΔΕΝΙΖΩ..ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΚΑΡΙΟΥΣ ΨΕΥΤΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. (Φωνακλάς σχολιάζει το λαϊκό προσκύνημα στο μνημόσυνο του γέροντος Παϊσίου).

Συμβουλή απ\' τον Βαγγέλη, προσοχή στον Μανδραβέλη. (από Khan, 30/10/14)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Γίνομαι ενοχλητικός, τσιμπούρι, ταγάρι, κολλιτσίδα.

Η προέλευση της έκφρασης είναι αβέβαιη. Σύμφωνα με παμπάλαιο άρθρο του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» οφείλεται στο ότι οι Τσάμηδες θεωρούντο «συνώνυμο του ανειλικρινούς ανθρώπου». Κομματάκι ρατσιστικό, δεν πείθει. Άσε που το ίδιο άρθρο το τερματίζει αποδίδοντας το Τσάμης σε παραφθορά του ονόματος του ποταμού Θύαμις.

Ας πεοτείνω κι εγώ μια εναλλακτική ευθυμολογία, με κίνδυνο νατσουλήσω: Αφενός, ο original τσάμικος ταμπάκος «...ήταν τοπικό προϊόν της Παραμυθιάς. Ήταν πασίγνωστος για το άρωμα του και το χαρακτηριστικό του ήταν πως δεν καπνιζόταν αλλά το λάμβαναν από τη μύτη» (εδώ). Αφεδύο, όπως μας πληροφορεί ο Fotis Nitsiopoulos, ο τσάμικος ταμπάκος ήταν υγρός και κολλώδης (εδώ). Ενδέχεται το λεπόν ο ταμπάκος αυτούνος να κολλούσε στις ρινικές κοιλότητες, προκαλώντας δυσφορία στην χρήστη. A pain in the ass nose, που λένε και στο χωριό μου.

1.
Ωραιότατα δίνει το θέμα ο Κούντερα στην “Αθανασία” περιγράφοντας τη σχέση του γέρο- Γκαίτε και της νεαρής Μπετίνα, η οποία του έγινε τσάμικος ταμπάκος.

2.
Το λες και μονη τι να κανει και εκεινη η δολια η πεθερα οταν της λες ελα μαζεψε τον κανακαρη σου; Αν μεινει μακρια και σας πει βρε δε πα να κοψετε το λαιμο σας μεγαλοι ανθρωποι εισαστε οχι μωρα να σας κανουν οι αλλοι ντα , θα πεις ειναι αδιαφορη, δεν με γουσταρει και ψαχνει ευκαιρια να χωρισω απο τον γιο της κλπ κλπ .... Ερχεται και με τον τροπο που το δικο της το μυαλο λεει προσπαθει να κανει τον Ντε Κουεγιαρ....την βλεπεις σαν τσαμικο ταμπακο που θρονιαζεται σπιτι σου...οτι και αν κανει χρεωμενη θα ειναι....

3.
Μια φορά κι’ ένα καιρό…Τότε που ακόμα ήμασταν “απολίτιστοι“ , και τις όμορφες παραδοσιακές γιορτές , που μαζευόμασταν όλοι οι χωριανοί , ανεξαρτήτως..”χρώματος , τάξης“ κλπ..κλπ , και γλεντούσαμε υπέροχα , σαν μια παρέα και δεν μας γίνονταν ..”τσάμικος ταμπάκος“ οι λουλουδούδες και δεν μας έβγαζαν την πίστη , αι κυρίαι επί των..τιμών , πιέζοντάς μας “φορτικά και..άκρως ενοχλητικά“ να αγοράσουμε λαχνούς...

(από σφυρίζων, 29/10/14)(από σφυρίζων, 29/10/14)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Υπάρχουν δυο μεγάλες κατηγορίες πουρκουάδων:

Α. Οι ενδοτικοί, οι ραγιάδες

Όταν εμείς οι Έλληνες γειώσαμε τον Γκράτσι με το άπταιστο γαλλικό «Alors, c'est la guerre!», οι Γάλλοι ξεχύθηκαν στα καφέ του Καρτιέ Λατέν προβάλλοντας το υπαρξιακό ερώτημα “Pour qui et pourquoi;” («Για ποιον και γιατί;»)

Στις παραμονές του Β’ Π.Π., γάλλοι πουρκουάδες απ όλο το πολιτικό φάσμα έτειναν αντιηρωικά τον πρωκτό τους: από την φασίζουσα λαϊκή δεξιά του (μετέπειτα κατοχικού υπουργού) Marcel Déat που έγραψε το διθυραμβικά «Mourir pour Dantzig;» («Να Πεθάνουμε για το Γκντανσκ;»), τους φιλειρηνιστές αφισοκολλητές του Λαϊκού Μετώπου που με «ριζοσπαστική ηττοπάθεια» γέμισαν το τόπο με το σύνθημα “Pourquoi;” («Γιατί να πολεμήσουμε;») μέχρι και το ΚΚΓ που το τερμάτισε, αποκαλώντας την εμπλοκή της Γαλλίας στο Β’ Π.Π. «ιμπεριαλιστική» και κάλεσε τους στρατιώτες να λιποτακτήσουν (κατά τςι επιταγές του Γερμανοσοβιετικού Συμφώνου μη Επίθεσης).

Στα πλαίσια αυτά, δεν είναι διόλου τυχαία η άκαπνη προσάρτηση μεγάλου τμήματος της Γαλλίας στο Τρίτο Ράιχ και η με συνοπτικές διαδικασίες μετατροπή του υπόλοιπου σε κράτος-δορυφόρο (Βισύ).

Πρόκειται λοιπόν για σλανγκιά του Β' Παγκόσμιου, που μεταπολεμικά χρησιμοποιείται ειρωνικά για κάθε λογής ραγιά και ενδοτικό. Τα τελευταία χρόνια, ο όρος χρησιμοποιείται επίσης από τον αντιμνημονιακό τύπο εις βάρος των σφάξε-με-αγά-μου-να-αγιάσω τσολάκογλου.

Για περισσότερα, βλ. γαμάτη αναλυσούλα εδώ.

Β. Οι βατραχοφάγοι γαλλαίοι

Το λήμμαν αυτονομήθηκε από τα ιστορικά του πλαίσια, και πουρκουάδες αποκαλούνται, με ψιλορατσιστική διάθεση, οι Γάλλοι. Ειδικά στην μπάλα.

Δημοσιεύεται παραμονή της 28ης Οκτωβρίου. Πάσα από το δουπού: ΜΧΣ.

Α. Οι ενδοτικοί, οι ραγιάδες

1.
Αν θεωρείται περισσότερο Ευρωπαίος και λιγότερο ανατολίτης από τον Έλληνα ο Γάλλος πουρκουάς, pourqoi et pour qui να πολεμήσω δηλαδή που στον πρώτο παγκόσμιο, άστο τότε... είμαι ανατολιτης...

2.
Έλληνες προδότες, συνεργάστηκαν με τις κατοχικές δυνάμεις και άνοιξαν την κερκόπορτα για τη νέα κατοχή. Ψάξτε τους συνεργάτες των Εισβολέων στα κόμματα του μνημονίου και τους μυστηριώδεις συμβούλους και τα δικηγορικά τους γραφεία! Βόμβες από τον Αλέξη Τσίπρα, που μετά το εσωτερικό ξεκαθάρισμα από τους πουρκουάδες και τους επίορκους δείχνει ένα πρόσωπο εφάμιλλο με το προσωπικό ιδεολογικό του υπόβαθρο.

3.
Οι πουρκουάδες πλήθυναν τελευταία όταν εκδηλώθηκε η γενικευμένη επίθεση ενάντια στον κόσμο της εργασίας. Αυτός ο ενδοτισμός που καλλιεργείται από τα ΜΜΕ και την ΠΑΣΚ στα συνδικάτα οδηγεί σε μια γενική παράλυση τους εργαζομένους και ανοίγει τον δρόμο για να περάσει ο αντιδραστικός οδοστρωτήρας. Σε κάθε φάση του ταξικού αγώνα το ενδοτικό ρεύμα, οι πράκτορες της αστικής τάξης στο εργατικό κίνημα, αποτελούσαν τον παραλυτικό ιό ώστε να σταματήσει η γενικευμένη αγανάκτηση, να μπούμε όλοι στο ιδεολογικό και πολιτικό σύστημα «ας πληρώσουμε την κρίση».

Β. Οι βατραχοφάγοι γαλλαίοι

4.
Οι πουρκουάδες επικρατούν με 4-1 γιατί ο Καστίγιο είχε ξενυχτήσει στο Πασαλιμάνι το προηγούμενο βράδυ και δεν έπαιξε καλά, και κάποιος Lucien Laurent χρίζεται ο πρώτος σκόρερ στην ιστορία του θεσμού.

5.
Βρίζεις τους Φρίτσηδες και τους Πουρκουάδες που μας λένε τεμπέληδες αλλά παράλληλα ‘μάχεσαι’ για ‘καμία αξιολόγηση, καμία μετακίνηση ,καμία απόλυση’. Παρατηρείς μια αντίθεση έτσι δεν είναι;

6.
Ο πολιτισμένος Ευρωπαϊκός Νότος εκπροσωπείται μόνο από την τίμια πλην χρεοκωπημένη Ελλαδίτσα και εν μέρει από τους βατραχοφάγους πουρκουάδες, που είναι η συμπαθέστερη από τις «ηπειρωτικές» χώρες, ίσως επειδή έχει το ένα της πόδι στο νότο και το άλλο στον βορρά.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Σε πολλά πανεπιστήμια στην Αμερική υπάρχει σε κάποιο ξεκλείδωτο δωμάτιο -το λεγόμενο Banana Republic Room- μια τεράστια ανάγλυφη σφραγίδα με τον θυρεό του ιδρύματος. Εκεί πάντα θα βρεις φοιτητές από την Ελλάδα, την Σαουδική Αραβία, το Ιράν, το Mιανμάρ, την Δημοκρατική Καμπουτσία κ.ά. λαϊκά δημοκρατιστάν, να σφραγίζουν ελεύθερα και κατά βούληση τα άπειρα δικαιολογητικά που τους ζητούν τα υπουργεία τους. Οι υπόλοιποι φοιτητές ξύνουν το κεφάλι τους με ειλικρινή απορία.

Η σφραγίδα είναι το απόλυτο σύμβολο της ταλαιπωρίας του πολίτη και της αενάως αναπαραγόμενης γραφειοκρατίας. Ωσεκτουτού, ο σφραγιδοκράτορας είναι ο Άρχοντας -Θεματοφύλακας του τρισάθλιου και ελεεινού αυτού μοντέλου δημόσιας διοίκησης. Όταν δε προΐσταται σε κάποια «αρμόδια αρχή» και κατέχει την «στρογγυλή σφραγίδα» τςη Ελληνικής Δυστοπίας, μορφοποιείται σε ούμπερ τελειωμένο λεβέντη-σαδιστή που (πιστεύει ότι) κρατάει τον Πάπα από τα αρχίδια.

Φάτε τους.

1.
Η απλοποίηση της νομοθεσίας δεν κοστίζει. Στερεί βέβαια τους σφραγιδοκράτορες από το γρηγορόσημο.

2.
Ο Ελληνας ήταν τσομπάνης στα καθαρά βουνά και η αξιοπρέπειά του δεν του επιτρέπει να γίνει βιομηχανικός εργάτης ... Αφισοκολλητήςκαι σφραγιδοκράτορας του πάνε περισσότερο, όσο και να πεις αυτές οι δουλειές έχουν μεγαλύτερο κύρος.

3.
Αν θέλαμε να δικαιολογήσουμε την φοροδιαφυγή θα λέγαμε ότι επειδή τα έσοδα της λόλας δεν είναι σταθερά (δεν δουλεύει μόνιμος σφραγιδοκράτορας στο δημόσιο) και επειδή μπορεί του χρόνου να τσιμπήσει κανένα αφροδίσιο και να μην δουλέψει, τα καβατζώνει για την δύσκολη.

4.
Αυτό το καραγκιοζιλίκι της Ελλάδας, που ο κυρ-μπάμπης ο σφραγιδοκράτορας της Εφορίας νομίζει ότι είναι Υπουργός Οικονομικών του Πλανήτη, δεν το βρίσκεις εύκολα σε άλλες χώρες.

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified

Αυτός που κακό χρόνο νά 'χει. Αυτός για τον οποίο ισχύει η παροιμία «κακό σκυλί, ψόφο δεν έχει».

Λαος σε συγχυση και η συνεχια τι αλλο; Εθνικη καταστροφη, ετσι ολοκληρωνεται η πολιτικη του πισωκοκκαλου πριν 30 χρονια που τοσο πολυ τον στηριξατε.

Got a better definition? Add it!

Published

Εκ του αγγλικού «cheat»: εξαπατώ, απατώ, παραβαίνω τους κανόνες παιχνιδιού, απατεώνας.

Ανάλογα με την περίσταση λοιπόν, μπορεί να σημαίνει:

  • Πως κάτι (ή κάποιος) τα σπάει, είναι σούπερ γουάου!!, γαμάτο, και γαμώ, άπαιχτο, αμαρτία σκέτη.

  • Το κλου μιας ιστορίας, το χάιλαϊτ ενός θεάματος.

  • (Στο σύμπαν των γκέιμερ) Το σπαστήρι, το κρακ, το προγραμματάκι που χρησιμοποιεί κάποιος για να πάρει λέβελ ή να νικήσει τους αντίπαλους ιντερνετικούς συμπαίχτες ξεγελώντας το παιχνίδι με το να αποκτήσει κάποιο πλεονέκτημα που θα κάνει τη διαφορά (περισσότερα εφόδια, όπλα, ζωές κλπ). Συντάσσεται συχνά με τα «κάνω», «μπαίνει», «βάζω».
    Σ’ αυτό το σύμπαν, χρησιμοποιείται και σαν πρώτο συνθετικό σε σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να εκτελέσει την απατεωνιά.

  • Σε διαλέκτους (π.χ. Ποντιακά, Πλωμαριανά), χρησιμοποιείται με την ίδια ακριβώς έννοια με το καταγεγραμμένο «τσίτι»: το βαμβακερό ύφασμα με τυπωμένα εμπριμέ σχέδια (αυτό εκ του τούρκικου «çit» με περσική καταγωγή) σαν μέρος συνήθως της γυναικείας φορεσιάς.

  • Τα τσιτ-μιλ / τσιτ-μηλ (εκ του αγγλικού «cheat meal»), παίζουν πολύ μεταξύ όσων κάνουν δίαιτα ή, όπως π.χ. στα μποντιμπλιντεράδικα σινάφια, διατροφή.
    Σημαίνουν το προβλεπόμενο εκείνο γεύμα, που λαμβάνει χώρα μια στις τόσες και όπου ο εν διαίτη την καταστρατηγεί προκειμένου να μην κρασάρει ψυχολογικά και την εγκαταλείψει, τρώγοντας ό,τι απαγορευμένο ποθεί κολασμένα, σε ελεγχόμενη ποσότητα βεβαίως-βεβαίως.

  1. Kι εγώ στο save μου το 2015 είμαι, αλλά ρε φίλε ο Κυριάκος Παπαδόπουλος πολύ ΤΣΙΤ!!

  2. - Γιατί ρεε;;;; Εμένα o fierro με έχει κάνει πολύ δουλειά.
    - Κι εμένα ο Sanogo!!!!!!! Σεντερφοράρα!!!!!!!!
    - Εννοείται για αυτό έγραψα ότι είναι τσιτ.

  3. …Tο λεγόμενο τσιτοσούτ, που να δεις τα knuckle εν κινήσει που είναι επίσημα δεν είναι τσιτ, τις ακυρωμένες ντρίπλες που και αυτό θέλει να είσαι γρήγορος και να έχεις βάλει αυτόματη άμυνα, αλλά και το απίστευτο το τσιτοφουλ που η μπάλα λόγω glitch είχε προωθηθεί (στο online δεν γίνεται και στο offline θέλει άπειρη προσπάθεια) ...ρε σου λέω ξέρω τι παίζω γι αυτό είχα ξενερώσει το καλοκαίρι με το προ και το έβριζα, απλά δεν μπορώ να μου βρίζουν το προ και να λέμε το φίφα ότι δεν έχει προβλήματα ...εκεί σπάζομαι φέτος το φίφα πέρα από τα αρνητικά που γράφω (κυρίως για να τα προσέξετε οι fan) εμένα μου άρεσε αρκετά δλδ αν δεν ήταν τόσο φτιαγμένο το προ, φίφα θα έπαιρνα χαλαρά.
    …..
    ΥΓ3. Το τσιτοσούτ το 'ξέραν όλοι οι έλληνες. Οι ξένοι επειδή έπαιζα online μένανε βλάκες.

  4. Οι πλούσιοι και οι άρχοντες φορούσαν ακόμα ποτούρ από σαγιάκι (αμπάν) και τσόχα από το ίδιο ύφασμα, σκέπαζαν δε το κεφάλι τους με κουκούλα από δέρμα αρνιού και αργότερα φέσι, που το περιτύλιγαν με μαύρο τσίτι.
    Πολύ απλή ήταν και η φορεσιά των γυναικών αποτελείτο από ζουπούναν, τσόχαν , σπαλέρ και τσιτ.

  5. - Κατερίνα έχουν πει οι κοπέλες πως η σφολιάτα ανεξαρτήτως υλικών έχει 1 μονάδα τα 3 κομμάτια.
    - Με ποια λογική; Δεν κοιτάμε τα συστατικά για να μετρήσουμε μονάδες; Εγώ αυτές τις συνταγές με σφολιάτα τις βρίσκω κοροϊδία. Καλυτέρα φάε ένα κανονικό γλυκό και πες ότι έκανες ένα τσιτ μιλ, όχι να θεωρείς ότι είναι σωστό κομμάτι υγιεινής διατροφής. Γνώμη μου.

στο 14:12\' (από sstteffannoss, 19/10/14)

Got a better definition? Add it!

Published
Last modified